Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Gas Powered Games: Kickstarter zaczyna tracić impet

15 postów w tym temacie

Emm, czy nastał okres, w którym twórcy/producenci będą dochodzić do tak prostych wniosków, które przez nas zostały wysnute już dłuższy czas temu? Ostatnio bawiło mnie, jak Capcom ocenia sprzedaż Resident Evil 6(ciężko jest im stwierdzić, ale to najpewniej marketing zawiódł!, albo gracze są zbyt wybredni!). Wcześniej ktoś powiedział, że w końcu trzeba postawić na jakość, bo konsumenci co raz ostrożniej wybierają produkt. Proszę was...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może chodzi o to, że Double Fine, InXile, Obsidian potrafiły trafić do niszowego gracza omjanego przez dużych wydawców. Pchanie się z mainstreamowym tytułem do crowdfundingu to raczej średni pomysł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Problem polega na tym że w dzisiejszych czasach gry są robione żeby TYLKO na nich zarobić, kiedyś gry przede wszystkim bawiły, były dużo lepsze pod względem jakościowym, były bardziej dopracowane (nie chodzi o grafikę), teraz wyjdzie FPP z kampania na 5h i krzyczą za to 180zl to pewnie że ludzie staranniej wybierają i wyprzedzają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.02.2013 o 16:21, hunterxxx napisał:

Problem polega na tym że w dzisiejszych czasach gry są robione żeby TYLKO na nich zarobić,

> kiedyś gry przede wszystkim bawiły
Rozumiem, że dawniej wszyscy byli tacy dobrzy dla graczy i robili gry za darmo i wcale, ale to wcale nie chcieli na nich zarobić. Ludzie, takie czasy nigdy nie miały miejsca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W tym samym czasie Dreamfall Chapters: The Longest Journey jakos udalo sie juz prawie cala kwote zebrac a maja jeszcze duzo czasu do konca
http://www.kickstarter.com/projects/redthread/dreamfall-chapters-the-longest-journey

Kickstarter Wildmana byl jednym z najgorszej przygotowanych jakie widzialem. Dopiero w ktorej z koleji aktualizacji troche przyblizono czym ma byc ta gra ale nadal bylo to tylko mgliste zapowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.02.2013 o 16:34, Henrar napisał:

> Problem polega na tym że w dzisiejszych czasach gry są robione żeby TYLKO na nich
zarobić,
> kiedyś gry przede wszystkim bawiły
Rozumiem, że dawniej wszyscy byli tacy dobrzy dla graczy i robili gry za darmo i wcale,
ale to wcale nie chcieli na nich zarobić. Ludzie, takie czasy nigdy nie miały miejsca.


Łapanie za słówka, wiadomo że robią gry żeby zarobić, ale niestety rynek poszedł nie w tą stronę co trzeba, grafika > grywalność

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To że mało interesujące projekty nie otrzymują dużo kasy nie znaczy że Kickstarter "traci impakt". Dobre, ciekawe i interesujące projekty nie mają najmniejszego problemu z uzbieraniem kwoty jaką potrzebują a nawet ją znacząco przebić.

Wildman wyglądał kiepsko, nieciekawie i jego Kickstarter został zrobiony na odwal się to niech się nie dziwą że poszedł do piekła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> > Problem polega na tym że w dzisiejszych czasach gry są robione żeby TYLKO na nich
> zarobić,
> > kiedyś gry przede wszystkim bawiły
> Rozumiem, że dawniej wszyscy byli tacy dobrzy dla graczy i robili gry za darmo i wcale,
> ale to wcale nie chcieli na nich zarobić. Ludzie, takie czasy nigdy nie miały miejsca.
Myślę, że koledze chodziło raczej o to, że kiedyś tworząc grę nie myślano o tym jak ją zrobić, żeby zmaksymalizować zyski, tylko nad tym jak ją zrobić, żeby dostarczyć jak najlepszej rozrywki graczom. A forsa i tak szła, bo jak gra była dobra, to ludzie ją kupowali. Teraz się myśli nad tym jak wydoić najwięcej kasy. Przez to robi się średniej jakości, powtarzalne gry okrawając co się da, a resztę sprzedając w DLC. A później myśli się nad kolejnymi DLC (albo robi się to równo z powstawaniem gry jak to robi wiele dużych firm obecnie). Przez to gracze zawiedli się na wielu grach i trudno ich zainteresować czymś, tym bardziej w ciemno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A dawniej to było lepiej? DLC to wynalazek nowy, bo w tamtych czasach Internet był w powijakach, dystrybucja cyfrowa w ogóle nie istniała i nikt się wtedy by do niej nie przekonał. Myślisz, że wtedy wydawcy i developerzy, mając dostęp do takich narzędzi jak teraz, robiliby coś innego, niż robią teraz?
Nie rozśmieszaj mnie.
A ciągłe sequele, gry robione na jedno kopyto, itp. były już wtedy. Problem w tym, że zostały zapomniane a gracze zapamiętali same hity (+ spektakularne klapy, jak Daikatana). Myślisz, że za dwadzieścia lat ktoś będzie pamiętał o Call of Duty: Black Ops (przykład)? Nie, wszyscy będą wspominać, jak to dobrze było w latach 2005-2013, że gry były robione z pasją a teraz jest dojenie klienta. Naturalna kolej rzeczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ktoś tu absurdalne wnioski wysuwa wyssane z palca. Niepowodzenie Wildmana nie ma nic wspólnego z kondycją Kickstartera.
Ten projekt ział nudą i nie wzbudzał żadnego zainteresowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kickstarter zaczyna tracić impet.... wielkie mi zdziwienie. Niech w końcu na rynku pokaże się choć kilka z tych ultrasupermegahiperhitów i niech takimi się okażą. Na razie ludzie stwierdzili że jest to worek z albo baaardzo głębokim dnem, albo co gorsza bez dna. Dlatego wolą poczekać i stwierdzić czy aby na pewno ich pieniądze nie idą na marne. Jeśli
kickstarter okaże się faktycznie takim objawieniem, to i ludzie z powrotem zaczną pompować pieniądze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.02.2013 o 18:41, Czapelo napisał:

Kickstarter zaczyna tracić impet....

FTL okazał się hitem, ostatni gameplay z Wasteland 2 też był niczego sobie. Nikt nie zapewni, że każda z tych gier będzie tru uber hitem, ale jednak na razie można zachować przynajmniej odrobinę optymizmu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.02.2013 o 19:08, Geeko napisał:

FTL okazał się hitem, ostatni gameplay z Wasteland 2 też był niczego sobie.

Pierwszy był zrobiony (w porównaniu z milionowymi zbiórkami) za grosze, nad drugim wisi w powietrzu popremierowy flame. ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować