Zaloguj się, aby obserwować  
Alamar

Baldur's Gate 2 - Temat ogólny

21790 postów w tym temacie

Narozrabiales, jesli jestes kozak to mozesz isc odrazu do Suldanesellar
CLUAConsole:moveToArea("X") gdzie x zastepujemy jednym z kodow
Ar2500 Suldanesselar
Ar0300 doki
AR2900 Dziewiec piekiel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Różnica polega na tym, że mag ma szybszy dostęp do czarów z wyższych poziomów ale ma mniejszą ilość mniejśc do ich zapamiętywania.Poza tym uczy się ich ze zwojów i musi się przespać żeby je zapamiętać.Czarownik jest to osoba sama w sobie magiczna(już bym ją brał:P) i co poziom możesz wybrać sobie jakieś czary które bedziesz znał do końca gry ale ni musisz odpoczywać aby je pamiętać po prostu ci się kończą(no wtedy musisz się przespać:P). Ja wole czarownika. Zwykle przedmioty są dla czarowników i magów dostępne tak samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.06.2006 o 16:52, walgierz napisał:

Jak to wygląda z przedmiotami? Może używać tych samych?

Jasne

Dnia 18.06.2006 o 16:52, walgierz napisał:

A z poziomem trudności w grze?

Z początku trudniej (albo i łatiwej, zalezy jak gramy)

Dnia 18.06.2006 o 16:52, walgierz napisał:

I czy wysokopoziomowy czarownik jest równie potężny jak mag?

Jest potęzniejszy :) Gdzieś na sorcerers.net był fajny artykuł na temat tego dlaczego sorcerer (czarownik) wymata.

http://www.sorcerers.net/Games/dl.php?s=BG2&f=BG2/BCsorc.zip
Opis artykułu:
This text is intended as arguments as to why Sorcerers are the most powerful characters in Baldur''s Gate II and why Berserker/Clerics are among the best (if not the best) dual class characters.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.06.2006 o 01:45, Latniak napisał:

Jest potęzniejszy :) Gdzieś na sorcerers.net był fajny artykuł na temat tego dlaczego sorcerer
(czarownik) wymata.

Eee tam, Edwin leprzy jest :].

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje wszystkim za pomoc. Wybrałem tego czarownika i na razie jestem bardzo zadowolony. Faktycznie ma on swoje wady, ale bardzo odpowiada mi fakt, że nie muszę decydować, które sloty na co wykorzystać. Nie ma już bólu głowy: identyfikacja czy magiczny pocisk :]
Zobaczymy jak pójdzie dalej. Na razie lochy Irka już za mną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Od wczoraj gram w Baldurs Gate 2 i mam jedno pytanie. Otóż, jak rozpoznać ile obrażeń zadaje dana broń. Przykładowo przy obrażeniach pisze 2KP4. Więc ile obrażeń zadaje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.06.2006 o 11:50, Tomislav napisał:

Od wczoraj gram w Baldurs Gate 2 i mam jedno pytanie. Otóż, jak rozpoznać ile obrażeń zadaje
dana broń. Przykładowo przy obrażeniach pisze 2KP4. Więc ile obrażeń zadaje?

Widze że sie za bardzo nie zetknąłeś z RPGami. Otóż te 2k4 1k8 to po prostu albo dwa rzuty kostką czterościenną, albo jeden ośmiościenną, co przekłada się na 2-8 obrażeń i 1-8 obrażeń :-]. Dodatkowo jest jeszcze modyfikator od siły postaci, ale to ci już raczej nie potrzebne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.06.2006 o 11:54, Hubi Koshi napisał:

Widze że sie za bardzo nie zetknąłeś z RPGami. Otóż te 2k4 1k8 to po prostu albo dwa rzuty
kostką czterościenną, albo jeden ośmiościenną, co przekłada się na 2-8 obrażeń i 1-8 obrażeń
:-]. Dodatkowo jest jeszcze modyfikator od siły postaci, ale to ci już raczej nie potrzebne.


Dzięki za wyjaśnienie. Co prawda z KP spotkałem się już w Morrku ale tam służyło to jedynie do opisu pancerza i nie przywiązywałem do tego większej uwagi. Obronę oceniałem na oko :D.
Nie bardzo idzie mi czarowanie. Niby coś tam w instrukcji pisze ale i tak nie wiem o co chodzi O_o. Jak rzucić czary uzdrawiające na sen? Bo jestem w lochach, i nie mam już butelek uzupełniających życie, a muszę poszperać z schowkach naszpikowanych pułapkami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.06.2006 o 13:41, Tomislav napisał:

Dzięki za wyjaśnienie. Co prawda z KP spotkałem się już w Morrku ale tam służyło to jedynie
do opisu pancerza i nie przywiązywałem do tego większej uwagi.


Nie KP tylko "k" - czyli "kostka" (w angielskim jest d -"dice", np 1d8) W baldurze też jest kp, które służy kreśla Klasę Pancerza - KP

Dnia 19.06.2006 o 13:41, Tomislav napisał:

Obronę oceniałem na oko :D.


W Morrowindzie obrony można mieć ponad 300 (czyli dokłądnie nie można określić co ona robi - wiadomo że im więcej tym lepiej), w Baldurze im mniejsze KP tym trudniej cię trafić, ale jak cię trafi to zada takie same obrażenia jakie by zadało gdybyś miał gorszą zbroję.

Dnia 19.06.2006 o 13:41, Tomislav napisał:

Nie bardzo idzie mi czarowanie. Niby coś tam w instrukcji pisze ale i tak nie wiem o co chodzi
O_o. Jak rzucić czary uzdrawiające na sen?


Nie rozumiem, aby użyć zaklęcia uzdrawiające musisz mieć takie zapamiętane. Albo mieć zwoje z nimi (używać mogą kapłani i parę innych klas)

Dnia 19.06.2006 o 13:41, Tomislav napisał:

Bo jestem w lochach, i nie mam już butelek uzupełniających
życie, a muszę poszperać z schowkach naszpikowanych pułapkami.


Masz dwie możliwości, bierzesz Imoen i rozbrajasz pułapki (najpierw wykrycie pułapek a jak się podświtli to używasz na pułapce złodziejstwa)
Odpoczywasz (życie się regeneruje powoli) i jak beidzesz miał dużo hp to włączasz pułąpkę, ale to nie ma sensu bo Imoen potrafi rozbroić każdą pułapkę w lochach irenicusa (oprócz takich do których rozbrojenia potrzebne są różdżki, lae to inna bajka)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do graczy znających się na rzeczy: Mam taki problem - jestem w lochach Irenicusa (tych pierwszych) i za każdym razem kiedy prubuje rzucić zaklecie - obojętnie czy druidem, magiem czy kapłanem, czar ''dziczeje'' i kończy sie na efekcie ''gwałtowna zmiana kolorów''. Nie jest to efekt żadnego przeklętego przedmiotu (dzieje sie tak ze wszystkim postaciami, zreszta nie posiadam takowych). Grałam w BG 2 już niezliczoną ilość razy i nigdy nie widziałam jeszcze czegoś takiego, zresztą na początku tej gry też wszystko było w pożądku. Po raz pierwszy za to instalowałam mody, ale w takim razie nie rozumiem dlaczego na początku zaklęcia działały :/ Czy ktoś wie co z tym fantem zrobić :(?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.06.2006 o 13:41, Tomislav napisał:

> Widze że sie za bardzo nie zetknąłeś z RPGami. Otóż te 2k4 1k8 to po prostu albo dwa rzuty

> kostką czterościenną, albo jeden ośmiościenną, co przekłada się na 2-8 obrażeń i 1-8 obrażeń

> :-]. Dodatkowo jest jeszcze modyfikator od siły postaci, ale to ci już raczej nie potrzebne.


Dzięki za wyjaśnienie. Co prawda z KP spotkałem się już w Morrku ale tam służyło to jedynie
do opisu pancerza i nie przywiązywałem do tego większej uwagi. Obronę oceniałem na oko :D.

Nie bardzo idzie mi czarowanie. Niby coś tam w instrukcji pisze ale i tak nie wiem o co chodzi
O_o. Jak rzucić czary uzdrawiające na sen? Bo jestem w lochach, i nie mam już butelek uzupełniających
życie, a muszę poszperać z schowkach naszpikowanych pułapkami.

No kurde ty ich wyspij...;-) najprosztsze i najskuteczniejsze rozwiazanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.06.2006 o 13:50, Silie napisał:

Mam pytanie do graczy znających się na rzeczy: Mam taki problem - jestem w lochach Irenicusa
(tych pierwszych) i za każdym razem kiedy prubuje rzucić zaklecie - obojętnie czy druidem,
magiem czy kapłanem, czar ''dziczeje'' i kończy sie na efekcie ''gwałtowna zmiana kolorów''.
Nie jest to efekt żadnego przeklętego przedmiotu (dzieje sie tak ze wszystkim postaciami, zreszta
nie posiadam takowych). Grałam w BG 2 już niezliczoną ilość razy i nigdy nie widziałam jeszcze
czegoś takiego, zresztą na początku tej gry też wszystko było w pożądku. Po raz pierwszy za
to instalowałam mody, ale w takim razie nie rozumiem dlaczego na początku zaklęcia działały
:/ Czy ktoś wie co z tym fantem zrobić :(?

A moze masz dzikiego maga ...on takie numery odwala

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.06.2006 o 14:34, wanan napisał:

A moze masz dzikiego maga ...on takie numery odwala

ale to działa tylko na dzikiego maga a nie na całą drużynę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.06.2006 o 14:36, hans olo napisał:

> A moze masz dzikiego maga ...on takie numery odwala
ale to działa tylko na dzikiego maga a nie na całą drużynę.

ale to co ta zmiana kolorow dotyczy wszystkich ?nic nie ma napisane na ten temat...?moze to wina moda nieznam sie na nich

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

" za każdym razem kiedy prubuje rzucić zaklecie - obojętnie czy druidem, magiem czy kapłanem, czar ''dziczeje'' i kończy sie na efekcie ''gwałtowna zmiana kolorów''"
I oto oświeciłem kolejnego ospałego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.06.2006 o 14:46, hans olo napisał:

" za każdym razem kiedy prubuje rzucić zaklecie - obojętnie czy druidem, magiem czy kapłanem,
czar ''dziczeje'' i kończy sie na efekcie ''gwałtowna zmiana kolorów''"
I oto oświeciłem kolejnego ospałego.

TADAm... i oswiecony ;-) ..no moze to przez upal...chociaz dla mnie itak to znaczy ze osoba ktora rzuca czar(niewazne jaka ) sie przemienia..mniejsza oto:-)...mam pytanko kim sa Githyanki?z moich obserwacji wynika ze to pitbulle_prawa_reka krolowej drowow z Usta Natha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.06.2006 o 14:57, wanan napisał:

mam pytanko kim sa Githyanki?z
moich obserwacji wynika ze to pitbulle_prawa_reka krolowej drowow z Usta Natha


Githyanki raczej nie mają nic wspólnego z Drowami. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować