Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Broken Age podzielony na dwie części - Double Fine nie ma pieniędzy na dokończenie gry

37 postów w tym temacie

Mówiac krótko - Tim wydymał swoich najwierniejszych fanów bez mydła. Pozostaje mieć nadzieje, że ci wyciągną stosowne wnioski i następnym razem się dwa razy zastanowią zanim powierzą swoje pieniądze naciągaczowi :/

To ostatnie pisze z dużym smutkiem, bo jestem (a raczej byłem - do dziś) sympatykiem Tima i jego gier (ze względu na ich oryginalność). Teraz jednak ten pan jawi się jako zwyczajny oszust. Tak to wygląda i nie ma co (ku pokrzepieniu serc) się oszukiwać, że jest inaczej :/ Chyba jedynie ciężki frajer jest gotów uwierzyć, że ktoś się "machnął" w kosztorysie o prawie trzy miliony martwych prezydentów.

Naiwniakom, którzy (w dobrej wierze) wsparli projekt szczerze współczuje - dostaną połowę gry. A później resztę - MOŻE.* Coś jak wypłata w ratach w podupadającej firmie... Przykra sprawa.

*Double Fine = Amber Gold growego biznesu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jezu, Tim... ugh. Przebimbałeś 3 MILIONY DOLARÓW. Miała być mała gierka w 8 miesięcy za 400K. Minęły 2 lata i skończyły ci się 3 miliony. Co za idiota.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No po nim bym się tego nie spodziewał. Wiem z doświadczenia że w budżecie może być pewna zmiana, nawet czasami do 100% wcześniejszej wyceny ale.. AŻ TYLE ?:) coś tu śmierdzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem na co poszła ta kasa i jakim cudem w oryginale wyszło mu 400 tysięcy...


I ciekaw też jestem, jak to będzie wyglądało z Obsidianem i Brianem Fargo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że Double Fine z Timem Schaferem na czele próbują nieźle naciągnąć graczy, otrzymali ponad ośmiokrotnie więcej pieniędzy niż teoretycznie potrzebowali, a teraz brakuje im kasy na połowę gry. Dodatkowo parę dni temu zakończyła się zbiórka na Massive Chalice, w której zebrali ponad 1,2 mln dolarów, a chcieli otrzymać prawie 750 tys. dolarów. Jeśli potrzebują na sfinalizowanie Broken Age szesnastokrotnie więcej pieniędzy niż zakładali, to boję się myśleć, co będzie z Massive Chalice...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobrze że przynajmniej honor crowdfundingu ratują takie projekty jak Star Citizen czy Dreamfall: Chapters, które są rzetelne i już coś pokazali. Mam nadzieję że przyćmią to co zrobiło Double Fine i ludzie nie zrażą się do Kickstartera bo to byłby hamulec dla ambitnych gier.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wtf?! Przecież ja bym tego tak nie zostawił... To jest absurd. Zwykła przygodówka oszacowana na 400k dolarów zbiera 3mln dolarów i wszyscy są happy z nadziejami, że powstaną kolejne części lub jakieś bonusy. Teraz te 3mln starcza tylko na połowę gry?! A druga połowa powstanie za kasę ze sprzedaży?! Przecież przygodówki są tak niszowe obecnie, że raczej mało kto(prócz tych którzy już się złożyli) zainteresuje się tą grą...
Do tego to prawie 10mln złoty!! O ile się nie mylę, nawet Wiedźmin za tyle nie powstał(nie wiem, czy nawet nie za połowę tej sumy...)
Pozdro i współczuje wychujanym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.07.2013 o 11:07, Kadaj napisał:

Buehehe, ciekawe kiedy następni. Choć Fargo spryciarz, zrobił 2 zbiórki i ma płynne budżety.
;p

Fargo mając dłuższe doświadczenie w branżym, założył i kierował Interplayem. On raczej takiego cyrku nie narobi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.07.2013 o 11:20, Afro69 napisał:

Do tego to prawie 10mln złoty!! O ile się nie mylę, nawet Wiedźmin za tyle nie powstał(nie
wiem, czy nawet nie za połowę tej sumy...)


^^ za połowę ? Wiedźmin kolego kosztował ponad 20mln złotych więc raczej się mylisz :)
Co do newsa to ładnie Tim postąpił z fanami, gra zapowiada się ciekawie ale co z tego skoro zrobił graczy w konia ? Wiadomo można zrobić mały zgrzyt w obliczeniach ale to są 3 mln a nie 400tyś. Oby pożałowali tego i życzę im z całego serca wszystkiego najgorszego bo sam dołożyłem cegiełkę do tego projektu..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no to spoko macie w bani,gosciu chce 400 tysi aajecie mu 3 miliony, sam zrobilbym gierke za te 400 jak obiecywalem i tak jak mialo byc w planach, reszta do kielni, po co placicie skoro ja chcialem tylko tyle, to reszty nie oddam logicznie myslac, bo o reszte nie prosilem,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Dared00 - "jezu, Tim... ugh. Przebimbałeś 3 MILIONY DOLARÓW. Miała być mała gierka w 8 miesięcy za 400K. Minęły 2 lata i skończyły ci się 3 miliony. Co za idiota." - Najdurniejszy komentarz ever?

Właśnie te 3 miliony są problemem. Tak, miała być gierka za 400 tysięcy, i to jest problem, bo wszystko tak się rozrosło. To wszystko trzeba dokładnie rozplanować, wszystko trzeba wydać co do centa, a nie zrobić grę za 30% a resztę oddać żonie.

Poza tym, jakie dwa lata...? Rok.

Tim dał plamę, zaliczył faila, ale powstrzymałbym się z komentarzami o "dymaniu" fanów, lol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się ze Zdeniem. Nie robiłbym z Tima naciągacza. Mechanizm jest naprawdę prosty: zebranie kilkukrotnie większej, niż planowana, sumy nadmuchuje ambicje i powoduje niekontrolowany, dziki rozrost samego projektu, a konsekwencją tego, z kolei, jest niedokładny, nieprzemyślany i chaotyczny kosztorys - bo ciężko coś sensownie zaplanować, kiedy wizja ciągle się zmienia. Gra, nad którą DF pracuje po prostu nie jest już tą przygodówką za 400k, którą ludzie na początku wsparli - i w tym właśnie tkwi problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.07.2013 o 11:52, Zdenio napisał:

Właśnie te 3 miliony są problemem. Tak, miała być gierka za 400 tysięcy, i to jest problem,
bo wszystko tak się rozrosło. To wszystko trzeba dokładnie rozplanować, wszystko trzeba
wydać co do centa, a nie zrobić grę za 30% a resztę oddać żonie.

No i rozplanował co do centa. Tyle, że zabrakło mu 300 milionów centów.

Z dwoma latami faktycznie pomyłka, kajam się.

@Aquma:

Dnia 03.07.2013 o 11:52, Zdenio napisał:

ciężko coś sensownie zaplanować, kiedy wizja ciągle się zmienia

To trzeba usiąść na tyłku i ustalić jedną wizję i kosztorys. ZANIM zacznie się robić grę, a nie w trakcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.07.2013 o 12:21, Dared00 napisał:

To trzeba usiąść na tyłku i ustalić jedną wizję i kosztorys.

Ale czyjeś pieniądze się tak fajnie wydaje. Zwłaszcza gdy nie ma wydawcy stojącego z batem nad głową. :3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mimo wszystko, to co widziałem do tej pory z Shadowrun Returns (ma już dzienną datę premiery 26 lipca), także świetna przygoda z FTL nie zmieniły na razie mojego zdania nt. crowd fundingu :P A jeszcze Sir, You Are Being Hunted i Wasteland 2 w tym roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować