Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Twórcy Destiny zapewniają: - Każdą platformę wyciśniemy do cna

14 postów w tym temacie

Szkoda, że póki co PC nie ma w planach, bo tak sławy Halo zwyczajnie nie rozumiem, to ten projekt zapowiada się bardzo ciekawie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

--->Darkstar181

Halo:
1. Najlepsze "AI" w grach przeciwników
2. Wysoki poziom trudności na heroic - to ty jesteś zwierzyną, a przeciwnicy potrafią wyczyniać cuda, tj. kombinować, atakować w grupie, zachodzić od tyłu itd. Poza seria Fear nic nie zbliżyło się do poziomu AI Halo
3. Doskonale nakreślone i bardzo bogate uniwersum
4. Rewelacyjny COOP
5. Bardzo dobry multiplayer

Halo to najlepsza seria FPS za całokształt, ale najważniejsze za najlepsze AI przeciwników, niby to takie proste aby zrobić coś podobnego, a jednak nikomu się to jeszcze nie udało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> --->Darkstar181
>
> Halo:
> 1. Najlepsze "AI" w grach przeciwników
> 2. Wysoki poziom trudności na heroic - to ty jesteś zwierzyną, a przeciwnicy potrafią
> wyczyniać cuda, tj. kombinować, atakować w grupie, zachodzić od tyłu itd. Poza seria
> Fear nic nie zbliżyło się do poziomu AI Halo
> 3. Doskonale nakreślone i bardzo bogate uniwersum
> 4. Rewelacyjny COOP
> 5. Bardzo dobry multiplayer
>
> Halo to najlepsza seria FPS za całokształt, ale najważniejsze za najlepsze AI przeciwników,
> niby to takie proste aby zrobić coś podobnego, a jednak nikomu się to jeszcze nie udało.
>

Dokładnie ;) przyda się też wspomnieć o muzyce, w serii Halo zawsze stała na wysokim poziomie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> --->Darkstar181
>
> Halo:
> 1. Najlepsze "AI" w grach przeciwników
> 2. Wysoki poziom trudności na heroic - to ty jesteś zwierzyną, a przeciwnicy potrafią
> wyczyniać cuda, tj. kombinować, atakować w grupie, zachodzić od tyłu itd. Poza seria
> Fear nic nie zbliżyło się do poziomu AI Halo
> 3. Doskonale nakreślone i bardzo bogate uniwersum
> 4. Rewelacyjny COOP
> 5. Bardzo dobry multiplayer
>
> Halo to najlepsza seria FPS za całokształt, ale najważniejsze za najlepsze AI przeciwników,
> niby to takie proste aby zrobić coś podobnego, a jednak nikomu się to jeszcze nie udało.
>
Tak ale... tak naprawdę istotniejsze elementy które nadały Halo pozycję legendy i wzoru jaki ma to....

1. Popularyzacja modelu w którym każda broń w FPP jest "równa" tylko inna, więc nie mniej przydatna i silna od innej. W przeciwieństwie do gier w stylu DOOMa itp gdzie moc broni wzrasta od "1" do "10"
2. Popularyzacja modelu w którym gracz może na raz posiadać jedynie dwie główne bronie a nie cały arsenał a co za tym idzie wymagane jest strategiczne dobieranie arsenału.
3. Wprowadzenie regenerującego życia w zamian za zbieranie stert apteczek rozsianych po mapie. Na lepsze lub gorsze... ale dziś to norma.
4. AI przeciwników o którym pisałeś które sprawia że pozornie mała ilość wrogów przez całą grę daje równą jeśli nie większą zabawę niż pokonywanie jedynie kolejnych ale tak samo "głupich". I ciekawe z tego wynikające sytuacje, powiedzmy, "taktyczne".
5. Niesamowicie dopracowany i popularny tryb multi który to właściwie wywołał taką popularność FPSów na konsolach jaką widać dziś na przykładzie np. CoDa.
6. Edytor i możliwość nagrywania filmów z gry na konsolach co w znacznym stopniu przyczyniło się do powstania internetowego fenomenu jakim jest "machinima", red vs blue itp.
7. Właściwie pierwszy ( nie licząc 007) tak udany i popularny FPS na konsolach który pokazał że FPP nie musi być jedynie domeną PC i otworzył drogę wszystkim innym następcom na konsolowy rynek FPSów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.04.2013 o 18:58, cHICEK napisał:

1. Popularyzacja modelu w którym każda broń w FPP jest "równa" tylko inna, więc nie mniej
przydatna i silna od innej. W przeciwieństwie do gier w stylu DOOMa itp gdzie moc broni
wzrasta od "1" do "10"
2. Popularyzacja modelu w którym gracz może na raz posiadać jedynie dwie główne bronie
a nie cały arsenał a co za tym idzie wymagane jest strategiczne dobieranie arsenału.


Te dwa punkty się wzajemnie wykluczają: po co strategicznie dobierać arsenał, skoro każda broń jest "równa"? ;]
(czepiam się, ale żartobliwie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>
> > 1. Popularyzacja modelu w którym każda broń w FPP jest "równa" tylko inna, więc
> nie mniej
> > przydatna i silna od innej. W przeciwieństwie do gier w stylu DOOMa itp gdzie moc
> broni
> > wzrasta od "1" do "10"
> > 2. Popularyzacja modelu w którym gracz może na raz posiadać jedynie dwie główne
> bronie
> > a nie cały arsenał a co za tym idzie wymagane jest strategiczne dobieranie arsenału.
>
>
> Te dwa punkty się wzajemnie wykluczają: po co strategicznie dobierać arsenał, skoro każda
> broń jest "równa"? ;]
> (czepiam się, ale żartobliwie)
Dobre pytanie. Chodziło raczej o to że w tradycyjnych FPP (zwłaszcza w trybie singla) bronie przypominały bardziej broń w typowym RPGu. Zaczynamy z zardzewiałym, tępym mieczem którym ledwo ubijamy goblina a kończymy na wielkim mieczu płomieni +6 który jednym ciosem zabija smoka, wybór jest owczywisty. Halo raczej idzie bardziej w stronę filozofii broni z Unreal Tournament i trybu multii i przenosi go też do singla. Każda broń jeśli umiejętnie wykorzystana może być równie śmiercionośna co dowolna inna. Wszystko sprowadza się do umiejętności, preferencji i sytuacji. Nie ma tutaj oczywistych przegranych i zwycięzców.
Co do strategicznego wyboru to prawdopodobnie lepiej będzie zamienić shotgun na snajperkę kiedy znajdujemy się w wielkiej lokacji z otwartymi przestrzeniami. Jeśli jednak kochamy naszą dubeltówkę to też da radę chociaż może to wymagać więcej wysiłku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Największym minusem Halo jest kiczowate uniwersum, które po prostu nie każdemu przypadnie
> do gustu..

Kiczowate to ono jest jak się je zna z obrazków z internetu. Początkowo tez miałem takie podejście, w końcu Covenanci nie byli straszni, nie specjalnie poważni, trochę cukierkowi... Ale jak zagrałem to wszystko zostało wywrócone do góry nogami. Uniwersum jest dla mnie wprost genialne, niesamowicie bogate i do tego porażające swoją monumentalnością. Do dziś lubię sobie włączyć Halo Reach i polatać Falconem w ewakuowanej Nowej Aleksandrii pośród zgliszcz nieskończenie wprost wysokich wieżowców, czy pobawić się w snajpera podczas nocnego zwiadu lub pośmigać po orbicie Sabrem i wylądować na stacji obcych. Niebywała barwność tego świata sprawia, że niesamowicie zapada w pamięć deklasując dla mnie wszelkie inne strzelanki, niczego podobnego nie oferuje żadna inna gra jaką znam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować