Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Path of Exile - recenzja

56 postów w tym temacie

> Interesowałem się trochę tą gierką, potem doszły słuchy bety, teraz recenzja ale na stronie
> ciągle beta. Jest otwarta czy zamknięta? Kiedy premiera wiadomo?

jest otwarta beta i nie bedzie juz resetu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

za wolna/toporna mechanika walki. jak ktos zrobil w d3 setki szyyyyybkich i dynamicznych runow to za cholere sie nie przesiadzie. a drzewko sztucznie rozdmuchane pelne malutkich pasywow. skille tylko z dropu/klejnotow (a''la materie z FF7) zeby nie bylo ze cos odkrywczego i rewolucyjnego ;) ale najgorszy jest plecak. diablo 1 style. full hardcore. za wygodny sie zrobilem.

za X patchy pewno dam znowu szasne, ale watpie aby "feeling" walki poprawili

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Recenzowanie gry będącej nadal w fazie bety jest pomyłką to po pierwsze. Po drugie jeżeli system ekwipunku i craftinfg nie wnosi kompletnie nic nowego to serdecznie współczuje recenzentowi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.03.2013 o 14:26, kill69 napisał:

Recenzowanie gry będącej nadal w fazie bety jest pomyłką to po pierwsze.


beta tylko z nazwy. cos nie dziala w grze ? cos jest zablokowane ? bedzie reset ? jak odpowiedz na wszystkie pytania brzmi NIE to czym sie w takim razie beta rozni od pelnej wersj ? numerkiem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.03.2013 o 14:25, EmperorKaligula napisał:

za wolna/toporna mechanika walki. jak ktos zrobil w d3 setki szyyyyybkich i dynamicznych
runow to za cholere sie nie przesiadzie.


W sensie, że to jest za wolne/toporne? ;) http://www.youtube.com/watch?v=pWAUjvngXC4 Ta gra jest powolna i toporna tylko na samym początku. Później można to diametralnie zmienić :]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.03.2013 o 14:28, EmperorKaligula napisał:

beta tylko z nazwy. cos nie dziala w grze ? cos jest zablokowane ? bedzie reset ? jak
odpowiedz na wszystkie pytania brzmi NIE to czym sie w takim razie beta rozni od pelnej
wersj ? numerkiem ?

I co z tego? To cos nowego, ze bety są traktowanie jako normalne gery? Mimo to nigdy do tej pory nie spotkałem sie z recenzja bety. W minecrafta ludzie grali (bez wiekszych probleów od alfy) Było coś zablokowane ? nie tylko dodawane jak W PoE - choćby nowe skille, coś nie działało ? też nie bo ludzie (i ja) w to grali. Więc czemu recenzje zaczęły wyskakiwac dopiero po oficjalnym wyjściu tej gry z bety? Beta to beta gra nadal niedokończona zdaniem twórców. Równie dobrze w takim razie można bylo by pójśc w drugą stronę i stwierdzic, ze np. SimCity, jest nadal w becie. Serwery nie działaja, AI jest głupie jak but etc.etc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.03.2013 o 14:25, EmperorKaligula napisał:

a drzewko sztucznie rozdmuchane pelne malutkich
pasywow.


Małe pasywy sa "po drodze" do większych. A te większe potrafią diametralnie zmienić build. ot choćby Chaos Inaculation. A takich jest więcej.

Dnia 20.03.2013 o 14:25, EmperorKaligula napisał:

skille tylko z dropu/klejnotow (a''la materie z FF7)


Bzdura. Gemy dostaje się za wykonywanie zadań. Jest oczywiście pewna grupa tych najcenniejszych, które sa z dropu, ale większość można bez problemu zdobyć jako nagrody z questów.

Dnia 20.03.2013 o 14:25, EmperorKaligula napisał:

zeby nie bylo ze cos odkrywczego
i rewolucyjnego ;)


Łaczenie tych gemów i system w jaki ze soba współgrają jest w tym konkretnym gatunku rewolucyjny (na mniejsza skalę coś "podobnego" zrobiono wcześniej w Kraterze).

Dnia 20.03.2013 o 14:25, EmperorKaligula napisał:

ale najgorszy jest plecak. diablo 1 style. full hardcore. za wygodny
sie zrobilem.


Jak się zbiera wszystko co leci, to faktycznie może być problem ;)

Generalnie czuć niestety, ze to jeszcze beta. Najwiekszy problem to desynchronizacja, która potrafi totalnie zepsuć rozgrywkę :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.03.2013 o 14:29, aope napisał:

W sensie, że to jest za wolne/toporne? ;) http://www.youtube.com/watch?v=pWAUjvngXC4
Ta gra jest powolna i toporna tylko na samym początku. Później można to diametralnie
zmienić :]


brakuje tylko muzyczki z beny hilla :D tutaj widac owo topornosc w poruszaniu/walce (sztywnosc animacji, brak plynnosci) o ktorej mowilem i ktora mi sie nie podoba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Ten gosc napisal na Polygamii recenzje Diablo 3 i dal mu 3/5. Pamietamy.
> PoE daje 8.5/10 i pisze ze jest lepszy od D3 lub Torchlight 2.

Nie piszę, że jest lepszy, tylko że mnie się bardziej podoba :) Subtelna różnica :)

> brak w nim jakichs fajnych odblokowywanych skilli, zamiast tego +5 attack, +7% mana-
> boooring.

Po pierwsze, fajne skille są, trzeba tylko trochę bardziej się rozwinąć i dotrzeć do takich, które zmieniają styl rozgrywki - jak Vaal Pact na przykład. Po drugie, nie o to chodzi w drzewku - fajne skille to są w klejnotach, a pasywne premie układa się pod określony zestaw klejnotów z supportem, tworząc konkretny build. Klejnoty są odpowiednikami umiejętności w Diablo 3 a drzewko rozwoju jest... no cóż, w Diablo 3 nie ma czegoś takiego w ogóle, nie masz wpływu na rozwój postaci przecież.

> Recenzja ekstra, trafiona w ocenie (może oprócz tego "nie wnosi niczego nowego")

Wiem, to nie jest jakaś wielka wada, ale mimo wszystko nie ma tu ani jednego naprawdę nowego pomysłu - klejnoty to materie z FF7, drzewko rozwoju też jest z jakiegoś FF ściągnięte i tak dalej.

> Recenzowanie gry będącej nadal w fazie bety jest pomyłką to po pierwsze.

To że się nazywa beta, to nic nie znaczy - World of Tanks jest już w otwartej becie dwa lata, nie dotarło jeszcze nawet do wersji 1.0. Czy to oznacza, że nie można recenzować? Bzdura. Gra jest powszechnie dostępna? Jest. Działa system mikrotransakcji? Działa. Można recenzować. Równie dobrze mógłbyś powiedzieć, że nie można było zrecenzować Diablo 3 w dniu premiery, bo nie miało jeszcze AH i wielu innych rzeczy, które miało mieć, jak na przykład PvP, więc jest betą, której się nie recenzuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.03.2013 o 14:47, EmperorKaligula napisał:

brakuje tylko muzyczki z beny hilla :D


Jak przy większości tego typu farm w grach arpg ;)

Dnia 20.03.2013 o 14:47, EmperorKaligula napisał:

tutaj widac owo topornosc w poruszaniu/walce (sztywnosc
animacji, brak plynnosci) o ktorej mowilem i ktora mi sie nie podoba.


No cóż. To nie jest tytuł za setki milionów dolarów. Graficznie jest fajnie, ale bez rewelacji, animacje są "takie se" (chociaż tutaj wprowadzają zmiany), dźwięki również mogłyby być lepsze. To gra od pasjonatów (20 osób odpowiada za jej zrobienie?) dla pasjonatów, która "żyje" mechaniką a nie fajerwerkami. Z pewnością nie jest to pozycja dla mas. Ludzie wymiękają już na normalnym poziomie trudności podczas walki z Brutusem (mniej więcej połowa 1 aktu). Jesli ktoś oczekuje cudownych graficznych fajerwerków i świetnych filmów po drodze, no to niestety, nie tutaj :]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.03.2013 o 14:50, aope napisał:

Ludzie wymiękają już na normalnym poziomie trudności podczas walki z Brutusem


tia, jak sobie przypomnę ile czasu zajęło mi rozwalenie Brutusa a ile Butchera w D3, to PoE rzeczywiście zabija Diablo :)

Dnia 20.03.2013 o 14:50, aope napisał:

To cos nowego, ze bety są traktowanie jako normalne gery?


Tak, to jest coś nowego. Od czasu gdy popularne stały się gry free-to-play, otwarta beta zmieniła znaczenie - tylko w ich przypadku, ale jednak zmieniła.

Dnia 20.03.2013 o 14:50, aope napisał:

tutaj widac owo topornosc w poruszaniu/walce (sztywnosc animacji, brak plynnosci) o ktorej mowilem i ktora mi sie nie podoba.


Jeśli gra stanie się popularna i jej twórcy odpowiednio wiele zarobią, to mogą zrobić rework animacji i silnika. WoT mogło, LoL robi to cały czas - PoE też może poprawić animacje. Poza tym, na to jak jest animowana postać zwraca się uwagę może przez pierwszę godzinę - potem już przestaje się to zauważać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak przy większości tego typu farm w grach arpg ;)

torchlight moze byc jeszcze szybszy (attack speed, movement speed) a tak komicznie nie wyglada ;)

Dnia 20.03.2013 o 14:50, aope napisał:

Jesli ktoś oczekuje cudownych graficznych fajerwerków i świetnych filmów
po drodze, no to niestety, nie tutaj :]


oczekuje plynnego combatu, na technikalia nie narzekam. ujdzie. dam trzecia (poki co: closed beta, open beta) za jakies pol roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.03.2013 o 14:58, KeyserSoze napisał:

tia, jak sobie przypomnę ile czasu zajęło mi rozwalenie Brutusa a ile Butchera w D3,
to PoE rzeczywiście zabija Diablo :)


Polecam starcie z Brutusem x 2 na mapce Dungeon z end-game zawierającej modyfikator frenzy dla potworków co 30 sekund :D To jest hardcore do kwadratu :D

--------
torchlight moze byc jeszcze szybszy (attack speed, movement speed) a tak komicznie nie wyglada ;)

Attack speed + movement speed jest też w PoE, gość właczając aurę haste dorzucił sobie do niego bonusy (chociaż można mieć i z pasywów i z przedmiotów). Ja tam nic komicznego w tym nie widzę, ot relaksująca rzeź ;)

oczekuje plynnego combatu

Jest płynny, tyle, że nie na początku. Po opracowaniu odpowiedniego buildu naprawdę nie będziesz miał gorszej płynności od tej, którą oferuje D3 czy T2 :) Powrót polecam jak uporają się z desynchronizacją, ponieważ to głównie ona potrafi załatwić przyjemnie płynna farmę i jest obecnie największym problemem tej gry :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.03.2013 o 14:43, EmperorKaligula napisał:

odpowiedz na pytanie. czym sie rozni beta od fulla i czy ma to przelozenie na ta gre.


Odpowiedziałem gdybyś umiał/zechcial przeczytać cały post do końca to byś może doszedł do tego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.03.2013 o 15:04, kill69 napisał:

Odpowiedziałem gdybyś umiał/zechcial przeczytać cały post do końca to byś może doszedł
do tego.


nie odpowiedziales. pisales pierdoly o innych grach, a ja 2 razy nie dostalem odpowiedzi. zegnam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Beta? hmmm czyli coś złego?
To co prezentuje PoE jest wg mnie kwintesencją gatunku.Ktos dobrze wyżej napisał że to gra "robiona przez pasjonatów dla pasjonatów" i tu nie można się nie zgodzić.
Grafika stara? hmm a przyjrzeliście się dobrze jak jest zrobiona tak blisko blisko:) jest całkiem całkiem a już posągi w Solaris Temple są piękne:).Animacja postaci też jest niczego sobie :) porównując mnicha z kijem na plecach w D3 tu mam nareszcie postac która nim walczy.
Od początku tej przygody z PoE jest co w tej grze robić,zbieramy orby,możemy je wymieniac na wyższe u vendora,nic się nie marnuje tak naprawdę.Dodatkowo przyglądamy się nawet białym przedmiotom bo może się okazac że z nich cos mądrego wycraftujemy.
Ze skilami jak nie chcemy wziąść gotowca (z reguły te bulidy są pisane pod konkretne skile i wyposażenie) kominujemy do upadłego bo przejście na ostatni poziom trudności weryfikuje dość skutecznie stworzona przez nas postać(nie licze ile razy zginąłem na HC ale się nie poddaję).Jedno jest pewne nie śmigamy z siłą przecinaka przez wszystkie lokacje bo po prostu się nie da.
Zreszta samo podejście GGG do graczy jest całkiem inne.Wiem że to malutka firma i musi zapracowac na swój wizerunek(potem to oleją ktoś powie)ale obecnie staraja sie jak mogą.Dużo do powiedzenia maja tutaj streamerzy (przyk.Kripp) pojawiają się powoli itemy Legendary zaprojektowane przez graczy.
Beta czy nie beta jest tu masa kapitalnej zabawy dla fanów h&sów.Pozdrawiam
Łatki,poprawki wprowadzanie na bieżąco

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@aope
> Recenzja bardzo dobra, chociaż ja dałbym 9.5. Brakuje mi równiez większego fragmentu
> nt. łączenia gemów :) Jak dla mnie to jest nowy król w gatunku. Wątpię aby jakakolwiek
> nadchodząca pozycja była w stanie zgarozić PoE poziomem złożności, matematyki i pomysłów.
> O obecnych nie wspominam, ponieważ w ogóle nie mają do PoE startu. Ta gra posiada nieograniczone
> replayability i możliwości. No i jest czymś co zadowoli wymagających :]

Niezly stek bzdur, jest dokladnie odwrotnie niz piszesz, nie wiem kogo chcesz nabrac. Nowy krol gatunku haha dobry zart.


> No tak. Na więcej po premierze nie zasługiwało. Powiedziałbym wręcz, że i tak za wysoka
> nota.
> PoE daje 8.5/10 i pisze ze jest lepszy od D3 lub Torchlight 2.
>
> No cóż, jest.

Oj nie trolluj moze tak z grubej rury, sprobuj bardziej subtelnie. Slaba proba, 2/10.


> Przez pierwsze kilka godzin owszem. Po oswojeniu się z grą i stworzeniu buildu pod szybkie
> wykańczanie przeciwników dynamiką bije takie D3 na głowę. Nie jest tak szybko jak w T2,
> ale może być szybciej niż w D3. Albo wolniej. Albo jak kto chce.

Pytanie kto tyle dotrwa, ja po godzinie sie nudzilem, po dwoch ziewalem, a po trzech szukalem czegos, zeby sie pociac. Poza tym dynamika walki a szybkosc rozwalania potworkow to chyba nie to samo.


> BUAHAHAHA :D Biorąc pod uwagę, że buildy różnią się diametralnie a i ich ilość jest w
> zasadzie nieograniczona, gdzie zrobić build można nawet całkowicie wyłącznie pod unikalny
> przedmiot, to faktycznie drzewko rozwoju jest tak proste, że początkujący cały czas płaczą
> o pomoc i kserują rozwiązania innych :D

Jakby byly 2 skille na krzyz to tez by forach pytali ktory lepszy- taka natura noobow. Po drugie ktos wyzej napisal- zrobisz sobie build jaki chcesz i potem na wyzszym poziomie dostajesz wciry, bo nie wybrales najbardziej optymalnej sciezki. Poza tym build szumne slowo, build to powinno byc szukanie synergii skilli, eksperymentowanie w grze, a nie kurde siedzenie z kalkulatorem nad durnym drzewkiem i dodawanie procentow w galezi criticala. Zaorac.


> To jest najzabawniejsze :D Osoba, która kompletnie nie załapała o co w mechanice tej
> gry chodzi płacze o to, że w drzewku nie ma "fajnych skilli" :D

Ale co nie zalapalem, wiem ze skille sa w krysztalkach, a masa tych pasywow jest w drzewku i co z tego, to nadal debilny pomysl i co gorsza jeszcze slabo wykonany w praktyce.

> Ty lepiej nie komentuj, wróć do kupowania gier typu Sniper 2 i wspierania takich crapów
> od CI. Skoro w ogóle nie wiesz o co chodzi w grze którą komentujesz, to po co komentujesz?

No, nie wiem o co chodzi w prostym slasherze, moze mi wyjasnisz, profesorze od gier?
A- i co ma piernik do wiatraka, co ma Sniper do PoE? Nigdy nie napisalem, ze kupilem Snajpera, zreszta wroc do tamtego tematu, odpisalem ci tam, nie bede sie tu powtarzac.
Komentowac rzeczywiscie nie ma czego, goscie dostali poloneza i go wychwalaja jako najlepsze auto na swiecie, a mercedes im przeszkadza, bo ma stluczone lusterko.

@matiz123

> Chcesz powiedzieć, że farmienie w kółko tych samych trzech aktów (z ewentualnymi przerwami na uberbossów) jest mniej monotonne niż farmienie kilkudziecięciu różnych map (których układ jest mniej więcej tak samo losowy, jak lokacji w D3) z losowo dobranymi przeciwnikami, losowymi dodatkowymi właściwościamii i bossem, który jest inny w zaleności od rodzaju mapy?

Tak, poniewaz to zalezy od tego, jak owa farma wyglada, czy walka daje frajde itp. Strzelanki to tez bieganie z bronia po kilku mapach i zabijanie wrogow, ale w takiego CSa czy Battlefielda mozna grac latami bo to sa znakomite gry, a dajmy na to multiplayer w Bioshocku to nikomu nie potrzebny zapychacz i gra w to na swiecie 5 osob. To samo jest z Diablo- tam walka sprawia przyjemnosc, ciosy, animacje- wszystko pierwsza klasa, mozna sobie zmienic skille i praktycznie grasz inna postacia (zmien sobie maga z glass cannona na melee tanka), a w Poe? Sie nie da bo w drzewku nie wycofasz wyborow, a i musialbys miec inne krysztalki wylevelowane zeby calkowicie pozmieniac skille. Walka jest wolna, sterowanie ssie. Wiec tak, wole w kolko D3 niz w kolko PoE, mimo ze ma losowe potworki czy co tam jeszcze.

> Tutaj absolutnie się zgadzam. Co za idiota w Grinding Gear Games wymyślił, żeby w drzewku umiejętności pasywnych znalazły się umiejętności pasywne?!

Predzej co za idiota wymyslil ogromniaste drzewko bezsensownych pasywow, w grze w ktorej najwieksza frajda to rozwalanie wrogow, zarabianie doswiadczenia i otrzymywanie nowych ciekawych aktywnych skilli/czarow (a pasywy to tylko dodatek, a i one mozna zrobic ciekawiej- patrz Diabolo 3).
Wszystko w tej grze lezy, a mechanika tych krysztakow ze skillami jest zwyczajnie glupia. Zreszta gra od kogos kto ma w nazwie Grinding nie moze byc dobra, po prostu nie moze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.03.2013 o 15:28, Harunia napisał:

Predzej co za idiota wymyslil ogromniaste drzewko bezsensownych pasywow


Co jest w nich bezsensownego? Mają duży wpływ na grę, dzięki nim tworzy się konkretne buildy, pozwalają dopieszczać postać w najdrobniejszych szczegółach - wygląda na to, że jednak mają sens.

Dnia 20.03.2013 o 15:28, Harunia napisał:

Wszystko w tej grze lezy, a mechanika tych krysztakow ze skillami jest zwyczajnie glupia.


Dlaczego jest głupia? Możesz wytłumaczyć co przez to rozumiesz?

Dnia 20.03.2013 o 15:28, Harunia napisał:

Zreszta gra od kogos kto ma w nazwie Grinding nie moze byc dobra, po prostu nie moze.


A kto tak powiedział? To znaczy, oprócz ciebie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować