Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

GRID 2 - pierwsze wrażenia

42 postów w tym temacie

Paweł Pochowski

Herezja! - brzmiały komentarze pod informacjami ujawniającymi brak widoku z wnętrza auta w GRID 2. Świętokradztwo! - krzyczeli zbulwersowani gracze, jednocześnie całkowicie przekreślając ten tytuł jako wyścigówkę niegodną uwagi. A jaka jest prawda? Po pierwszych godzinach spędzonych z tym tytułem mamy już wstępne wnioski.

Przeczytaj cały tekst "GRID 2 - wrażenia z rozgrywki" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> W jaką grę wyścigową polecacie mi zagrać (może być jakaś starsza)?
Need for Speed III: Hot Pursuit, Test Drive 6, ToCA: Race Driver 2, Colin McRae Rally 2.0 ;D

A na poważnie, zależy czego oczekujesz. To ma być bardziej zręcznościowa czy symulacyjna gra? Oczekujesz tras czy torów? Rywalizacji czysto sportowej czy może walki na power-upy? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> W jaką grę wyścigową polecacie mi zagrać (może być jakaś starsza)?
Pole Position, ew. Re-Volt, jeżeli zależy Ci na grafice...
A co do tematu to myślę, że jeżeli GRID 2 zachowa grywalność poprzednich Race Driver''ów to nie ma co narzekać na brak widoku z kokpitu, bo zawsze pozostaje taki rFactor na przykład :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> > W jaką grę wyścigową polecacie mi zagrać (może być jakaś starsza)?
> Need for Speed III: Hot Pursuit, Test Drive 6, ToCA: Race Driver 2, Colin McRae Rally
> 2.0 ;D
>
> A na poważnie, zależy czego oczekujesz. To ma być bardziej zręcznościowa czy symulacyjna
> gra? Oczekujesz tras czy torów? Rywalizacji czysto sportowej czy może walki na power-upy?
> ;)
Oczekuje tras,ale nie chcę gier typu NFS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W pierwszym GRIDie spokojnie dało się grać na kierownicy, bo był i widok z wnętrza, i nienajgorszy model jazdy ;) Driftowanie na początku rzeczywiście mogło sprawiać kłopoty, ale potem bez problemu dało się zrobić 5 okrążeń bez przerywania driftu :D
W GRID 2 brak kamery z wewnątrz praktycznie przekreśla sterowanie przy pomocy kierownicy, a to całkowicie dla mnie przekreśla tego typu grę :D Niby mam pada podłączonego do komputera, ale jest on dobry do FIFY, a nie do gier wyścigowych :D
Czyli jak rozumiem, autor tekstu uważa GRID 2 za grę na podobnym poziomie jak ostatnie NFS-y? Czyli pod względem modelu jazdy prosta ścigałka z wieloma trybami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To czym GRID 2 deklasuje obecną konkurencję to fenomenalna oprawa graficzna. Z naturalnych przyczyn nie jest ona tak dobra, jak próbowały przekonać nas materiały promocyjne, ale pomimo tego trzyma naprawdę wysoki poziom. Tekstury tras i samochodów są ostre jak brzytwa i szczegółowe do bólu.

To ciekawe bo ja na screenach widzę rozmazaną pikselowatą papkę plus jak zwykle przesadzony bloom. Jeżeli porównać ze screenami z Project CARS to GRID 2 wygląda w najlepszym wypadku kiepsko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> W pierwszym GRIDie spokojnie dało się grać na kierownicy, bo był i widok z wnętrza, i
> nienajgorszy model jazdy ;) Driftowanie na początku rzeczywiście mogło sprawiać kłopoty,
> ale potem bez problemu dało się zrobić 5 okrążeń bez przerywania driftu :D
> W GRID 2 brak kamery z wewnątrz praktycznie przekreśla sterowanie przy pomocy kierownicy,
> a to całkowicie dla mnie przekreśla tego typu grę :D Niby mam pada podłączonego do komputera,
> ale jest on dobry do FIFY, a nie do gier wyścigowych :D

Od kiedy to sensowność używania kierownicy zależy od rodzaju kamery, a nie modelu jazdy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> > > W jaką grę wyścigową polecacie mi zagrać (może być jakaś starsza)?
> > Need for Speed III: Hot Pursuit, Test Drive 6, ToCA: Race Driver 2, Colin McRae
> Rally
> > 2.0 ;D
> >
> > A na poważnie, zależy czego oczekujesz. To ma być bardziej zręcznościowa czy symulacyjna
>
> > gra? Oczekujesz tras czy torów? Rywalizacji czysto sportowej czy może walki na power-upy?
>
> > ;)
> Oczekuje tras,ale nie chcę gier typu NFS
Forza Horizon może?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.05.2013 o 16:25, Stingerji napisał:

Od kiedy to sensowność używania kierownicy zależy od rodzaju kamery, a nie modelu jazdy?


Ja nie potrafię używać kierownicy, kiedy mam kamerę zza samochodu :D Mam wtedy wrażenie, że steruję jakimś pudełkiem :D Jak jeździsz samochodem, to też widok masz z latającego drona znajdującego się kilkanaście metrów za pojazdem? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Zaix

A mógłbyś nieco wyjaśnić w kwestii modelu jazdy? Napisałeś, że jest typowo zręcznościowy, jednak dalej wspomniałeś, że jest podobny do GRID (1). W pierwszym GRIDzie model jazdy był idealnym kompromisem między arcade a symulacją - na tyle zręcznościowy, by walczyć bardziej z torem niż z samochodem, ale też baaaardzo mocno odbiegający od takich NFS-ów (nie wliczając Shift''ów). Jak to wygląda tutaj? I, co ważniejsze, jak wiele jest opcji do ustawienia w tej materii? W GRID 1 było całkiem sporo, co pozwalało na ustawienie takie, by gra byłą bliżej symulacji, bądź bliżej NFS-ów. Jak jest tutaj.

Druga sprawa to grafika. Napisałeś, że jest świetna. Ale na udostępnionych gameplayach wyglądała, szczerze mówiąc, co najwyżej poprawnie. Czy wersja, którą testowałeś, jest podobna, czy też łądniejsza?

Kolejna kwestia - zniszczenia. Jak bogaty/biedny jest ten aspekt? Ile/jakie elementy można zniszczyć technicznie (mam na myśli osie, koła, silnik, układ hamulcowy itp)? Jak jest to pokazane? Bo niestety na gameplayach w ogóle tego... nie ma. Co z kolei z uszkodzeniami wizualnymi? w GRID 1 były one bardzo zróżnicowane, daleko odbiegające od zarysowań na karoserii. Co więcej, bardzo łatwo było sobie wóz uszkodzić. Na filmikach wyglądało mi na to, jakby wóz był półpancerny. Czy tak to wygląda?

I ostatnie, wracając do sterowania: czy w rzeczywistości też występuje takie "rwanie" sterowania? Mam na mysli, że skręcasz, a wóz nie tyle zmienia tor jazdy, co zachowuje się tak, jakby przód magicznie przesuwał się w inną stronę. Czy tak właśnie jest?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.05.2013 o 16:08, pawbuk napisał:

W pierwszym GRIDie spokojnie dało się grać na kierownicy, bo był i widok z wnętrza, i
nienajgorszy model jazdy ;)


Ja mam inne zdanie. ;P Próbowałem grać w GRID na kierownicy, ale totalnie mi się nie podobało. Nie było odpowiedniego ciężaru auta. To zdecydowanie była gra na pada.

Dnia 01.05.2013 o 16:08, pawbuk napisał:

Driftowanie na początku rzeczywiście mogło sprawiać kłopoty,
ale potem bez problemu dało się zrobić 5 okrążeń bez przerywania driftu :D


Nie miałem na myśli kłopotów, a właśnie to, że dało się robić pięć okrażeń bez przerywania. Dlatego był "szalony" model jazdy. W GRID 2 zapowiada się drift bardziej stonowany, bardziej realistyczny. :)

Dnia 01.05.2013 o 16:08, pawbuk napisał:

W GRID 2 brak kamery z wewnątrz praktycznie przekreśla sterowanie przy pomocy kierownicy,
a to całkowicie dla mnie przekreśla tego typu grę :D


Sam brak kamery z wnętrza niekoniecznie przekreśla możliwość sterowania za pomocą kierownicy. W końcu kamera na masce także się do tego dobrze nadaje. Gorzej, że model sterowania imo nie za bardzo się na kierwonicę nada.

Dnia 01.05.2013 o 16:08, pawbuk napisał:

Czyli jak rozumiem, autor tekstu uważa GRID 2 za grę na podobnym poziomie jak ostatnie
NFS-y? Czyli pod względem modelu jazdy prosta ścigałka z wieloma trybami?


Bo taki generalnie GRID jest, także jako seria. Wyścigowy, bardziej sportowy NFS.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.05.2013 o 16:19, fenr1r napisał:

To ciekawe bo ja na screenach widzę rozmazaną pikselowatą papkę plus jak zwykle przesadzony
bloom. Jeżeli porównać ze screenami z Project CARS to GRID 2 wygląda w najlepszym wypadku
kiepsko.


Screenów nie wykonywałem na full detalach, bo to wymaga naprawdę potężnego peceta. Poza tym raddziłbym nie oceniać screenów, bo gra w ruchu wygląda zdecydowanie lepiej. ;) Naprawdę. Jest taki efekt, że czasem zdjęcia nie prezentują się równie ładnie co ta sama grafika, tyle że w "ruchu".

Co do bloomu to na szczęście jest go sporo mniej niż w GRID 1.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.05.2013 o 16:39, Tenebrael napisał:

@Zaix

A mógłbyś nieco wyjaśnić w kwestii modelu jazdy? Napisałeś, że jest typowo zręcznościowy,
jednak dalej wspomniałeś, że jest podobny do GRID (1). W pierwszym GRIDzie model jazdy
był idealnym kompromisem między arcade a symulacją - na tyle zręcznościowy, by walczyć
bardziej z torem niż z samochodem, ale też baaaardzo mocno odbiegający od takich NFS-ów
(nie wliczając Shift''ów). Jak to wygląda tutaj? I, co ważniejsze, jak wiele jest opcji
do ustawienia w tej materii? W GRID 1 było całkiem sporo, co pozwalało na ustawienie
takie, by gra byłą bliżej symulacji, bądź bliżej NFS-ów. Jak jest tutaj.


Dla mnie GRID 1 był bardzo zręcznościowy, nie uważam go za idealny kompromis pomiędzy symulacją i zręcznościówką. Moim zdaniem był bardziej w stronę zręcznościówki niż w miejscu balansu pomiędzy tymi dwoma wartościami. Ale ogólnie to model sterowania jest podobny do tego z GRID 1, więc jeżeli masz tak dobrą opinię o poprzednim to ten także powinien Ci się spodobać. ;) Może nawet bardziej, bo moim zdaniem jest trochę lepszy. Co do opcji to niestety w wersji testowej nie za wiele mogłem sobie pozmieniać. Będę wiedział więcej dopiero przy okazji testów wersji sklepowej. Wtedy na pewno poruszę tę kwestię.

Dnia 01.05.2013 o 16:39, Tenebrael napisał:


Druga sprawa to grafika. Napisałeś, że jest świetna. Ale na udostępnionych gameplayach
wyglądała, szczerze mówiąc, co najwyżej poprawnie. Czy wersja, którą testowałeś, jest
podobna, czy też łądniejsza?


Tak jak pisałem powyżej, grafika prezentuje się znacznie ładniej gdy jest w ruchu. To raz, a dwa - ze względu na sprzęt, którym dysponuje, nie robiłym screenów na najwyższym możliwym poziomie. ;) No ale poza tym oprawa wizualna jest naprawdę fajnie zrobiona.

Dnia 01.05.2013 o 16:39, Tenebrael napisał:


Kolejna kwestia - zniszczenia.


W testowanej przeze mnie wersji model zniszczeń nie został jeszcze wykończony i nie był w pełni zaimplementowany, postanowiłem więc nie poruszać tej kwestii jescze, bo nawet nie za wiele dało się ocenić. ;)

Dnia 01.05.2013 o 16:39, Tenebrael napisał:


I ostatnie, wracając do sterowania: czy w rzeczywistości też występuje takie "rwanie"
sterowania? Mam na mysli, że skręcasz, a wóz nie tyle zmienia tor jazdy, co zachowuje
się tak, jakby przód magicznie przesuwał się w inną stronę. Czy tak właśnie jest?


Jeżeli dobrze rozumiem pytanie to w rzeczywistości absolutnie tak nie jest. ;) To właśnie pontonowa kwestia niektórych modeli sterowania, że sprawiają wrażenie jakby auto było na poduszcze powietrznej a nie czterech kołach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.05.2013 o 17:08, Zaix_91 napisał:

> Na jakiej to platformie było testowane ??

PC

>
>Jesli będzie wyglądać podobnie jak NFS MW na konsolach to biorę w ciemno :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować