Zaloguj się, aby obserwować  
Wojman

HearthStone: Heroes of WarCraft - nowa karcianka od Blizzarda

3282 postów w tym temacie

Znacie jakieś dobre, aktualne decki na Druida i Priesta? Tymi moimi z Naxxramas launch ledwo co idzie już wygrać...zwłaszcza druidem, robienie questów nim to koszmar.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.02.2015 o 00:42, Ecko09 napisał:

Znacie jakieś dobre, aktualne decki na Druida i Priesta? Tymi moimi z Naxxramas launch
ledwo co idzie już wygrać...zwłaszcza druidem, robienie questów nim to koszmar.


Druid zasadniczo ma dwie. Ramp Druid i Combo Druid. Ten pierwszy jest uznawany za Top 3 w HS-ie obecnie.
https://tempostorm.com/decks/ramp-druid-magicamy-meta-snapshot
Taunty, taunty i jeszcze więcej tauntów.

Combo Druid zamiast na tauntach opiera się na Force of Nature + Savage Roar.
https://tempostorm.com/decks/midrange-druid-magicamy-meta-snapshot

Priest w sumie też ma dwie opcje - Control Priest i Deathrattle Priest. Tego drugiego nie opiszę bo nim nie grałem.

Za to ten pierwszy się znacząco od premiery GvG nie zmienił - Vol''jin jest świetny, warto też dodać jednego-dwóch Shrinkmeisterów. Wersji do wyboru jest kilka:
http://puu.sh/frgqt/827c730e44.jpg < taką grywam samemu, masakruje Zoo i Hunterów, zazwyczaj wygrywa z mechmage''ami.
https://tempostorm.com/decks/control-priest-magicamy-meta-snapshot < droższa wersja, bardziej nastawiona na control, mniej na aggro.
http://www.icy-veins.com/hearthstone/legendary-priest-control-naxx-gvg-deck < typowy Control Priest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.02.2015 o 00:48, ziptofaf napisał:

>


No to teraz się zastanowić muszę, którą legendę sobie zrobić, Vol''Jin, Dr. Boom czy Sneed''s Old Shredder. Bo Cenariusa, Baron Geddona czy Prophet Velena nie zamierzam tworzyć, tamte się bardziej przydadzą. A za te pierwsze trzy to jestem skłonny przerobić na pył Malygosa, Flame Leviathana i Mogor Ogra. Ewentualnie zrobię sobie 2, jeśli przerobię na pył też złotego VanCleefa (Miracle Rogue nie gram i nie zamierzam, nie lubię tego stylu bez kontroli nad stołem).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.02.2015 o 01:01, Ecko09 napisał:

No to teraz się zastanowić muszę, którą legendę sobie zrobić, Vol''Jin, Dr. Boom czy
Sneed''s Old Shredder. Bo Cenariusa, Baron Geddona czy Prophet Velena nie zamierzam tworzyć,
tamte się bardziej przydadzą.

Ja niedługo po wydaniu dodatku zrobiłem sobie Dr. Booma i Tobie też polecam. Bardzo mocna karta, uniwersalna, znajduje zastosowanie w prawie każdej talii (jest wręcz nadużywana).
Nie zdziwiłbym się, gdyby go osłabili w przyszłości, ale wtedy i tak niczym nie ryzykujesz, bo zwrócisz go sobie za pełną ilość pyłu. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też zrobiłem sobie Booma - jest op, da się go wpakować praktycznie wszędzie poza aggro - za 7 many tylko druid miał sensowne miniony wcześniej.

No i oczywiście wczoraj dostałem go w paczce, jak każdą legendarkę, którą postanowiłem sobie zrobić z pyłu (Rag, Leeroy, Al''Akir) więc jeszcze bardziej czekam na nerf, bo będę mógł sobie zrobić Sylvanas i albo zostawić jednego, albo np. zrobić Tiriona. ^^

Btw, co myślicie o nerfie Undertakera? Jedyna zmiana jest taka, że teraz wszyscy płaczą na mech mage''a. ^^

@Ecko09
Miracle nie potrzebował kontroli nad stołem tak mniej więcej w czasach, gdy Leeroy był tańszy i dało się zrobić combo z shadowstepami i cold bloodem (26 dmg). Od tego czasu miracle to jak najbardziej control, a teraz tbh to i miracle już nie ma (bo nazwa związana była z sposobem wyciągania kart, a już raczej nikt Auctioneerem nie gra).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

/.../

Akurat Malygosa i Mogora to bym zostawił w spokoju - oba były wykorzystywane ostatnimi czasy w ESL, Mogor zresztą jest zaskakująco dobry w Handlocku - nie zliczę ile gier mi wygrał przeciwko Zoo/Mechmage''om, choćby Amaz też go wsadził do swojego decku. A Malygos zaś...
https://www.youtube.com/watch?v=1cb4yz66Ixw

To może nieco mniej popularna karta ale bierze się to raczej z samej niskiej popularności Shamana ostatnimi czasy, nie zaś samej legendy.

Flame Leviathan to czysty pył, nawet Freeze Mage z niego nie korzysta.

VanCleef ostatnimi czasy jest rzeczywiście raczej bezużyteczny bo jego teoretyczna siła blednie w starciu z faktem iż każdy deck ma teraz przynajmniej jednego Big Game Huntera. Większość decków Rogali ostatnimi czasy nie korzysta albo z żadnych legendarnych albo jest to Bloodmage Thalnos.


Z listy które wymieniłeś - zdecydowanie Dr. Boom. Trudny do usunięcia, bombki zwyczajowo z zemsty zabijają BGH a czasem i odpowiednik 4/5 Yeti zginie w eksplozji. Pasuje do większości decków - od Control Priestów po Midrange Hunterów. Nawet Mechmage z niego korzysta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.02.2015 o 09:41, Adjatha napisał:

No i oczywiście wczoraj dostałem go w paczce, jak każdą legendarkę, którą postanowiłem
sobie zrobić z pyłu (Rag, Leeroy, Al''Akir) więc jeszcze bardziej czekam na nerf, bo
będę mógł sobie zrobić Sylvanas i albo zostawić jednego, albo np. zrobić Tiriona. ^^

Tylko wiesz że Blizzard się nie spieszy z nerfami i tak prawdę mówiąc to ciężko w ogóle ocenić czy Dr. Boom jest OP :P Bo niby jest ale jednocześnie do tej pory nie było dobrych minionów za 7 many a z braku alternatyw dobra karta może się wydawać mocniejsza niż jest w istocie.

Gdyby kosztował 8 to cóż, konkurencja w postaci Tyriona, Ragnarosa, Al''Akira... nope. Wtedy byłby bardzo przeciętny.

Więc jeśli nawet go znerfią to pewnie dopiero za kilka miesięcy jeśli w ogóle. Bo równie dobrze wydadzą kolejny expansion set (a coś tam wspominali że ma się pojawić w tym roku - ja to bym chciał żeby uczciwie dało się zrobić Aggro Priesta/Control Huntera więc jakieś dodatkowe karty w tym kierunku by się bardzo przydały, podobnie coś dla Shamana poza Unbound Elementalem żeby mógł mieć korzyści z Overloada) i nagle zamiast Booma co innego będzie OP :P

Dnia 04.02.2015 o 09:41, Adjatha napisał:

Btw, co myślicie o nerfie Undertakera? Jedyna zmiana jest taka, że teraz wszyscy płaczą
na mech mage''a. ^^


Mechmage jest bardziej uczciwy niż Undertaker :P Co prawda wolałbym żeby Mechwarper był 2/2 a nie 2/3 ale tak czy siak - Darkbomb czy Wrath go zabijają, jakikolwiek 3/2 w sumie wystarcza a i Zombie Chow zazwyczaj wystarcza jeśli grasz klasą która może zadać 1 brakujący punkt obrażeń. Więc kontr nie brakuje. Poza tym Antonidas bywa nieprzyjemny ale cóż, Loatheb + Antique Healboty i tak znajdują się w większości control decków. W porównaniu z Undertakerem który w trzeciej turze za 1 many dobijał do statów rzędu 6/7 to jest w porządku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem jeszcze, że mam zwykłą i złotą Sylvanas, jedna poszła na pył razem z Leviathanem, VanCleef też. Zrobiłem sobie Booma i Vol''Jina. W między czasie w paczce wypadła mi kolejna legendka, Gahzrilla czy coś takiego.

A co do Booma, to może zamiast nerfić koszt to zmniejszą jego staty?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.02.2015 o 10:30, ziptofaf napisał:

Gdyby kosztował 8 to cóż, konkurencja w postaci Tyriona, Ragnarosa, Al''Akira... nope.
Wtedy byłby bardzo przeciętny.


9/9 w statach sumie (tak, wiem, tego się w ten sposób nie liczy, ale daje to pogląd na sytuację), do tego losowe 2-8 dmg przed którym raczej się nie ucieknie.
Za 8 many to nadal ponadprzeciętny wynik.

Dnia 04.02.2015 o 10:30, ziptofaf napisał:

Więc jeśli nawet go znerfią to pewnie dopiero za kilka miesięcy jeśli w ogóle.Bo równie
dobrze wydadzą kolejny expansion set (a coś tam wspominali że ma się pojawić w tym roku)
i nagle zamiast Booma co innego będzie OP :P

I tu jest kolejny problem. Blizz korzysta z adaptacji TCG na wersję elektroniczną, dodaje dzięki temu kilka elementów, takich jak RNG czy tokeny, ale boi się ruszać balansu w jakikolwiek formie, poza klasycznym TCG sposobem dodawania nowych kart.
Szczerze mówiąc ceniłem sobie HSa właśnie dlatego, że nie wymagał aż tak dużej liczby poświęconych mu godzin żeby być w stanie grać na jakimś poziomie (wyjątek, patrz: control warrior ;) ), ale z takim podejściem pewnie niedługo sobie odpuszczę, bo power creep zacznie wkurzać coraz bardziej.

Dnia 04.02.2015 o 10:30, ziptofaf napisał:

Mechmage jest bardziej uczciwy niż Undertaker :P Co prawda wolałbym żeby Mechwarper był
2/2 a nie 2/3 ale tak czy siak - Darkbomb czy Wrath go zabijają

Mechwarper powinien być 2/2, ale, jak wyżej - power creep.

Dnia 04.02.2015 o 10:30, ziptofaf napisał:

Poza tym Antonidas bywa nieprzyjemny ale cóż, Loatheb + Antique Healboty i tak znajdują się w większości >control decków.

Loatheb w coraz mniejszej afair, poza tym tu nie chodzi o samego Antonidasa, tylko o zapchanie stołu w sposób, którego nie wstydziłoby się stare dobre zoo, a do tego posiadające burst, o którym stare dobre zoo mogło pomarzyć.

>Undertakerem który w trzeciej turze za 1 many dobijał do statów rzędu 6/7 to jest w porządku
Sądzę, że tego typu staty osiągał znacznie rzadziej, niż mag jest w stanie zacząć grę w dwóch turach od Coin, Mechwarper, Gnome (x2) -> Chugger, Annoy-o-Tron czy cokolwiek w tym stylu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.02.2015 o 10:45, Adjatha napisał:

9/9 w statach sumie (tak, wiem, tego się w ten sposób nie liczy, ale daje to pogląd na
sytuację), do tego losowe 2-8 dmg przed którym raczej się nie ucieknie.
Za 8 many to nadal ponadprzeciętny wynik.

Ale o wiele mniej ponadprzeciętny niż obecnie i wątpię żebym go wówczas wsadzał do decków. Tam już naprawdę mam z czego wybierać. No i patrząc na to z perspektywy "co ci zrobi zanim umrze od BGH/Siphon Soul/SW:Death/Equality/Shield Slam" - Rag daje gwarantowane 8 obrażeń a nie 2-8 :P Sneed''s Old Shredder wymaga silence''a a BGH mu krzywdy nie robi. Kel''Thuzad też jest niczego sobie. Legendarki klasowe w większości są mu przynajmniej równe w tym segmencie cenowym.
Prawdopodobnie więc pewien nerf by mu się przydał. Ale niekoniecznie olbrzymi, np. zrobić z niego 7/5 bądź zmniejszyć obrażenia Boom Botów do 1-3. Choć nawet w obecnej formie nie uważam by ta karta była straszliwie OP - to jednak jest 7 many. On powinien mieć realny wpływ na grę.

Dnia 04.02.2015 o 10:45, Adjatha napisał:

I tu jest kolejny problem. Blizz korzysta z adaptacji TCG na wersję elektroniczną, dodaje
dzięki temu kilka elementów, takich jak RNG czy tokeny, ale boi się ruszać balansu w
jakikolwiek formie, poza klasycznym TCG sposobem dodawania nowych kart.

Też nie przesadzajmy - Miracle Rogue, Buzzard, teraz Undertaker... Jak jakaś karta wybija się przed szereg to dostaje porządnego kopa. Problemem jest to że to trwa za długo a w przeciwieństwie np. do Riot Games sama komunikacja Blizzarda z graczami bardzo kuleje. Tym niemniej jakieś zmiany są.

Dnia 04.02.2015 o 10:45, Adjatha napisał:

Szczerze mówiąc ceniłem sobie HSa właśnie dlatego, że nie wymagał aż tak dużej liczby
poświęconych mu godzin żeby być w stanie grać na jakimś poziomie (wyjątek, patrz: control
warrior ;) ), ale z takim podejściem pewnie niedługo sobie odpuszczę, bo power creep
zacznie wkurzać coraz bardziej.

Na razie ciężko ocenić czy Power Creep rzeczywiście występuje. W Naxx był na pewno - w zasadzie każda karta w tym secie była świetna. A GvG?
Rogue - ogółem słabszy niż dotychczas, nerf Miracle''a naprawdę zabolał. Dopiero teraz Oil-Rogue wydaje się osiągać pewne sukcesy.
Druid - Ramp dodaje tylko jedną kartę od czasów Naxx - Sneed''s Old Shreddera bądź Foe Reapera. A i to nie zawsze, równie dobrze możesz tam wsadzić Ragnarosa (choć wtedy masz jeden cel podatny na BGH). Mill Druid używa 5-6 nowych kart ale tutaj ciężko mówić o power creepie - dotychczas był to całkowicie bezużyteczny deck, teraz da się nim osiągać z 50% winratio.
Paladin - tutaj z jednej strony mamy olbrzymi skok jakościowy ze stopnia bezużytecznego do bardzo mocnego... inna sprawa że do tej pory Paladynem już nikt nie grał, to była martwa klasa. Shielded Minibot, Muster, Quartermaster są ogółem zmianą bardzo na plus dla gry.
Hunter - power creep żaden, jeśli już to nerf z uwagi na Undertakera. Niby mamy nowe fajne karty ale Control Hunter nadal nie istnieje.
Shaman - dużo gorzej niż wcześniej niestety. Niby dostaliśmy nowe zabawki ale brak synergii między nimi boli - ani to aggro ani to control. Taki mid-range z problematycznym card drawem, świetna klasa do dziwnych decków z Malygosem, 3x Kel''Thuzadem ale w realnej potyczce bardzo przeciętny.
Priest - w teorii mnóstwo fajnych kart - Shrinkmeister, Vol''jin, Lightbomb, Light of the Naaru, Velen''s Chosen. Do tego chyba najgorszy epic w grze czyli Shadowbomber. Ale jeśli masz deck z czasów Naxxramas i nic w nim nie zmieniasz... to się nic nie dzieje. Jest ogółem większa różnorodność co do wybieranych kart ale śmiem twierdzić że skoku jakościowego nie ma prawie żadnego (bo zastępujesz jedną dobrą kartę inna dobrą kartą). Co jest dobre :P
Warlock - Zoo w sumie jest w tej samej pozycji - z jednej strony Imp-losion + Sea Giant są świetnym combo. Podobnie ostatnio testowany finisher z Arcane Golem, 2x Power Overwhelming, Faceless Manipulator (inna sprawa że to akurat można było zrobić nawet przed Naxxramas)... z drugiej jednak - nerf dla Undertakera.
Handlock dostał jedną nową zabawkę - Antique Healbot. To jest jedna z mocniejszych kart w całym GvG i tutaj mamy wyraźny Power Creep (chociaż - on kosztuje 40 dustu i za 5 many dostajemy 3/3). Reszty można wcale nie zmieniać.
A, pojawił się też Demonlock, w obecnej formie nawet działający! To się chwali! Mamy nowy deck, na razie słabszy niż Zoo/Handlock ale dodatkowa różnorodność jest zaletą!

I tak dalej - ale ogółem w większości przypadków skok jakościowy jest bardzo nieznaczny a częściej pojawiają się po prostu nowe opcje. Największą różnicą jest pojawienie się realnej opcji w okolicach 7 many dla wszystkich klas. Tylko czy można mówić o Power Creepie jeśli wsadzamy karty w do tej pory nieistniejące pole - Dr. Boom to usprawnienie War Golema którego nikt nigdy nie używał więc zastępujemy szajs dobrą kartą. Zresztą patrząc na to jaką popularnością cieszy się BGH to wcale bym się nie zdziwił gdyby przy najmniejszym nawet nerfie gracze masowo nie przerzucili się na Troggzora.

Dnia 04.02.2015 o 10:45, Adjatha napisał:

Sądzę, że tego typu staty osiągał znacznie rzadziej, niż mag jest w stanie zacząć grę
w dwóch turach od Coin, Mechwarper, Gnome (x2) -> Chugger, Annoy-o-Tron czy cokolwiek
w tym stylu.


Siła Zoo leży w jego nieśmiertelności. A spamuj sobie AoE - Undertaker i tak to przeżywał a Haunted Creepery/Highmane/Nerubian Egg/Harvest Golemy tylko się śmiały. Mechmage jest przez to jednocześnie silniejszy i słabszy - nadal masz trochę minionów które umrzeć nie chcą (Piloted Shredder, Harvest Golem) ale nie robią się w efekcie tego mocniejsza a lwia część umiera "uczciwie" i do końca. Więc coś za coś, nadal jest to ogółem słabszy deck od Mid-range Huntera :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.02.2015 o 10:39, Ecko09 napisał:

Zapomniałem jeszcze, że mam zwykłą i złotą Sylvanas, jedna poszła na pył razem z Leviathanem,
VanCleef też. Zrobiłem sobie Booma i Vol''Jina. W między czasie w paczce wypadła mi kolejna
legendka, Gahzrilla czy coś takiego.

A co do Booma, to może zamiast nerfić koszt to zmniejszą jego staty?

Jeśli już to tylko HP. Zmieniejszanie ataku to byłby buff (poza zasięgiem BGH).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę przydałoby się, żeby Blizzard poprawił drop z paczek albo wyrównał trochę koszt przerabiania kart bo czasami aż się odechciewa. Ponad 30 paczek,0 legendarek a dzisiaj(screen), oczywiście 2 druidów już miałem
Jedyna legendarka z GvG jaką posiadam sam zrobiłem...ponad 30 paczek i nic...eh

20150215142437

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.02.2015 o 22:57, Kaerobani napisał:

Jakiś koleś stwierdził, że Mirror Image jest bezużyteczne. Nie mógł się bardziej mylić:

Firetrap.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.02.2015 o 22:57, Kaerobani napisał:

Jakiś koleś stwierdził, że Mirror Image jest bezużyteczne. Nie mógł się bardziej mylić:


Mirror Image. Robisz to źle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

/.../

Nie przejmuj się, u mnie jest samo. Kart w dodatku jest stosunkowo mało, więc szansa, że trafisz na to samo znacząco rośnie. Ile ja już rozmontowałem Gilbin Stalkerów i innych commonów, to czort wie. Legendarek nie było i nie ma. Chciałbym sobie zrobić demonlocka i może rozmontuje swoje goldy i jakieś słabsze legendy typu Deathwing i zrobię z tego Mal''Ganisa. Muszę wszystko craftować, bo oprócz watcherów to mi nic nie wypadło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.02.2015 o 23:20, Kaerobani napisał:

Tak? Mam już trzy wygrane pod rząd. XD


Nie no, jak 3 wygrane w okolicach 20. rangi, to szacun, chyba każdy by tak chciał. o_O

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować