Zaloguj się, aby obserwować  
modestvermin

Wiedźmin (The Witcher) - temat ogólny

31506 postów w tym temacie

Mam problem.Gram w wieska juz 2 raz i fajnie wszystko aż pewnego dnia w 1 rozdziale zniknoł mi wielebn.Nie wiem co robić zrobiłem wszystkie zadania nie dotyczace wielebnego.I gdzie mam go szukac?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.10.2008 o 10:30, LTM napisał:

Ehhh, Ty nie rozumiesz, nie?

rozumiem, rozumiem...mam nadzieje, że ty tez rozumiesz ironię...

Dnia 14.10.2008 o 10:30, LTM napisał:

Napisałem już kilka postów temu, iż fabuła to sprawa oczywista i nie ma tutaj co dyskutować.

wg mnie własnie o tym warto dyskutować, bo to najwazniejszy element rpg.

Dnia 14.10.2008 o 10:30, LTM napisał:

Miłym i dużym dopełnieniem tej fabuły jest walka, od której wiele zależy.
Robiąc dodatkowo ciekawszy tryb walki, producenci RPG tylko by sobie pomogli...

oczywiście, że walka jest ważnym elementem. zależy co sie rozumie przez ciekawy system walki. dla mnie ciekawy jest system turowy z fallouta, arcanum, czy światyni pierwotnego zła...system wybitnie zręcznościowy (mass effect, deus ex2) nie odpowiada mi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.10.2008 o 12:16, jaceloth napisał:

oczywiście, że walka jest ważnym elementem. zależy co sie rozumie przez ciekawy system
walki. dla mnie ciekawy jest system turowy z fallouta, arcanum, czy światyni pierwotnego
zła...system wybitnie zręcznościowy (mass effect, deus ex2) nie odpowiada mi.


Tyle tylko, że w Wiedźminie też system walki jest zręcznościowy, więc nie wiem o co Ci chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.10.2008 o 19:28, LTM napisał:

Napisałem już parę postów wyżej, iż to tylko w pewnych, specyficznych grach RPG występuje
i nie będę po raz kolejny powtarzał. Przeczytaj dokładnie a potem napisz.


Wiesz, może nie zarzucaj innym, że nie czytają dokładnie, tylko się zastanów najpierw, czy to co piszesz ma ręce i nogi. Dwa przykłady:

Raz mówisz że "walka to 70% RPG", nota bene odpowiadając na tekst "No ale walka to w c-RPG nie wszystko, a przynajmniej nie powinno tak być" oraz twierdzisz, że "nawet najbardziej nieoczekiwany zwrot fabuły nie umili długiej wędrówki po mapie czy wyżynania po drodze setek potworów etc...", raz że o fabule nie mówisz, "gdyż tu sprawa jest jasna. Bez dobrej fabuły nie ma dobrego rpga i tyle.", a kiedy indziej jeszcze że "Wolę mieć średnią fabułę ze znakomitą walką, niż dobrą fabułę, pomimo której każda walka będzie dla mnie udręką..."
Więc jak to w końcu ma być: dobra fabuła musi być, czy też nie, o ile walka będzie super? Obie postawy są sprzeczne.


Jeszcze nie dawno pisałeś, że "Dla mnie nudą jest np. ciągle tak samo animowane wykańczanie przeciwników -> walka staje się nudna i mało efektowana.", a teraz że "Owszem, przede wszystkim dlatego iż to nasza rodzima produkcja, ale z drugiej strony też dlatego, że ma dość ciekawy system walki...". Więc jak to jest w końcu, system walki z Wiedźmina jest ciekawy, czy jednak nudny? Jeśli jest ciekawy dlaczego chcesz go zmienić na system z innego typu gry?


Piszę to tylko po to by Ci pokazać, ze twoje wypowiedzi są niespójne. Co zresztą nie dziwi mnie zbytnio, bo ewidentnie uznajesz typ gry Action RPG za wzór dla wszystkich gier RPG, co jest mówiąc łagodnie narzucaniem innym twoich gustów (na co sam tak się obrażasz). Ty lubisz takie gry, OK - twoja sprawa. Ale nie wmówisz żadnemu fanowi gier RPG, że rozbudowany system walki to "ulepszenie" tego typu gier, szczególnie kosztem fabuły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.10.2008 o 12:50, Kędziorus napisał:

Tyle tylko, że w Wiedźminie też system walki jest zręcznościowy, więc nie wiem o co Ci
chodzi.


<sarkazm> Oczywiście, bo kliknięcie myszką w odpowiednim czasie na figurę wroga to szczyt zręczności. </sarkazm>

Porównaj sobie system walki z Wiedźmina, z tym z Mass Effect, a potem możemy porozmawiać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, czy 1 gb ramu wystarczy do w miarę komfortowego grania w Wiedźmina (win xp)? Czy w wersji rozszerzonej szybciej się wczytują lokacje? Tak gdzieś czytałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.10.2008 o 14:57, Bartkula napisał:

Mam pytanie, czy 1 gb ramu wystarczy do w miarę komfortowego grania w Wiedźmina (win
xp)? Czy w wersji rozszerzonej szybciej się wczytują lokacje? Tak gdzieś czytałem

Starczy, ale z trudem. Najlepiej mieć 2 GB.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.10.2008 o 14:57, Bartkula napisał:

Mam pytanie, czy 1 gb ramu wystarczy do w miarę komfortowego grania w Wiedźmina (win
xp)? Czy w wersji rozszerzonej szybciej się wczytują lokacje? Tak gdzieś czytałem



powino wystarczyć jak masz dobrą karte graficzną to i może pójdzie na średnich detalach a może i na najwyższych na najmniejsze detale na pewno wystarczy.Tak w edycji rozszerzonej szybciej wczytują się lokacje.
ale lepiej mieć 2gb.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.10.2008 o 13:48, Huksi napisał:

Mimo usunięcia wszelakich programów antywirusowych i wyłączenia zapory NADAL wyskakuje
katastrofalny błąd. Pomoże ktoś?


Może usuń wpisy z rejestru dot. tych programów?

Przy okazji o coś się zapytam - czy u was podczas aktualizacji do ER okienko "The Witcher Patch" pokazuje "bez odpowiedzi"? I czy to normalne? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.10.2008 o 15:02, Asthariel napisał:

> Mam pytanie, czy 1 gb ramu wystarczy do w miarę komfortowego grania w Wiedźmina
(win
> xp)? Czy w wersji rozszerzonej szybciej się wczytują lokacje? Tak gdzieś czytałem

Starczy, ale z trudem. Najlepiej mieć 2 GB.

co ty gadasz ? ja gram na 1gb i mie chodzi bez problemow na srednich a jesli nie wchodze do handlowej to na max dziala

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.10.2008 o 15:20, edeń napisał:

Przy okazji o coś się zapytam - czy u was podczas aktualizacji do ER okienko "The Witcher
Patch" pokazuje "bez odpowiedzi"? I czy to normalne? ;)



Tak, to zupełnie normalne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.10.2008 o 12:16, jaceloth napisał:

wg mnie własnie o tym warto dyskutować, bo to najwazniejszy element rpg.

Ale nie ma co porównywać jej z walką. Fabułą to podstawa, walka to dodatek, duży, ale jednak dodatkek.

Dnia 14.10.2008 o 12:16, jaceloth napisał:

oczywiście, że walka jest ważnym elementem. zależy co sie rozumie przez ciekawy system
walki. dla mnie ciekawy jest system turowy z fallouta, arcanum, czy światyni pierwotnego
zła...system wybitnie zręcznościowy (mass effect, deus ex2) nie odpowiada mi.

Dla mnie ciekawy system walki, to m. in. efektowny system walki(choć nie zawsze), ot co...
Kto co lubi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.10.2008 o 12:50, Kędziorus napisał:

Tyle tylko, że w Wiedźminie też system walki jest zręcznościowy, więc nie wiem o co Ci
chodzi.

prawdopodobnie nie wiesz o co mi chodzi, bo albo nie grałeś w wiedźmina, albo nie rozumiesz co to znaczy zręcznościowy system walki. w wiedźminie system walki jest przede wszystkim wypadkową posiadanych przez geralta umiejętności oraz zastosowanej taktyki (style walki, znaki...). nie potrzeba małpiej zręczności...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.10.2008 o 12:58, MarcusBrutus napisał:

Raz mówisz że "walka to 70% RPG", nota bene odpowiadając na tekst "No ale walka to w
c-RPG nie wszystko, a przynajmniej nie powinno tak być" oraz twierdzisz, że "nawet najbardziej
nieoczekiwany zwrot fabuły nie umili długiej wędrówki po mapie czy wyżynania po drodze
setek potworów etc...", raz że o fabule nie mówisz, "gdyż tu sprawa jest jasna. Bez
dobrej fabuły nie ma dobrego rpga i tyle.", a kiedy indziej jeszcze że "Wolę mieć średnią
fabułę ze znakomitą walką, niż dobrą fabułę, pomimo której każda walka będzie dla mnie
udręką..."
Więc jak to w końcu ma być: dobra fabuła musi być, czy też nie, o ile walka będzie super?
Obie postawy są sprzeczne.

Więc tłumacząc:
Mówiąc o fabule stawiałem sprawę po obydwu stronach. "gdyż tu sprawa jest jasna. Bez
dobrej fabuły nie ma dobrego rpga i tyle." -> tutaj przedstawiłem jak ma się sprawa RGPów. Twórcy stawiają na fabułę,bo to najważniejsze, ot co. Często zapominają niestety o walce... :/
"Wolę mieć średnią
fabułę ze znakomitą walką, niż dobrą fabułę, pomimo której każda walka będzie dla mnie
udręką..." -> to już stanowisko moje, którego większość nie podziela, aczkolwiek zaznaczam w nim, że mówię o fabule ŚREDNIEJ, czyli generalnie takiej, która w pewien sposób zaciekawia i choć nie jest dobra, jest po prostu średnia...

Dnia 14.10.2008 o 12:58, MarcusBrutus napisał:

Jeszcze nie dawno pisałeś, że "Dla mnie nudą jest np. ciągle tak samo animowane wykańczanie
przeciwników -> walka staje się nudna i mało efektowana.", a teraz że "Owszem, przede
wszystkim dlatego iż to nasza rodzima produkcja, ale z drugiej strony też dlatego, że
ma dość ciekawy system walki...". Więc jak to jest w końcu, system walki z Wiedźmina
jest ciekawy, czy jednak nudny? Jeśli jest ciekawy dlaczego chcesz go zmienić na system
z innego typu gry?

Bo dla wielu taki był. Dla mnie akurat to nie było nic nowego, gdyż w PoPy itp produkcje grałem, aczkolwiek było to pewne ożywienie systemu walki w RPG, który często nuży...
System walki we Wiedźminie jest IMO ciekawszy niż w pozostałych RGP, ale do perfekcji mu dużo brakuje, m. in. przez owe animacje...
Dlaczego chcę dorzucić system walki z bijatyk do RGP?
Bo w ten sposób otrzymamy grę niemal idealną, która nie będzie ani trochę nudna, a nie dość, że fabularnie będzie świetna, to elementy dodatkowe takie jak walka,będą równie świetnie dopracowane

Dnia 14.10.2008 o 12:58, MarcusBrutus napisał:

Piszę to tylko po to by Ci pokazać, ze twoje wypowiedzi są niespójne. Co zresztą nie
dziwi mnie zbytnio, bo ewidentnie uznajesz typ gry Action RPG za wzór dla wszystkich
gier RPG, co jest mówiąc łagodnie narzucaniem innym twoich gustów (na co sam tak się
obrażasz). Ty lubisz takie gry, OK - twoja sprawa. Ale nie wmówisz żadnemu fanowi gier
RPG, że rozbudowany system walki to "ulepszenie" tego typu gier, szczególnie kosztem
fabuły.

Kosztem fabuły -> owszem, ale według mnie i to tylko do pewnego stopnia.
Inni zapewne mają inne zdanie...
Dlaczego sądzisz, iż "nie wmówię żadnemu fanowi gier RPG, że rozbudowany system walki to "ulepszenie" tego typu gier", skoro to prawda?
A co niby ma to być, rzecz która psuje rozgrywkę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.10.2008 o 17:02, jaceloth napisał:

prawdopodobnie nie wiesz o co mi chodzi, bo albo nie grałeś w wiedźmina, albo nie rozumiesz
co to znaczy zręcznościowy system walki. w wiedźminie system walki jest przede wszystkim
wypadkową posiadanych przez geralta umiejętności oraz zastosowanej taktyki (style walki,
znaki...). nie potrzeba małpiej zręczności...

Nie zmienia to jednak faktu, iż też jest zręcznościowy jak na grę Stricte RPG.
Mass Effect to już Action RGP, więc porównywanie obydwu tytułów nie ma sensu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam taki o to problem...kiedy chce zarejestrować grę i wpisuje kod wyskakuje błąd ''''musisz być zalogowany aby korzystać z tej funkcji.włącz obsługę cookies w przeglądarce internet explorer'''' przestudiowałem wszystkie strony o tym problemie. oficjalne FAQ... i nic. Wiec zadanie tego pytania tutaj jest moim ostatnim kołem ratunkowym...Czy wie ktoś jak temu zaradzić? :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.10.2008 o 17:08, LTM napisał:

Bo dla wielu taki był. Dla mnie akurat to nie było nic nowego, gdyż w PoPy itp produkcje
grałem, aczkolwiek było to pewne ożywienie systemu walki w RPG, który często nuży...
System walki we Wiedźminie jest IMO ciekawszy niż w pozostałych RGP, ale do perfekcji
mu dużo brakuje, m. in. przez owe animacje...
Dlaczego chcę dorzucić system walki z bijatyk do RGP?
Bo w ten sposób otrzymamy grę niemal idealną, która nie będzie ani trochę nudna, a nie
dość, że fabularnie będzie świetna, to elementy dodatkowe takie jak walka,będą równie
świetnie dopracowane


Dla mnie system walki w wiedźminie był idealnym kompromisem pomiędzy takim Baldurem w stylu kliknij i zapomnij i bezsensownym klikaniem z diablo. Wykorzystywał też to co w RPG powinno być najważniejsze czyli w zasadzie tylko i wyłącznie umiejętności postaci a nie gracza.

Chcę się jeszcze dowiedzieć jak wprowadziłbyś system z gier zręcznościowych do RPG żeby wziąć pod uwagę wszystkie statystyki.

Na koniec dodam od siebie, że najbardziej odpowiada mi w RPGach turowy system walki jaki był w Falloucie bądź w ŚPZ gdyż z odrobiną zmysłu taktycznego można było wygrać z założenia przegrane walki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować