Zaloguj się, aby obserwować  
Alamar

Baldur's Gate 2 - Temat ogólny

21790 postów w tym temacie

Dnia 30.11.2006 o 15:00, Amistan napisał:

Biorąc pod uwagę początek to reszta gry zapowiada się naprawdę obiecująco...

jezeli zainstalowales doslownie wszysko z tacticsa to Cie czeka jeszcze troche niespodzianek ale nie beda one trudniejsze niz akcje z Ilych''em :( ale mimo wszystko bedzie na pewno ciekawiej.

Dnia 30.11.2006 o 15:00, Amistan napisał:

Ale w tym wypadku naprawdę opłaca się zastosować ten trick z przeniesieniem ekwipunku z BG1.

z ciekawosci tylko .. jak to sie robi? osobiscie nie czerpalbym zbyt wielkiej przyjemnosci bedac juz w pewnym sensie dobrze wyposazony ale zawsze warto wiedziec jak to sie robi.


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

aha.. i jeszcze wspomniales ze miewales problemy z Kangaax''em ? oto sposob aby wogole nie miec z nim problemow: bron jakas dobra (zeby mu wogole zadawac obrazenia) oraz kup sobie np. od Riblada zwoj ochronny przed magia. bedziez wtedy odporny na czary (w tym na uwiezienie) przez 12 godzin. Nasz kochany nieumarly jest wtedy bezbronyy jak dziecko :) pozdrawiam ^_^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.11.2006 o 16:41, Mistiq napisał:

z ciekawosci tylko .. jak to sie robi?

Po włączeniu nowej gry szybko wciskasz pauzę (spację), wyrzucasz z ekwipunku przedmioty, wracasz do gry, i po konwersacji z Jonem i Imoen zabierasz przedmioty z ziemi. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.11.2006 o 17:00, Albatross napisał:

> z ciekawosci tylko .. jak to sie robi?
Po włączeniu nowej gry szybko wciskasz pauzę (spację), wyrzucasz z ekwipunku przedmioty, wracasz
do gry, i po konwersacji z Jonem i Imoen zabierasz przedmioty z ziemi. :)


Szybko, czyli jak tylko pojawi się czarny ekran ( swoją drogą to przypomina mi nieco początek Seksmisji:
"Ciemność widzę, widzę ciemność!" ;-))
A tak swoją drogą, to czy zjawił się ktoś kto pokonał już tych panów "Eclipse"? Ciekaw jestem czy się da to jakoś zrobić...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.11.2006 o 17:14, Amistan napisał:

A tak swoją drogą, to czy zjawił się ktoś kto pokonał już tych panów "Eclipse"? Ciekaw jestem
czy się da to jakoś zrobić...

mi sie raz udalo (chyba za setnym razem czy jakos tak ale sie udalo) wycieli mi w pien cala druzyne (poza moim glownym i Solaufeinem chociaz i tym nie wiele brakowalo)
plus w tej walce jest taki ze w przypadku zatrzymania czasu Solaufein moze caly czas walczyc i nalezy to wykorzystac. minus ze Ci kolesie sie pojawiaja zawsze po odpoczynku albo po wejsciu na nowy obszar a wiec nici z przygotowaniem do walki. dlatego lepiej chyba walczyc po wypoczynku nie niz po podrozy nie? ;)
wszyscy ktorzy mieli dostep do czarow maga (a mialem 3 takich kolesi) mieli zaladowane wyzwalacze zaklec itp. . przed snem rzucilem rowniez kilka zaklec zwiekszajacych odpornosci ze zwojow (te ktore trwaja po 12 godzin) a na swojego glownego i solaufeina (niewrazliwosc na magie)
gdy juz przenocowalem i zaczeli sie pojawiac Ci kolesie (szybko kaplanem rzucilem ochrone przed zlem dla wszystkich, jeden mag z kolei odpornosc na strach) a inni sie napoili miskturami zwiekszajacymi rzuty obronne i zwiekszajace sile. kiedy mnie przenioslo to juz sie zaczela rzez. od razu po rozpoczeciu walki uzywam wszelkich wyzwalaczy zaklec, zatrzymanie czasu, zdjecie odpornosci , bo pozniej juz mi nie bedzie dane ich rzucic. potem szybko wycofuje druzyne poza zasieg ich magow ale wtedy czas zatrzymuje sie na ich korzysc. wtedy jak dobrze pamietam moge walczyc Solaufeinem i wykanczam ich glownego zbrojengo (ktory miedzy czasie zajety jest ubijaniem mojej biednej Viconii :( no ale coz (od czego jest wskrzeszenie) generalnie po uplywie zatrzymania czasu to juz byla praktycznie totalna jadka. swoim glownym rzucilem sie na wszytkich ktorzy czarowali i przyzywali jakies pokraki, a Korgan z Solaufeinem i Sarevokiem wykanczali (przynajmniej probowali) reszte ekipy. (oczywiscie Edwin padl jak pies pluto w pierwszych sekundach po uplywie zatrzyamania czasu.)
w zasadzie walke wygralem tylko dlatego bo moja postac byla bardzo wysoko poziomowym trojklasowcem (wojownik, mag, zlodziej) a wiec byl u niego dostep do czarow maga, uzywalem umiejetnosci zabojstwo (tak jak cios w plecy tylko bez koniecznosci krycia sie w cieniu) no i posiadajac najlepsza katane w grze i cep bojowy wiekow udalo mi sie wybic wiekszosc przeciwnikow. Solaufein tez przezyl jakim cudem ale nie mam pojecia jakim ^_^ cala reszta poszla do piachu.
w kazdym razie walke ta powtarzalem az do skutku a wiec kolo 100 razy. po tej walce mozna spokojnie stwierdzic ze jest to najtrudniejsza batalia jaka mozna stoczyc w BG2.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.11.2006 o 18:59, Mistiq napisał:

po tej walce mozna spokojnie
stwierdzic ze jest to najtrudniejsza batalia jaka mozna stoczyc w BG2.


No, to muszę ściągnąć wujka Solcia...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.11.2006 o 23:24, Icestalker napisał:

> po tej walce mozna spokojnie
> stwierdzic ze jest to najtrudniejsza batalia jaka mozna stoczyc w BG2.

No, to muszę ściągnąć wujka Solcia...


jezeli nim nie grales to na pewno sie nie zawiedziesz, super sie nim gra, duzo tekstow (moja ulubiona postac jaka mozna przylaczyc.. oczywiscie z tych dodatkowyc )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio nie widziałem Sarafana. Czy ktoś ma pojęcie co się dzieje? Niepokoi mnie to, że najbardziej aktywny forumowicz tematu zniknał. Sarafan, where are you?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.12.2006 o 13:37, Icestalker napisał:

Ostatnio nie widziałem Sarafana. Czy ktoś ma pojęcie co się dzieje? Niepokoi mnie to, że najbardziej
aktywny forumowicz tematu zniknał. Sarafan, where are you?

A myślisz, że jak ma się na karku webmastering i bude to jest czas na gadanie?
Forum czasami więcej zajmuje niż cokolwiek - to złodziej czasu offtop

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 01.12.2006 o 14:34, Sareavok1 napisał:

A myślisz, że jak ma się na karku webmastering i bude to jest czas na gadanie?
Forum czasami więcej zajmuje niż cokolwiek - to złodziej czasu offtop


Bardzo możliwe, przecierz wcześniej było to samo, a Sarafan był wtedy bardzo aktywny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja mam znów pytanko:
Czy ktoś zna efekty piesni barda? Jak tam one zależą od poziomów, i co w ogóle mogą? No bo nie wiem czy grając Bardem wyciągać lutnię i wyć czy walić "konfesjonalnie"...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.12.2006 o 02:33, Amistan napisał:

A ja mam znów pytanko:
Czy ktoś zna efekty piesni barda? Jak tam one zależą od poziomów, i co w ogóle mogą? No bo
nie wiem czy grając Bardem wyciągać lutnię i wyć czy walić "konfesjonalnie"...

Bard:
- poziom barda 1: +1 do rzutów ataku i obrażeń.
- poziom barda 2: +1 do rzutów na wolę.
- poziom barda 3: +1 do rzutów obrażeń i do rzutów na odporność.
- poziom barda 6: +1 do rzutów na refleks.
- poziom barda 8: +1 do rzutów ataku, +8 tymczasowych punktów wytrzymałości.
- poziom barda 11: +2 premii za uniki do klasy pancerza.
- poziom barda 14: +1 do rzutów obrażeń, +8 tymczasowych punktów wytrzymałości, +1 premii za uniki do klasy pancerza.
- poziom barda 15: +1 do rzutów na wolę, +1 do rzutów na refleks, +1 do rzutów na odporność, +1 premii za uniki do klasy pancerza.
- poziom barda 16: +1 do rzutów na wolę, +4 tymczasowe punkty wytrzymałości, +1 premii za uniki do klasy pancerza.
- za każdy kolejny poziom barda +2 tymczasowe punkty wytrzymałości.

Natomiast podklasy barda mają następujące efekty:

Fechmistrz:
Ma bonusy do innych umiejętności, więc pieśń fechmistrza nie staje się lepsza na następnych poziomach. Zostaje tylko 1 poziom.

Błazen:
Pieśń błazna nie pomaga sojusznikom. Zamiast tego wpływa na każdego przeciwnika w promieniu 10 m, na skutek czego muszą oni wykonać rzut obronny przeciwko magii +4 raz na rundę lub będą oszołomieni.

Skald:
- poziom skalda 1: daje sojusznikom +2 do trafienia, +2 do obrażeń i -2 do KP
- poziom skalda 15: daje sojusznikom +4 do trafienia, +4 do obrażeń i -4 do KP, oraz odporność na Strach
- poziom skalda 20: daje sojusznikom +4 do trafienia, +4 do obrażeń i -4 do KP, oraz odporność na Strach, Ogłuszenie i Zamęt

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.12.2006 o 02:33, Amistan napisał:

A ja mam znów pytanko:
Czy ktoś zna efekty piesni barda? Jak tam one zależą od poziomów, i co w ogóle mogą? No bo
nie wiem czy grając Bardem wyciągać lutnię i wyć czy walić "konfesjonalnie"...



TOB - Umiejętność - Ulepszona pieśń barda:

-4 (lepsze o 4) do KP sojusznikom +4 do trafienia +4 do obrażeń odp. na strach ogłuszenie i zamęt, niewrażliwość na broń zwykłą i +5% odp. na magię ; -10 (lepsze o 10) do KP barda i + 10% Odp. na magię

Boskie ;P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.12.2006 o 03:11, Vormulac napisał:

- poziom barda 1: +1 do rzutów ataku i obrażeń.
- poziom barda 2: +1 do rzutów na wolę.
- poziom barda 3: +1 do rzutów obrażeń i do rzutów na odporność.
- poziom barda 6: +1 do rzutów na refleks.
- poziom barda 8: +1 do rzutów ataku, +8 tymczasowych punktów wytrzymałości.
- poziom barda 11: +2 premii za uniki do klasy pancerza.
- poziom barda 14: +1 do rzutów obrażeń, +8 tymczasowych punktów wytrzymałości, +1 premii za
uniki do klasy pancerza.
- poziom barda 15: +1 do rzutów na wolę, +1 do rzutów na refleks, +1 do rzutów na odporność,
+1 premii za uniki do klasy pancerza.
- poziom barda 16: +1 do rzutów na wolę, +4 tymczasowe punkty wytrzymałości, +1 premii za uniki
do klasy pancerza.
- za każdy kolejny poziom barda +2 tymczasowe punkty wytrzymałości.


Czy te bonusy się kumulują?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.12.2006 o 10:37, Amistan napisał:

Czy te bonusy się kumulują?

W sensie pieśni barda - to tak, czyli będąc na 6 poziomnie mamy efeky od poziomu 1-6. Natomiast gdy użyjemy jakiegoś czaru, który daje nam ten sam efekt do wtedy efekt nie jest kumulowany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.12.2006 o 19:25, patryk1605 napisał:

Kto mi powie gdzie znajde kij tarana +4 lub kostor magow??


kostur magow jest w dzielnicy mostow (musisz przejsc przez ukryty portal (znajduje sie obok drzwi do pomieszczenia gdzie mozna zejsc do jednego Liszy)) musisz posiadac kamien lotrzykow inaczej przez ten portal nie przejdziesz. przy okazji przygotuj sie tam na solidna walke. (obserwator, mag, lisz i inne badziewie)
co do kija tarana to jak dobrze pamietam jest w twierdzy straznika (chyba na poziomie 4 ale nie mam pewnosci) bozniej bedzie tez mozliwy jego upgrade ale to u cespenara. jak dla mnie to najlepszy kij w grze. (ale po ulepszeniu)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co - pomyślałem sobie aby zrobić ankietę w tym temacie pt. Twoja ulubiona profesja"
co o tym sądzicie??
Ładnie bysmy poprosili jakiegoś admina i by taka zrobił.
Kto by wszedł do tego tematu widziałby na pierwszy rzut oka ankietę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.12.2006 o 19:34, Sareavok1 napisał:

Wiecie co - pomyślałem sobie aby zrobić ankietę w tym temacie pt. Twoja ulubiona profesja"
co o tym sądzicie??
Ładnie bysmy poprosili jakiegoś admina i by taka zrobił.
Kto by wszedł do tego tematu widziałby na pierwszy rzut oka ankietę.

ja tam nie mam nic przeciwko. ^_^ nawet nie glupi pomysl ale to tylko moje zdanie. zobaczymy co mysla o tym inni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować