Zaloguj się, aby obserwować  
Lukol1

Icewind Dale II

1960 postów w tym temacie

Dnia 30.10.2009 o 03:13, TetraGramaton napisał:

Przy ostatniej walce kiedy grałem pierwszym razem w IWDII to pomagalimi mnisi. Przechodzę
drugi raz grę i nie ma tych mnichów.
Pewnie to jakiś błąd w grze ?


Widać tym razem nie pomogłeś Ormisowi i tyle. Może przez przypadek go ubiłeś, bo przed podaniem antidotum wygląda jak Lemur ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.11.2009 o 14:31, TetraGramaton napisał:

Potężny atak ma kilka statusów, który wybrać kiedy i dlaczego ?


Chodzi ci o to że po wybraniu aktywacji potęznego ataku masz do wyboru kilka "wersji" tak ?
To znaczy pojawiają się ikony oznaczone numerami od 1 do 5 ?
Owe "statusy" to nic innego jak zwykły wybór ile chcesz przeznaczyć punktów z rzutów na trafienie na dodanie obrażeń. Np potężny atak 5 odejmie 5 pkt z twoich rzutów na trafienie i doda te 5 pkt do twoich zadawanych obrażeń.

Btw osobiście wolę eksperta, idealnie się sprawdza na zręcznościowej postaci.
Prowadzę swoją hybrydę drowa barbarzyńca4/łotr4/łowca4/woj4 zręcznościowca na dwa krótkie miecze, przy finezji nie czuję praktycznie kary na rzutach na trafienie a 5kp piechota nie chodzi [w sumie 42kp więc jest ok]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam zamiar pograć sobie w Icewind Dale (tyle że narazie pierwsza część+ serce zimy). I teraz mam kilka pytań. 1. Ilu osobową drużynę na początek zrobić. 2. Jakie klasy w niej umieścić? 3. Gdy umrze jakaś postać, to jak ją wskrzeszyć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W IWD jeszcze można pograć obojętnie jaką drużyną.
Kiedyś grałem samymi wojakami.
A wskrzeszać to możesz w świątyniach czy swoim doświadczonym kapłanem o ile w twojego padniętego ziomka nie walneła ''dezintegracja'',''palec śmierci'' czy ''petryfikacja''.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jaki haczyk? Nie ma żadnego haczyka, a Pietro87 już wszystko dokładnie wyjaśnił. Potężny atak jest atutem, w którym uzyskujemy coś kosztem czegoś innego. W tym przypadku rośnie nam ilość zadawanych obrażeń, ale spada premia do trafienia, czyli trudniej będzie nam trafić przeciwnika. Zatem najlepiej stosować go na wrogów z niską klasą pancerza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>W tym przypadku rośnie

Dnia 07.11.2009 o 16:27, Xanax napisał:

nam ilość zadawanych obrażeń, ale spada premia do trafienia, czyli trudniej będzie nam
trafić przeciwnika. Zatem najlepiej stosować go na wrogów z niską klasą pancerza.

Twoje wytłumaczenie do mnie mocniej przemawia i podałeś to na przykładzie.
A więc dobre to jest i widzę tu nawet zastosowanie. Nie będę go używał podczas normalnych walk,
tylko co najwyżej do ataków z zaskoczenia do ubijania niedobitków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.11.2009 o 16:51, TetraGramaton napisał:

>W tym przypadku rośnie
> nam ilość zadawanych obrażeń, ale spada premia do trafienia, czyli trudniej będzie
nam
> trafić przeciwnika. Zatem najlepiej stosować go na wrogów z niską klasą pancerza.

Twoje wytłumaczenie do mnie mocniej przemawia i podałeś to na przykładzie.
A więc dobre to jest i widzę tu nawet zastosowanie. Nie będę go używał podczas normalnych
walk,
tylko co najwyżej do ataków z zaskoczenia do ubijania niedobitków bądź nieuzbrojonych czarodzieji.

Dnia 07.11.2009 o 16:51, TetraGramaton napisał:



Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.11.2009 o 15:14, Oloninho napisał:

Witam. Mam zamiar pograć sobie w Icewind Dale (tyle że narazie pierwsza część+ serce
zimy). I teraz mam kilka pytań. 1. Ilu osobową drużynę na początek zrobić. 2. Jakie klasy
w niej umieścić? 3. Gdy umrze jakaś postać, to jak ją wskrzeszyć?


Zalezy jaki poziom trudności wybierzesz.
Najlepiej pierwszy raz sobie zostawic poziom trudnosci normalny i zrobic druzynę czteroosobową.
Cztery osoby najłatwiej ogarnąć, nie będa gubić ścieżek, 5-6 osób to lekki chaos [2 ostatnie osoby w teamie lubią się gubic/blokowac]

Polecał bym jako frontowego zawodnika jakiegos typowego woja - np krasnolud tarczowy, czysty wojownik, robiony na siłę, statystyki dac w kondycję do 14-16, możesz dac z 2 pkt na zręcznosć reszta jechać tylko w siłę.
Alternatywą może tu być tez pół ork barbarzyńca, najlepszy tankujący w grze, też robiony na siłę + kondycję, zręcznosc mu dac max do 12.
Kolejna ważna postac - kapłan, ktoś musi cię łatać w trakcie gry ^^, możesz go zmieszać z paladynem żeby był bardziej sprawny bojowo, no i buffy też są w cenie.
Łotrzyk - tez obowiązkowo, otwieranie zamków, rozbrajanie pułapek, mozna go zmieszać potem z wojownikiem dla polepszenia wartości bojowej, najlepiej zrobić na zręczność + inteligencje [brońsztylety lub łuk]
Ostatnia postac wedle woli - może być druid, może być mag - imho mag najbardziej przydatny.

Taka stereotypowa drużyna sprawdza się bardzo dobrze.


A jak się trochę ograsz to skok na wyższy poziom trudności i kombinacje =P
Ja np kocham postaci na zręczności robionej, fenomenalnie mi się grało swego czasu mieszanką drowa łotrzyk/wojownik, zaskoki + dobra walka wręcz cos pięknego, dwa krótkie miecze i jazda.
Teraz gram totalną hybrydą woj/łotr/barbarzyńca/łowca i tez jest naprawde świetnie, może nawet zagram ta hybryda na sercu furii [kozacki tryb, skończyłem dwa razy i ciagle nie mam dosyć ^^]


TetraGramaton:
To na kolejnym przykładzie z tym potęznym atakiem:
Powiedzmy że twój wojownik ma rzut na trafienie równy 25, a zadaje średnie obrazenia 15-20
Jak włączysz potężny atak 3 rzut na trafienie wyniesie : 22 za to obrażniea zmienią się na 18-23, jak włączysz potęzny atak 5 to rzut na trafienie wyniesie 20 a obrażenia 20-25.
Potęzny atak nie przydaje się zbytnio nisko poziomowym postaciom, bo traci się zbyt wiele pkt na trafienie [co ci z obrazeń jak i tak pudłujesz]
Za to dla postaci z poziomem 8-12 i wzwyż juz jest całkiem przydatny [tak samo ekspert tez się lepiej sprawdza od około 8 lvlu]


"W IWD jeszcze można pograć obojętnie jaką drużyną." - no mozna można na niskim poziomie trudności =P
Zrób serce furri samymi "wojakami" to pogadamy, na normalnym poziomie i wzwyż już nie jest tak słodko bo wrogowie nie pudłują jak by byli slepi [na łatwym mozna skończyć go nawet 1-2 osobowym teamem, dla tych co chca skończyć id2 jedną postacią najlepiej się sprawdzal przynajmniej mi kapłan i druid, można tez sobie ich pomieszać]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości dzisiaj pierwszy raz odpaliłem tą grę i pomimo, że oprawa jest jaka jest to jestem zachwycony tym tytułem. Nigdy jakoś nie miałem chęci aby go chociaż wypróbować, a tu proszę :D. Dzisiejsza noc to noc nieprzespana. O ile I część i jakieś tam dodatki, ten cały Baldur, Torment itd są podobne to bez zastanowienia będę musiał nabyć kolekcję RPG z platyny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.11.2009 o 13:58, Damianuss1 napisał:

Z ciekawości dzisiaj pierwszy raz odpaliłem tą grę i pomimo, że oprawa jest jaka jest
to jestem zachwycony tym tytułem. Nigdy jakoś nie miałem chęci aby go chociaż wypróbować,
a tu proszę :D. Dzisiejsza noc to noc nieprzespana. O ile I część i jakieś tam dodatki,
ten cały Baldur, Torment itd są podobne to bez zastanowienia będę musiał nabyć kolekcję
RPG z platyny.


Tak, Icewind Dale jest super, brakuje mi tylko rozmów między drużyną w stylu BG itp...Ale mimo to jest to jedyny "action RPG " które toleruję w tym gatunku ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pytanie. Może Wam się wydać trochę głupio, ale w sumie dopiero zaczynam grać w tę grę. Więc tak - przeszedłem prologa i co teraz? Byłem w tej innej lokacji, gdzie są ci orkowie, jednak za nic ich rozwalić nie mogę i teraz nie wiem co zrobić ;/ Proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.11.2009 o 13:58, Damianuss1 napisał:

Z ciekawości dzisiaj pierwszy raz odpaliłem tą grę i pomimo, że oprawa jest jaka jest
to jestem zachwycony tym tytułem. Nigdy jakoś nie miałem chęci aby go chociaż wypróbować,
a tu proszę :D. Dzisiejsza noc to noc nieprzespana. O ile I część i jakieś tam dodatki,
ten cały Baldur, Torment itd są podobne to bez zastanowienia będę musiał nabyć kolekcję
RPG z platyny.


A mi właśnie ta oprawa 2d pasuje niezmiernie bo cholernie działa na wyobraźnie, nie ma wodotrysków 3d jak w dzisiejszych produkcjach i jak jesteś fanem książek fantasy to wbrew pozorom ta twoja drużyna wygląda trochę w twoim wyobrażeniu wedle własnej woli [analogicznie czytając dobra knigę wyobrażasz sobie świat i bohaterów po swojemu]
Torment - jest zupełnie inny niż icewind, nie jest crpg akcji, można go skończyć bodajże wdając się tylko w 4 czy 5 walk w sumie, fabuła tormenta po dziś dzień jest jedną z najlepszych, cholernie oryginalnych historii jakie wymyslono.
Baldury - maja sporo akcji i równie dużo ciekawej fabuły [icewind jest imho genialny, dwójkę kocham na potęgę, ale fabułę ma średnią, tu się liczy bardziej gryw]


Oloninho
Może zwaliłeś kreację drużyny i masz zbyt źle zbudowane postacie, ewentualnie obniż poziom trudności.
Mogę ci rozpisać taki team dla początkującego i opis jak owe postacie rozwijać żeby się w miarę przyjemnie grało i żeby wszystko miało sens. Albo użyj którejś z zaproponowanych przez autorów drużyn [ale 6 postaci imho utrudnia rozgrywkę, idealny team to 4 postaci, max dla mnie to piątka ale już tu zaczyna się problem głównie z faktem że piaty member potrafi się gubić i blokować przez co więcej zlicza zgonów niż jest przydatny drużynie]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pietro, no co ty, 6 postaci w drużynie to nie problem, za to potrafi bardzo ułatwić rozgrywkę. Bardzo dobrym teamem będzie: wojownik, wojownik, wojownik, kapłan, złodziej, czarownik. Wojownikom na początku ładuj atuty w broń, którą mają używać, a czarownikowi wybierz czary, które działają na dużą ilość przeciwników, i które albo ich spowalniają, albo usypiają, albo unieruchamiają. Tak że na początek zamiast wybierać czary typu magiczny pocisk czy ognista strzała lepiej wybrać sen czy też spowolnienie. Dla magów nie marnuj atututów w stylu mocna budowa czy umiejętność władania broniami lecz raczej mistrzostwo w nekromancji i inne takie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam 4 osoby w drużynie. Wojownik - Tank (Krasnolud Tarczowy), Kapłan/Wojownik, Łotrzyk, Czarodziej. Może tu nie chodzi o drużynę, tylko o sposób, w jaki gram? Ja po prostu nie wiem jak używać skilli etc. Grałem w Baldura (chyba wszystkie przeszedłem - to było dość dawno) i nie miałem takich problemów. A teraz, gdy chcę grać w Icewinda to nie mogę orków rozwalić ;P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W co ich wyposażyłeś? wysyłanie łotrzyka/maga/czarownika do walki w zwarciu to proszenie się o śmierć. Ja w każdym razie drużyną złożoną z wojownika, "czystego" kapłana (zwarcie), oraz łotrzyka maga i czarownika nie miałem większych problemów. Aczkolwiek wcześniej bez czarownika było ciężko , bo "niewidzialności" dla wszystkich brakowało (z nią możemy przejść przez odziały wroga celem zaatakowania ich od tyłu)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zakładając że DPS to broń dystansowa daj mu w łapę jakiś młot i przemianuj go na drugiego "tankera" (skoro czysty kapłan się nadaje to jego mieszanka z wojem tym bardziej)

edit jak się czarodziejce czary skończą to niech tłucze z procy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.12.2009 o 11:55, S1G napisał:

Zakładając że DPS to broń dystansowa daj mu w łapę jakiś młot i przemianuj go na drugiego
"tankera" (skoro czysty kapłan się nadaje to jego mieszanka z wojem tym bardziej)

edit jak się czarodziejce czary skończą to niech tłucze z procy.


Z broni dystansowej wali tylko łotrzyk. Kapłanka normalnie z korbacza i tarczy. Dzięki za radę. Tak zrobię - dam czarodziejce w łapę procę jak się jej czar skończą i będzie z niej lać ;P

Btw. Już udało mi się pokonać tych orków ;P Zmniejszyłem trochę poziom trudności i poszło jak po maśle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować