Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Baldur`s Gate z dodatkiem w trójwymiarze, za darmo, stworzone przez jednego faceta

24 postów w tym temacie

Hmmm... jako ciekawostka na pewno fajne i dobry powód, aby przypomnieć sobie Neverwintera 2. Jednak ja wolę wrócić do tych starych wersji BG, momentów jak się żonglowało płytami i instalowało się to wszystko... :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To już nie ten sam Baldur, bez tego uroku i magii. To jakby zagrać w Far Cry z widokiem tps. Traktuję to raczej w ramach ciekawostki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oj tam marudzicie. Facet poświęcił na to siedem lat (siedem lat tworzenia softu! To prawie jak wieczność albo 7 kolejnych odsłon Call of Duty na tym samym silniku), więc chociaż przez szacunek wypadałoby to ściągnąć i wypróbować (nawet jak po 5 minutach zostanie skasowane).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem wysiłek byłby lepiej spożytkowany, gdyby poszedł w stworzenie całkowicie nowego świata i nowej gry w grze, ale wykonana praca i tak jest godna szacunku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pisanie że mod stworzyła jedna osoba jest nieco krzywdzące dla takiej na przykład Shalliny, bez której prawdopodobnie Drew zrezygnował by z dodatku. Wprawdzie dołączyła ona do projektu dopiero jakieś dwa lata temu, jednak sam Drechner podkreślał wielokrotnie ile pracy w niego włożyła.

Sam mod robi wrażenie, chociaż gra się w niego nieco dziwnie. Ilość drobnych detali, upodabniających do oryginału jest niezwykła. Szczególnie mocno odczułem wierność oryginałowi, gdy mojego początkującego maga zadźgał krytykiem gamoniowaty morderca z Candlekeep. Moim zdaniem dla kogoś kto posiada Neverwinter Nights 2 jest to opcja ciekawsza od BG:EE.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

7 lat w Tybecie robi swoje :D
A tak na poważnie. szacunek za chęć i wytrwałość oraz cierpliwość oraz to, że nie chce ani centa.

Znajdzie to pewnie swoich odbiorców... na bank!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Projekt bez wątpienia ciekawy, ale raczej w niego nie zagram, szczególnie, że odpaliłem dzisiaj innego moda, łączącego tak naprawdę trzy gry w jedną z dziesiątkami innych rozszerzeń i modyfikacji. Również zdecydowanie lepsza alternatywa od tego co zaprezentowało sobą BG:EE.

http://baldur.cob-bg.pl/The_World_of_Baldurs_Gate

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przykład StarCrafta II pokazuje, że lepiej niech się za tworzenie nowych historii nie zabierają. Czekałem na jakieś nowe kampanie do SC2 i to, co dostałem okazało się być nudne, bez polotu, jadące na schematach i kiepsko napisane. Remake''i kampanii z pierwszego SC też ssą, bo gracze muszą dokładać tam elementy, których w oryginalne nie było, bo myślą, że tak jest lepiej. A nie jest.

Mini-gierki jednak FTW.

Co by nie mówić, są jednak utalentowani twórcy modów. Mi np. bardzo przypadły do gustu produkcje twórców cyklu o przygodach Niny Delendy, serii modów do Jedi Academy. Bardzo fajnie skonstruowane poziomy i niezłe scenariusze - dialogi były napisane niechlujnie dosyć, ale były zabawne, z jajem, dało się czuć pewną "lekkość pióra".

Niemniej jednak mam wrażenie, że często twórcom modów nie starcza wyobraźni na nic więcej ponad nieudolną kopię oryginału.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zaciekawiłeś mnie tym. I to mocno. Nie wgłębiałem się jeszcze w tajniki, ale dlaczego muszę mieć zainstalowanego ID oraz BG1? Nie jest to mod do dwójki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.06.2013 o 22:28, SiDi napisał:

Zaciekawiłeś mnie tym. I to mocno. Nie wgłębiałem się jeszcze w tajniki, ale dlaczego
muszę mieć zainstalowanego ID oraz BG1? Nie jest to mod do dwójki?


Wystarczy Neverwinter Nights 2 z dodatkami. To o konieczności posiadania samych Wrót Baldura jest jak mniemam zabezpieczeniem, na wypadek gdyby ktoś to uznał za piractwo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.06.2013 o 22:24, Demagol napisał:

Przykład StarCrafta II pokazuje, że lepiej niech się za tworzenie nowych historii nie
zabierają. Czekałem na jakieś nowe kampanie do SC2 i to, co dostałem okazało się być
nudne, bez polotu, jadące na schematach i kiepsko napisane.


I tak jestem zdania, że lepiej jest spróbować stworzyć coś nowego i "zaliczyć wtopę" niż powielać coś co już było. Chociażby dlatego, że tworzenie czegoś nowego rozwinie czyjąś kreatywność oraz z egoistycznych pobudek - remake''i wszelakie w ogóle mnie nie obchodzą. Jak chcę zagrać w Baldur''s Gate, to włączam Baldur''s Gate.
Przede wszystkim jednak ludzie powinni się nauczyć zaczynać od małych rzeczy, a najczęstszym błędem nowicjuszy we wszelkich dziedzinach jest żywienie przekonania, że od razu zaczną od swojego magnum opus, poświęcają temu wiele miesięcy czy wręcz lat, a potem wychodzi jak wychodzi. Chociaż nie wiem oczywiście jak jest w tym konkretnym przypadku.

Dnia 05.06.2013 o 22:24, Demagol napisał:

Niemniej jednak mam wrażenie, że często twórcom modów nie starcza wyobraźni na nic więcej
ponad nieudolną kopię oryginału.


To i tak lepiej, niż "twórcy" większości gier AAA, bo ci nie dość że nie tworzą nic oryginalnego, to jeszcze nam wciskają, że to rewolucyjne i chcą za to pieniędzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.06.2013 o 22:46, SiDi napisał:

Źle się zrozumieliśmy chyba. Nie pytałem o ten mod do NWN2 tylko o http://baldur.cob-bg.pl/The_World_of_Baldurs_Gate
;p



Faktycznie. Bezpośrednio na stronie nie pokazało że cytujesz.

Mod o którym piszesz pozwala na granie w całą trylogię BG i pierwszą część Icewind Dale. Nie jestem do końca pewny jak to działa, ale najwyraźniej jest to kompilacja większości gier z infinity i dodatków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.06.2013 o 22:28, SiDi napisał:

Nie jest to mod do dwójki?


Wszystko masz wyjaśnione na stronie, mod łączy w sobie sagę BG oraz umożliwia zwiedzenie pierwszego IWD z dodatkami tą samą drużyną. Od groma godzin. Zdobywane doświadczenia jest ustawione na 10% w stosunku do oryginału, zresztą nic dziwnego skoro pojawiło się tyle dodatkowego contentu. Poziom trudności również został zwiększony, w połączeniu z ww. działa to całkiem dobrze, w efekcie dostajemy całkiem wymagających przeciwników o ile nie będziemy majstrować przy tej wartości. Oczywiście istnieje taka możliwość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bawi mnie nieco bredzenie, że zmarnował lat 7 bo Baldur po dziś dzień najlepszy w oryginale

na niektórych konfiguracjach sprzętowych Baldur się zwyczajnie nie odpali, nie każdy ma też czas i ochotę pieprzyć się z WeiDU czy innymi modami ustawiającymi go do pionu

mod pozwala na optymalną rozgrywkę - sprawny silnik utrzymuje tę samą fabułę

bo to podobno o fabułę w baldurach chodziło, nie te pseudoartystyczne 2D ekskrementy, które ktoś ma czelność nazywać klimatycznymi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.06.2013 o 01:19, Ostrowiak napisał:

sprawny silnik


Nie wiem czy grałeś w NWN2, ale tam nawet przejście oryginalnej kampanii, choć fabularnie nienajgorszej, przyprawiało mnie o butthurt, hejt i napinki. Wszystkie znane mi osoby, które grały w NWN i w NWN2 zgadzają się co do tego, że NWN2 jest bardziej toporne i gra się źle - w porównaniu do NWN. A od NWN i tak wolę BG, gdzie była bezproblemowa kamera (o ile można to tak nazwać), wygodny interfejs, szybkie ładowanie itd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.06.2013 o 01:24, Zajanski napisał:

Wszystkie znane mi osoby,
które grały w NWN i w NWN2 zgadzają się co do tego, że NWN2 jest bardziej toporne i gra
się źle - w porównaniu do NWN.


ja mam zupelnie na odwrot, po zagraniu w dwojeczke juz nigdy nie wroce do jedynki, odrzuca topornosc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować