Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Gawęda o farbowanym ptactwie, gołych babach i bezczeszczeniu grobów, czyli przypadki Acclaim

21 postów w tym temacie

Ciekawy i prowokujący do myślenia tekst. Oby było takich jak najwięcej.
Chciałoby się powiedzieć, że w Acclaim dostali to, na co zasłużyli, szkoda tylko że na rynku inne firmy sprzedają się w jeszcze bardziej kretyński i obrzydliwy sposób i nie dostają tego, na co zasługują. Żerowanie na ludzkiej głupocie zawsze wydaje się nie w porządku, ale z drugiej strony - jeśli ludzie na których głupocie się żeruje sami się na to zgadzają, to na jakiej podstawie mamy mieć pretensje i do kogo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.03.2013 o 19:18, Piotrek54321 napisał:

Bethesda też powtórzyła idiotyczny pomysł, w którym oferowano jakąś "niespodziankę" parze,
która nazwałaby swoje dziecko Dovahkiinem.

.. a saints row 3 jedzie na zbliżonym poziomie abstrakcji co BMX XXX..


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gdyby zamiast crapów robili dobre gry to prawdopodobnie by im te "dziwne" zabiegi marketingowe uszły płazem... ale wtedy pewnie by wcale ich nie potrzebowali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nigdy jakoś nie interesowałem się losami tej firmy, a grałem w ich gry tylko za czasów dzieciństwa w niezapomnianego Re-Volt''a czy właśnie Turoka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Gdyby zamiast crapów robili dobre gry to prawdopodobnie by im te "dziwne" zabiegi marketingowe uszły płazem..."

Nie zgodze sie z tym do końca.Pierwsze 2 części turoka dawały rade jak mało co w tamtym okresie a Shadowman na psx wgniatał w ziemie swoim klimatem( pamięta ktoś jeszcze Tedy bear?) No i wspomniany przez kolege wyżej Re-Volt na multiplayer z paroma kumplami nie pozwalał sie oderwacć od konsoli długimi godzinami.Może i większość gier tej firmy to pozycje słabe,ale pare perełek można bez problemu znaleźć.Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wspaniały artykuł. Nie miałem do czynienia z tą marką, bo nie jestem jakimś fanem gier video, ale czytało się przednio :D
Swoją drogą, sam ostatnio przeglądałem długimi godzinami historie gier i nachodzi mnie, by kupić sobie Nintendo Gamecube.
Burnouta zapoczątkował Acclaim? Ciekawe korzenie :]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Bethesda też powtórzyła idiotyczny pomysł, w którym oferowano jakąś "niespodziankę" parze,
> która nazwałaby swoje dziecko Dovahkiinem.
No i jest niespodzianka, darmowe gry od Bathesdy do końca życia dla pary która nazwała tak dziecko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To mała ilość dobrych tytułów, a nie biznesowa etyka (lub jej brak) zadecydowała o klęsce firmy. Artykuł oceniam słabo, bo -moim zdaniem- jest dorabianiem ideologii na siłę. Pornosy są be, agresywna reklama jest be itd.

Trzymaj graczu rączki na stoliku, bo i o tobie pan redaktor coś napisze...
P.S. A Shadowman był genialny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Linia programowa gram.pl trochę się wali - raz cycki i pośladki na targach komputerowych są OK i będziemy ich bronić jak niepodległości, a jak w grze czy trailerze to już jest nie w porządku.
I też zgodzę się, że firmę położył brak DOBRYCH tytułów, a nie wizerunek. W końcu Sony też uwielbia produkować reklamy o podtekście seksualnym, zwłaszcza na rynku niemieckim i japońskim (te z trzecim kciukiem itp niedorzeczności) a nikt ich nie pali na stosie. Że nie pociągnęli Shadowmana to ogromna szkoda - ten tytuł miał klimat, a przy obecnych fajerwerkach graficznych gdzie brakuje zazwyczaj właśnie klimatu mało jest takich gier.
No i trzeba pamiętać, że Acclaim kierował te reklamy przede wszystkim na rynek AMERYKAŃSKI, a nie konserwatywny polski. Owszem, tam rednecków, right wing i innych też jest sporo, ale ludzie mają takie pomysły jak nadawanie imion dzieciom po reklamie szamponu (proszę sobie sprawdzić od czego wzięło się imię niejakiej Demi Moore) czy jednak większy niż w Europie pęd do monetaryzacji wszystkiego co się da (nagrobki to małe piwo). Inne dziwne pomysły Acclaim też nie były niczym szczególnym i mocno je rozdmuchiwano, jak np: "aferę" z koczującym w namiocie na ulicy przed sklepem w oczekiwaniu na premierę Turoka 2 - jak się później okazało nie do końca bezinteresownie. Jak spojrzy się co się dzieje w kolejkach przy premierze niemal każdej nowej zabawki od Apple to ma się poczucie deja vu. Acclaim po prostu przestał wydawać dobre gry - tylko tyle i aż tyle. Reszta to medialny szum IMHO.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do wypowiedzi BehemotM dodam na przykłąd, że zespół KISS sprzedaje trumny ze swoi logiem i nikt nie robi afery.
Acclaim wyprzedał swoją epokę. Tak to już jest. Ci, którzy jako jedni z pierwszych przedzierają szlaki nie kończą najlepiej.

Tak czy siak. Jako dzieciak lubiłem gry Acclaim. Podobał mi się zwłaszcza Turok, byłem wielkim fanem tej serii. Szkoda, że po "śmierci" Acclaim inni wydawcy nie zaopiekowali się ich markami w godny sposób, tak jak to było na przykład po plajcie 3DO. M&M wciąż ma się dobrze... no dobra, Army Men nie do końca, ale jednak wciąż żyje, czego o dawnych markach Acclaim powiedzieć nie można. Szkoda, chciałbym zagrać w coś świeżego w świecie Shadow Mana... No i oczywiście Turoka. Wciąż czekam na kontynuację tego ostatniego. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teraz ten rodzaj reklam by był skuteczny, myślę że wyprzedzili w swoich czasach branżę. Dzisiaj jakieś wiaty z cieknącą krwią itp. to było by ql i traktowane jako ciekawostka. Ludzie nie takie rzeczy w tych czasach już widzieli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować