Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

GRID 2 - recenzja

51 postów w tym temacie

Paweł Pochowski

GRID 2 to najgłośniejsza wyścigowa premiera tego kwartału. Po bardzo dobrzej ocenionej jedynce wydaje się, że kontynuacja serii staje przed trudnym zadaniem - poradzeniem sobie z wysokimi oczekiwaniami. Nasze pierwsze wrażenia dawały nadzieję na to, że gra im sprosta, co jednak z pełną wersją?

Przeczytaj cały tekst "GRID 2 - recenzja" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wywalony system ekonomiczny? Brak ingerencji w system jazdy? Wybaczam brak kokpitu, bo i tak jeździłbym z maski, albo ze zderzaka. Ale tamto? W dodatku super-hamulce, które przy jeździe 200km/h zatrzymują pojazd natychmiast? Cóż, zamiast progresu jest regres, totalne uproszczenie. Kiedy twórcy nauczą się, że łatwiutkie gry nie dają takiej frajdy, jak gry, które wymagają minimalnego wysiłku...
W GRID 2 zagram, bo jestem ogromnym fanem jedynki. Ale po tej recenzji mogę śmiało powiedzieć, że Shift 2 i GRID wciąż są nie do przebicia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>. Kiedy twórcy nauczą się, że łatwiutkie gry nie dają takiej frajdy,
> jak gry, które wymagają minimalnego wysiłku...

Kiedy internauci się nauczą że każdy lubi co innego a gry proste i przystępne sprzedają się lepiej niż hardcorowe i trudne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nastawiałem się na tą grę, ale skutecznie zniechęciły mnie DLC zapowiedziane jeszcze przed premierą. Poczekam na Gran Turismo 6, a Grid 2 kupię jak już wyjdzie ze wszystkimi dodatkami - pewnie w przyszłym roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ech, kolejna zręcznościowa ścigałka. Ile można?
Pierwszy GRID totalnie nie przypadł mi do gustu, głównie z uwagi na nadto zręcznościowy model jazdy. Dwójka nie przyciągnie mnie tym bardziej. Zresztą ostatnią grywalną produkcją Codemasters była TOCA 3.

Szkoda, że na PC nie ma nic sensownego w co dałoby się pograć na kierownicy.
Nic, co nie miałoby kilku lat i nie było kolejną kalką rFactora nastawioną na model sieciowy.

Wiele bym dał za porządny odpowiednik Forzy czy GT, ale takie rzeczy, to raczej nie w tym życiu.


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możesz też zagrać w Shifta 2, który moim zdaniem jest naprawdę spoko jeżeli się przyzwyczai do kilku spraw. Jakby zrobili trójkę to chętnie bym zagrał.

Co do GRID 2 to w sumie dużo nie wymagałem. Tylko tego, aby było podobnie jak w jedynce ze wszystkim, bo bardzo mi się podobał system zastosowany tam i wcześniej w DiRT. Takie szczeble do pokonywania i tak dalej. Z dwójki bardzo ciekawi mnie system liveroute :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Jest Tu jakiś tuning prócz zmiany felg i obklejania naklejkami?

No generalnie oprócz wyboru lakieru, stylu malowania i kolorków + obklejenia naklejkami i wyboru felg to w sumie nie... W multi są jakieś pakiety ulepszeń auta wraz z rozwojem i zdobywanymi punktami, ale to już inna kwestia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.05.2013 o 17:59, Muradin_07 napisał:

. Z dwójki bardzo ciekawi mnie system liveroute :)


Właśnie ten route troche lipa szczerze powiedziawszy. Te nowe trasy i tak składane są z pewnych wcześniej przygotowanych fragmentów także... ;) No zobaczysz sam, ale imo szału nie robi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.05.2013 o 18:23, Zaix_91 napisał:

Właśnie ten route troche lipa szczerze powiedziawszy. Te nowe trasy i tak składane są
z pewnych wcześniej przygotowanych fragmentów także... ;) No zobaczysz sam, ale imo szału
nie robi.


Hmm... to trochę lipa. Bo liczyłem, że będzie coś takiego, że dziwnym trafem wyścig mnie poprowadzi kilka kółek wokół budynku i jedziemy dalej.

Swoją drogą, może mi odpowiesz na to pytanie: czy grając spotkałeś się z tą trasą?

http://www.youtube.com/watch?v=1lZGkcSKeF8

Bo w DiRT 2 się pojawiła w wersji rajdowej to myślałem, że pojawi się i w drugim GRIDzie ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po obejrzeniu gameplayów nie wydaje mi się żeby system jazdy był podobny do pierwszej części. Tu widze, że praktycznie kazdy zakret pokonuje sie na pełnym gazie driftując, hamulca używając bardzo rzadko, co nie bardzo mi sie podoba. Próbują z tego zrobić jakiegoś NFSa, szkoda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Xbox 360 z dyskiem 250GB~ 700zł. Możesz śmiało kupić zamiast nowego GPU ;).

Mogę, tylko po co? Dla Forzy? Żeby ją kaleczyć na padzie? Nie, dziekuję.
Moja kierownica Logitecha nie jest z klockiem kompatybilna, a porządne kółka dedykowane temuż kosztują krocie i nie są dystrybuowane na terenie Polski.
Poza tym, jeśli wierzyć M$, nie będą również zgodne z Xbone''m.

Krótko, żeby zagrać w Forzę, jak należy, trzeba mnóstwo kasy wyrzucić w błoto. Nie widzę w tym sensu, podobnie jak w wydawaniu takiej serii na konsoli, gdzie jest problem z solidnymi doń kontrolerami w przyzwoitej cenie.

Forza na klocku się marnuje, lichy procent graczy jest w stanie skorzystać w pełni z tego co gra ma do zaoferowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.05.2013 o 16:34, Apusan napisał:

Kiedy internauci się nauczą że każdy lubi co innego a gry proste i przystępne sprzedają
się lepiej niż hardcorowe i trudne.

W tym wypadku to tylko lenistwo twórców. Shift 2 sprzedał się rewelacyjnie, a tam możesz grać zarówno arcade''owo, jak i bez żadnych ułatwień i wtedy gra staje się semi-symulatorem. A wystarczyło się tlyko przyłożyć, a nie zabierać kokpit głupio się tłumacząc ograniczeniami konsol, zabierając prosty, ale fajny aspekt ekonomiczny z jedynki i minimalne utrudnienia w systemie jazdy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować