Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

SimCity - recenzja

84 postów w tym temacie

Parę pytań:

1. O ile mniejsze mapy niż w SC4?
2. Granie na singlu (o ile możliwe) ma sens? w stylu, że sam buduję i zagospodarowuję region (lubię pobrać dużą mapkę jakiegoś miasta i zabudować).
3. Lepsza/słabsza o SC4?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.03.2013 o 22:53, vonArnold napisał:

Parę pytań:

1. O ile mniejsze mapy niż w SC4?
2. Granie na singlu (o ile możliwe) ma sens? w stylu, że sam buduję i zagospodarowuję
region (lubię pobrać dużą mapkę jakiegoś miasta i zabudować).
3. Lepsza/słabsza o SC4?


1) Z tego co widziałem porównywalne do małych map w SC4
2) Nie ma sensu bo nie ma single player''a, możesz blokować sobie region dla siebie i budować sam w kilku regionach? (nie potwierdzę na razie)
3) Zależy co przez to rozumiesz, jeśli uwiebiałeś SC4 i bawiłeś się przy tytule długo i instalowałeś dodatkowe budynki itp to z SC2013 cofasz się w rozowju, tego nie ma, masz wszystko uproszczone co do poprzednika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1. Mapy małe nie ma co mówić...
2. Tak możesz stworzyć własną gre np. na mapie 16 regionów, 4 wielkie konstrukcje i zablokować wszystkie regiony dla siebie lub jedynie dla zaproszonych przez Ciebie graczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem skąd aż tak wysoka nota. Gra nie ma nic wspólnego z Sim City. To bardziej Sim Dzielnica. Jest jak maksymalnie uproszczona wersja SC4 dla przedszkolaków. Nie ma możliwości kontroli gęstości zabudowań, nie można samem budować ani komunikacji, ani trakcji, ani kanalizacji, ani nawet lotniska (!). Miasta są malutkie, 2x2km to śmiech na sali, moje rodzinne miasteczko, o ludności nie przekraczającej 25,000 mieszkańców zajmuje podobną powierzchnię. Wymóg ciągłego podłączenia do internetu staje się już standardem i tym bardziej jest niedorzeczne, że EA jest kolejną firmą, która zdaje się nie zdawać sprawy, że ludzie w ogóle będą w to grać. Serwery nie wyrabiają, a EA jest zaskoczone niczym nasi drogowcy śniegiem padającym w grudniu, mimo, że podobna sytuacja miała miejsce w trakcie premiery w USA. Jedyne co jest w miarę udane to grafika i "silnik" napędzający działanie dzielnicy (bo nie miasta).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

będąc fanem serii simcity długi czas zastanawiałem się nad kupnem gry
niestety wielkość map zniechęciła mnie do tego totalnie
patrząć na to ile "dodatków" jest dostępnych przed premierą gry
następne PŁATNE DLC będą wychodzić seryjnie
wolę poczekać z pół roku i zobaczyć co się wydarzy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.03.2013 o 13:33, Janek_Izdebski napisał:

Może szanowna redakcja obniży ocenę gry za te jajca z połączeniem na premierze? Bodajże
Polygon tak zrobił, Wy nie możecie podobnie postąpić? :)

A jak jajca się skończą, to co, znowu mają podwyżyć? Lepiej zostawić tak, jak jest, przy innych grach nie zmieniali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.03.2013 o 13:53, Dared00 napisał:

A jak jajca się skończą, to co, znowu mają podwyżyć? Lepiej zostawić tak, jak
jest, przy innych grach nie zmieniali.

To są zbyt poważne "jajca", by zostawić je od tak... samym sobie. Jakaś reakcja naprawdę, by się przydała. Bo jak na razie EA uważa, że może bezkarnie robić klientów w bambuko...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.03.2013 o 13:58, Janek_Izdebski napisał:

> A jak jajca się skończą, to co, znowu mają podwyżyć? Lepiej zostawić tak, jak
> jest, przy innych grach nie zmieniali.
To są zbyt poważne "jajca", by zostawić je od tak... samym sobie. Jakaś reakcja naprawdę,
by się przydała. Bo jak na razie EA uważa, że może bezkarnie robić klientów w bambuko...

Ale tu są dwa zasadnicze problemy: po pierwsze, nie można "wybiórczo" obniżać ocen niektórym firmom, a innym nie. Skoro SimCity miało by obniżoną ocenę, to Diablo 3 też powinno mieć obniżoną ocenę. A nie miało.

A po drugie: to jest problem tymczasowy. Ktoś, kto kupi SC za 2-3 tygodnie, nie będzie miał problemu z zalogowaniem się. A recenzje są właśnie głównie dla ludzi, którzy kupują gry po jakimś czasie od premiery.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.03.2013 o 14:13, Dared00 napisał:

Ale tu są dwa zasadnicze problemy: po pierwsze, nie można "wybiórczo" obniżać
ocen niektórym firmom, a innym nie. Skoro SimCity miało by obniżoną ocenę, to Diablo 3 też
powinno mieć obniżoną ocenę. A nie miało.

Z tego co pamiętam, to na Zachodzie wskazywano na ten aspekt w recenzjach "D3". Nie pamiętam tylko, czy obniżano post factum oceny gry.

Dnia 07.03.2013 o 14:13, Dared00 napisał:

A po drugie: to jest problem tymczasowy. Ktoś, kto kupi SC za 2-3 tygodnie, nie będzie
miał problemu z zalogowaniem się. A recenzje są właśnie głównie dla ludzi, którzy kupują
gry po jakimś czasie od premiery.

Ok, masz prawo do własnego zdania. Pomijasz tylko jeden, bardzo ważny aspekt. A mianowicie: wrażenia płynące z gry. Nie mogąc zalogować na serwery, nie ma żadnych pozytywnych wrażeń. Rośnie tylko poziom wku****nia graczy. Co więcej, element sieciowy nowego "SC" i wymóg bycia "always online" już na etapie projektowym miał być jednym z elementów rozgrywki. Nie należy o tym zapominać. Recenzenci jak najbardziej są uprawnieni, by wziąć ten aspekt pod uwagę przy wystawianiu końcowej oceny produktu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.03.2013 o 09:41, Anvi napisał:

Nie wiem skąd aż tak wysoka nota. Gra nie ma nic wspólnego z Sim City. To bardziej Sim
Dzielnica. Jest jak maksymalnie uproszczona wersja SC4 dla przedszkolaków. Nie ma możliwości
kontroli gęstości zabudowań, nie można samem budować ani komunikacji, ani trakcji, ani
kanalizacji, ani nawet lotniska (!).


Ciekawe, lotniska można budować i w dzielnicach i jako projekt wspólny. Trakcja tramwajowa i kolejowa jest możliwa (kolejowa tylko w dzielnicach które miały dostęp do kolei). Co do komunikacji rozumiem, że chodzi o wytyczanie własnych linii autobusowych itd. jak w Cities XL albo Cities in Motion to się zgodzę.


>Może szanowna redakcja obniży ocenę gry za te jajca z połączeniem na premierze? Bodajże Polygon tak zrobił, >Wy nie możecie podobnie postąpić? :)

Co do serwerów... grałem wczoraj od 00:20 i ok 2 razy miałem problem na serwerze Europa Wschodnia 2 ale przeszedłem na 1 i nie miałem już problemów.
Może coś konkretnej?

Moim zdaniem ogólnie gra straciła wiele na wielkości map to po pierwsze a pod drugie za mało ją rozwinięto, wszystko sprawia wrażenie bycia na poziomie SC4 albo odrobinę niższe. Budynki z różnymi modułami są świetnym pomysłem, specjalizacje miast ok. Zastanawia mnie tylko co się niedługo stanie z moim miastem opartym na węglu bo z tego co widzę to niedługo powinien mi się skończyć, zmiana specjalizacji jest średnio możliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Świetny tekst, rozwiał moje wątpliwości. W takim razie już wiem, dlaczego miasta są dużo mniejsze niż w czwórce - po prostu twórcy nie chcieli by były uniwersalne, więc zmuszają graczy do współpracy. Ale ciekawi mnie fakt, czy na przykład jak kupię grę w promocji za pół roku, to czy ktoś z moich sąsiadów będzie w to grał na tyle, by umożliwić i mi przez to satysfakcjonującą grę...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na moje oko problem z małymi mapami to problem tego, że po prostu schrzanili sprawę i teraz się tłumaczą.

Aby poprawić mapy musieliby stworzyć od nowa całe regiony, a to "sporo" roboty (w sumie gówno wiem, ale raczej jest to więcej pracy, niż przy pojedynczej mapie).

Kajali się w wypowiedziach, że wiedzą, iż mapy są za małe i zamierzają to poprawić.
Potrwa to pewnie kilka miesięcy i boję się, że dostaniemy DLC za skromne 30-40zł zawierające regiony premium z dużymi mapami :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.03.2013 o 00:16, SHADOW-XIII napisał:

1) Z tego co widziałem porównywalne do małych map w SC4
2) Nie ma sensu bo nie ma single player''a, możesz blokować sobie region dla siebie i
budować sam w kilku regionach? (nie potwierdzę na razie)
3) Zależy co przez to rozumiesz, jeśli uwiebiałeś SC4 i bawiłeś się przy tytule długo
i instalowałeś dodatkowe budynki itp to z SC2013 cofasz się w rozowju, tego nie ma, masz
wszystko uproszczone co do poprzednika


Czyli słabo, dla mnie odpada zatem. Małe mapy i niewielka ilość opcji (a i nie wiadomo co z modowaniem) mnie zniechęca. Opcje sieciowe mnie natomiast nie przekonywują. Graficznie też szału nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gra Simcity BEZNADZIEJNA.
Jakiś głupi zegarek od kilku godzin ciągle odlicza jakiś czas.
Miasto samo się buduje?
Trochę bez sensu podobno miał to być symulator budowy miasta.
A tylko sobie coś tam odlicza....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A czy ja gdziekolwiek napisałem, że jest dobra? :D

nie oceniam rzeczy dopóki ich sam nie spróbuję, a screeny czy filmiki mogą mi służyć jako zachęta/"zniechęta" do ewentualnego kupna gry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zadziwiające jest gloryfikowanie gry, jakby zupełnie nie istniały inne citybuildery. Gra jest świetna, ale jeszcze długa droga do genialnej 4.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować