Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Dark Souls II nie dla next-genów. Twórcy obiecują poświęcić więcej uwagi wersji PC

19 postów w tym temacie

Patryk Purczyński

Ekipa From Software rozważała pomysł wydania Dark Souls II również na konsolach następnej generacji. Postanowiono także znacznie lepiej niż w przypadku pierwszej części zadbać o jakość wersji PC.

Przeczytaj cały tekst "Dark Souls II nie dla next-genów. Twórcy obiecują poświęcić więcej uwagi wersji PC" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tym razem, ponieważ braliśmy ją pod uwagę od samego początku, możecie być spokojni o to, że lepiej o nią zadbamy - zapewnia.

^^ Wszystkie wersje są robione równocześnie więc jestem dobrej myśli. Wersja PC ma latać w 60 klatkach (w konsolowych będzie lock na 30 fps), co też dobrze wróży. Oby tylko nie położyli optymalizacji, generalnie jestem dobrej myśli. Ciekawy artykuł na ten temat:

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=538551


Na decyzję o rozpoczęciu prac nad Dark Souls II także na PC wpływ miała z pewnością bardzo dobra sprzedaż pierwszej części na tej platformie - gra została zakupiona przez 300 tys. użytkowników komputerów.

^^ Pewnie koszta konwersji się zwróciły. I to chyba tyle :). Sprzedaż jest "bardzo dobra" dopóki się jej nie porówna z wersjami konsolowymi :). Na PS3/X360 zeszło dużo więcej, dziwne Pepsi, że nie chcesz tego podać (choćby dla kontekstu) - jakaś to ujma wielka, że na konsolach zeszło DUŻO WIĘCEJ ? Link (są tam dane bezpośrednio od wydawcy):

http://www.ps3site.pl/swietna-sprzedaz-dark-souls-2-miliony-przekroczone-z-nawiazka/148833

^^ Te ponad 2 bańki jak na taki tytuł cieszą OGROMNIE. Może wreszcie wydawcy zauważą, że na rynku jest miejsce dla trudnych i wymagających gier, gdzie nie podaje się wszystkiego na tacy.

Uważamy, że potencjał obecnej generacji nadal jest znaczący i właśnie na niej chcemy zaoferować Dark Souls II

^^ Oj tam, oj tam :). Wiadomo, że PS3/X360 mają sporą grupę użytkowników. DS 2 jako tytuł startowy na nową generację byłby po prostu zbyt ryzykowny. Jako późniejszy (ewentualnie) port może być.

I jeszcze projekt okładki:

http://www.forbes.com/sites/erikkain/2013/04/11/dark-souls-2-box-art-revealed-game-for-windows-live-still-a-mystery/

^^ Cudna :). Tzn. ta na PC i PS3, przy iksboksowej zieleń niszczy całą kompozycję :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.04.2013 o 08:47, Lordpilot napisał:

^^ Pewnie koszta konwersji się zwróciły. I to chyba tyle :).


Hehe, jakie koszta konwersji, przecież po prostu wzięli kod z Xboxa 360, zbindowali klawiaturę i poprawili jakieś bugi nie pozwalające uruchomić. ;P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


> Hehe, jakie koszta konwersji, przecież po prostu wzięli kod z Xboxa 360, zbindowali klawiaturę

Dnia 12.04.2013 o 09:02, Piotrek54321 napisał:

i poprawili jakieś bugi nie pozwalające uruchomić. ;P



^^ Złośliwiec :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.04.2013 o 08:47, Lordpilot napisał:

^^ Pewnie koszta konwersji się zwróciły. I to chyba tyle :). Sprzedaż jest "bardzo dobra"
dopóki się jej nie porówna z wersjami konsolowymi :). Na PS3/X360 zeszło dużo więcej,
dziwne Pepsi, że nie chcesz tego podać (choćby dla kontekstu) - jakaś to ujma wielka,
że na konsolach zeszło DUŻO WIĘCEJ ? Link (są tam dane bezpośrednio od wydawcy):

http://www.ps3site.pl/swietna-sprzedaz-dark-souls-2-miliony-przekroczone-z-nawiazka/148833

Taa, nie ma to jak porównywanie na odwal się zrobionego porta gry stricte konsolowej (chodzi mi glownie o sterowanie) wydanego dluuugo po wersjach konsolowych xP To tak jakby porównywać slabą sprzedaż konsolowego Crysisa czy Half-Life'a 2, tudzież gównianą sprzedaż takich gier jak Cywilizacja, FEAR, Torchlight, czy Supreme Commander do ich odpowiedników na PC ;) Kontekst jest taki, że jak byla petycja w sprawie Dark Souls na PC, którą podpisalo ponad 100k osób, to byla cala masa kretynów, którzy uważali, że skoro podpisalo 100k osób to grę kupi z tego tylko mala część a reszta spiraci, wobec czego nie ma sensu pakować się w wersję PC. A sprzedaż musiala być dużo większa niż oczekiwania i port musial naprawdę dużo zarobić skoro praktycznie z miejsca, bez wahania postanowiono robić sequela na PC równo z wersjami konsolowymi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Szkoda że wersja PC na klawie jest bardziej hardkorowa od konsolowych tylko ze względu
> na sterowanie... ;D
Ale jaka satysfakcja z przechodzenia :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Taa, nie ma to jak porównywanie na odwal się zrobionego porta gry stricte konsolowej

^^ Nie porównuje, wrzucam bardziej jako ciekawostkę ;-) Jasne - sympatie mam bardziej po stronie konsol (nie ukrywam tego), ale to nie zmienia prostego faktu - wydawca/deweloper podał konkretne dane z podziałem na platformy, a Pepsi je zataja :). Dziwne, że akurat w tym przypadku - przy Minecrafcie czy Wiedźminie 2 jakoś tego problemu nie było ;-). Tam też wydawca podał dane z podziałem na konkretne platformy. Nie sapałem wtedy, że wersja PC zeszła lepiej (też w dużej mierze ze względu na wcześniejszą premierę).

wydanego dluuugo po wersjach konsolowych xP

^^ Ponownie - żadna tajemnica: wersja wydana wcześniej PRZEWAŻNIE sprzedaje się lepiej. Idę o zakład, że konsolowe Diablo 3 (chodzi mi tu o wersje na wszystkie konsole) nawet nie zbliży się do wyniku jaki wypracowała wersja PC/MAC (z naciskiem na PC).

Nie ma się naprawdę o co spinać :). Biorę wszystkie rzeczy, które opisałeś pod uwagę - DS to GENIALNA gra, ale port średni (wiem, bo sam katowałem wersję PC). To jakiś tam % użytkowników odstraszyło, bo nie każdy lubi się bawić choćby z takimi podstawami jak ustawianie rozdziałki za pomocą moda, bo z menu nie działa (sic !).

Niemniej sprzedaż to sprzedaż - Pepsi ma tu wszystko na tacy, a zataja dane :). Dla mnie to lol po prostu i tyle :). Ze stopniowaniem przymiotników też bym uważał - skoro 300 tys. na PC na całym świecie to "bardzo dobrze", to jak nazwać 375 tys. w samej tylko Japonii i tylko na PS3 ? Genialna sprzedaż ? Hiper duper sprzedaż ? Mega SUPER ?

Dla mnie to ok wynik, koszta konwersji się zwróciły, swoje zarobili i tyle. Widać na tyle, że dwójkę już od podstaw warto zrobić na PC. Faktu, że dużo bardziej opłaca się tą grę zrobić na konsole to jednak nie zmienia :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tym sterowaniem na PC nie jest aż tak tragicznie ;p

Nie po to mam kompa aby pada kupować...

Wystarczy odpowiedni fix i dobra myszka ;)
i przede wszystkim dobre rozplanowanie klawiszy
WSAD - poruszanie
Lshift - skradanie się
L Alt - zmiana trzymania broni
C - zmiana ekwipunku lewej dłoni
V - zmiana ekwipunku prawej dłoni
F - namierzanie
spacja - bieg/skok/unik
LPM - słaby atak
PPM - silny atak
ŚPM - parowanie
boczny PM - blokowanie
rolka w górę - zmiana czarów
rolka w dół - zmiana podręcznego ekwipunku
E - użycie przedmiotu z podręcznego ekwipunku
Q - OK

i jedziemy z DS xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.04.2013 o 10:51, Lordpilot napisał:

^^ Nie porównuje, wrzucam bardziej jako ciekawostkę ;-)

Lol

Dnia 12.04.2013 o 10:51, Lordpilot napisał:

Nie ma się naprawdę o co spinać :).

No wlasnie, wiec po co robisz raban o taką pierdolę i oskarżasz Pepsi''ego o celowe zatajanie wiadomości?

Dnia 12.04.2013 o 10:51, Lordpilot napisał:

Ze stopniowaniem przymiotników też bym uważał - skoro 300
tys. na PC na całym świecie to "bardzo dobrze", to jak nazwać 375 tys. w samej tylko
Japonii i tylko na PS3 ? Genialna sprzedaż ? Hiper duper sprzedaż ? Mega SUPER ?

Nie. Gdyby takie Dark Souls bylo już uznaną marką na PC (ze względu na poprzednika) i robioną stricte na PC i wydaną najpierw na PC to sprzedaż w liczbie 300 k kopii możnaby uznać za gównianą. Gdyby gra byla tylko portem, ale zrobionym dobrze i wydanym równo, tudzież zaraz po wersjach konsolowych, to też raczej bylaby średnia. Ale mamy tu do czynienia z tanim portem wydanym niemal rok po wersjach konsolowych. Tu też jest ważny zwrot: "port na pc". Więc twórcy raczej nie wlożyli za duzo kasy, a zarobili pewnie sporo. No i jeszcze raz przypominam to co dzialo się gdy zbierano podpisy. Gdy mnóstwo ludzi mówilo, że gra nie sprzeda się, nie zarobi a From Software tylko wtopi kasę. Jest zgola inaczej.

A co do sprzedaży konsolowej, to raczej dupy nie urywa. Podobnie sprzedal się pierwszy Wieslaw na samym tylko PC. Już nie mówiąc o takich Falloutach, Mass Effect''ach czy TES''ach.

Dnia 12.04.2013 o 10:51, Lordpilot napisał:

Dla mnie to ok wynik, koszta konwersji się zwróciły, swoje zarobili i tyle. Widać na tyle, że dwójkę już od
podstaw warto zrobić na PC. Faktu, że dużo bardziej opłaca się tą grę zrobić na konsole to jednak nie zmienia
:).

To jest, cytując klasyka, oczywista oczywistość. Więc jeszcze raz się pytam, o co ten raban i zwalanie się o autora?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


> No wlasnie, wiec po co robisz raban o taką pierdolę


Ale jaki raban ? To raptem jeden akapit z całego mojego posta. A te dane powinien wrzucić i tyle.


Podobnie sprzedal się pierwszy

Dnia 12.04.2013 o 11:15, zermithon napisał:

Wieslaw na samym tylko PC. Już nie mówiąc o takich Falloutach, Mass Effect''ach czy TES''ach.


^^ To jednak nie ta liga. Zwłaszcza trzy ostatnie to już wysokobudżetowe, rozpoznawalne marki. DS to jednak gra dość niszowa z dużo mniejszym budżetem. Kojarzę, że grałeś to wiesz ile było kompromisów (od starego silnika i grafiki począwszy, na braku "hollywoodzkiej obsady" i "full wypas" intra i outra skończywszy). Wobec tego te 300 K na PC to dobry wynik, sprzedaż wersji konsolowej to już kosmos. Wiedźmin, choć zrobiony za nieduże pieniadze, to jednak produkt AAA wydany równocześnie na całym świecie (DS - pierwotnie w Japonii wydało samo From Software). To jednak nie ta liga, weź to pod uwagę zanim mi znowu wbijesz szpile ;-). Sprzedaż Wiedźmina tylko na PC (mowa o pierwszej części) przy nakładach na produkcję to oczywiście KOSMOS, inaczej się tego ująć nie da. Zawsze biorę to pod uwagę - nakłady, marka, gatunek, etc. Stąd jasna sprawa, że i 300 K może być sukcesem, a 4 bańki klapą ;-)


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.04.2013 o 08:47, Lordpilot napisał:

^^ Pewnie koszta konwersji się zwróciły. I to chyba tyle :). Sprzedaż jest "bardzo dobra"
dopóki się jej nie porówna z wersjami konsolowymi :). Na PS3/X360 zeszło dużo więcej,


300 tysięcy, rok po premierze na konsole, mimo konwersji uniemożliwiającej przyjemną grę. To jest naprawdę sukces.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.04.2013 o 11:15, EvilMan220v napisał:

i jedziemy z DS xD

Jeszcze
Gest ...pardon, ta akcja nie działa
Otwarcie menu gestów - Backspace
Funkcja menu 1 - PgDn
F. menu 2 - PgUp
Wybierz (Prawo) - Ctrl+Right
Wybierz(Lewo) - Ctrl+Left
i najważniejsze
Otwarcie menu gry - Esc
Akcja - Enter
do tego ściągawka pomagająca określić co jak działa w którym menu i spory zapas melisy;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i jeszcze raz przypominam to co dzialo się gdy zbierano podpisy. Gdy mnóstwo ludzi mówilo, że gra nie sprzeda się, nie zarobi a From Software tylko wtopi kasę.

^^ Pamiętam. Sporo ludzi pisało, że "pewnie kupi 1/3 tych co podpisali petycję, a reszta spiraci". Było trochę złośliwości. Kupiło więcej ludzi niż podpisało petycję, ok - w tej kategorii można to uznać za sukces. A co poniektórzy powinni teraz posypać głowę popiołem ;-). Może nawet ze mną na czele - nie za pisanie o piractwie, bo tego nie robiłem, a raczej za to, że nie wierzyłem, że ta petycja odniesie jakikolwiek skutek. Choć koniec końców ją podpisałem, a grę kupiłem w wersji PC więc mam wybaczone ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Niemniej sprzedaż to sprzedaż - Pepsi ma tu wszystko na tacy, a zataja dane :)

Niczego nie zatajam. Sam niegdyś pisałem o wynikach sprzedaży DS, a teraz ta informacja wydała mi się całkowicie zbędna, skoro mowa tu o wersji PC. Jak zwykle dorabiasz ideologię, ale najwidoczniej muszę się do tego przyzwyczaić. :)

> Ze stopniowaniem przymiotników też bym uważał - skoro 300
> tys. na PC na całym świecie to "bardzo dobrze", to jak nazwać 375 tys. w samej tylko
> Japonii i tylko na PS3 ? Genialna sprzedaż ? Hiper duper sprzedaż ? Mega SUPER ?

Jak na wersję powstałą później i to wyłącznie z inicjatywy fanów, to tak - śmiało to można uznać za bardzo dobry wynik.

> Dla mnie to ok wynik, koszta konwersji się zwróciły, swoje zarobili i tyle. Widać na
> tyle, że dwójkę już od podstaw warto zrobić na PC. Faktu, że dużo bardziej opłaca się
> tą grę zrobić na konsole to jednak nie zmienia :).

I ja tego nie zamierzam kwestionować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak zwykle dorabiasz ideologię,

Dnia 12.04.2013 o 12:29, pepsi napisał:

ale najwidoczniej muszę się do tego przyzwyczaić. :)



Pepsi wybaczam tą szpilę ;-) Zacząłeś podawać źródła, więc "idź w pokoju i nie grzesz więcej" :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować