Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Microsoft buduje międzyplatformowe mury?

17 postów w tym temacie

Microsoft trzyma sie anachronicznych zasad działania co jest według mnie głupie w świecie, gdzie stawia się otwartość i współpracę między różnymi użytkownikami. Mam nadzieję, że się na tym przejadą. Myślę, że te podziały w końcu runą i skończą się dziecinne wojenki pomiedzy właścicielami różnych platform.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cóż... Microsoft nie robi tego bez przyczyny. Te działania mają jakiś sens, z jakiegoś powodu strategia firmy wygląda tak a nie inaczej. I ten powód to zapewne pieniądze. Osobiście nie wiem, jak taka strategia pomaga Microsoftowi, ale... Pewnie jest w tym jakaś logika. Związana z zyskami rzecz jasna...

Zgadzan się jednak- nowa generacja prawdopodobnie zmusi ich do rezygnacji z takiej polityki. Walka będzie zbyt wyrównana, i Microsoft nie może sobie już chyba pozwolić na jakiekolwiek rzeczy, które zniechęcą potencjalnych nabywców do X1.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony dzielenie multi między PC, a konsolami jest trochę jakby nierówne, niesprawiedliwe? Ja grając na konsoli, nie wyobrażam sobie grać w FPS z kimmś z PC, bo po prostu w padzie nie ma takiej precyzji jak mysz i klawiatura. Z drugiej strony bijatyki czy gry sportowe lepiej się gra na padzie. Różnica tylko taka, że do PC podepnie się pada i można grać, a do konsoli klawiatury i muszki już nie. A nawet jak się kiedyś będzie dało, to już taka konsola nie będzie się różniła niczym od PC. To dzielenie między platformami wg mnie ma sens tylko w grach, w które lepiej się gra na padzie, inaczej to za pierona nie będzie równo.
A na dzielenie multi tylko między PS i xbox pewnie MS się nie zgodzi -.-'' a mimo wszystko fajne by to było, jednak raczej sznas na to nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Nic nowego, przecież to samo było z Xboxem 360, dlatego w Portalu 2 nie działa co-op
> z innymi platformami na 360.

Tekst dotyczy przecież Xboksa 360:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Z drugiej strony dzielenie multi między PC, a konsolami jest trochę jakby nierówne, niesprawiedliwe?
> Ja grając na konsoli, nie wyobrażam sobie grać w FPS z kimmś z PC, bo po prostu w padzie
> nie ma takiej precyzji jak mysz i klawiatura. Z drugiej strony bijatyki czy gry sportowe
> lepiej się gra na padzie. Różnica tylko taka, że do PC podepnie się pada i można grać,
> a do konsoli klawiatury i muszki już nie. A nawet jak się kiedyś będzie dało, to już
> taka konsola nie będzie się różniła niczym od PC. To dzielenie między platformami wg
> mnie ma sens tylko w grach, w które lepiej się gra na padzie, inaczej to za pierona nie
> będzie równo.
> A na dzielenie multi tylko między PS i xbox pewnie MS się nie zgodzi -.-'' a mimo wszystko
> fajne by to było, jednak raczej sznas na to nie ma.

Mówimy o grze mmo. Grałem w beta XIV zarwówno na PC jak i PS3. Różnocy żadnej (nielicząc grafy, ale i tak jak na 8 letnią konsolę jest super) na tyle, że nawet zastanawiam się nad graniem na PC na padzie (jest taka opcja w grze). Zresztą masz tu:

http://www.youtube.com/watch?v=31VUjynjed0

A na koniec - do PS3 podłączysz każdą klawiaturę i myszkę pod USB. Do PS4 będzie tak samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.07.2013 o 21:41, CepNaPysk napisał:

pierwsze pytanie to po co niby sie laczyc z ps i pc


Żeby grać wspólnie w mmo ze znajomimi którzy mają albo tylko PS3 albo tylko PC? Gra jest tego warta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ma to pewien sens. Microsoft już kiedyś testował cross platform gaming i okazało się, że jest trochę problemów z balansem między platformami. Ale myślę, że powody (oprócz pieniędzy) są inne. Microsoft trzyma swoje serwery w bardzo hermetycznym pojemniku - nigdy nie udostępniają żadnych systemów nie licencjonowanych przez nich na XBL, nie pozwolili na steama na XBL, inne usługi też są blokowane. Ma to plusy w takiej postaci, że dzięki takiej rygorystycznej polityce jeszcze nie było poważnego włamania na XBL (porównywalnego chociażby do tego z PSN). Zawsze granie na serwerach cross-platformowych może stworzyć jakąś lukę (nie wiem na czym się skończył włam na PSN, ale pierwsze plotki mówiły o tym, że winnym mógł być właśnie steam na PS3), tak luk nie ma - kosztem gracza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.07.2013 o 22:34, Xjumpaytech napisał:

Microsoft już kiedyś testował cross platform gaming i okazało się,
że jest trochę problemów z balansem między platformami.


Ale wtedy testował na FPSie, a tu masz MMO.

Dnia 09.07.2013 o 22:34, Xjumpaytech napisał:

Ma to plusy w takiej postaci, że dzięki
takiej rygorystycznej polityce jeszcze nie było poważnego włamania na XBL (porównywalnego
chociażby do tego z PSN).


Włamu na poziomie tego do PSN to nawet na pecetach dawno nie było (UPlay ostatnio nawet się nie zbliża) więc słaby ten plus, taki mocno na siłę wręcz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I bardzo dobrze. Po to kupiłem konsolę, by oddelegować się od dzisiejszej, chorej młodzieży. A poza tym, miałbym grać w 30FPSach w BF4, na 150FPS przy PC? Nie róbcie sobie jaj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.07.2013 o 02:56, Kettger napisał:

I bardzo dobrze. Po to kupiłem konsolę, by oddelegować się od dzisiejszej, chorej młodzieży.


Ekhm, znaczy na konsolach jest mniej chorej młodzieży? Objawienie tysiąclecia normalnie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Ma to plusy w takiej postaci, że dzięki takiej rygorystycznej polityce jeszcze nie było poważnego włamania na XBL (porównywalnego chociażby do tego z PSN).

Różnica między Sony a Microsoftem jest taka, że gdyby włam to był to byśmy się nie dowiedzieli. Biorąc pod uwagę doświadczenie Microsoft w robieniu serów szwajcarskich, można spokojnie zakładać, że takowy już nastąpił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak abstrahując od polityki sieciowej sony i ms - przecież gra siedzi na serwerach sqe i loguje się na nią identyfkatorem sqe - przynajmniej tak jest w becie na ps3 i pc, (która i tak przez większość czasu ma status maintance) więc powodem mogą być tylko pieniądze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować