Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

GRID 2 - pierwsze wrażenia

42 postów w tym temacie

Dnia 01.05.2013 o 16:59, Zaix_91 napisał:

Ja mam inne zdanie. ;P Próbowałem grać w GRID na kierownicy, ale totalnie mi się nie
podobało. Nie było odpowiedniego ciężaru auta. To zdecydowanie była gra na pada.


To chyba graliśmy w różne gry, bo akurat wg mnie model jazdy w GRIDzie był bardziej symulacyjny niż zręcznościowy i dobrze jeździło mi się na kierownicy - auto swoje "ważyło", nie driftowało na każdym zakręcie (wyjątkiem był tryb driftu), było czułe na reakcje kierownicą.

Dnia 01.05.2013 o 16:59, Zaix_91 napisał:

Sam brak kamery z wnętrza niekoniecznie przekreśla możliwość sterowania za pomocą kierownicy.
W końcu kamera na masce także się do tego dobrze nadaje. Gorzej, że model sterowania
imo nie za bardzo się na kierwonicę nada.


Niestety, dla mnie przekreśla :D Nie potrafię jeździć na kierownicy, kiedy jej nie widzę :D Poza tym zupełnie inne są odczucia kiedy siedzi się w środku samochodu :D

Dnia 01.05.2013 o 16:59, Zaix_91 napisał:

Bo taki generalnie GRID jest, także jako seria. Wyścigowy, bardziej sportowy NFS.


Jedynka mi bardzo Shifta przypominała, a nie Most Wanteda, czy The Run :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, z kokpitu jest zupełnie inna perspektywa, odkąd zacząłem tak grać bez wyjątku we właściwie każdej grze, nie potrafię już dobrze zza samochodu wchodzić w zakręty, celować w wierzchołki. Kompletnie traci się wyczucie... Choć w 1 GRIDa grałem jeszcze 50/50 z wnętrza i ze środka. Dopiero DiRT, Shift-y, WRC i troszkę Race 07 (choć z asystami oczywiście :)) mnie rozpieściły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.05.2013 o 17:07, Zaix_91 napisał:

Ale ogólnie to model sterowania jest podobny
do tego z GRID 1, więc jeżeli masz tak dobrą opinię o poprzednim to ten także powinien
Ci się spodobać. ;)


W GRID 1 podobało mi się to, że z jednej strony wóz nie robił bączków za każdym razem, gdy za mocno skręciłeś kierownicę, ale z drugiej strony wjechanie w ostrzejszy zakręt z prędkością 150 km/h niechybnie kończyło się kontaktem z bandą. To tak obrazowo mówiąc :)

Dnia 01.05.2013 o 17:07, Zaix_91 napisał:

Tak jak pisałem powyżej, grafika prezentuje się znacznie ładniej gdy jest w ruchu. To
raz, a dwa - ze względu na sprzęt, którym dysponuje, nie robiłym screenów na najwyższym
możliwym poziomie. ;) No ale poza tym oprawa wizualna jest naprawdę fajnie zrobiona.


Wiesz, ja tutaj się odnoszę raczej nie do screenów, co do oficjalnych gameplay''ów. Na nich grafika wygląda... po prostu średnio. Dlatego też pytanie, czy w realu wygląda podobnie, co na tych gameplay''ach, czy lepiej.

Dnia 01.05.2013 o 17:07, Zaix_91 napisał:

W testowanej przeze mnie wersji model zniszczeń nie został jeszcze wykończony i nie był
w pełni zaimplementowany, postanowiłem więc nie poruszać tej kwestii jescze, bo nawet
nie za wiele dało się ocenić. ;)


Ujj, to akurat niepokojące. Jeżeli tak blisko przed premierą nie mają zaimplementowanego elementu, który był jednym z gwoździ programu w całej serii, to nie nastraja to optymistycznie :/

Dnia 01.05.2013 o 17:07, Zaix_91 napisał:

Jeżeli dobrze rozumiem pytanie to w rzeczywistości absolutnie tak nie jest. ;) To właśnie
pontonowa kwestia niektórych modeli sterowania, że sprawiają wrażenie jakby auto było
na poduszcze powietrznej a nie czterech kołach.


Nie nie, zupełnie odwrotnie - właśnie na gameplay''ach wozy wydają się być mega-sterowne, a co gorsza zmieniać kierunek natychmiast. Gdy jedziesz samochodem i skręcisz kierownicę (np. chcąc zmienić pas), wtedy samochód zjedzie na lewo/prawo po delikatnym łuku. Na gameplay''ach natomiast wygląda to tak, jakby przód samochodu natychmiast przesuwał się w odpowiednią stronę (czyli, można powiedzieć, skręcał jak czołg - w miejscu - a nie jak samochód).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W GRID 2 można normalnie i dobrze grać na kierownicy - ff można ustawiać do takiego poziomu, jaki się chce, aż nie będzie można jej skręcić :)

Inna sprawa, że z przedziwnego powodu (adaptacyjny poziom trudności, który obiecywali autorzy?) w tę grę gra się dobrze na wszystkim, z klawiaturą włącznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze, że gameplay na Indianapolis przypomniał mi trochę czasy TOCA Race Driver 2 jak mogłem brać udział w zawodach DTM. Ale ogólnie fajnie to wszystko wygląda, fajnie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.05.2013 o 16:38, pawbuk napisał:

> Od kiedy to sensowność używania kierownicy zależy od rodzaju kamery, a nie modelu
jazdy?

Ja nie potrafię używać kierownicy, kiedy mam kamerę zza samochodu :D Mam wtedy wrażenie,
że steruję jakimś pudełkiem :D Jak jeździsz samochodem, to też widok masz z latającego
drona znajdującego się kilkanaście metrów za pojazdem? ;)


W takim razie rozumiem, ze jezeli sterowalbys padem to nie mialbys juz takiego wrazenia ? ;) I nie "nie potrafisz" tylko nie chcesz, co jestem w stanie zrozumiec - ale juz nie przesadzajmy z tym widokiem ze srodka, szczegolnie ze GRID nigdy nawet nie pretendowal do miana symulatora, a Ty jak widze tak probujesz do tego podchodzic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.05.2013 o 13:04, Stingerji napisał:

W takim razie rozumiem, ze jezeli sterowalbys padem to nie mialbys juz takiego wrazenia
? ;)


Na pewno byłoby ono mniejsze :D Próbowałem jeździć przy pomocy kierownicy w widoku zza samochodu i była to tragedia. Dużo lepiej już jest jak używam pada lub klawiatury.

Dnia 02.05.2013 o 13:04, Stingerji napisał:

I nie "nie potrafisz" tylko nie chcesz, co jestem w stanie zrozumiec - ale juz nie
przesadzajmy z tym widokiem ze srodka, szczegolnie ze GRID nigdy nawet nie pretendowal
do miana symulatora, a Ty jak widze tak probujesz do tego podchodzic.


"Nie potrafię" było w tym sensie, że jest to dla mnie męczące, niewygodne i wkurzające :D A pierwsza część GRIDa moim skromnym zdaniem akurat nie była takim złym symulatorem - dość nieźle było "czuć" samochód, był on dostatecznie "ciężki". Drift byl rzeczywiście dziwnie zrobiony i głownie jego bym się czepiał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fajna zabawka, kto wie, może nawet spróbuje i przetestuje u kogoś - fajna arcadeowa ściganka może z tego być.

Sęk w tym, że w tym roku wychodzi tytuł, który zmieni historię pod względem realizmu (potwierdzone osobiście, empirycznie) i doznań z jazdy - ASSETTO CORSA.

Serio, to gamechanger. Od czasów pierwszych NFSów nie bawiłem się tak dobrze na klawiaturze grając w samochodówkę.
Natomiast z kierownicą to już zupełnie, zupełnie inna rozmowa... pure class.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gra może być fajna - nie grałem w 1 część niestety ale mam zamiar to zakupić i przetestować ;)
Gram.pl mógłby dodać bonus kto zamówi preorder ten dostanie Grid''a 1 :D - oczywiście do wyboru wersja cyfrową albo pudełkową - osobiście wolę pudełko ;) - jak kto woli xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> W jaką grę wyścigową polecacie mi zagrać (może być jakaś starsza)?
Wyścigową, czy ścigałkę? Bo ostatnia dobra gra WYŚCIGOWA jaką pamiętam to Toca Race Driver 3?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nowy GRID bez wątpienia będzie czymś naprawdę świetnym - prezentuje się z każdej strony ładnie, co widać na screenach.
Mam ogromną nadzieję, że w dniu premiery okaże się trafnym tytułem :-).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co wy z tą kamerą ZZA samochodu? A co to znad maski nie można na kierownicy? Bez sensu psioczycie, bo kokpit od hood cama różni się tylko tym, że wnętrze samochodu nie przesłania nam połowy ekranu. Przecież to oczywiste, że zza auta się nie da na kierze, ale po co o tym pisać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.05.2013 o 20:46, Tarec napisał:

Co wy z tą kamerą ZZA samochodu? A co to znad maski nie można na kierownicy? Bez sensu
psioczycie, bo kokpit od hood cama różni się tylko tym, że wnętrze samochodu nie przesłania
nam połowy ekranu. Przecież to oczywiste, że zza auta się nie da na kierze, ale po co
o tym pisać?


Normalnie samochodem też jeździsz leżąc na masce? :D Z wnętrza jest zupełnie inna perspektywa, czucie samochodu, jego gabarytów. Inne poczucie prędkości. Poza tym muszę widzieć kierownicę (tą wirtualną), żeby móc jeździć przy użyciu kierownicy (realnej).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.05.2013 o 20:53, pawbuk napisał:

Normalnie samochodem też jeździsz leżąc na masce? :D Z wnętrza jest zupełnie inna perspektywa,
czucie samochodu, jego gabarytów. Inne poczucie prędkości. Poza tym muszę widzieć kierownicę
(tą wirtualną), żeby móc jeździć przy użyciu kierownicy (realnej).


No tak, w końcu dwie kierownice przed oczami to full realizm :) A tak na serio - Forza 4, Forza Horizon, oba Shifty - widok tylko z wnętrza. A w GRID "jedynce" nie dałem rady - kamera z maski była najlepsza, z wnętrza prawie nic nie było widać...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.05.2013 o 15:13, Chowaniec napisał:

No tak, w końcu dwie kierownice przed oczami to full realizm :) A tak na serio - Forza
4, Forza Horizon, oba Shifty - widok tylko z wnętrza. A w GRID "jedynce" nie dałem rady
- kamera z maski była najlepsza, z wnętrza prawie nic nie było widać...


Monitor mam lekko z boku, więc tak naprawdę widzę tylko jedną kierownicę :D W pierwszym GRIDzie też jeździłem na widoku z wnętrza i bardzo dobrze wszystko widziałem :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować