Zaloguj się, aby obserwować  
Laid_back

Ankieta - gry MMORPG. Pomóżcie i wypełnijcie :)

35 postów w tym temacie

Moi Drodzy,

mamy gościnnie ankietę badawczą z gorącą prośbą o jej wypełnienie - przysłużcie się polskiej nauce ;>



Dla kogo tworzone są gry ? Czy gracze są do siebie podobni ? Jaki wpływ na strategię gracza ma jego osobowość?

Każdy gracz posiada swój indywidualny styl gry, wynikający z jego osobowości, umiejętności planowania czy doświadczenia. Niejednokrotnie przeprowadzano badania nad czynnikami motywującymi działania graczy. Jednym z bardziej znanych badaczy był Richard Bartle, współtwórca MUD1 (pierwszego MUD’a). Wyróżnił on cztery podstawowe style gry: zabójcy, zdobywcy, społecznika oraz odkrywcy. Nasze badania wyróżnią kolejne style, poszerzając teorię Bartle’a, a także wpływ jaki na nie ma nasza osobowość oraz motywacja. W tym celu stworzyliśmy wspólnie z naszym promotorem narzędzie, które umożliwi dokładne przebadanie stylów gry, tym samym będące wskazówką dla producentów gier online, co-op, multiplayer, jak należy tworzyć nowe produkcje, tak, aby dotarły do jak największej liczby odbiorców. Być może nasze badania okażą się przełomem, jednak w tym celu potrzebna jest nam Wasza pomoc

W ostatnich 2 latach powstał zespół badawczy złożony z członków polskiej społeczności gier MMORPG. Osoby te zajęły się problematyką stylów gry w grach typu MMORPG preferowanymi przez graczy, zarazem kwestionując już istniejący podział, który przedstawił w swoich pracach Richard Bartle. Informacje zebrane będą zarazem podstawą do napisania i obrony prac magisterskich w jednej z Warszawskich Uczelni Wyższych.

W tym celu została przygotowana ankieta, która może stać się narzędziem dla kolejnych badaczy, zarazem pokazując potencjał polskich naukowców badających zagadnienia związane z grami on-line. Prosimy Was o poświęcenie odrobiny czasu i sumienne wypełnienie ankiety! Któż jak nie gracze, odpowiedzą na pytania dotyczące ich technik gry. Zachęcamy do wzięcia udziału w badaniu.

https://mmorpg.ankieta.biz/

Jest to ankieta anonimowa, a zebrane dane będą wykorzystane tylko do celów badawczych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przeczytał opis, zacząłem wypełniać. Przy ~40% się poddałem. Może te pytania po angielsku alby używając przynajmniej jednoznacznych określeń używanych przez graczy miałyby sens, ale nie to co tam jest. Używając polskiego większość pytań jest co najmniej dwuznaczna albo nie dostatecznie rozwinięta. Jak choćby wszystko co oznacza walki. Z kontekstu większości pytań wynikałoby, że autorzy mieli na myśli pvp, czyli walkę między graczami, choć do drugiej części równie dobrze pasuje walka z npcami.

Jakoś nie wydaje mi się, żeby wnioski wyciągane na podstawie pytań które mogą być zrozumiane opacznie, mogłyby mieć jakikolwiek sens, stąd - pass.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem jednym z twórców powyższego narzędzia. Na wszelkie pytania odpowiem w razie problemów z interpretacją. Pod pojęciem walka, należy rozumieć każdego typu walkę, czy to PvP czy PvM (npc). Ankieta zanim została uruchomiona, była testowana na grupie 100 graczy w różnym wieku, którzy badali ją pod kątem zrozumienia pytań.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1 strona wypełniona -> 30%
2 strona wypełniona -> 40%
3 strona wypełniona -> 47%
Przyglądając się temu paskowi postępu zacząłem lekko opadać z sił ale na szczęście zadowolił się zwolnieniem do 7% na stronę ^^
Myślę że przy pytaniach powinna być też opcja "nie dotyczy" bo w paru sytuacjach musiałem dokonać wyboru nie mając żadnej opinii na temat danej sprawy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No niestety, ankieta jest długa, ale udało nam się ją skrócić prawie o połowę. W pierwszej wersji miała ponad 300 pytań. Gdy ma się problem z zaznaczeniem właściwej odpowiedzi, wystarczy użyć trafnie/nietrafnie, które jest tak naprawdę opcją neutralną.

Serdecznie dziękuję w imieniu zespołu za odzew :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zamiast:

"Czy lubisz walczyć z innymi graczami", o wiele trafniejsze byłoby "czy zadania w grze wolisz pokonywać w grupie".
"Walczyć z", jak już wspomniano wyżej, można rozumieć na dwa sposoby i jest to dość istotny błąd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ankieta posłuży do obrony prac magisterskich. Jej wyniki zostaną opublikowane w dwóch czasopismach, które będzie można prześledzić online :) Myślę, że nastąpi to nie wcześniej niż w czerwcu.

Nie jesteśmy de facto związani z żadną firmą, sami gramy/graliśmy, od 5 - 10 lat stażu we wszelkiego rodzaju grach. Postanowiliśmy podważyć poprzednie badania, na których wzoruje się większość i oprócz 4 styli gry, opublikowanych przez Bartle''a, stworzyliśmy kolejnych 8, biorąc pod uwagę 3 wymiary motywacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.03.2013 o 17:13, Abi_Dalzim napisał:

Skończyłem.
Zastanawiam sie tylko po jaką cholerę w ankiecie o grach jest taka masa pytań o religię?


Dziękuję Abi-Dalzim, to jedna z części badania dotycząca motywacji i jej wpływu na styl gry :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy mi się zdaję, czy praca magisterska, do której potrzebne są dane z niniejszej ankiety to rozprawa/analiza/etc. z dziedziny psychologii lub nauk społecznych?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.03.2013 o 18:30, Alamut napisał:

Czy mi się zdaję, czy praca magisterska, do której potrzebne są dane z niniejszej ankiety
to rozprawa/analiza/etc. z dziedziny psychologii lub nauk społecznych?


Jeśli z psychologii, to efekt będzie wyjątkowo słaby.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.03.2013 o 17:37, Barthekk82 napisał:

Dziękuję Abi-Dalzim, to jedna z części badania dotycząca motywacji i jej wpływu na styl
gry :)


A można coś więcej na ten temat? Bo miałem podobne wątpliwości, jak kolega wyżej... Poza tym... czy tylko mi się wydaje, czy wiele pytań się powtarza? W pewnym momencie miałem wrażenie, że nie rozwiązuję ankiety tylko jestem na psychotestach - "Czy uważasz, że czarne jest czarne?", "Moim zdaniem białe jest czarne", "Uważam, że tylko czerń bywa czarna" i tak dalej...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 05.03.2013 o 18:48, Ring5 napisał:

A można coś więcej na ten temat? Bo miałem podobne wątpliwości, jak kolega wyżej...


Religijność jest taką samą skalą jak ta, pod którą podepną "udzielanie się na imprezach" czy "bycie w centrum uwagi"; gdzie tu miejsce na wątpliwości?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Alamut, owszem nauki społeczne.
Daelor, badania - badaniami, jak na razie efekt nas zaskakuje w pozytywnym tego słowa znaczeniu
Ciekawski94, serdecznie dziękuję
Ring5, część pytań się powtarza, ze względu na specyfikę populacji, niektórzy mówiąc parlamentarnie, marnują swój czas oraz badaczy, z góry na dół zaznaczając tę samą odpowiedź, lub strzelają na chybił trafił, nawet nie czytając, taki układ eliminuje błędne wskazania. Kontrukcja pytań niestety, ale przy zastosowaniu 5-cio stopniowej skali, musi w ten sposób wskazywać odpowiedzi.

Dziękuję po raz kolejny za wypełnienia.
Pozdrawiam

Daelor religijność nie jest w żadnym wypadku skalą, to akurat część poboczna badania. Ale to nie miejsce na wykłady metodologiczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.03.2013 o 18:48, Ring5 napisał:

A można coś więcej na ten temat? Bo miałem podobne wątpliwości, jak kolega wyżej... Poza
tym... czy tylko mi się wydaje, czy wiele pytań się powtarza? W pewnym momencie miałem
wrażenie, że nie rozwiązuję ankiety tylko jestem na psychotestach - "Czy uważasz, że
czarne jest czarne?", "Moim zdaniem białe jest czarne", "Uważam, że tylko czerń bywa
czarna" i tak dalej...


Powtarzające się pytania mają na celu upewnienie się co do Twojej opinii. Podobne pytania, a ten sam wynik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Eh, póki to nie jest kolejna teza zakładająca, że gracze to banda asocjalnych dziwolągów z patologicznymi skłonnościami; zawoalowana lukrem wypowiedzi "sami gramy/graliśmy" tak żeby szczury laboratoryjne wytworzyły sobie iluzoryczny obraz "rozmowy równego z równym" czy też "pomocy swoim" to chyba wszystko jest w porządku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.03.2013 o 19:07, Alamut napisał:

Eh, póki to nie jest kolejna teza zakładająca, że gracze to banda asocjalnych dziwolągów
z patologicznymi skłonnościami; zawoalowana lukrem wypowiedzi "sami gramy/graliśmy" tak
żeby szczury laboratoryjne wytworzyły sobie iluzoryczny obraz "rozmowy równego z równym"
czy też "pomocy swoim" to chyba wszystko jest w porządku.


Gracze nie są dziwolągami, można się przekonać o tym tylko w jeden sposób, grając. W dużej mierze jesteśmy do siebie podobni, różnimy się stylem, zachowaniem, decyzjami. Kreujemy swój wizerunek w sieci, na taki w jaki chcemy być postrzegani. Owszem, każdy na swojej drodze spotkał kiedyś "trolla", ale to nie znaczy, że cała społeczność graczy jest taka. To tak jak z kibicami, są kibice i kibole, jedni niszczą, a na drugich aż miło patrzeć.

Jak napisałem w jednym z pierwszych postów, poszerzamy badania o nowe style, te które były badane do tej pory są nieaktualne, nie da się ich dopasować do współczesnych gier w 100 %. Mam nadzieję, że przy Waszej pomocy, cel badania i tym samym udowodnienie iż to nie tylko 4 style nas cechują, zostanie bez problemu osiągnięty :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.03.2013 o 19:15, Barthekk82 napisał:

Gracze nie są dziwolągami, można się przekonać o tym tylko w jeden sposób, grając.

Kocham gdy ludzie rozumieją mój cynizm i sarkazm ;3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować