Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

The Last of Us - recenzja

100 postów w tym temacie

> Nie jest brzydka, jest po prostu bura, ponura i ma dość jednolitą kolorystykę. To faktycznie
> może męczyć.

Ty chyba w ogole w to nie grales. Kompletnie nie jest tak jak napisales, jest bardzo zroznicowana, bardziej od innych gier. Sa rozne pory dnia, rozne pory roku, pomieszczenia, kanaly, piwnice, domy, opuszczone fabryki...sporo tego. Napewno nie ma ta gra jednolitej kolorystyki, bura i ponura to chyba jak pada deszcze ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.06.2013 o 17:01, TAPOUT napisał:

/ciach/


Trochę więcej szacunku, każdy ma prawo do swojego zdania ale nie możesz innych w taki sposób traktować bo Ty uważasz inaczej... Ostrzeżenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.06.2013 o 11:22, Cykada85 napisał:

Najlepsza gra w jaka gralem na PS3.


To jeszcze nam nic nie mowi, mogles grac tylko w to i np. Coda ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.06.2013 o 22:14, Harunia napisał:

> Najlepsza gra w jaka gralem na PS3.

To jeszcze nam nic nie mowi, mogles grac tylko w to i np. Coda ;)


Hehe masz racje. Nie pamietam wszystkich gier w ktore gralem ale lecac po polce to wszystkie God of War, Mafia 2, Dead Space wszystkie 3 czesci, Dark Void, Resistance, Heavy Rain, Star Wars The Force Unleashed 1 i 2, Dungeon Siege 3, Vanquish, Uncharted 3 czesci, Dante Inferno, Bioshock Infinite, Tomb Raider, Nino Kuni, Final Fatazy, dalej nie widze juz ;) pewnie jeszcze pare innych ktore oddalem w GameStopie. Ja jestem dosc wybredny, ostatnio niestety nie koncze sporo gier bo mnie po prostu nudza, np. nowy Tomb Raider. Wiadomo kwestia gustu, to ze mi sie tak bardzo podobal The Last of Us nie jest zadnym wyznacznikiem jakosci. Z gory zaznaczam rowniez ze jestem ''pecetowcem'', a nie ''konsolowcem'', PS3 mam dopiero od 3 lat, a blaszaka od pierwszych Pentium 100 :) Dla mnie nowe dzielo Naughty Dog jest najlepsza gra w jaka gralem na konsole, PC nie biore pod uwage bo gram na nim w zupelnie inny rodzaj gier, glownie Rpg i zawsze bede mial do tych gier sentyment.

@Demagol

Przyklad gry ktora ma jak dla mnie jednolita kolorystyke (ktora az meczy po czasie) to Bioshock Infinite, ktorego tez nie skonczylem bo mnie znudzil :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj zagrać w Unreal Tournament ''99 na padzie ;D. Konsolowe shootery są przystosowywane do padów, ale to nie ma sensu, bo zawsze wybrałbym myszkę + klawiaturę zamiast pada. Na pececie gram we wszystko, w co się da grać na pececie bo tak po prostu lubię i tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.06.2013 o 22:27, Demagol napisał:

Nie jest brzydka, jest po prostu bura, ponura i ma dość jednolitą kolorystykę. To faktycznie
może męczyć.



Po tym zdaniu zastanawiam się czy ty aby na pewno przeszedłeś tą grę ( teraz już może tak). Mamy w grze kolorystykę związaną z wszystkimi 4 porami roku, odwiedzamy różne budynki i mamy tu sporo otwartych terenów. Wytłumacz mi co dla Ciebie jest tam jednolitego ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.06.2013 o 19:46, Demagol napisał:

Są bardziej kolorowe gry. :P

No cholercia jasna, bronie oprawy gry, a wy jeszcze we mnie kamieniami rzucacie.


Na pewno są bardziej kolorowe gry, ale nie jestem w stanie się zgodzić z tym że Last of Us brakuje koloru. Gdybyśmy cały czas poruszali się w ruinach miast w nocy, najczęściej kanałami ( patrz początek gry) to jestem w stanie się zgodzić. A tu dzięki ukazania świata opuszczonego przez ludzie przez 20 lat mam w centrach miast piękną wiosnę, brakuje chyba tylko donic z kwiatami :).

Właściwie to kolorystyka jest bardzo podobna do poprzednich gier Naughty Dog. Mieliśmy dżunglę potem ośnieżone szczyty i jaskinie lodowe a na koniec miasto ukryte wśród tych gór które wyglądało jakby mieli tylko jedną porę roku - lato. Kolejna odsłona zabrała nas oczywiście do dżungli a potem na pustynne tereny i oczywiście na koniec do rozświetlonego zapomnianego miasta.

I to właśnie można zarzucić ND, że stosują ten sam schemat "kolorystyczny" w kolejnych grach. Ponadto mechanika gry niewiele różni się od Uncharted.

Ja tu nie widzę żadnych rewolucji na miarę 10/10 "gra roku", ale tego że gry od Niegrzecznego Psiaka mają naprawdę ładną i dopracowaną kolorystykę oraz czasami (jak wypadku ostatniej gry) wciągającą i intrygującą fabułę będę bronił jak niepodległości :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>Ponadto mechanika gry niewiele różni się od Uncharted.
Jak to niewiele się różni? Obie gry to TPP i obie zrobiło Naughty Dog i na tym właściwie podobieństwa się kończą.

Aha, no i jeszcze

Spoiler

Nolan North

;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Spróbuj zagrać w Unreal Tournament ''99 na padzie"

No bez jaj, wyciągasz i się pytasz czy ktoś gra w UT z 99r. w 2013r.? Niektórzy gracze to jeszcze się wtedy nie urodzili. Twoja opinia jest typowa dla PC''towego fanboja który nie ma pojęcia co się dzieje na rynku i jak zmieniają się gry. Sam byłem wymiataczem w UT2 i tam trzeba było mieć niezłe skile aby latać po mapie a nie to co w pierwszym UT. Oczywiście że nie dałoby się tam tak grać na padzie jak na myszce ale nawet i UT3 nie był robiony pod pada. Tak jak Quake są to gry typowo turniejowe i które rozwijały się na PC. Obecne shotery są specjalnie robione na konsole co widać po tym że zniknęły apteczki, przeciwnicy mają wydłużony czas reakcji i wiele innych rzeczy które sprawiają że granie na myszcze przypomina jazdę na rowerze z dodatkowymi kółeczkami dla małego dziecka. Śmiech mnie wtedy ogarnia jak ktoś pisze że mu się lepiej wtedy gra bo nawet małe dziecko w końcu uczy się jazdy bez dodatkowych kółek. Moja przygoda z padem na PC zaczęła się od rodzimego Dead Island który wydał mi się pozbawiony sensu grania na myszcze bo interfejs na PC był spartolony i wybór broni był nieintuicyjny i mylący. Co innego na padzie na który ten system został stworzony, od razu inna bajka a sterowanie pojazdem to inny świat. Zombiaki nie były szybkie i celowanie było lekkie i przyjemne niż trolowanie garbem przed monitorem. Następnie padło na Rage który wydał mi się strasznie prosty nawet na wysokim poziomie trudności. Dopiero pad dał mi przyjemność z celowania i jakieś wyzwanie. Ostatnio kupiłem GOTY Bioshock na PS3 i co mnie uderzyło to to że na konsoli jak wybieramy broń i plazmidy to czas się zatrzymuje. Na PC ręka na ślepo trafiała w klawisze wyboru broni podczas akcji i często gineliśmy bo nie zdążyliśmy wybrać tego czego nam było trzeba. W związku z tym wszyscy wybierali te plazmidy które były najmocniejsze i rozwijali je a resztę uznali za nieistotne i mało interesujące. I dopiero grając na konsoli można było rozwijać i obczaić działanie innych plazmidów. Gra jest przez to bogatsza niż wersja PC''towa która ma jeszcze problemy z 2 częścią gdzie nie ma natywnego 16:9 a rozszeżone 4:3 przez co był lag podczas celowania. Z grania na myszce wyrosłem bo lubie grać na luzie na kanapie leżąć a nie garbić się przed monitorem. Granie ma padzie jest mniej męczące fizycznie i przez to bardziej zwracam uwagę na otoczenie przechodząc grę. Nie ma szarpania obrazu przy szybkich ruchach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.06.2013 o 21:23, TAPOUT napisał:

No bez jaj, wyciągasz i się pytasz czy ktoś gra w UT z 99r. w 2013r.? Niektórzy gracze
to jeszcze się wtedy nie urodzili. /ciach/


Przeczytalem te sciane tekstu i wynika z niej jedynie, ze gry na konsole sa uproszczone (brak apteczek, wolno reagujacy przeciwnicy itd.) i maja niedokladne sterowanie, z czym sie zgadzam.
Reszte to nie wiem nawet jak skomentowac, gosc twierdzi, ze niby niedokladne i kiepskie sterowanie jest lepsze niz to dokladne, bo gra zostala do tego slabego przystosowana. Albo ze przez dokladniejsze sterowanie nie mogl eksperymentowac z plazmidami. No rotfl jakis.
Te wszystkie zale oznaczaja tylko tyle, ze sie producenci nie przylozyli do pecetowego portu i go nie przemysleli i zwyczajnie skopali. Nic wiecej.
Co do analogi z rowerem- zupelnie nietrafiona. To predzej mysz, a nie pad, jest rowerem bez malych kolek, narzedziem trudniejszym do opanowania i wymagajacym wiekszego skilla, ale jednoczesnie dajacym wikeszy komfort i dokladnosc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> fajna gra ale sukcesu nie odniesie dlatego że jest tylko na ps3. Jak by była też na X360
> i Pc to miała by szanse być grą roku.

The Last of Us w pierwszym tygodniu sprzedało się w ilości około 1,2mln więc nie jest źle ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Demagol Zmień psychologa.

@Harunia Nigdzie nie napisałem że sterowanie na padzie jest niedokładne. Umiesz czytać ze zrozumieniem? Jest dostosowane do czasu i reakcji na jaki pozwala pad. Ja się nie żaliłem tylko napisałem jak jest, a żalisz to się ty że porty non stop masz skopane na PC. Ale co ma port do gameplayu to nie mam pojęcia bo to że w porcie przenosi się sterowanie na klawiaturę i mysz to wiem ale żeby ktoś dostosowywał cały gameplay to w życiu nie słyszałem.

"To predzej mysz, a nie pad, jest rowerem bez malych kolek, narzedziem trudniejszym do opanowania i wymagajacym wiekszego skilla, ale jednoczesnie dajacym wikeszy komfort i dokladnosc."

Ty się zastanawiasz co piszesz? Najpierw żale że granie na padzie to tragedia a później że na myszce jest jeszcze trudniej, ale za to że jest trudniej to jest większy komfort i dokładność. Dawno nie czytałem takich bzdur. Nie wiem ile masz klas podstawówki ale ja szkołę skończyłem 10 lat temu i tyle samo lat mam PC więc wiem lepiej od ciebie co wymaga większego skilla. Pewnie dlatego też że w przeciwieństwie do ciebie pada mam od czasu Pegasusa i PSX po czym rozstałem się z konsolami na 10 lat aby niedawno wrócić do PS3. Jestem graczem a nie trollem którego życie polega na udowadnianiu innym że lepsze jest to co mam ja a nie inni. Moje obserwacje wynikają z doświadczenia a nie z hejtu innych troli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.06.2013 o 22:27, Harunia napisał:

Przeczytalem te sciane tekstu i wynika z niej jedynie, ze gry na konsole sa uproszczone
(brak apteczek, wolno reagujacy przeciwnicy itd.) i maja niedokladne sterowanie, z czym
sie zgadzam.

Interesujące. Bo brak apteczek pojawiał się już wcześniej, i to nie tylko na konsolach.

Nie, Halo się nie liczy. Tam apteczki akurat były.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lucas walisz takimi spoilerami, że jakbym już gry nie skończył, to bym się do Ciebie na Grochów przejechał, by pobawić się nieco w ogrodnika. Fajny tekst, ale przez spoilery absolutnie nie nadający się do linkowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować