Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Na świecie zostało około 25 studiów robiących konsolowe gry segmentu AAA

20 postów w tym temacie

Co za brednie...

Sony - 8
EA - 7
Ubisoft - 6
Activision Blizzard - 5
Square Enix - 5
Take-Two - 5
ZeniMax - 5
Microsoft - 4
Capcom - 3
Crytek - 3
Epic Games - 3
Nintendo - 2
Namco - 2
Sega - 2

Razem daje 60, a w dodatku liczby są zaniżone (pytanie jak definiujemy "konsolowe gry AAA").

Ponadto na pewno o kimś zapomniałem i nie liczyłem studiów 3rd party, których pewnie jest jeszcze raz tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.07.2013 o 11:04, Yezu napisał:

Sony - 8
EA - 7
Ubisoft - 6
Activision Blizzard - 5
Square Enix - 5
Take-Two - 5
ZeniMax - 5
Microsoft - 4
Capcom - 3
Crytek - 3
Epic Games - 3
Nintendo - 2
Namco - 2
Sega - 2

To jest liczba studiów, czy liczba gier?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

oczywiście, że studiów - w Ubi samo AC robią co najmniej 4 studia, Sony ma Naughty dog, Santa Monicę, Japan Studio, Team Ico, Polyphony digital etc. Samo EA ma osobnych ludzi od Fify, Maddena, NHL i NBA, nie wspominając o Criterion , Dice i BioWare. Microsoft atakuje z 343, Turn 10 i Lionhead. Capcom ma ekipy od Residentów i Monster Hunterów, jest Platinum Games, Arkane Studios, Ninja Theory, Team Ninja, Codemasters, Atlus, Bungie, w Acti 3 ekipi robią CoD, a jeszcze przecież są studia Konami, Square Enix (uwaga - sensacja! - Hitmana, Tomb Raidera, Final Fantasy i Sleeping Dogs robili inni ludzie!!!)... i można tak wymianiać. Innymi słowy ta teoria o 25 ekipach AAA jest tak głupia, że aż szkoda komentować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Kwestia ile z nich robi tytuly AAA. Dla mnie fifa czy nhl to nie jest aaa...


a co? indie? a może budżetówka zrobiona w garażu taty? :D tam więcej osób pracuje nad samą animacją i fizyką niż cały skład budujący walking dead.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i choćby taki Wiedźmin 2/3 chyba też można go nazwać grą AAA, no i Piranha bytes też przecież Risena 2 wydała no koleś wziął się za wróżenie z fusów, i troche przegiął może gdyby tak spekulował z kolegami to było by git, ale będąc takim Richard Hillemanem to nie powinno się tak przestrzelać :D No chyba że policzył sobie tylko same studia AAA w EA, albo liczył gry które są robione czysto zarobkowe(znaczy bez polotu, robione w 100% by wyciągnąć od klienta kase- tak tak mam na myśli COD) Zresztą wystarczy spojrzyć na studia które zostały po THQ, było ich(tych od AAA) z 3-4 ale dokładnie nie pamiętam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> > Kwestia ile z nich robi tytuly AAA. Dla mnie fifa czy nhl to nie jest aaa...
>
>
> a co? indie? a może budżetówka zrobiona w garażu taty? :D tam więcej osób pracuje nad
> samą animacją i fizyką niż cały skład budujący walking dead.
A między AAA i budżetówką nic nie ma?
Swoją drogą zgodnie z teorią oceniania firm rankigowych, powinny być jeszcze tytuły...AA+,AA,AA-,A+,A,A-,BBB+...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.07.2013 o 13:01, Glocks napisał:

A między AAA i budżetówką nic nie ma?


AAA
(video games) A quality video game expected to sell well, typically with a higher budget than budget software.

Która część definicji nie pasuje do FIFY? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.07.2013 o 13:10, CharonPL napisał:

Nie zapominajcie też, że mowa o nowej generacji. Ile ekip zapowiedziało tytuły AAA na
XOne/PS4? Na pewno nie 60 :]


On nie mówi tylko o studiach, które robią gry AAA na nowe konsole tylko o studiach, które robią gry AAA na konsole w ogóle (w sensie aktualną i nową generację). Przeczytaj artykuł, na którym bazuje news.
Generalnie troszkę się pan Rysio machnął w obliczeniach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> oczywiście, że studiów - w Ubi samo AC robią co najmniej 4 studia

Więc nie możesz powiedzieć, że każde to studia tworzy sobie grę AAA skoro 5 czy 6 pracuje razem nad jedną grą ("Jean Guesdon: Głównym studiem odpowiedzialnym za ACIVBF jest Ubisoft Montreal, ale produkcją zajmują się również inne oddziały (Ubisoft Singapur, Ubisoft Sofia, Ubisoft Quebec, odpowiedzialne za tryb dla jednego gracza oraz Ubisoft Annecy i Bukareszt, odpowiedzialne za tryb wieloosobowy)")

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.07.2013 o 13:38, Stingerji napisał:

Fifa to druga najlepiej sprzedajaca sie gra zaraz po Codzie, wiec nie mam pojecia jak
mozna nie traktowac jej jako produkcji AAA

Idąc tym tokiem rozumowania, to Minecraft też jest AAA.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Kwestia ile z nich robi tytuly AAA. Dla mnie fifa czy nhl to nie jest aaa...

Dla Ciebie może nie, ale Fifa to jest gra AAA.

AAA jest definiowane przez "wartość/walory produkcyjne" (nie jestem pewien jak dobrze przetłumaczyć "production value"). I co by nie mówić o Fifie to pod tym względem niczego jej nie brakuje.

A co do mojego postu, to chodzi o studia produkujące gry AAA na konsole, nie o gry, ani o studia w ogóle (tych jest duuuużo więcej). W dodatku nie wliczałem tych które jedynie pomagały przy produkcji (tzn. że jest tylko jedno studio pracujące nad AC IV, GoW itd.).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

AAA czym jest właściwie segment AAA i czym się różni od segmentów AA, A, AA+, AA- , BBB, BBC... i czy takie segmenty wogóle istnieją...?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.07.2013 o 08:40, naczelnyk napisał:

Wszystkie gry segmentu AAA są na konsole.


Zależy co się rozumie przez AAA. Jeśli marketing, to mógłbym się z tym zgodzić. Jeśli chodzi o budżet i jakość wykonania, to już nie, bo PC ma też swoje gry na wyłączność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować