Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

GramTV - gramy w World of Warplanes w najnowszej wersji beta

13 postów w tym temacie

Małgorzata Trzyna

Nowa wersja World of Warplanes (0.4.1) wprowadza ulepszony system sterowania, dzięki któremu podczas walk w powietrzu można już z powodzeniem wykorzystywać myszkę zamiast joysticka. Jak to wygląda w praktyce?

Przeczytaj cały tekst "GramTV - gramy w World of Warplanes w najnowszej wersji beta" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Grałem i w to po aktualizacji i w War Thunder i dzięki temu mogę stwierdzić, iż War Thunder jest o wiele lepsze, a zawdzięcza to wielu opcjom, realizmowi, małym wymaganiom, dobrej grafice i bardzo rozbudowanym mapom, itp. (dodatkowo dochodzą np. miłe „żarty” - wczoraj dodali kucyki, którymi można było normalnie grać ;] ).

Polecam War Thunder szczególnie osobom, które nie mają zamiaru pakować żadnych wirtualnych pieniędzy, aby coś osiągnąć.

PS Przy samouczku można się trochę zanudzić, ale po 5/10 normalnych bitwach, gdy się opanuje podstawy sterowania zabawa jest świetna!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Również grałem w tą grę i w War Thunder, szczerze polecam tą drugą grę. Tutaj nie ma nawet co porównywać War Thunder jest lepszy pod każdym względem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nudno jest się powtarzać, ale również grałem w obie i również bardziej polecam War Thunder.
Dlaczego:
- ładniejsza grafika
- lepszy model lotu (zwłaszcza na myszce)
- model uszkodzeń bije ten z WoWP na głowę (o ile pamiętam w WoWP nie odstrzelimy komuś lotki czy klapy, nie uszkodzimy miski olejowej czy skrzydła)
- więcej samolotów (i więcej rodzajów - mamy myśliwce, bombowce, samoloty szturmowe, torpedowe czy łodzie latające)
- bardziej zróżnicowane tryby
- trzy "poziomy trudności" - Arcade (czyli pełna dowolność), Historical (drużyny zgodne z prawdą historyczną, trudniejszy model lotu, brak przeładowania karabinów w powietrzu) oraz Full Real (tylko widok z kokpitu, minimalistyczny HUD)
Oczywiście WT jest również jedynie betą (przez co radzieckie samoloty z drewna i płótna rozbijają w drobny mak niemieckie "metalowce"), ale do wydania jeszcze długa droga :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tyle dobrego słyszałem o WT, że aż zagrałem. Przez godzinę tłukłem wraże wrogie samoloty aż w końcu stwierdziłem, że niestety "miodu brak". Już "się tłumaczę". W WT bitwy są poprostu nużące. Nie ma w nich dynamizmu. Jak już doleci się do wroga na odległość strzału, siądzie na ogon i nikt nie siądzie na ogon nam to właściwie frag jest już pewien. Nie widziałem, żeby ktoś zwinną akrobatyką uciekał spod celownika. Dobrze, zdarzył się jeden - na skutek swoich manewrów wyrżnął nosem w ziemię.
Co do WoWp bitwy są tu szybsze. Zwrotne i szybkie maszyny ciężko opanować - wzięcie kogoś na cel jest łatwe ale utrzymanie równie zwrotnego samolotu już takie nie jest. Obalę więc lub potwierdzę parę tez wyczytanych powyżej:

- WT ma wiele opcji - standardowa ilość opcji - wcale nie tak wiele
- WT ma lepszy realizm - obie gry WT i WoWP z realizmem mają niewiele wspólnego. Kto szuka realizmu niech odpala FSX
- WT ma małe wymagania - fakt, są małe
- WT ma dobrą grafikę - tu niestety przesada - grafika z okolic 2002 roku. W WoWp też nie jest genialna ale za to wiem, że modelarze robią na podstawie zakodowanych modeli swoje własne szablony kartonowe do klejenia
- WT ma kucyki - no z czymś takim nie podyskutuję - sorki
- WT nie ma wirtualnych pieniędzy - no nie ma. W WoWp też jeszcze nie ma a jak będą to nikt nie każe ich kupować. W WoT nie płaciłem za nic a gra mi się w to nadal dobrze. Owszem, nie spopielam innych jednym strzałem ale co z tego? Zanim usłyszę kolejne gromy na wirtualne płatności zapytam - co złego jest, że twórcy chcą za swoją pracę otrzymać jakąś gratyfikację i to nie przymusową?
- lepszy model lotu (zwłaszcza na myszce) - W WT nie zauważyłem za nadto wpływu masy na bezwładność. Na promień skrętu owszem ale nie na bezwładność. WoWp oba czynniki są uwzględnione. Sterowanie myszką pozostawia trochę do życzenia ale na Joy gra się świetnie.
- więcej samolotów - w typach wychodzi o jeden więcej. W modelach nie liczyłem więc nie mam porównania.
- trzy "poziomy trudności" - no tak, to inna kwestia. grałem na wszystkich więc wiem, że full real to tylko taka nazwa która z realnością ma niewiele wspólnego, ot wymusza pewne ustawienia jak kokpit, chyba jeszcze konieczność joysticka lub pada. Na tym koniec. WoWp jest jeden. Ilość graczy jest na razie mała i by zmaczować rundę czasem trzeba czekać pół minuty. Za to poziom trudności tworzą sami gracze.
- model uszkodzeń bije ten z WoWP - tu sprawa jest niejasna i zdaje się w developmencie. Jak zacząłem grać WoWp podatne na uszkodzenia były różne rzeczy - lotki, silnik, chłodnica, skrzydła, klapy i inne. I uszkodzenia te mocno wpływały na sam lot. Po pachu uszkodzenia poszczególnych części zniknęły by pojawić się znów po kolejnym. I tak w kółko.

Tak więc bezkrytycznym zachwytom nad WT mówię nie. Zwłaszcza takim, że nie ma co proównywać. WoWp to beta ale obiecująca i miodna. WT to... też beta ale moim zdaniem mniejsza dynamika i łatwiejsza rozgrywka sprawia że ja nie czuję miodu choć te same czynniki zostały zapewne pokochane przez wielu fanów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście jak latać samolotami to polecam War Thunder. Pan z postem powyżej mojego, to zapewne ktoś od marketingu WoWP. WoWP w aktualnej formie nie ma żadnego startu z War Thunder i tyle w temacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.04.2013 o 20:53, nazgul82 napisał:

Oczywiście jak latać samolotami to polecam War Thunder. Pan z postem powyżej mojego,
to zapewne ktoś od marketingu WoWP. WoWP w aktualnej formie nie ma żadnego startu z War
Thunder i tyle w temacie.


nazgul, wypraszam sobie pomówienia. Chcesz podyskutować to zrób to jak dorosły argumentując swoją opinię i dostarczając dowód na to, że uprawiam marketing na zlecenie producenta WoWp. Jeśli takowego nie posiadasz a masz trochę klasy to liczę na przeprosiny. A z WT "start" miałem i jak wspomniałem - miodu brak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oby tylko pana Serafina Wargaming nie zjadło za publikowanie treści z gry przed zerwaniem umowy o poufności, co jest datowane na 4.04 ;). Chyba, że userzy kont prasowych mogą, co chcą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.04.2013 o 00:53, Sztywny_pl napisał:

Oby tylko pana Serafina Wargaming nie zjadło za publikowanie treści z gry przed zerwaniem
umowy o poufności, co jest datowane na 4.04 ;). Chyba, że userzy kont prasowych mogą,
co chcą.

Znam regulamin. Zauważ, że nie napisałem nic co nie było by już publicznie ogłoszone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.04.2013 o 08:42, asceta napisał:

Znam regulamin. Zauważ, że nie napisałem nic co nie było by już publicznie ogłoszone.

Wporzo, pisałem to tylko z troski ;) Ale gameplay bardzo fajny i chyba zaraz sprawdzę, jak się śmiga na nowym patchu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wargaming wzięło wszystko, co wypaliło w World of Tanks, i przeniosło w przestworza.
Jeśli podobały wam się starcia z udziałem czołgów, to na pewno przypadną wam do
gustu także potyczki za sterami samolotów. Niewykluczone, że jeszcze bardziej.
W World of Warplanes trzeba myśleć,kombinować i poszerzać swoją wiedzę. Od tego zależą wyniki.

Jasysae

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować