Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów trafił do ponad 2,5 miliona graczy

43 postów w tym temacie

Adam Berlik

CD Projekt RED ma powody do zadowolenia. Trzecia odsłona Wiedźmina prezentowana na targach E3 spotkała się ze sporym zainteresowaniem, natomiast druga wciąż cieszy się ogromną popularnością wśród konsumentów.

Przeczytaj cały tekst "Wiedźmin 2: Zabójcy Królów trafił do ponad 2,5 miliona graczy" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"CD Projekt ujawniło ponadto, że Wiedźmin 3: Dziki Gon będzie kosztowała ponad 45 milionów złotych. Natomiast 25 milionów dolarów zostanie przeznaczonych na promocję tytułu."

Czyli ze PR pochlonie ponad 100% wiecej kasy niz produkcja gry?;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> "CD Projekt ujawniło ponadto, że Wiedźmin 3: Dziki Gon będzie kosztowała ponad 45 milionów
> złotych. Natomiast 25 milionów dolarów zostanie przeznaczonych na promocję tytułu."
>
> Czyli ze PR pochlonie ponad 100% wiecej kasy niz produkcja gry?;/

dobra reklama to podstawa - nie pamietasz jak bylo przy okazji wieska2? wychodzil z lodowki;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.06.2013 o 12:03, Marekku napisał:

Ile CDP wydało na stworzenie drugiego Wieśka? Wyszli na plus chociaż? :p


Na plusie byli koło miesiąca po premierze już ;P Tej pierwszej, pecetowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bambusek---> na pewno nie. Jedynka wyszła na zero po x latach...

Jeśli o mnie chodzi, to nie jest jakiś szałowy rezultat, si? Techland lepiej gry pcha przecież.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

,,CD Projekt ujawniło ponadto, że Wiedźmin 3: Dziki Gon będzie kosztował ponad 45 milionów złotych." - Kuchnia, a ja myślałem o kolekcjonerce... Chyba nawet na podstawową wersję w życiu nie zarobię ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dead island pojawił się od samiuśkiego początku na steamie i porusza de facto temat uniwersalny - zombie, ponadto jest shooterem

szukać tam zgrzebnych europejskich pierwiastków to głupota

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teraz, przez pryzmat czasu żałuję że kupiłem wiedźmina i wiedźmina 2( Hah ! mogłem lepiej wydać te pieniądze.) a teraz nie dam się zauroczyć trzecią częścią, co to, to nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To dość odważne posunięcie ze strony Redów. Chyba się jeszcze nie spotkałem z informacją, dotyczącą wydatków na marketing? Jeśli się mylę, to niech mnie ktoś oświeci;p
Btw trochę to smutne, że proporcje pieniędzy wydawanych na samą grę i jej promocje są takie. Wczoraj grałem w Wiedźmnina 2. Tam ewidentnie brakowało pieniędzy na zrealizowanie wszystkiego tak jak należy od początku do końca. Miałem nadzieję, że w trzeciej części się to zmieni...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.06.2013 o 12:08, Budo napisał:

Bambusek---> na pewno nie. Jedynka wyszła na zero po x latach...


W1 to trochę inna historia. Po pierwsze deweloping rozpoczął się w 2002 i z różnym natężeniem trwał do 2007 roku. A więc 5 lat. Po drugie - W1 miał za zadanie przede wszystkim zbudować fundament dla następnych gier, przetrzeć szlak, miał być polem do zdobywania doświadczenia przez CDPR zarówno w tworzeniu jak i zarządzaniu. Ergo nie miał być nastawiony na duży zysk, miał się przede wszystkim zwrócić (zwrócił się po 2-3 latach). Po trzecie: cytując Macieja Miąsika, producenta W1 i weterana polskiego game-devu, pierwsza część Wiesława to dobry przykład jak NIE produkować gry komputerowej (na YT jest bardzo fajny wykład MM, polecam).
Jeśli chodzi o W2, to koszty oryginału pecetowego, wedle raportów spółki, zwróciły się po maksymalnie 2 miesiącach. Koszty produkcji pecetowego W2 to mniej więcej 7,43 mlna $. To są śmieszne pieniądze jak na tę półkę jakościową. Pułap 1 miliona sprzedanych kopii W2 osiągnął po 2 miesiącach (trudno mi powiedzieć, kiedy dokładnie, bo w sierpniu 2011 podano dane z uwzględnieniem dystr. elektronicznej, ale w zestawieniu sprzedaż pudełek obejmowała zaledwie 5 pierwszych tygodni). Koszty produkcji edycji rozszerzonej (XB i PC) to 2,44 mlna $, z czego sporą część pochłonęło intro autorstwa Tomka Bagińskiego). Reasumując deweloping W2 można zamknąć w kwocie ok. 10 mlnów $.

Dnia 14.06.2013 o 12:08, Budo napisał:

Jeśli o mnie chodzi, to nie jest jakiś szałowy rezultat, si? Techland lepiej gry pcha
przecież.


Znowu trochę inna sytuacja bo:
1. DI wyszedł na 3 platformy jednocześnie,
2. shooter/slasher z zombiakami ma znacznie większą grupę potencjalnych odbiorców niż erpeg nastawiony na fabułę,
3. DI wydatnie pomógł zwiastun szkockiego studia Axis Animation, moim skromnym zdaniem jeden z najlepszych growych trailerów ever, prawdziwa perła filmu reklamowego,

Tak czy siak Techland odniósł zasłużony sukces i gratulacje dla nich (szkoda tylko, że nie zarobili na nim tyle, ile by mogli). 2,5 miliona sprzedanych kopii W2 to świetny wynik i, wierz mi, wielu menadżerów dałoby się pokroić za taki rezultat. Wielu większych wydawców nie dało rady zwrócić kosztów pomimo większej kampanii reklamowej. Oczywiście wynik wypada blado, gdy porównasz go z osiągami najnowszej odsłony TES czy Diablo, ale to zupełnie inna liga, jeśli chodzi o siłę marki. Najważniejsze że Redzi zarobili wystarczająco dużo, by się rozwijać i tworzyć nowe, jeszcze lepsze gry. W moim przekonaniu może być tylko lepiej jako że CDPR (podobnie jak marka Wiedźmin) ma już ugruntowaną pozycję na rynku, bardzo dobrą reputację i świetnych specjalistów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tekst jak to często bywa nieprecyzyjny, niejednoznaczny, co prowadzi do nieporozumień (vide komentarze) i znowu czytelnik "ma się domyślać".

"CD Projekt ujawniło ponadto, że Wiedźmin 3: Dziki Gon będzie kosztowała ponad 45 milionów złotych. Natomiast 25 milionów dolarów zostanie przeznaczonych na promocję tytułu."

A więc 25 milionów oprócz tych 45 milionów? Czy 25 milionów z tych 45 milionów? Co to znaczy, że gra "będzie kosztowała"? Że tyle kosztuje sama produkcja gry, czy takie będą wszystkie koszta wokół gry? A może tak jak ktoś dowcipny zasugerował, tyle będzie trzeba zapłacić żeby w Wiedźmina 2 pograć?

Do matematyków - 25 + 45 = 70, a nie 80.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Tekst jak to często bywa nieprecyzyjny, niejednoznaczny, co prowadzi do nieporozumień
> (vide komentarze) i znowu czytelnik "ma się domyślać".
>
> "CD Projekt ujawniło ponadto, że Wiedźmin 3: Dziki Gon będzie kosztowała ponad 45 milionów
> złotych. Natomiast 25 milionów dolarów zostanie przeznaczonych na promocję tytułu."
>
> A więc 25 milionów oprócz tych 45 milionów? Czy 25 milionów z tych 45 milionów? Co to
> znaczy, że gra "będzie kosztowała"? Że tyle kosztuje sama produkcja gry, czy takie będą
> wszystkie koszta wokół gry? A może tak jak ktoś dowcipny zasugerował, tyle będzie trzeba
> zapłacić żeby w Wiedźmina 2 pograć?
>
> Do matematyków - 25 + 45 = 70, a nie 80.


To nie jest nieprecyzyjne, wystarczy się zastanowić.

Gra będzie kosztować 45mln zł. PR 25 milionów dolarów.
25mln dolarów to na chwilę obecną niecałe 80mln złorych.

Stąd dość dobitnie wynika, że nie może być tak, że 25mln dolarów zostanie przeznaczonych z 45mln złotych, bo to prawie dwukrotnie przewyższa tą kwotę.

Ogóle całość będzie kosztowała ponad 100mln złotych, co jest ogromną sumą jak na polskie warunki. No, ale podejrzewam, że te $25 mln pójdzie w większości, jeśli nie w całości z kieszeni wydawcy, a nie samego CDP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fakt, mój błąd, nie zauważyłem, że tu mamy do czynienia z dwoma różnymi walutami.

Co nie zmienia faktu, że 25 + 45 to wciąż 70, a nie 80 (to tak na przyszłość, do użytkownika Jastrzab). Inna sprawa, że dziwnie jest w taki sposób dodawać do siebie różne waluty, ale widać nie tylko ja padłem ofiarą tego zdania, w którym miesza się ze sobą dolary ze złotówkami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.06.2013 o 13:47, Zajanski napisał:

Fakt, mój błąd, nie zauważyłem, że tu mamy do czynienia z dwoma różnymi walutami.

Co nie zmienia faktu, że 25 + 45 to wciąż 70, a nie 80 (to tak na przyszłość, do użytkownika
Jastrzab). Inna sprawa, że dziwnie jest w taki sposób dodawać do siebie różne waluty,
ale widać nie tylko ja padłem ofiarą tego zdania, w którym miesza się ze sobą dolary
ze złotówkami.


Podejrzewam, że dwie waluty są podane właśnie ze względu na powód, który przedstawiłem - za PR płaci wydawca i to od wydawcy pochodzi dana kwota.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować