Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

PS4 - pecetowa architektura odpowiedzią na prośby deweloperów

33 postów w tym temacie

Największym błędem w twojej teorii jest gadka jakie podzespoły zostały użyte tylko i wyłącznie na podstawie haseł rzuconych przez producentów a nie wnikliwa analiza poprzedniej generacji.

Walnięcie hasłem GDDR5 nie oznacza jakiegoś wielkiego przełomu bo trzeba pamiętać o timingach, taktowaniu, poborze no i najważniejsze koszty. Bez jaj gdzie patrzę na zachodnie strony tam wszyscy nie mają złudzeń PS4 nie będzie nigdy jakimś hiper mocarzem bo to co obecnie podali zawsze może się zmienić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.03.2013 o 11:48, Principes napisał:

> Do tego nie masz obciążenia Windowsem
> i stekami lepiej lub gorzej napisanych sterowników.

Wiele się zmieniło od czasów Windows 98, możemy przestać powtarzać te bzdury o "obciążeniu
Windowsem"? Jasne, jest to bariera (więcej "na sumieniu" ma tutaj API pokroju DirectX,
tak naprawdę) , ale zalecałbym ostrożność przy wyciąganiu takich wniosków.

Mówię o tym, że konnsole obecnej generacji mają 512 MB RAM i są w stanie na tym odpalać nietnące się gry podczas gdy Windows zaraz po wystartowaniu ma już co najmniej tyle pamięci zajęte - to jest obciążenie. Poza tym każdy sterownik to dodatkowa warstwa pośrednia, obniżająca wydajność (dająca w zamian separację sprzętu od softu, co na konsolach jest zbędne). Do tego dochodzi cała warstwa zabezpieczeń w stylu antywirów oraz wewnętrznych, które muszą być dużo bardziej rozbudowane ze względu na wielość zastosowań.
Masz rację, Windows się dużo poprawił, ale nie zmienia to faktu, że jest systemem do wielu zastosowań (praca, rozrywka, granie, pisanie, tworzenie itd.) i umożliwiający pracę na bardzo różnych konfiguracjach sprzętowych i przez to, pod względem wydajnościowym zawsze będzie słabszy/wolniejszy od dedykowanego pod konkretne zastosowania i dla bardzo konkretnego sprzętu SO.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


> i stekami lepiej lub gorzej napisanych sterowników. Zgadzam sie co do sterowania - dlatego
> właśnie na konsole strategii jest raczej niewiele i to się nie zmieni.

Ja uważam inaczej. Moje odczucia wobec strategii na konsolach są dobre. Sterowanie mi nie wadzi. Ocyzwiście na komputerze steruje się tutaj lepiej, ale można się przyzwyczaic. Problemem jest chyba brak zainteresowania tym gatunkiem na tej platformie, a ludzie wolą jednak w to pograc na PC, jeśli mają wystarczająco mocne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I po tym tekście najlepiej byłoby gdybyś się nie wypowiadał w temacie bo nadal na konsole obecnej generacji są wydawane gry które przeczą twojej teorii i tak dla przykładu najnowszy Tomb Raider. No i gadka o sterownikach ta konosole jadą bez Biosu, Firmware oraz sterowników chłopie skąd ty się cholera urwałeś??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do arta: Michael Denny jest wiceprezesem, a nie wiceprezydentem ;)

Co do samej wypowiedzi: Oczywiscie gosc ma racje. Kazdy kto ma jakies pojecie o edukacji i rynku IT jako taki wie, ze ksztalci sie programistow tradycyjnymi metodami, uczac przy tym najpopurarniejszych rozwiazan (czyt. PC). Ba, nawet niewiele uczelni uczy pisac wielowatkowo, nie wspominajac o jakichs egzotycznych jezykach. Tego wszystkiego ci ludzie musza sie nauczyc. A Sony nigdy nikomu nie ulatwialo, brnac w bardzo nietypowe rozwiazania. Programowanie zarowno PSX, PS2 i PS3 bylo bardzo skomplikowane i zwyczajnie trudne dla ludzi, ktorzy nie mieli z tym stycznosci. Przygotowane SDK rozwiazuja tylko czesc problemow. Dlatego wlasnie gry na PS3 wygladaja najgorzej, wychodza czesto z opoznieniem i maja mase bledow.

Odnosnie specyfikacji: Niestety PS4 potworem nie bedzie i do high-endu mu daleko. Jest to wlasciwie taki mid-range jesli chodzi o rynek PC. Jednak z pewnoscia ulatwi pisanie gier, a wiec i jakas tam optymalizacje. AMD ma kilka fajnych technologii, ktore poprawiaja wydajnosc, jednak cudow bym nie oczekiwal. PC nadal bedzie mial niepodwazalna hegemonie jesli chodzi o wydajnosc i zadna konsola nie bedzie mogla nawet startowac do blaszakow. W kazdym razie jak najbardziej popieram decyzje Sony jak i Microsoftu odnosnie przejscia na bardziej popularna architekture. Choc mogli wsadzic troche mocniejsze bebechy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do zmian to wiele sie zmienic nie moze, wybitnie glupim posunieciem bylo by napalanie przyszlych klientow zeby ich potem bolesnie sprowadzic na glebe. Mysmy to juz przerabiali z ps3, z ps4 tak byc juz po prostu nie moze. I najpewniej Sony o tym wie, na pokazie z udzialem studiow wewnetrznych widzielismy gameplay, nie target-renderki jak w 2005 roku. No i Microsoft -jak glosi plotka- zamierza wystartowac z 8GB, a skoro dla wielu DDR3 znaczy tyle samo co GDDR5 to z 4GB bedzie to gorzej wygladalo na prospektach ;) Sony poki co nie podaje szczegolow na temat gpu (nie zaprzeczajac jednoczesnie przeciekom), Radeon 10xx to jeszcze spore pole manewru w obie strony, choc wersja podawana na roznorakich portalach jest cholernie uzasadniona we wszystkich kategoriach (cena/wydajnosc, wydajnosc/zuzycie energii itd.);

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No jeżeli odpowiada ci 5h rozkładać jednostki a później nimi kierować na padzie to pozdro, życzę przyjemniej gry ;). P.S I tal byłby butthurt bo każdy gatunek niech zna swoje miejsce, od niedawna jest wielka moda na RTS''y..sorry pseudo RTS''y jak to jeden z Youtuberów powiedział by wychodziły na konsole. I mam nadzieję że konsolowcom nigdy nie będzie dane zagrać w total wara na konsoli, nie mam ochoty by konsole spieprzyły kolejną serie strategii.

Fenix00 Yhy już to sobie wyobrażam 7 serii wydanych tylko na PC i od razu będą wydawać na konsolę.
Co do szaty graficznej tak, jest nowy silnik graficzny pod Total Wara napisany, wątpie że masz taką grafikę w innej strategii jaką masz w Total Warze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Żal 8gb to mam w kompie . i tak są mocno spóźnieni z tymi konsolami około 2 lata.

I pewnie połowa z tego (jak nie więcej) jest i tak nie używana :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.03.2013 o 19:47, Eternal101 napisał:

No jeżeli odpowiada ci 5h rozkładać jednostki a później nimi kierować na padzie to pozdro,

A słyszałeś o czymś takim jak kinect albo ps move? Nowa generacja to też bardziej rozbudowane kontrolery. Zobacz nowego pada od PS4, ma na sobie dotykowy panel niczym touchpad.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.03.2013 o 20:42, Damianuss1 napisał:

> No jeżeli odpowiada ci 5h rozkładać jednostki a później nimi kierować na padzie
to pozdro,
A słyszałeś o czymś takim jak kinect albo ps move? Nowa generacja to też bardziej rozbudowane
kontrolery. Zobacz nowego pada od PS4, ma na sobie dotykowy panel niczym touchpad.


No i co z tego że ma touchpada? Zagraj sobie na takim touchpadzie choćby z laptopa w strategie czy hack''n''slasha albo RPG''a takiego jak BG 1 czy BG 2 gdzie musisz mieć refleks i ciągle operować aktywną pauzą. A co do kinecta czy Move''a, sorry nie mam zamiaru do monitora machać jak małpka w zoo ;p, przy grze mam się odprężyć a nie jeszcze bardziej zmęczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawdę to nie rozumiem sensu tworzenia PS4 w obecnej postaci. Jeśli będzie gorszy od dzisiejszego dobrego PC''ta to po co takie coś produkować? W czym konsola będzie lepsza od kompa? W jaki sposób mnie jako klienta mają zachęcić do kupna konsoli mając załóżmy np. super kompa+52'' cali tv, pad+joystick+kierownica? W czym będzie lepsza konsola?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować