Zaloguj się, aby obserwować  
Alamar

Baldur's Gate 2 - Temat ogólny

21790 postów w tym temacie

Dnia 03.02.2009 o 15:30, Asthariel napisał:

> > Grając na nowym kompie gra mi się strasznie tnie, przy walkach z magami. Da
się
> jakoś
> > to zmienić, wyłaczyć jakieś opcje?
> Masz wszystkie sterowniki do karty graficznej zainstalowane? Bo czasem można coś
przeoczyć
> (tak, nie raz widziałem takie sytuacje)
mam, te same od półtora roku. To nie wina sterów, tylko tego, że BG nie jest przystosowany
do najnowszych kart.

Sprawdź dokładnie ustawienia graficzne i bufora. U mnie naprzykład baldur tnie się jak jednocześnie buforuje się jakiś film z neta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.02.2009 o 13:42, Asthariel napisał:

Grając na nowym kompie gra mi się strasznie tnie, przy walkach z magami. Da się jakoś
to zmienić, wyłaczyć jakieś opcje?


Spróbuj pozmieniać ustawienia grafiki. W moim przypadku podczas rzucania czarów, lub innych efektów towarzyszących walce z wykorzystaniem magi, pojawiały się czarne kwadraty w miejscach, w których powinny występować odpowiednie efekty. Pobawiłem się ustawieniami i metodą eliminacji doszedłem do tego, jaki parametr należy zmienić by wszystko działało poprawnie. Może nie jest to dokładna sytuacja na jaką Ty się natknąłeś, ale spróbować chyba nie zaszkodzi. Zgadzam się w zupełności z Asthariel''em, BG2 jest najzwyczajniej w świecie jest za stare na nowe karty graficzne.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.02.2009 o 13:42, Asthariel napisał:

Grając na nowym kompie gra mi się strasznie tnie, przy walkach z magami. Da się jakoś
to zmienić, wyłaczyć jakieś opcje?


Przede wszystkim wyłącz akcelerację 3D, z tego co pamiętam (troszkę dawno grałem, trzeba będzie kiedyś odświeżyć) różnicy w wyświetlaniu czasów nie ma - w końcu jest to gra 2D, po co komu marne wsparcie efektów 3D? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie gram składem:

1. Rav''san, łowca/kapłan, którym przeszedłem już BG1. Póki co ma 750000 expa, i dzierży CPW, i jakiś morgenstern ze zmodowanej Twierdzy D''Arnise. Wymiatsa bardzo ładnie, dużo PŻ, ładne KP, tylko z czarów druida póki co przydaje się Plaga Owadów.
2. Xan jako czarownik, pewniak w mojej każdej drużynie, wkrótce kupię szatę vekny, a wtedy będzie zjadał Irenicusa na śniadanie
3. Viconia - wzięta jedynie dla dialogów, może na wyższych poziomach poszaleje z czarami ofensywnymi. Proca, póxniej dam jej psa siły i jakiś obuch.
4. Valygar - skradacz, niskie KP (dopóki nie ulepszę mu zbroji w Item Upgrade) rekompensuje parą w łapach, gdy dzierży Furię Niebios i jakąś inną katanę ( na razie Zniszczenie z modów, już nie pamiętam jakiego, w każdym razie +3 i Palec Śmierci raz dziennie).
5. Yoshimo, nie wiedzieć czemu przyłączył się z najmiejszym expem w ekipie, robi za otwieracza zamków, od czasu do czasu walnie katanką w plecy. Oczywiście wymienię go na Imoen
I jeszcze go nie mam, ale szykuję się do questa:
6. Haer''dalis - dojdzie raczej dla klimatu i dialogów, poza tym nigdy go nie miałem do końca. Zobaczymy jak sobie poradzi na Tenserze, wyszkolę go do użwyania Dziennej Gwiazdy, bądx innego miecza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.02.2009 o 20:19, Asthariel napisał:

Ja właśnie gram składem:

1. Rav''san, łowca/kapłan, którym przeszedłem już BG1. Póki co ma 750000 expa, i dzierży
CPW, i jakiś morgenstern ze zmodowanej Twierdzy D''Arnise. Wymiatsa bardzo ładnie, dużo
PŻ, ładne KP, tylko z czarów druida póki co przydaje się Plaga Owadów.
2. Xan jako czarownik, pewniak w mojej każdej drużynie, wkrótce kupię szatę vekny, a
wtedy będzie zjadał Irenicusa na śniadanie
3. Viconia - wzięta jedynie dla dialogów, może na wyższych poziomach poszaleje z czarami
ofensywnymi. Proca, póxniej dam jej psa siły i jakiś obuch.
4. Valygar - skradacz, niskie KP (dopóki nie ulepszę mu zbroji w Item Upgrade) rekompensuje
parą w łapach, gdy dzierży Furię Niebios i jakąś inną katanę ( na razie Zniszczenie z
modów, już nie pamiętam jakiego, w każdym razie +3 i Palec Śmierci raz dziennie).
5. Yoshimo, nie wiedzieć czemu przyłączył się z najmiejszym expem w ekipie, robi za otwieracza
zamków, od czasu do czasu walnie katanką w plecy. Oczywiście wymienię go na Imoen
I jeszcze go nie mam, ale szykuję się do questa:
6. Haer''dalis - dojdzie raczej dla klimatu i dialogów, poza tym nigdy go nie miałem
do końca. Zobaczymy jak sobie poradzi na Tenserze, wyszkolę go do użwyania Dziennej Gwiazdy,
bądx innego miecza.

Masz drużynę dobrą do szybkich ataków- troche ryzykancki squad jak dla mnie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Taak, drużyna do szybkich i cichych akcji. Przydałby ci się jednak ktoś z dużą KP i dużą ilością PŻ. Na twoim miejscu wywaliłbym Haerdalisa. Masz już jendego czarodzieja, a z Imoen będziesz miał dwie postacie używające magii mistycznej. Viconia to owszem bardzo dobra postać, ale łącznie z twoim bohaterem masz dwie osoby ze zdolnościami rzucania czarów kapłańskich. Taka Jaheira zamiast Viconi byłaby chyba lepsza. No ale to twoja drużyna, ciekawi mnie jak się nią będzie ci grało. Napisz jeszcze kilka postów jak się sprawdza taka kombinacja. Może też coś poeksperymentuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co prawda nie grałem w Baldura na moim nowym, bardzo mocnym PC, ale mogę powiedzieć, że np. przy starszej grze, Falloucie 2 nie było problemów, no chyba, że czasami był bug graficzny, czarny ekran (którego można był "wymazać" w celu zrobienia obrazu" , albo jak się uruchamiało z pulpitu to był jakiś dziwny, jaskrawy obraz. A tak to grałem, przeszedłem i nie narzekam. W Baldur''s Gate może być inaczej, bo to inny (Inifity Engine) silnik, ale z tego co wiem to jest on dosyć przyszłościowy (nie gryzie się z nowszymi systemami itp.) i nie powinien sprawiać problemów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W Baldur''s Gate może być inaczej, bo to inny (Inifity Engine) silnik,

Dnia 06.02.2009 o 22:55, Kalejdoskop86 napisał:

ale z tego co wiem to jest on dosyć przyszłościowy (nie gryzie się z nowszymi systemami
itp.) i nie powinien sprawiać problemów.


Eh....a co ma z tym wszystkim wspólnego silnik gry? Czy Twoim zdaniem odpowiada on za grafikę w grach? Problem dotyczył o ile mnie pamięć nie myli problemów z płynnością działania gry, oraz potencjalnych przyczyn tego. Poruszona została kwestia karty graficznej i ustawień graficznych jakie Asthariel sobie...ustawił...w BG2. Mój post dotyczył problemów z jakimi ja się zetknąłem grając na swoim również "bardzo mocnym" komputerze. Zarówno Fallout 2 czy BG2 powinny chodzić bez zarzutów pod kątem samego funkcjonowania. Grafika to już inna sprawa w dzisiejszej dobie kart graf. Silnik gry, jakkolwiek przyszłościowy by nie był, raczej nie został stworzony z myślą o używanie go w roku 2009 roku. BG2 zostało wydane, o ile mnie pamięć nie myli po raz kolejny, w 1998 roku. Nie wydaje mi się, żeby wtedy możliwe było wymyślenie, przewidzenie jaki sprzęt będziemy używać za bez mała 11 lat. Co oczywiście nie znaczy, że gra nie będzie chodzić na nowszych systemach, które generalnie robione są z myślą o wprowadzaniu nowych elementów, ale również zachowaniu wszystkich możliwości ze starszych egzemplarzy, o ile nie będą one już nieprzydatne bądź przestarzałe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

/.../
Czyli jaka jest różnica między silnikiem graficznym a silnikiem gry?

Co do płynności to oczywiście, kiedyś były inaczej robione gry pod kątem optymalizacji, i jak wtedy działały superpłynnie, to dzisiaj mogą tnąć się przy większych efektach czy wczytywaniach, bo realia jak i same standardy optymalizacji się zmieniły...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do spowalniania, to problemem mogą być procedury dopasowujące prędkość działania gry do komputera. Cyć może zwyczajnie "przekręca się licznik prędkości" i za bardzo zwalniają grę (szczególnie podatne na tego typu efekty są czary obszarowe, bo przy nich jest najwięcej liczenia).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Problemy może też sprawiać system operacyjny. W BG grałem na win 98, 2000 i XP. Nie wiem jak wygląda sprawa na Viście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.02.2009 o 14:11, Moray napisał:

Problemy może też sprawiać system operacyjny. W BG grałem na win 98, 2000 i XP. Nie wiem
jak wygląda sprawa na Viście.

Na mojej Viscie Home Premium działa bez zarzutu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

może mi ktoś podać współrzędne wejścia do podziemi firkraaga we wzgórzach wichrowych włóczni ? ni pierona nie mogę trafić ( albo coś mi się spartoliło przy instalacji różnych dodatków )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.02.2009 o 19:07, asczerwo napisał:

mo?e mi ktoś podaa wspó3rzedne wejścia do podziemi firkraaga we wzgórzach wichrowych
w3óczni ? ni pierona nie moge trafia ( albo coś mi sie spartoli3o przy instalacji ró?nych
dodatków )

Trzymaj mapę. Wejście oznaczone jest numerem "07".

20090207191151

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam mapę ( mam extra klasykę z dodatkami ;) ) i w tym miejscu ni pierona nie mogę wejścia namacać :/

bg przelazłem tylko 3 razy i nie pamiętam wcześniej aż takich problemów :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W takim razie faktycznie jakiś mod Ci coś namieszał. Użyj poniższego kodu aby przedostać się do podziemi:
CLUAConsole:MoveToArea("AR1201")

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no i twierdzi mi że to nie jest zaidexowane w tablicy- więc nici :/ qrde teraz save nie będzie działał raczej bez modów, a to szkoda :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możesz jeszcze ewentualnie wpisać
CLUAConsole:MoveToArea("AR1202")
Ten kod powinien przenieść Cię na drugi poziom podziemi. Takie omijanie obszarów nie jest najlepszym rozwiązaniem ale lepsze to niż rozpoczynanie gry od początku...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować