Zaloguj się, aby obserwować  
Tenebrael

Project Eternity - sesja Q&A

39 postów w tym temacie

Właśnie "sklepjam" pytania i będę się brał za tłumaczenie. Ale na to jedno (poniżej) od razu mogę odpowiedzieć:

Dnia 22.04.2013 o 23:20, Abi_Dalzim napisał:

- czy palnują więcej gier w tym świecie? (pewnie na to za wcześnie, ale.... :))


Tak, planują. A raczej chcą zrobić całe uniwersum, choć zależy to od sukcesu PE (było o tym w którymś updejcie, ale że było ich sporo, to teraz nie pamiętam, w którym, więc nie wkleję linka)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

PODSUMOWANIE

Ok, zebrałem pytania do kupy. Nieco niektóre przeredagowałem (bez ingerencji w samo znaczenie oryginału), czasem zmieniłem kolejność zdania, trochę skróciłem itp. Dodałem też kilka pytań od siebie. Poniżej znajdziecie pełną listę w wersji takiej, jak bym ją widział. Około 14:00-15:00 planuję wszystko przetłumaczyć i wysłać do twórców. Jeśli macie jakieś uwagi (np. uważacie, że coś źle przeredagowałem), dawajcie znać do 14-tej - zmienię.

A oto pełna lista pytań:
------------------------------------------------------------------------------------- --------------------------------

1. Czy znajdźki będą odgórnie zdefiniowane, czy też będą losowe?

2. Czy będzie możliwość romansowania? A jeśli tak, czy romanse będą jedynie hetero, czy również homoseksualne?

3. Czy w grze będzie występował "level scaling" w jakiejkolwiek postaci?

4. Czy w przyszłości zamierzają dalej korzystać z crowdfundingu? Jeśli tak, to czy planują dalej wykorzystywać w tym celu Kickstartera, czy jakąś inną usługę?

5. Czy zamierzają ulepszyć interfejs dla postaci czarujących? Ponieważ w starych tytułach (jak Baldur''s Gate 2) gdzie miało się dużo zaklęć, ciągłe przeklikiwanie się przez nie było trochę irytujące.

6. Jak będzie wyglądał balans pomiędzy magią, a walką bronią białą? Czy będzie podobnie, jak w Dragon Age (czary dużo potężniejsze od broni białej), czy bardziej jak w Baldur''s Gate (czarodzieje początkowo słabi, a pod koniec gry bardzo potężni)?

7. Jak wiele będzie questów "mówionych", nie wymagających toczenia walki? Jakie będą ogólne proporcje między walką a dialogami?

8. Czy będą wątki nawiązujące do polityki (w świecie gry), jak np. w Wiedźminie?

9. Czy będą misje, w których będą bardzo liczyły się umiejętności członków drużyny (dużo łatwiej będzie wykonać zadanie)? Np. skradanie łotrzyka, elokwencja dyplomaty, konkretne czary czarodzieja?

10. Czy umiejętności różnych klas będzie można łączyć w combo? Np. jedna postać zamraża wroga, a druga uderza młotkiem i rozbija go na kawałki?

11. Jak ogólnie wygląda kwestia wieloklasowości? Czy będą jakieś ograniczenia z tym związane?

12. Czy będą ograniczenia w używaniu broni, zależne od klas? Np. złodziej używający jedynie sztyletów, wojownik walczący tylko mieczami dwuręcznymi itp.?

13. Jak duże będą możliwości interakcji z otoczeniem?

14. Czy będzie możliwość otwierania zamkniętych drzwi przez postacie inne, niż złodziej (np. czary otwierające, wyważanie)?

15. Czy będzie "Przed wyruszeniem w drogę należy zebrać drużynę" ( w oryginale: "You must gather your party before venturing forth")?

16. Czy przy tworzeniu lokacji stawiacie na realizm (jak w Baldur''s Gate 1 - wiele lokacji, w tym lokacje puste), czy raczej na intensywność (jak w Baldur''s Gate 2 - mniej lokacji, ale każda naładowana treścią)?

17. Czy wybrane umiejętności będą przypisane na stałe, czy przewidujecie opcję ich resetu podczas gry?

18. Czy istnieje możliwość pełnego polskiego dubbingu gry, czy jedynie tłumaczenia tekstowego?

19. Czy ekwipunek będzie sie zużywał i niszczył? Jeśli tak, jak zostanie to rozwiązane?

20. Czy w grze pojawią się pre-renderowane przerywniki filmowe? Jeśli tak, jak częste one będą?

21. Czy przewidujecie udostępnienie narzędzi moderskich?

22. Czy planujecie rozwinąć uniwersum Project Eternity o produkty "okołogrowe", takie jak np. papierowy system RPG, książki (nie wliczając nowel ufundowanych na Kickstarterze), gry karciane?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok, pytania przetłumaczone (nieco koślawo, bo i mój angielski do perfekcyjnych nie należy) i przesłane. Kiedy tylko dostanę odpowiedź, zamieszczę całość (pytania i odpowiedzi w wersji polskiej i angielskiej, by nie było wątpliwości w kwestii tłumaczenia).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Małę wyjaśnienie - wciąż czekam an odpowiedzi od Obsidianu. Abyście wiedzieli, że sprawy nie olałem i dalej jest w toku :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.05.2013 o 12:37, Tenebrael napisał:

Małę wyjaśnienie - wciąż czekam an odpowiedzi od Obsidianu.

Chyba jednak Cię olali...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I to jest serio pytanie, nie hejterskie.

- Dlaczego używają Kickstartera do fundowania gry? Byli studiem, które swoje zrobiło i miało problemy finansowe. Zgodnie z zasadami wolnego rynku powinni upaść. Teraz wzięli bezzwrotny kredyt u graczy, których podniecili pomysłem i nakłonili na oddanie swoich pieniędzy. Dlaczego studio, którego gry najwyraźniej nie spełniają oczekiwań graczy, ciągnie swoją agonię? Dlaczego nie wrócili do Bethesdy i nie stworzyli rywala dla Diablo III z wielomilionowym wsparciem wydawcy? I ostanie, ale równie ważne, czy po ''Project Eternity'' mają zamiar znowu startować z nową grą na Kickstarterze.

Teraz małe uzasadnienie.
Używanie Kickstartera to branie swojego rodzaju bezzwrotnego kredytu u graczy. Oznacza to, najprościej mówiąc, produkowanie gry bez ryzyka, bo produkcja gry już się zwróciła. Jest to trochę oszukiwanie śmierci, ale jak każdy wie, ona prędzej czy później nadejdzie.

A dla wszystkich podnieconych graczy:
To, że studio zrobiło jakąś grę, to nie znaczy, że ci sami ludzie nadal ją robią. Jak mniemam obsada Obsidiana zmieniła się już kilka razy. To co teraz się dostanie to co najwyżej mimika stylu i udawanie bycia "duchowym spadkobiercą". Najlepszy przykład: Duke Nukem Forever. Zrobiło go to samo studio co Borderlands i Brothers in Arms. Nie mówię, że wzorując się na Monecie nie można stworzyć arcydzieła, jednak jest to cholernie trudne (UWAGA: to porównanie, którego nie rozumiem. Nie lubię malarstwa i nie rozumiem cen tych prac :)).

Doślij to proszę. Samemu nie chce mi się wysyłać. Ubisoft Polska mnie dzisiaj upokorzył, wystarczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.05.2013 o 20:39, Sigu napisał:

Najlepszy przykład: Duke Nukem Forever. Zrobiło go to samo studio co Borderlands i Brothers in Arms.

Kiepski przykład, Gearbox sklecił DNF z tego co się uzbierało przez tyle lat produkcji.
W Obsidianie jest sporo były pracowników Black Isle, pokazali co potrafią przy KOTOR2, New Vegas i Neverwinter Nights 2 z dodatkami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.05.2013 o 20:39, Sigu napisał:

Doślij to proszę. Samemu nie chce mi się wysyłać.


Nie przesadzajmy. Chcesz im coś wysłać, to kontakt jest na ich stronie.
Co do reszty Twojej wypowiedzi, to w grubszej mierze się zgadzam. Nie uważam fundowania wielomilionowych gier na kickstarterze za dobry pomysł, dlatego sam tego nie robię. Niema żadnej pewności, że gra w ogóle wyjdzie, ani tym bardziej, że będzie dobra. Jeszcze pół biedy jak goście udostępnią jakieś postępy swoich prac, jak np. ci od remake''u Dungeon Keepera.
Z drugiej jednak strony, jeżeli ludzie są skłonni wyłożyć na to forsę i zainwestować, to czemu im zabraniać. To ich pieniądze. A jeżeli gra wyjdzie, to tym lepiej, bo to zawsze RPG w starym stylu. Wtedy po przeczytaniu recenzji się ją kupi.
No i dla mnie osobiście niema żadnego znaczenia czy robią to ludzie z dawnego Black Isle czy jacyś nowi. Niema nic złego w kopiowaniu stylu i klimatu, ważne żeby zrobić to dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sesje Q&A zwykle polegają na tym, że twórcy odpowiadają na wygodne dla nich pytania. Naprawdę spodziewasz się, że ktoś odpowiedziałby na "LOL, żenada - jak mogliście wyciągać kaskę od ludzi na kickstarterze?". Taktu za grosz - a to o tyle istotne, że sesja jest/była możliwa dzięki dobrej woli Obsidianu.
Zresztą pytania już dawno poszły w świat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam do nich takie pytanie, bo to ciekawa kwestia... Dość niebezpieczna. Ale cóż, nieważne. Wyślę im to kiedyś i będę ich męczył.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.05.2013 o 20:39, Sigu napisał:

I to jest serio pytanie, nie hejterskie.

ile razy należy przypominać historię New Vegas by ludzie zrozumieli, że fakt zrobienia gry sprzedającej się w milionach egzemplarzy nie oznacza, że twórcy (w przeciwieństwie do wydawcy) otrzymują za to krocie?
a jak ktoś wierzy w wolny rynek to cóż.. niech uważa, by panowie z wall street nie zrobili mu nią fistingu, jak czynią to do tej pory.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze, "wall street" to nazwa własna, więc "Wall Street".
Po drugie, wolny rynek istnieje. Problem polega na tym, że na rynku są takie firmy, które są za duże, żeby upaść (HSBC etc.).
Po trzecie, ZeniMax Media trochę zrobił "fisting" Obsidianowi z New Vegas, ale to nie był ich jedyny projekt...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.05.2013 o 23:58, Sigu napisał:

Po trzecie, ZeniMax Media trochę zrobił "fisting" Obsidianowi z New Vegas, ale to nie
był ich jedyny projekt...


Pozostałe projekty Obsidian robił na bardzo podobnej zasadzie (określona kwota za zrobienie gry i tyle), cały zysk ze sprzedaży szedł do kieszeni wydawcy. Chyba jedynym projektem, z którego OEI dostaje jakieś tantiemy, to NWN2, wszystkie pozostałe to typowa praca na zlecenie bez udziałów ze sprzedaży. W przypadku Alpha Protocol dodatkowo to SEGA zachowała prawa do marki i siedzi na niej, nie planując nic wydawać.
Eternity to dla OEI szansa na uzyskanie dodatkowego, a być może w miarę stałego źródła dochodów, bo zachowują prawa do marki i wpływów ze sprzedaży (pomijając "działkę" dla pośredników typu Steam).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak... Robią grę za 0$ i uzyskują kasę. Ciekawe czy będą rozdawać kopie recenzenckie... Jest jakaś data premiery?

Kickstarter nie powinien służyć do tego. Ludzie nie doceniają niektórych projektów na małe gierki, bo im szkoda dolca, a daje 100$ na taką grę. No a wiecie, Kickstarter nie zabroni, bo to dla nich cholernie duży zarobek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o ludzi, a o bitch move producenta... Dla tego, że firma niepotrafiąca sobie poradzić wchodzi na Kickstartera, to ludzi, którzy rzeczywiście potrzebują kickstartu cierpią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nigdzie w zasadach Kickstartera nie jest powiedziane, że jest to narzędzie przeznaczone jedynie dla "najbardziej potrzebujących". Nikt też składających się do zapłaty nie zmusza - jeżeli ktoś uważa, że lepiej wydać 100$ na PE niż 1$ na jakąś "małą" grę, to takie rozporządzanie swoimi środkami finansowymi jest jego świętym prawem.
Jestem też przekonany, że finansowane PE nie wyklucza finansowania innych gier i większość z osób, które znajdują 100$ na PE, znajdą także 1$ na inne gry - o ile uważają je za godne tej sumy.
W żadnym razie nie nazwałbym KS''a narzędziem doskonałym, ale Obsidian w żaden sposób nie narusza ani regulaminu, ani niepisanych założeń serwisu, dlatego twój argument w ogóle do mnie nie przemawia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.05.2013 o 12:37, Tenebrael napisał:

Małę wyjaśnienie - wciąż czekam an odpowiedzi od Obsidianu. Abyście wiedzieli, że sprawy
nie olałem i dalej jest w toku :)


Sprawa toczy się już bardzo długo... Nadal milczą?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować