Zaloguj się, aby obserwować  
Alamar

Baldur's Gate 2 - Temat ogólny

21790 postów w tym temacie

Dnia 18.10.2008 o 20:33, Fouton napisał:

Tylko po co jak możesz walić Karsomirem (+6 z Item Upgrade)


Widzę że dawno nie grałeś w "gołego" BG2:) Karsomir może być przerobiony przez Cespenara na broń +6 nawet jeśli się nie ma żadnych modów.

Dnia 18.10.2008 o 20:33, Fouton napisał:

Ostatecznie jest jeszcze Srebrny Miecz, odcinający głowy (hmm dopiero teraz zdałem sobie sprawę że
Srebrny miecz to tak na prawdę Ostrze Gith z NwN2)


Nie do końca, Miecz Gith był wyjątkowym artefaktem, najpotężniejszym ze wszystkich Srebrnych Mieczy, to co znajdujemy w BG2 to wciąż potężna magiczna broń ale pochodząca z masowej produkcji że się tak wyrażę.

Dnia 18.10.2008 o 20:33, Fouton napisał:

czy chociażby Zabójca Smoków.


Ale to chyba tylko po modach bo bez nich ten miecz jest raczej słabą bronią (a szkoda).

Dnia 18.10.2008 o 20:33, Fouton napisał:

Ja od dawna mam ochotę zcalić sobie całą sagę przy użyciu BGT i dodać największe mody do
tego. NTotSC do BG1, The Darkest Day do dwójki, kilka utrudniaczy i te co wymieniłem
wyżej. To by była miooodna gra.


Obawiam się że bugi by Cię wykończyły... Niestety łączenie tylu różnych dużych modów właściwie gwarantuje poważne problemy w grze...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.10.2008 o 20:55, Karharot napisał:

Widzę że dawno nie grałeś w "gołego" BG2:) Karsomir może być przerobiony przez Cespenara
na broń +6 nawet jeśli się nie ma żadnych modów.

Wiesz po tej nocce obwody mi nie łączą. A chyba szykuje się druga z rzędu. Jutro pewnie będę wyglądał jak po czarze Animacja Martwego.

Dnia 18.10.2008 o 20:55, Karharot napisał:

Nie do końca, Miecz Gith był wyjątkowym artefaktem, najpotężniejszym ze wszystkich Srebrnych
Mieczy, to co znajdujemy w BG2 to wciąż potężna magiczna broń ale pochodząca z masowej
produkcji że się tak wyrażę.

Zaraz a to nie było przypadkiem, że Githiyanki muszą odzyskać każdy ich miecz, bowiem są one tajemnicą (znaczy sposób tworzenia) i dlatego gonią naszego bohatera? Dawno nie grałem w NwN2 mogłem pomieszać.

Dnia 18.10.2008 o 20:55, Karharot napisał:

Ale to chyba tylko po modach bo bez nich ten miecz jest raczej słabą bronią (a szkoda).

W momencie w którym się go zdobywa jest przydatny dla postaci walczącej 2 broniami. Niby nic prócz bonusów przeciw smokom niema, ale na tak wczesnej fazie nie jest to słaba broń (są oczywiście o wiele lepsze Furia Niebios, Belm czy Dzienna Gwiazda). W 6 osobowej drużynie jednak zawsze znajdzie się ktoś kto mógłby go używać.

Dnia 18.10.2008 o 20:55, Karharot napisał:

Obawiam się że bugi by Cię wykończyły... Niestety łączenie tylu różnych dużych modów
właściwie gwarantuje poważne problemy w grze...

Dlatego niestety na chęciach się kończy. Sam NTotSC miał wystarczająco błędów żeby smoka powalić (to samo TDD)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.10.2008 o 21:07, Fouton napisał:

Zaraz a to nie było przypadkiem, że Githiyanki muszą odzyskać każdy ich miecz, bowiem
są one tajemnicą (znaczy sposób tworzenia) i dlatego gonią naszego bohatera?


Te miecze są dla Githyanki świętymi relikwiami i faktycznie muszą być odzyskane za wszelką cenę. Miecz Gith jest jednak wyjątkowy nawet pośród tych relikwii. Githyanki czciły Gith jak boginię i dla odzyskania jej broni byłyby gotowe rozpętać całą krucjatę (na szczęście dla nas w NWN2 nie do końca wiedziały co to za miecz a ta jedna która posiadała tą wiedzę nie pożyłła na tyle długo aby zwołać następną ekspedycję.

Dnia 18.10.2008 o 21:07, Fouton napisał:

W momencie w którym się go zdobywa jest przydatny dla postaci walczącej 2 broniami. Niby
nic prócz bonusów przeciw smokom niema, ale na tak wczesnej fazie nie jest to słaba broń
(są oczywiście o wiele lepsze Furia Niebios, Belm czy Dzienna Gwiazda). W 6 osobowej
drużynie jednak zawsze znajdzie się ktoś kto mógłby go używać.


Ja jakoś z tej broni nie korzystałem, może dlatego że w moich drużynach jest zawsze niedostatek zbrojnych więc dla tych nielicznych których mam zawsze znajdą się lepsze zabawki...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie udało mi się wrócić z piekła.John zabity i niestanowiący już zagrożenia.Od jutra(a właściwie już od dzisiaj) biorę się za Tron Bhala.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.10.2008 o 00:21, raven91 napisał:

Właśnie udało mi się wrócić z piekła.John zabity i niestanowiący już zagrożenia.Od jutra(a
właściwie już od dzisiaj) biorę się za Tron Bhala.

Taka mała uwaga. Nie John (dżon) tylko Jon (jon) ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanko związane z modami.
Da się jakoś połączyć moda NTotSC z tymi wynalazkami łączącymi całą sagę w jedną grę na interfejsie dwójki? Chciałbym teraz przejść serię mnichem, a w NTotSC nigdy jeszcze nie grałem, planuję przejście moda i może bym te dwa cele połączył?
Może jakiś link/instrukcja? Z góry uprzedzam, że nie siedzę w modowaniu BG i się zbytnio na tym nie znam.

PS
Jeśli to powyżej jest możliwe, to prosiłbym też o listę modów do dwójki działających w tej kombinacji. Najlepiej tych dobrych fabularnie, niekoniecznie muszą być spolszczone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.10.2008 o 10:14, Łowca Gier napisał:

Da się jakoś połączyć moda NTotSC z tymi wynalazkami łączącymi całą sagę w jedną grę na interfejsie dwójki?

Da się ale nie polecam. NTotSC tworzony był pod silnik BG1, i wszelkie utrudnienia, ulepszenia tracą sens w wersji BGT (zresztą nawet tych utrudnień chyba nie ma, wersja jest wykastrowana i zawiera w zasadzie tylko npc, lokacje i questy).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Da się jakoś przerwać działanie czaru sanktuarium,czy trzeba czekać aż jego działanie się skończy?Bo kiedy chcę rzucić zaklęcie na maga nim chronionego,pojawia się komunikat że czar zostaję przerwany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.10.2008 o 21:14, raven91 napisał:

Da się jakoś przerwać działanie czaru sanktuarium,czy trzeba czekać aż jego działanie
się skończy?Bo kiedy chcę rzucić zaklęcie na maga nim chronionego,pojawia się komunikat
że czar zostaję przerwany.


przerwac da sie np. czarem wyrocznia lub prawdziwe widzenie, o ile przeciwnik nie jest chroniony niepodatnoscia na czary: poznanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.10.2008 o 23:36, Noirr napisał:


przerwac da sie np. czarem wyrocznia lub prawdziwe widzenie, o ile przeciwnik nie jest
chroniony niepodatnoscia na czary: poznanie.


Czy nie wystarczy jakiś dispell magic czy inny wyłom? Z tego co pamiętam, sanktuarium nie jest formą niewidzialności, ale po prostu zabezpiecza przed atakami na postać równocześnie uniemożliwiając jej działanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zaczynam właśnie po raz pierwszy rozgrywkę w Baldur''s Gate 2 Cienie Amn.W Jedyneczkę grałem dwa razy , potam , już na nowym sprzęcie , próbowałem odpalić Dwójkę , niestety bez powodzenia.Na szczęście wersja Saga BG , działa mi na viście 64 bit , więc mogę nadrobić opóźnienie.No dobra , chyba się usprawiedliwiłem , więc czas zadać pytanie , które brzmi:
Czy jakiejś klasy lub rasy należy szczególnie unikać? Nie tyle chodzi mi o poradę , jak sobie ułatwić grę , ile o uniknięcie jakiegoś nietrafionego , najgorszego z możliwych wyborów , który później mocno zaważy na grze.Baldursowym hardcorowcem raczej nie jestem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.10.2008 o 13:37, KrzychW napisał:

Czy jakiejś klasy lub rasy należy szczególnie unikać? Nie tyle chodzi mi o poradę , jak
sobie ułatwić grę , ile o uniknięcie jakiegoś nietrafionego , najgorszego z możliwych
wyborów , który później mocno zaważy na grze.Baldursowym hardcorowcem raczej nie jestem.


Grę da się ukończyć każdą klasą i każdą rasą. W mojej opinii nie warto się bawić bardem ale na pewno trafią się osoby które się tu ze mną nie zgodzą. Co do ras to najistotniejsze co mi przychodzi do głowy to że NPC z którymi możesz romansować zwracają na nie uwagę i czasami nie będziesz mógł z tego powodu zacząć romansu z daną osobą (np. Viconia jak to drow nie lubi elfów).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.10.2008 o 13:37, KrzychW napisał:

...


nie zgodze sie z Karharotem, fechtmistrzem akurat gra sie przyjemnie:) rasy w baldurze jako tako niema najgorszej, kazda ma swoje plusy i minusy i kazda nadaje sie do czego innego. co do klas to odradzam zabojce magow bo nie moze uzywac mikstur. wladce zwierzat bo zwierzeta nie rekompensuja braku mozliwosci uzywania metalowych broni (ewentualnie po dualowaniu na kaplana). msciciela - kary nieadekwatne do tych paru dodatkowych przemian z ktorych i tak sie nie korzysta i dzikiego maga bo to wlasciwie zwykly mag tyle ze z mozliwoscia wystapienia losowego efektu, co nie musi byc korzystne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.10.2008 o 13:37, KrzychW napisał:

Zaczynam właśnie po raz pierwszy rozgrywkę w Baldur''s Gate 2 Cienie Amn.W Jedyneczkę
grałem dwa razy , potam , już na nowym sprzęcie , próbowałem odpalić Dwójkę , niestety
bez powodzenia.Na szczęście wersja Saga BG , działa mi na viście 64 bit , więc mogę nadrobić
opóźnienie.No dobra , chyba się usprawiedliwiłem , więc czas zadać pytanie , które brzmi:
Czy jakiejś klasy lub rasy należy szczególnie unikać? Nie tyle chodzi mi o poradę , jak
sobie ułatwić grę , ile o uniknięcie jakiegoś nietrafionego , najgorszego z możliwych
wyborów , który później mocno zaważy na grze.Baldursowym hardcorowcem raczej nie jestem.



Może zainteresuj się modami przy okazji? Jest sporo: dodające NPC, dialogi dla NPC, utrudniające rozrywkę, dodające rozrywkę. Jednakże nie polecam niczego muchkinowego. Jest np. mod pozwalający podłączyć do drużyny Valen - wampirzycę, która rzeczywiście występuje w grze. Jest dobrze zrobioną postacią, ale jest przesadzona.... i bardzo mnie irytowała tym całym swoim złem :-P
Jest też coś takiego, co się zowie "the big picture", które łączy bg1, bg2, The Tales of the sword Coast, the Throne of Bhaal w jedną grę. Nie ma dziwnych przejść i przewijających się napisów.

A co do postaci - polecam łotrzyków ze względów praktycznych. O ile nie dodasz modu dodającego NPC-złodzieja, to nie ma innego praktycznie niż Ty i wieloklasowcy.
Jak zawsze najłatwiej gra się wojownikiem, ale że Twoja i inne postacie osiągają wysokie poziomy, to magia okazuje się o wiele potrzebniejsza od miecza.


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Karharot , Noirr i CharName , dzięki za porady.Zaraz odpalam.Najpierw parę minut losowania , bo jak widzę jest tak samo jak w BG1 , gdzie można było troszkę postać podbudować fajnym rzutem kostki , a potem , do dzieła.I jak to mówią synowie Baala : miech moc.... , a moze to nie oni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.10.2008 o 13:53, Karharot napisał:

Grę da się ukończyć każdą klasą i każdą rasą. W mojej opinii nie warto się bawić bardem
ale na pewno trafią się osoby które się tu ze mną nie zgodzą.

jesteś jasnowidzem;-) w gb2 warto zagrać bardem przede wszystkim ze względu na indywidualne questy. moim zdaniem prowadzenie teatru jest zdecydowanie najciekawszym wątkiem spośród wszystkich klas. nie jest może w żadnym aspekcie mocarzem, ale jego pieśni są skutecznym wzmocnieniem drużyny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.10.2008 o 15:44, CharName napisał:

Może zainteresuj się modami przy okazji?


Mody przy pierwszym podejściu to nienajlepszy pomysł moim zdaniem. Najpierw trzeba grę przejść tak jak zaplanowali to twórcy, potem można bawić się w urozmaicenia ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować