Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Nieudana premiera SimCity za oceanem, EA przeprasza i obiecuje, że w Europie obejdzie się bez przykrych niespodzianek

76 postów w tym temacie

> > @EmperorKaligula Wymaganie ciągłego połączenia to nie jest skuteczna metoda walki
> z piractwem.
> > Do tej pory jedynie Diablo 3 nie zostało złamane. Jedna gra. A ile gier wymagało
> stałego
> > dostępu do sieci?
>
> stalego sekunda w sekunde ? tylko mmo.

Nie udawaj ze nie wiesz o co mi chodzi.... Legendarny Assassin''s Creed czy Settlersi 7. I jakoś te gry złamano. Zobaczymy jak będzie z SimCity...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.03.2013 o 16:52, Dared00 napisał:

Gdzie spiraci? SimCity jest praktycznie MMO, większość danych, a nawet część obliczeń
silnika jest robionych w chmurze. Będzie drugie Diablo - tego nie spiracisz.

Dokładnie - jedna sprawa łączenie z serwerem w celu pozyskania klucza do uruchomienia gry, bo tu wystarczy lokalny serwer wystawiający sfałszowane certyfikaty, a co innego kiedy część niezbędnych do funkcjonowania danych jest brana z serwera. Jeśli gra działa tak, jak opisują to oficjalne informacje, to bez jakiegoś wycieku oprogramowania serwerowego od EA nie ma najmniejszych szans na piracką wersję, a nawet jeśli taka się pojawi, to... też najprawdopodobniej będzie wymagała ciągłego połączenia z lewym serwerem - gra już teraz zamula nawet dość mocne procesory, więc raczej lokalne postawienie serwera i równoczesne granie na tej samej maszynie nie są możliwe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.03.2013 o 17:31, Mateusz_t2 napisał:

Nie udawaj ze nie wiesz o co mi chodzi....


bo nie wiem. bredzisz jak dla mnie.

Dnia 06.03.2013 o 17:31, Mateusz_t2 napisał:

Legendarny Assassin''s Creed czy Settlersi
7. I jakoś te gry złamano. Zobaczymy jak będzie z SimCity...


napisalem jak dzialal AC2, dlaczego szybko go zlamano i dlaczego SC nie bedzie zlamane. nie ominiesz w zaden sposob servera przetwarzajacego dane z ktorych korzystasz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.03.2013 o 17:21, EmperorKaligula napisał:

> może się mylę ?

dokladnie. myslisz sie.

Diablo 3 nie było piracone i serwerów prywatnych nie było tak ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.03.2013 o 17:43, Mefisto napisał:

Diablo 3 nie było piracone i serwerów prywatnych nie było tak ?


niech Ci bedzie: bylo i jest nieudolnie piracone na podstawie bety. nie mozna tego nawet nazwac w zadnym stopniu grywalnym bo masa rzeczy nie dziala przez brak kontaktu z serverem. lepiej ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.03.2013 o 17:43, Mefisto napisał:

> > może się mylę ?
> dokladnie. myslisz sie.
Diablo 3 nie było piracone i serwerów prywatnych nie było tak ?

Było piracone, ale chyba dla samego piracenia, bo na piracie nie pograsz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przypominam wam że to nie chodzi o piracenie gry a o upierdliwość zabezpieczeń dla kupujących, bo to jest problemem dla większości. Będąc napalonym na ten tytuł, jak czytam takie niusy to chęci odchodzą. Szczególnie że gry EA obecnie są strasznie drogie. Zapłaciłem za Diablo 180 na premierze i przemęczyłem się przez początkowe problemy z działaniem gry ale nie wiem czy mam ochotę na powtórkę z roz(g)rywki. Simcity to nie Diablo III. Szkoda chyba nerwów na to.
PS. Na gramie ta jednolita cena za edycję pudełkową i cyfrową to jakiś żart (5 zł różnicy???) ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.03.2013 o 17:45, EmperorKaligula napisał:

> Diablo 3 nie było piracone i serwerów prywatnych nie było tak ?

niech Ci bedzie: bylo i jest nieudolnie piracone na podstawie bety. nie mozna tego nawet
nazwac w zadnym stopniu grywalnym bo masa rzeczy nie dziala przez brak kontaktu z serverem.
lepiej ?

i po co zaprzeczałeś tego nie wiem, ale nie chce wywoływać kłótni czy innej agresji, zakończę dyskusję w tym temacie. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To kompletnie inna sytuacja. W grach UBI gra wymagała weryfikacji przez serwer w pewnych checkpointach. W Diablo 3 czy teraz simcity część gry jest na serwerach, to on kontroluje AI i inne rzeczy w grze więc można powiedzieć, że serwer to część gry i bez niego nie zadziała. Żeby odpalić pirata musiałbyś powielić serwer metodą reverse engineering a to strasznie żmudna robota i nie warta zachodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.03.2013 o 17:59, Mefisto napisał:

i po co zaprzeczałeś tego nie wiem


bo dla mnie "spiracona gra" = zlamane lub ominiete zabezpieczenia umozliwiajace gre piratom. dla Ciebie "spiracona gra" znaczy uruchomienie niegrywalnej gry dla samego uruchomienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Tak nieco odchodząc od tematu...Spojrzałem teraz na ten baner promocyjny SimCity. Informacja,
> że "JUŻ za 149,99 zł" wywołała szeroki uśmiech na mojej twarzy. Toż to faktycznie okazja
> - Ciężko znaleźć grę, która w dniu premiery kosztowałaby mniej:P Ale kłamstwo powtórzone
> 1000 razy...

Widzę, że efekt podobny jak u mnie. Na ich miejscu nie wypisywałbym informacji na banerze, że gra tego typu jest za 150 złotych, bo to bardziej jest odstrasza aniżeli przyciąga do kliknięcia.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.03.2013 o 18:05, EmperorKaligula napisał:

> i po co zaprzeczałeś tego nie wiem

bo dla mnie "spiracona gra" = zlamane lub ominiete zabezpieczenia umozliwiajace gre piratom.
dla Ciebie "spiracona gra" znaczy uruchomienie niegrywalnej gry dla samego uruchomienia.

Jednak jeszcze coś napiszę:

ja pierd , żeby taką grę uruchomić to chyba trzeba najpierw obejść zabezpieczenia! nie? i nie pisze tu o alpha czy beta grach , bo Diablo 3 było piracone też po premierze w finalnej wersji..................
Omg ide się odstresować.
Przepraszam za off

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> > W porównaniu do piratów, to oni
> > po prostu się śmieją i kwiczą :p
>
> d3 do dzis nie zlamane (bedzie rok niedlugo), simcity tez jest nie do polamania bo dane
> sa trzymane na serverze i przetwarzane przez server. nie ma polaczenia z serverem, nie
> ma pirata. z czasem kazda gra bedzie wymagac ciaglego polaczenia i to bedzie 100% skuteczna
> metoda walki z piractwem.

Nie jestem pewien... Wydaje mi się, że gdyby piraci się uparli, to zrobiliby programik do emulacji serwera na własnym sprzęcie/wirtualnej maszynie. Do tego drobna korekta miejsc, z którymi ma się łączyć Origin (czyli pirat Origin''a) i po robocie ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Diablo 3 korzysta zapewne z tego samego lub ulepszonego systemu co WoW, a jak pirackie serwery wow''a wyglądają teraz i po jakim czasie. Zapewne D3 też w końcu do czegoś dojdą, ale nadal nijak się do będzie miało do grywalności z oryginalnych serwerów, dokładnie tak jak w przypadku WoW''a.
Jeżeli EA powiedzie się z SimCity to kolejne ich gry będą z tego korzystały ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.03.2013 o 18:26, Mefisto napisał:

bo Diablo 3 było piracone też po premierze w
finalnej wersji..................


bardzo smieszne, naprawde :) zazadalbym jakiegos dowodu/wskazowki na potwierdzenie Twoich slow, ale wiem ze nie masz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.03.2013 o 18:29, Silin_Xeadon napisał:

Nie jestem pewien... Wydaje mi się, że gdyby piraci się uparli, to zrobiliby programik
do emulacji serwera na własnym sprzęcie/wirtualnej maszynie. Do tego drobna korekta miejsc,
z którymi ma się łączyć Origin (czyli pirat Origin''a) i po robocie ;-)


najpierw musieliby dostac soft z servera EA w swoje rece, wtedy to jest mozliwe. tylko to ktos "z wewnatrz" musi zalatwic. innego wyjscia nie ma. tylko wtedy EA mozne zrobic updata softu na serverze i znowu trzeba pozyskiwac od nowa (cos jak lewe softy do konsol). cholera wie tez jakiego typu server obsluguje gry w simcity... moze to jakis dziwolag ktorego emulacja na domowych dektopach bedzie niemozliwa ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.03.2013 o 15:56, EmperorKaligula napisał:

d3 do dzis nie zlamane (bedzie rok niedlugo), simcity tez jest nie do polamania bo dane
sa trzymane na serverze i przetwarzane przez server. nie ma polaczenia z serverem, nie
ma pirata. z czasem kazda gra bedzie wymagac ciaglego polaczenia i to bedzie 100% skuteczna
metoda walki z piractwem.


Wyjątek od reguły. StarCraft 2 się nie ostał, ale tam nie można było emulować singla, bo ten był już na płycie. Jest to jakieś wyjście, ale o serwerach emulowanych D3 słychać i tez o tym, że pierwszy akt jest całkowicie grywalny. Z czasem i całego singla będzie można przejść, ale czy się to opłaca ? Do tego czasu pewnie gra stanieje o 50 % i nie będzie praktycznie sensu jej piracić lub nawet przechodzić. ACII też miał stałe połączenie i raz dwa go zhakowali. Były problemy, ale udało się im. Co prawda inna sytuacja, bo przechowywano tylko stany gry a nie losowano zawartość jak w D3 przez serwer. To pomaga i też szkodzi, bo jak ktoś nie ma netu lub jest poza zasięgiem Wi-fi to nie może pograć w singla.. I tu pojawia się pytania, czy ludzie mają płacić za grę, której nie da się odpalić bez internetu ? Mi się wydaje, że odpowiedź jest jedna jasna: Nie.

Edit: Pliki serwerowe można wykraść. Zdolne hakery zrobią wszystko. To nie jest tajemnica, że ktoś komuś kradnie pliki do uruchomienia gry bez neta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.03.2013 o 19:37, vegost napisał:

Wyjątek od reguły. StarCraft 2 się nie ostał, ale tam nie można było emulować singla,
bo ten był już na płycie.


jak masz pelna grywalna gre w katalogu, ktory nie potrzebuje polaczenia z serverem to sytuacja wyglada zupelnie inaczej. HotS pewno podzieli los podstawki i padnie zaraz po premierze.

Dnia 06.03.2013 o 19:37, vegost napisał:

Jest to jakieś wyjście, ale o serwerach emulowanych D3 słychać
i tez o tym, że pierwszy akt jest całkowicie grywalny.


rok na akt. nice. czyli cos 2-3x dluzszego niz trial ktory bedzie (albo juz jest?) za darmo. jak dla mnie nie mozna tego nazwac ''zlamaniem d3''

Dnia 06.03.2013 o 19:37, vegost napisał:

ACII też miał stałe połączenie
i raz dwa go zhakowali. Były problemy, ale udało się im.


odsylam do wczesniejszych postow. AC2 wymagal polaczenia w innym celu. co zostalo szybko wykorzystane.

>Mi się wydaje, że odpowiedź jest jedna jasna: Nie.

a mi ze: TAK. gralo sie sporo w rozne MMO gdzie musialem miec interent aby grac. byly cale miesiace gdzie nawet nie tykalem singlowek. dla kogos kto gra cale zycie tylko offline to moze byc problem.

Dnia 06.03.2013 o 19:37, vegost napisał:

Edit: Pliki serwerowe można wykraść. Zdolne hakery zrobią wszystko. To nie jest tajemnica,
że ktoś komuś kradnie pliki do uruchomienia gry bez neta.


latwo powiedziec. rownie dobrze przez rok mozna bylo wykrasc pelne dane i oprogramowanie na temat serverow blizza, a tu ciagle nic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować