Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Dlaczego tryb Stalkera w Metro: Last Light będzie kosztować 5 dolarów?

104 postów w tym temacie

Dnia 13.05.2013 o 16:45, Janek_Izdebski napisał:

To do wydawców apeluj, żeby zmienili swoją politykę. Zobaczymy czy coś
wskórasz. ;)

Jesteś niczym baran idący na rzeź, nie widzący rozwiązania, które jest oczywiste.
Przestań kupować gry od takich wydawców (ewentualnie kup za rok, dwa, kiedy będą kosztować grosze). Jak raz, dwa, przejądą się na takim kretyńskim pomyśle, to następnym razem pomyślą.
Ach, zapomniałem... i tak kupisz, bo przecież to nic nie zmieni ? Pomyślało stado baranów, i poszło na rzeź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tylko znów pisząca njusy nie do końca chyba wie o czym pisze... Bo akurat jednen z konkurencyjnych serwisow podał całkiem inną informację o Metrze, tylko że tam była wprost napisane, że polscy gracze maja to wszystko w standardzie. Chyba, że to część genialnego planu mającego zaskoczyć nas promocją w sklepie gram, aj... Więc Magdo jak to jest?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.05.2013 o 17:02, Darkstar181 napisał:

Jesteś niczym baran idący na rzeź, nie widzący rozwiązania, które jest oczywiste.
Przestań kupować gry od takich wydawców (ewentualnie kup za rok, dwa, kiedy będą kosztować
grosze). Jak raz, dwa, przejądą się na takim kretyńskim pomyśle, to następnym razem pomyślą.

Potórzę:

Jeśli z powodu inflacji wydawcy daliby mi do wyboru w dniu premiery gry za 70-80 $/€ bez żadnych DLC albo za 50-60 $/€ z kilkoma DLC wydanymi po premierze, to oświadczam, że zawsze wybiorę drugie rozwiązanie. Zakup nieobowiązkowych DLC zawsze można rozłożyć na raty lub poczekać na wyprzedaże na Amazon/GMG/Muve/Steam. :)

Dnia 13.05.2013 o 17:02, Darkstar181 napisał:

Ach, zapomniałem... i tak kupisz, bo przecież to nic nie zmieni ? Pomyślało stado baranów,
i poszło na rzeź.

Jeszcze nie podjąłem decyzji czy zakupię omawianą grę. :)

P.S. Tak na margienie, czy to prawda, że gra ma mieć trzy tryby graficzne w menu do wyboru: DX9, DX10 oraz DX11? Ktoś to wie może? Dzięki. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.05.2013 o 17:13, Janek_Izdebski napisał:

Jeśli z powodu inflacji

...
Wmawiaj sobie dalej że to z powodu inflacji. Całe DLC powstało w oparciu o inflacje, jasne.
Ja twierdze że powstało z racji chęci kupienia sobie dodatkowych mercedesów, obok już zakupionych SUVów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.05.2013 o 17:16, Darkstar181 napisał:

Wmawiaj sobie dalej że to z powodu inflacji. Całe DLC powstało w oparciu o
inflacje, jasne.
Ja twierdze że powstało z racji chęci kupienia sobie dodatkowych mercedesów, obok już
zakupionych SUVów.

Oj demagogu, demagogu... :D

Polecam studia, najlepiej na SGH, w dziedzinie "jak działają duże koncerny." Może wtedy zrozumiesz, że nie wszystko co one robią podoba się klientom, a jest jedynie wymuszone przez rynek, jego otoczenie, przez koszta produkcji oraz przez konkurencję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> > To do wydawców apeluj, żeby zmienili swoją politykę. Zobaczymy czy coś
> > wskórasz. ;)
> Jesteś niczym baran idący na rzeź, nie widzący rozwiązania, które jest oczywiste.
> Przestań kupować gry od takich wydawców (ewentualnie kup za rok, dwa, kiedy będą kosztować
> grosze). Jak raz, dwa, przejądą się na takim kretyńskim pomyśle, to następnym razem pomyślą.
>
> Ach, zapomniałem... i tak kupisz, bo przecież to nic nie zmieni ? Pomyślało stado baranów,
> i poszło na rzeź.
>
Ta jasne, a Kotick ile trzepie kasy na grze która jest od 6-ciu lat taka sama? jakoś baranie o tym nie pomyślałeś, że Kotick to wszystko zaczął, całą tą erę DLC i wycinania wszystkiego jak leci. MW2 dlc do MW1, a MW3 dlc do MW2 bo w kampanii chodzi dokładnie o to samo tylko lokacje inne,a wydają to jako oddzielną grę...


A ch*j was to DLC boli? jak 90% z tych co się tu wypowiadają na 100% ściągnie tą grę z neta i nawet nie pomyśli o zakupie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ta.
1. Żadna sieć nie może nic wymusić, bo jeśli nie zechce sprzedawać danej gry, to i tak gracz ją kupi, tylko u konkurencji.
2. Po co dawać tryby, czy mapki? Rzucić skórkę jak już i niech maja uciechę.
> > Wmawiaj sobie dalej że to z powodu inflacji. Całe DLC powstało w oparciu o
> > inflacje, jasne.
> > Ja twierdze że powstało z racji chęci kupienia sobie dodatkowych mercedesów, obok
> już
> > zakupionych SUVów.
> Oj demagogu, demagogu... :D
>
> Polecam studia, najlepiej na SGH, w dziedzinie "jak działają duże koncerny." Może wtedy
> zrozumiesz, że nie wszystko co one robią podoba się klientom, a jest jedynie wymuszone
> przez rynek, jego otoczenie, przez koszta produkcji oraz przez konkurencję.
Czyli CD Project, które jest w stanie rozdawać DLC za darmo jest tak potężne i bogate, że może łamać prawa rynku? Co nie znaczy, że uważam za prawdę jakby gracze pożądali płacenia za części gry. Po prostu wydawcy lubią trzepać kasę za łatwiznę. Łatwiej jest okroić grę,czy dorobić 3-4 skiny, niż dorobić fabularny dodatek.
> A ch*j was to DLC boli? jak 90% z tych co się tu wypowiadają na 100% ściągnie tą grę
> z neta i nawet nie pomyśli o zakupie...
Co prawda nie jestem moderatorem, ale chciałbym zauważyć, ze na normalnym forum nie powinniśmy rozważać przestępstw. Poza tym wątpię, żeby 90% osób tu ściągało gry. Po prostu tłumaczenie ściągających "robię tak, ale wszyscy tak robią".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> >
> ActiBlizz wydaje DLC tylko do "CoD''ów" i pomniejszych tytułów opartych na licencjach
> filmowych, ale w tym ostatnim przypadku są to raczej popierdółki. Blizzard nie wydaje
> DLC, tylko pełnoprawne, duże dodatki. :)
>

Blizz wydaje oprócz dodatków masę bezpłatnych DLC, które są zawsze zintegrowane z patchami, np tryb wyzwań dla Starcrafta, klucznicy w Diablo

Ktoś wcześniej pisał, że niedługo to każą płacić za ustawienia graficzne... więc to już było. Sacred 2 w wersji EK miało ustawienia graficzne na ULTRA i tylko ta edycja to mogła mieć:D Dopiero później udostępnili to dla reszty (nie wiem jak reedycje, ale dodatek już to miał)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.05.2013 o 17:31, NemoTheEight napisał:

Ta.
1. Żadna sieć nie może nic wymusić, bo jeśli nie zechce sprzedawać danej gry, to i tak
gracz ją kupi, tylko u konkurencji.
2. Po co dawać tryby, czy mapki? Rzucić skórkę jak już i niech maja uciechę.

Ale niektórzy poczekają na przecenę DLC zawierających te "features" na Amazonie/GMG/Muve/Steam lub kupi wersję GOTY. Są osoby, które nadal czekają na GOTY "Skyrima" i żyją... ;)

Dnia 13.05.2013 o 17:31, NemoTheEight napisał:

Czyli CD Project, które jest w stanie rozdawać DLC za darmo jest tak potężne i bogate,
że może łamać prawa rynku? Co nie znaczy, że uważam za prawdę jakby gracze pożądali
płacenia za części gry. Po prostu wydawcy lubią trzepać kasę za łatwiznę. Łatwiej jest
okroić grę,czy dorobić 3-4 skiny, niż dorobić fabularny dodatek.

Są różne firmy. Na tle większości, CDP RED jest wyjątkiem. A to i tak potwierdza regułę. :)

Dnia 13.05.2013 o 17:31, NemoTheEight napisał:

Co prawda nie jestem moderatorem, ale chciałbym zauważyć, ze na normalnym forum nie powinniśmy
rozważać przestępstw. Poza tym wątpię, żeby 90% osób tu ściągało gry. Po prostu tłumaczenie
ściągających "robię tak, ale wszyscy tak robią".

Popieram w 100%. Piractwo jest mocno naganne, a tak swoją drogą nie jest tolerowane na tym forum. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.05.2013 o 17:21, Janek_Izdebski napisał:

Oj demagogu, demagogu... :D

Polecam studia, najlepiej na SGH, w dziedzinie "jak działają duże koncerny." Może wtedy
zrozumiesz, że nie wszystko co one robią podoba się klientom, a jest jedynie wymuszone
przez rynek, jego otoczenie, przez koszta produkcji oraz przez konkurencję.

Studia już skończyłem, i to nie byle jakie, a ty zachowujesz się tak jakbyś znał motywy developerów i wydawców, doskonale wiedział o ich ukierunkowaniach, oraz stan przychodów.
Zupełnie jakbyś dla nich pracował.
Tak na zakończenie... pierwsze dlc zaczęło wychodzić nieco wcześniej niż czasy kryzysu, którym to tak chętnie usprawiedliwiasz te pijawki.

Aha... CPR RED jakoś mogą wydawać darmowe DLC to wiedźminia... i to jeszcze w takim biednym kraju. No, ale trzeba chcieć, a nie zwalać wszystko na kryzys.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.05.2013 o 17:46, Darkstar181 napisał:

Studia już skończyłem, i to nie byle jakie, a ty zachowujesz się tak jakbyś znał
motywy developerów i wydawców, doskonale wiedział o ich ukierunkowaniach, oraz stan przychodów.

Po prostu mierzi mnie ta tania demagogia typu: "wydawcy źli, rozbijają się swoimi Porsche i Masserati, kąpią się w szampanie, a tyłek podcierają dolarami itd." To tania marksistowska zagrywka. :)

Dnia 13.05.2013 o 17:46, Darkstar181 napisał:

Zupełnie jakbyś dla nich pracował.

Tak dla Twojej wiadomości, nie pracuję dla nich. :)

Dnia 13.05.2013 o 17:46, Darkstar181 napisał:

Tak na zakończenie... pierwsze dlc zaczęło wychodzić nieco wcześniej niż czasy kryzysu,
którym to tak chętnie usprawiedliwiasz te pijawki.

Bo dopiero wtedy na masową skalę gracze zaczęli korzystać z sieci. Przed DLC były "expansion packi." One też były złe?

Dnia 13.05.2013 o 17:46, Darkstar181 napisał:

Aha... CPR RED jakoś mogą wydawać darmowe DLC to wiedźminia... i to jeszcze w takim
biednym kraju. No, ale trzeba chcieć, a nie zwalać wszystko na kryzys.

Napisałem wyżej: CDP RED jest wyjątkiem. A to i tak potwierdza regułę jaka panuje w branży. Czas się z tym pogodzić. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.05.2013 o 17:16, Darkstar181 napisał:


> Jeśli z powodu inflacji
...
Wmawiaj sobie dalej że to z powodu inflacji. Całe DLC powstało w oparciu o inflacje,
jasne.
Ja twierdze że powstało z racji chęci kupienia sobie dodatkowych mercedesów, obok już
zakupionych SUVów.


To będzie dziwny przypadek, ale wyjątkowo... Janek ma rację.
Inflacja to naturalne zjawisko ekonomiczne, a jego brak spowalnia rozrost gospodarki. Tymczasem w przemyśle growym ceny na przestrzeni kilku ostatnich lat nie skoczyły... A koszty prowadzenia wielkich koncernów z roku na rok stają się coraz wyższe (choćby przez nieunikniony rozrost biurokracji). I zgadzam się, że na pewno graczom z zachodu również się nie podoba zjawisko DLC. Kurcze, komu by się podobała sytuacja, w której ktoś za to samo z kieszeni chciał mu wyjąć więcej pieniędzy niż kiedyś? Nikomu, niezależnie od tego, że zarabia 3 albo 4 razy więcej niż przeciętny Polak.

Tylko kurcze co z tego. Gdybyś prowadził piekarnię, i podwyższyliby Ci opłatę za wynajmowany lokal, koszty prowadzenia księgowości i jeszcze inflacja sprawiłaby, że Twoje realne zyski są o kilka % niższe, to podniósłbyś cenę każdego bochenka chleba, aby wyjść na swoje. A całe zamieszanie z nadmiarem DLC to mniej- więcej coś takiego: tylko tutaj koncerny growe zamiast całego chleba w tej samej cenie zaczęły oferować chleb z odciętymi piętkami. A piętki możecie sobie dokupić jako nieobowiązkowe DLC. Tak nawiasem mówiąc, ja bym się skusił, lubię przylepki... I oczywiście, burzyłbym się, że to chamstwo, bo kiedyś przylepka była w zestawie. Ale potem bym zrozumiał, że tak musi być, bo jeżeli tego nie zaakceptuję, to niedługo najbliższa mojej chałupce piekarnia będzie musiała zwinąć manatki.

Nie oszukujmy się. Wielkie koncerny to firmy, których rolą jest zarabianie. W szczególności dzięki umacnianiu swojej pozycji np. na giełdzie. Obecna strategia marketingowa to nie tylko kwestia jedzącego kawior kota pana Bobby''ego. Na pewno również- ale kurcze, każdy przecież chce zarabiać jak najwięcej! Przyczyny takiego a nie innego stanu rzeczy na rynku gier doszukiwałbym się właśnie w kwestiach finansowych na wysokim szczeblu. Tu nie chodzi nawet o to, żeby akcje koncernów rosły jakoś zatrważająco szybko- ale żeby były przewidywalną, bezpieczną inwestycją. Kiedyś był taki mądry film o giełdzie (Wall Street), w którym bohater grany przez pana Michaela Douglasa wypowiedział strasznie ważną kwestię, którą sparafrazować można jako "na okazjach dorabiają się maluczcy, wielkie majątki są efektem pewnych, bezpiecznych inwestycji". I o to chodzi wszystkim firmom na rynku- o stabilną, bezpieczną sytuację. O pewny zysk. O mocną pozycję. Gdyby zaś przez te wszystkie lata ani nie podnieśli cen gier, ani nie wprowadzili takiej właśnie techniki, polegającej na odsprzedawaniu contentu w formie DLC- cóż... Ich działalność mogłaby nie być wystarczająco opłacalna. A to byłby gigantyczny problem...
Zauważ, jak wiele zmieniło się w ostatnich latach. Rozrost Internetu i koncernów mediowych, jak również zaostrzenie konkurencji na rynku wymaga dużo większych nakładów na promocję. W krajach zachodnich z roku na rok coraz droższe jest zatrudnianie każdego pracownika. Do tego bzdurny i nieefektywny wyścig zbrojeń polegający na tworzeniu coraz to nowych zabezpieczeń antypirackich (co tam, że wszystkie i tak zawsze pękają jeszcze przed premierą- koncerny i tak ładują w to ogromne pieniądze). A nawet głupie podwyżki cen paliwa, które jednak sprawiają, że dosłownie KAŻDA usługa stała się droższa. A teraz dodaj do tego spadek realnej wartości każdego dolara, czyli inflację.
Bolałoby, gdyby firmy nie zapewniły sobie dodatkowego źródła dochodu, nie? Produkcja gier tańsza się nie stała, wręcz przeciwnie. Więc są dwa wyjścia- albo wydawać więcej gier, dzięki czemu stała porcja zysku będzie pojawiała się częściej, albo za ten sam czas pracy żądać od konsumentów więcej pieniędzy. I zgadzam się z Jankiem, że wybrana przez koncerny strategia naprawdę nie jest najgorsza. Bo zamiast zażądać tych pieniędzy za pełen produkt (wzrost ceny detalicznej o kilka-kilkanaście dolców), zażądano jej za część produkcji, którą można potem nieobowiązkowo pobrać w formie DLC. Jeżeli nam się nie spodoba to, co dostaliśmy za cenę podstawową, to zawsze tych kilku kolejnych dolarów nie zmarnujemy. Na moje oko to uczciwsze, niż bezwzględne podniesienie ceny i pozostanie przy starej ilości udostępnianego za cenę podstawową contentu...
No i doszły nowe koszty w stosunku do poprzednich lat. Gracze coraz częściej chcą licencji, oficjalnych nazw, głośnych nazwisk projektantów czy takich tam. I wielu platform. I gier na Steama, a to też za darmo na pewno nie jest. Kosztów zwyczajnie jest coraz więcej. Aby nadal zarabiać tyle, ile oczekują inwestorzy, trzeba żądać za swoje usługi więcej pieniędzy.
Mi też się to nie podoba, ale to rozumiem. Tak działa kapitalizm. Wyzysk człowieka przez człowieka. To nie to, co w starym, dobrym socjalizmie, gdzie jest przecież zupełnie odwrotnie...

Ach, tak BTW, Argument z CDP RED może być nietrafiony, bo ich koszty tworzenia gier są chyba niższe od typowych (właśnie dlatego, że pensje w naszym kraju- nawet w tym sektorze- są niższe niż na zachodzie. I wszelkie koszty uzyskania przychodu też. No i chyba CDP RED nie prowadzi stale takiego marketingu o charakterze reklamowym jak wielkie koncerny z Hameryki...)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Informacja z facebooka wydawcy:
> I jeszcze jedna:
> Gra Metro Last Light będzie dostępna w rosyjskiej wersji językowej z polskimi napisami!
>


Gdzie znalazles wzmianke o rosyjskiej wersji z napisami?
Ja tam widze tylko info o angielskiej wersji z polskimi napisami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zwykle bym za takie praktyki zjechał wydawcę jak burą sukę, poprawił glanem i dodał kilka soczystych słów na odchodnym. Ale w tym wypadku uważam, że jest to względnie (słowo klucz: WZGLĘDNIE) najmniej inwazyjny kompromis między chęcią zarobku a komfortem graczy.

Bo człowiek ma sporo racji. Tryb Stalkera to nic innego, jak mega-hardcore mode. Masowy odbiorca w niego nie zagra, bo wszystko, co trudniejsze od CoD, wywoła u niego atak paniki. Z kolei hardkorowiec, który naprawdę planuje się w metro wgryźć wszystkimi zębami, najpewniej dawno już ma złożony pre-order, lub kupi grę w okolicach premiery (czyli załapie się i tak na limitkę). To takie troszkę "wyrolowanie systemu" - damy bonus pre-orderowy tym, którzy i tak by pre-order złożyli, a nie damy tym, którzy najpewniej i tak nigdy by się na zagranie w tym trybie nie poważyli.

Tak jak mówię, nie jest to idealne rozwiązanie, ale w mojej opinii znacznie lepsze, niż praktyki takiego choćby EA, z wycinaniem całych misji fabularnych w DA2 czy dodawaniem mikropłatności w DS3. Nie idealnie, mogłoby być lepiej, ale na tym (ok, przyznajmy to) trudnym rynku jest to dla mnie (czysto subiektywnie) akceptowalne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.05.2013 o 18:03, Jarden napisał:

Gdzie znalazles wzmianke o rosyjskiej wersji z napisami?
Ja tam widze tylko info o angielskiej wersji z polskimi napisami.


Zadałem pytanie na profilu FB Cenegi - odpowiedzieli, że będzie wersja rosyjska. Tak więc jest to w miarę oficjalne info.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.05.2013 o 18:08, Tenebrael napisał:

Zadałem pytanie na profilu FB Cenegi - odpowiedzieli, że będzie wersja rosyjska. Tak
więc jest to w miarę oficjalne info.


Dzieki za info.
Szkoda ze w takim razie bede musial anulowac swoj pre-order, nie dlatego ze wersja bedzie rosyjska tylko dlatego ze najpewniej znowu dostaniemy klucze srodkowo europejskie (albo jakies inne dla krajow trzeciego swiata) ktore nam nie beda dawaly mozliwosci zmiany jezyka na jakikolwiek inny a wersja steamowa ma ich az 9.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.05.2013 o 18:08, Tenebrael napisał:

> Gdzie znalazles wzmianke o rosyjskiej wersji z napisami?
> Ja tam widze tylko info o angielskiej wersji z polskimi napisami.

Zadałem pytanie na profilu FB Cenegi - odpowiedzieli, że będzie wersja rosyjska. Tak
więc jest to w miarę oficjalne info.


No popatrz, a wcześniej zapierali się że tylko angielska...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.05.2013 o 18:13, Jarden napisał:

Dzieki za info.
Szkoda ze w takim razie bede musial anulowac swoj pre-order, nie dlatego ze wersja bedzie
rosyjska tylko dlatego ze najpewniej znowu dostaniemy klucze srodkowo europejskie (albo
jakies inne dla krajow trzeciego swiata) ktore nam nie beda dawaly mozliwosci zmiany
jezyka na jakikolwiek inny a wersja steamowa ma ich az 9.

IMHO, rosyjska wersja została dodana ze względu na fabułe i klimat, a także ze względu na apele graczy. Gry Koch Media/Deep Silvera zazwyczaj nie mają żadnych blokad. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cóż, rozumiem Beynona, sam tak traktuję dystybutorów ;ppp Branża nie ta sama, ale model biznesowy niemal identyczny, przypomina niezrównoważonego umysłowo psa, który raz poliże rękę a raz ugryzie i tak dookoła Wojtek, przynajmniej facet nie udaje że robi komuś wielką łaskę albo krzywdę;

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować