Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

World of Warcraft coraz mniej popularny

76 postów w tym temacie

Dnia 09.05.2013 o 11:53, Sad_Statue napisał:

To zdanie mnie powaliło :D Wyobraziłem sobie płaczącego Koticka. Narzekającego, że przez
spadającą liczbę subskrypcji WoWa przyzna sobie tylko 400 mln premii, miast 500... biedactwo
;)

Weźmie sobie większą premię u CocaColi i wyjdzie na plus :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gram w WoW''a i na brak graczy nie narzekam :D, po za tym ta gra i tak stoi ze 100x lepiej niż inne MMO, pokażcie mi MMO w którym gra prawie 10 milionów ludzi? Nawet GW 2 który ludzie uznawali za konkurenta jest i tak słabiej wypadającym MMO.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Gram w WoW''a i na brak graczy nie narzekam :D, po za tym ta gra i tak stoi ze 100x lepiej
> niż inne MMO, pokażcie mi MMO w którym gra prawie 10 milionów ludzi? Nawet GW 2 który
> ludzie uznawali za konkurenta jest i tak słabiej wypadającym MMO.

teraz to gra juz 8mil
z czego 3/4 to gracze z Azji gdzie system subskrybcji jest calkiem inny mozesz wykupic 1 godzine i blizzard cie policzy do swojej puli :)

GW2 sprzedalo 3mil sztuk i ciagle sie sprzedaje a niedlugo wyjdzie na rynek azjatycki

pozatym jest wiecej mmo gdzie gra nawet do 50 mil osob, chociazby gry na facebooku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.05.2013 o 13:50, saurus123 napisał:

> Gram w WoW''a i na brak graczy nie narzekam :D, po za tym ta gra i tak stoi ze 100x
lepiej
> niż inne MMO, pokażcie mi MMO w którym gra prawie 10 milionów ludzi? Nawet GW 2
który
> ludzie uznawali za konkurenta jest i tak słabiej wypadającym MMO.

teraz to gra juz 8mil
z czego 3/4 to gracze z Azji gdzie system subskrybcji jest calkiem inny mozesz wykupic
1 godzine i blizzard cie policzy do swojej puli :)

GW2 sprzedalo 3mil sztuk i ciagle sie sprzedaje a niedlugo wyjdzie na rynek azjatycki

pozatym jest wiecej mmo gdzie gra nawet do 50 mil osob, chociazby gry na facebooku



UP Czy ty zrozumiałeś w ogóle co ja napisałem? Od kiedy gry na FB sa liczone jako MMO? Po za tym co ma sprzedaż do ilości subskrybentów aktywnych? To że GW 2 się sprzedał w 3mln nie znaczy że tylu ludzi gra nadal w nią a tutaj w wowie mówimy o 8,5mln ludzi GRAJĄCYCH! Po 2 3/4 gracze z azji? Czy ty człowieku grałeś w ogóle w WoW''a? Albo inaczej czy ty go widziałeś na oczy? Grałem na wielu realmach i sorry ale Azjatów to widziałem tylu co kot napłakał więc nie wiem o czym mówisz... A teraz znajdź mi grę MMO ! która dorównuje WoW'owi wtedy pogadamy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.05.2013 o 14:01, Eternal101 napisał:

Grałem na wielu realmach i sorry ale Azjatów to widziałem tylu
co kot napłakał więc nie wiem o czym mówisz... A teraz znajdź mi grę MMO ! która dorównuje
WoW''owi wtedy pogadamy.


Może dlatego że mają osobne serwery?


Każdy gra w to co lubi, bo to kwestia gustu. Ja osobiście już 5 lat temu znalazłem tytuły które w moich oczach przyćmiły WoWa. Najciężej pokonać przyzwyczajenia i spróbować czegoś nowego - sam sceptycznie patrzę na większość nowych MMO (pomijając fakt że wygląda na to iż największy szał na ten gatunek nieco ostygł). Taka kolej rzeczy.


Co do trendów populacji...Pamiętam jak WoW na takim Xfire (które notabene samo w sobie też straciło popularność) okupował pierwsze miejsce i dziennie ponad 100k użytkowników tego programu grało w WoWa, dzisiaj jest to zaledwie około 4k.


Dane statystyczne pokazujące ilość postaci na serwerach EU i US (postaci, nie kont!). Trochę ponad 1,5 miliona, ktoś powie że to niewymierne dane itd. Również pamiętam czasy że tych milionów było na tym wykazie 6, a może i więcej nawet.

http://www.warcraftrealms.com/census.php?serverid=-1&factionid=-1&minlevel=10&maxlevel=90&servertypeid=-1


Wiadomo, ludzi nie brakuje (i tak naprawdę dopóki stoi choć jeden serwer brakować ich raczej nie będzie), ale jeżeli ktoś słucha gadaniny o milionach graczy w WoWie to jest po prostu w błędzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.05.2013 o 13:50, saurus123 napisał:

GW2 sprzedalo 3mil sztuk i ciagle sie sprzedaje a niedlugo wyjdzie na rynek azjatycki

Sprzedane kopie =/= grający.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na xfire nie ma co teraz patrzeć bo ten program stracił na popularności i to bardzo mocno. Ale i tak w WoW''a gra więcej ludzi niż w jakąkolwiek inną grę MMO, a porównywanie sprzedanych kopii GW 2 do aktywnych subskrybentów WoW''a tak jak to zrobił saurus123 mija się z celem. To tak jak z innymi grami np BF 3, ile się kopii sprzedało a ilu ludzi gra :). BTW ta strona nie jest wiarygodna, sprawdziłem właśnie Burning Legion ile ludzi gra i pokazuje że 108 osób co jest bzdurą totalną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> A teraz znajdź mi grę MMO ! która dorównuje
> WoW''owi wtedy pogadamy.

Kiedyś był Lineage 2. Jeśli chodzi o WoWa to nie grałam bo nigdy mi się nie spodobał. Za to w L2 grałam bardzo długo (od c4 do Hellbound, potem wróciłam na krótko do Freyi) I o ile pamiętam to była gra która mogła być nazwana konkurencją dla WoWa. Tyle że przeszło potem na F2P i szczerze bardzo żałuję. Jak wspomniano wyżej takie gry często zmieniają się w P2W a co więcej skoro grają ludzie nie płacąc teoretycznie to również pojawiają się trolle, Player Killerzy itp psując zabawę graczom, którzy faktycznie chcą grać. I też w L2 jest mnóstwo ułatwień teraz. Wcale mi się to nie podoba bo wtedy każdy cieszył się wspólnie składanym sprzętem, full dropami itp. A teraz idę o sklepu i gdzie ta radość? Bez żadnego trudu mam sprzęt. Tak więc podsumowując wcale nie myślę że to będzie błąd jakby WoW został jeszcze P2P.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.05.2013 o 15:02, Ravena napisał:

> A teraz znajdź mi grę MMO ! która dorównuje
> WoW''owi wtedy pogadamy.

Kiedyś był Lineage 2. Jeśli chodzi o WoWa to nie grałam bo nigdy mi się nie spodobał.
Za to w L2 grałam bardzo długo (od c4 do Hellbound, potem wróciłam na krótko do Freyi)
I o ile pamiętam to była gra która mogła być nazwana konkurencją dla WoWa. Tyle że przeszło
potem na F2P i szczerze bardzo żałuję. Jak wspomniano wyżej takie gry często zmieniają
się w P2W a co więcej skoro grają ludzie nie płacąc teoretycznie to również pojawiają
się trolle, Player Killerzy itp psując zabawę graczom, którzy faktycznie chcą grać. I
też w L2 jest mnóstwo ułatwień teraz. Wcale mi się to nie podoba bo wtedy każdy cieszył
się wspólnie składanym sprzętem, full dropami itp. A teraz idę o sklepu i gdzie ta radość?
Bez żadnego trudu mam sprzęt. Tak więc podsumowując wcale nie myślę że to będzie błąd
jakby WoW został jeszcze P2P.


Jeśli WoW będzie F2P to będzie kill shot w stronę tej gry ;/. Star Wars choćby takie przeszło na F2P sorry P2W i nawet na areny PVP nie można wejść bez subskrypcji ;/, jedynie TERA trzyma poziom bo do wszystkiego ma się dostęp z tych ważniejszych rzeczy ;]. Dodatkowo jak tak gram w tego Neverwinter Online to dla tej gry również jest szansa na bycie fajną grą F2P nie uprzykrzającą życia graczom durnymi sklepami z itemami które będą dawać +miliard do Spell Powera czy Attack Powera ;].

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przejście na F2P w WoWie mogło by mieć zarówno pozytywny, jak i bardzo negatywny skutek. Na pewno sporo ludzi by się rzuciło żeby sprawdzić grę, ale z drugiej strony zależy jeszcze na czym to F2P miałoby się opierać, bo mogło by to niemal całkowicie zniszczyć sporo raidujących gildii. Jeśli przejście na taki model oznaczałoby możliwość kupowania sobie przewagi, to zabiłoby to całą konkurencję, bo nie byłoby już jakiegokolwiek balansu ani sensu w konkurowaniu, gdy nie da się tego obiektywnie zmierzyć, skoro ludzie mieliby wykupione różne formy przewagi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.05.2013 o 13:50, saurus123 napisał:

teraz to gra juz 8mil
z czego 3/4 to gracze z Azji gdzie system subskrybcji jest calkiem inny mozesz wykupic
1 godzine i blizzard cie policzy do swojej puli :)

Z tymi 3/4 to przesada, bo to by oznaczało, że na Europie i Ameryce prawie nie powinno już być graczy, więc poczytaj najpierw, zanim napiszesz takie bzdury. Poza tym mainland China nie równa się cała Azja, bo tylko tam funkcjonuje (a przynajmniej funkcjonował, nie wiem jak teraz), inny system subskrypcji. Tam też były problemy z wydawaniem kolejnych dodatków (plus cenzurowanie nieumarłych, symboli z czaszkami itd.). Taiwan, Hong Kong, Makau mają osobne wydanie, a Korea Południowa swoje. Inne kraje Azji nie dostały swoich serwerów, w wielu z nich WoW zresztą nawet nie wyszedł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak abonament bedzie za 30zl (60zl na 2 miechy) to zagram bo 120zl na 2 miechy za kilkuletna gre nie usmiecha mi sie dawac bo za te cene moge kupic nowa gre

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.05.2013 o 16:01, WarpathPL napisał:

jak abonament bedzie za 30zl (60zl na 2 miechy) to zagram bo 120zl na 2 miechy za kilkuletna
gre nie usmiecha mi sie dawac bo za te cene moge kupic nowa gre


120 zł za 2 miesiące gry to płaciło się z 5-6 lat temu. Teraz prepaid kosztuje ~78 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.05.2013 o 16:01, WarpathPL napisał:

jak abonament bedzie za 30zl (60zl na 2 miechy) to zagram bo 120zl na 2 miechy za kilkuletna
gre nie usmiecha mi sie dawac bo za te cene moge kupic nowa gre


Eee abonament to okolo 75 pln, max 80 za 2 miechy, wiec nie wiem skad wytrzasnales to 120.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> jak abonament bedzie za 30zl (60zl na 2 miechy) to zagram bo 120zl na 2 miechy za kilkuletna
> gre nie usmiecha mi sie dawac bo za te cene moge kupic nowa gre


yyy to ciekawi mnie gdzie ty ten abonament kupujesz. ja płacę ok 78zł za dwa miechy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.05.2013 o 11:53, KaPe napisał:

"Gracze" to nie jakiś jeden organizm, który dokładnie wie czego chce i który można zaspokoić
jednym super patchem - tylko ten głupi Blizzard nie potrafi tego zrobić.


Nie czepiajmy się słówek, bo to do niczego nie prowadzi. Doskonale wiadomo, o co chodzi. Nie mówię tu o tym, o co żebrzą nastoletni fanboje rasy X czy klasy Y, ale gracze, którzy mają co najmniej czterocyfrowe wartości na liczniku godzin spędzonych w grze, którzy wiedzą, co dla WoWa (i dla nich) byłoby dobrym rozwiązaniem i co mogłoby przynieść pożytek społeczności.

Dnia 09.05.2013 o 11:53, KaPe napisał:

Czasy się zmieniły, liczy się wygoda i dostępność


Prowadzące do tego, że wkrótce zamiast grania będziemy mieć "symulator bota", bo gra odwali za nas wszystko - przeciwników zabijać nie będzie trzeba, bo będzie wystarczyło, że wprowadzimy naszą postać do jakiegoś zaludnionego obszaru, ustawimy "autoobronę" i zostawimy grę na całą noc, a rano mamy +3 poziomy; lootu zbierać nie trzeba, bo wystarczy kliknąć autoloot i gotowe... Wygoda wygodą, ale gra powinna stanowić jakieś wyzwanie. Ja w LotRO przestałem grać (i to na dość długo), gdy w questach fabularnych, które wcześniej były przeznaczone dla drużyn, umożliwiono włączenie (prawie) god-mode, dzięki czemu gracz jest w stanie zrobić je solo. Rezultat - questy fabularne dla drużyn są łatwiejsze, niż questy solo, gdzie czasem nawet da się zginąć.

Dnia 09.05.2013 o 11:53, KaPe napisał:

Osobiście uważam, że aż tak wielki spadek to połączenie wieku gry oraz faktu, że format
P2P powoli się kończy.


I jeśli Blizzard chce utrzymać ludzi, to musi się jednak troszkę bardziej postarać. Odejście od klimatu baśniowego w stronę disneyowskich kreskówek nie jest krokiem w dobrą stronę. Wiem, że czepiam się tych nieszczęsnych pand, ale naprawdę nie wiem, co ich podkusiło, żeby je dodać do gry...

Dnia 09.05.2013 o 11:53, KaPe napisał:

Do tego należy doliczyć chore koszty zmiany serwerów


Blizzard raczej nie jest firmą, która słynie z tego, że idzie graczom na rękę. I choć inne tytuły udowodniły już, że spokojnie daje się utrzymać po przejściu na tryb f2p z opcjonalnym abonamentem lub mikrotransakcjami (LotRO jest tu świetnym przykładem połączenia obu systemów - możemy albo korzystać z abonamentu, albo po prostu kupić Turbine Points za gotówkę i odblokować te funkcje, które nas interesują).

Dnia 09.05.2013 o 11:53, KaPe napisał:

Co zrobią krok naprzód, to zaraz dwa do tyłu i potem naprawiają w patchach.


To chyba akurat normalka u Blizzów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> WoW skończył się na WoTLKu.
> Pandy to jakaś parodia tej świetnej niegdyś gry.

skonczyl sie na tbc, wotlk to pomylka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.05.2013 o 12:14, pkapis napisał:

Owszem, nie będzie. I bardzo dobrze.


Pewnie. Lepiej jest ganiać pandą po Chinach... ;)

Dnia 09.05.2013 o 12:14, pkapis napisał:

Bzdura. Ludzie uciekają bo nawet bardzo fajna gra po paru latach może się znudzić, bo
chcą spróbować czegoś nowego, bo rozpadają im się gildie, albo dlatego że dopada ich
życie i nie mają czasu grać tyle co kiedyś, więc szkoda im pieniędzy na abonament, a
do GW2 można się zalogować w każdej chwili.


Odpowiem tym samym - bzdura. Ludzie uciekają, bo z dodatku na dodatek gra traci klimat, przestaje być tak wciągająca, jak kiedyś, a Blizzardowi kończą się powoli pomysły.

Dnia 09.05.2013 o 12:14, pkapis napisał:

Dużo czasu dała tej grze, która podobno jest coraz gorsza od czasów TBC. Całe dwa kolejne
dodatki i niezłą część trzeciego.


Owszem, sporo. Coraz bardziej narzekając, aż w końcu rzuciła to w diabły. Nie wiem, co Cię tu dziwi, ludzie są w stanie wybaczyć naprawdę wiele, ale w pewnym momencie mówi się "dość".

Dnia 09.05.2013 o 12:14, pkapis napisał:

Eve to bardzo specyficzna gra, nie ma drugiej takiej na rynku. Gdzie indziej masz zespoły
graczy mogące cokolwiek zrobić oficjalnie?


Przepraszam, ale o czym to świadczy? WoW też kiedyś był "bardzo specyficzną grą i nie było drugiej takiej na rynku" (z innych przyczyn). Jedyne, czego to dowodzi, to fakt, że Blizzard popadł w stagnację, natomiast inne firmy rozwijają swoje produkty, dając graczom nowe możliwości. Zresztą w LotRO również powstaje Player Council, który ma szansę sporo "namieszać".

Dnia 09.05.2013 o 12:14, pkapis napisał:

Ale w międzyczasie stracili 2 mln, nie?


Które przyszły, pograły i uznały, że to gra nie dla nich. Ciekawe, jak by wyglądały statystyki WoWa, gdyby ktoś sprawdził, ile kont trialowych utworzono i ile z tych osób później odeszło.

Dnia 09.05.2013 o 12:14, pkapis napisał:

Ale Blizzard słucha graczy.


Będzie że się czepiam, ale najlepszym tego przykładem są Pandareni. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.05.2013 o 16:10, Reffanov napisał:

> jak abonament bedzie za 30zl (60zl na 2 miechy) to zagram bo 120zl na 2 miechy
za kilkuletna
> gre nie usmiecha mi sie dawac bo za te cene moge kupic nowa gre

120 zł za 2 miesiące gry to płaciło się z 5-6 lat temu. Teraz prepaid kosztuje ~78 zł.


Nie jesli ktos ma sub na koncie wow zamiast kupowac prepaid:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 09.05.2013 o 16:34, Ring5 napisał:

Nie czepiajmy się słówek, bo to do niczego nie prowadzi. Doskonale wiadomo, o co chodzi.
Nie mówię tu o tym, o co żebrzą nastoletni fanboje rasy X czy klasy Y, ale gracze, którzy
mają co najmniej czterocyfrowe wartości na liczniku godzin spędzonych w grze, którzy
wiedzą, co dla WoWa (i dla nich) byłoby dobrym rozwiązaniem i co mogłoby przynieść pożytek
społeczności.


Nie zmienia to faktu ze nawet tacy gracze sa bardzo rozni w swych propozycjach i tak jak ktos napisal wyzej wszystkim nie da sie dogodzic, to po prostu fizycznie niemozliwe.

Dnia 09.05.2013 o 16:34, Ring5 napisał:


Dnia 09.05.2013 o 16:34, Ring5 napisał:

Prowadzące do tego, że wkrótce zamiast grania będziemy mieć "symulator bota", bo gra
odwali za nas wszystko - przeciwników zabijać nie będzie trzeba, bo będzie wystarczyło,
że wprowadzimy naszą postać do jakiegoś zaludnionego obszaru, ustawimy "autoobronę" i
zostawimy grę na całą noc, a rano mamy +3 poziomy; lootu zbierać nie trzeba, bo wystarczy
kliknąć autoloot i gotowe


Zapraszam na RBG 2k+ zobaczymy jak Ci pojdzie.

Dnia 09.05.2013 o 16:34, Ring5 napisał:


I jeśli Blizzard chce utrzymać ludzi, to musi się jednak troszkę bardziej postarać. Odejście
od klimatu baśniowego w stronę disneyowskich kreskówek nie jest krokiem w dobrą stronę.
Wiem, że czepiam się tych nieszczęsnych pand, ale naprawdę nie wiem, co ich podkusiło,
żeby je dodać do gry...


Kwestia gustu, dodatek trafiony, pandy to tylko tlo dla nowych mechanik w grze.

Dnia 09.05.2013 o 16:34, Ring5 napisał:


Dnia 09.05.2013 o 16:34, Ring5 napisał:

Blizzard raczej nie jest firmą, która słynie z tego, że idzie graczom na rękę.


Chyba rozmawiamy o dwoch roznych grach i firmach, przy zadnym MMO, przy zadnej sieciowce nie mialem tak doskonalego kontaktu z gm-em i obsluga.>

Dnia 09.05.2013 o 16:34, Ring5 napisał:

To chyba akurat normalka u Blizzów.


Dlatego wlasnie WoW bije wszystkie mozliwe popularnosci wsrod MMO, dlatego trzyma sie na rynku, dlatego zadne inne MMO nigdy nie osiagnelo nawet polowy tego co on. Jesli to ma byc cofanie sie, to ja od dzisiaj sie tylko cofam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować