Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Microsoft popełnił błąd słuchając klientów?

51 postów w tym temacie

Piotr Bajda

Jesse Schell nie ma na koncie wielu imponujących produkcji (choć stworzył na przykład Toontown Online - pierwsze MMO dla dzieciaków), ale jest szanowany w branży i często ma coś ciekawego do powiedzenia. Tym razem dzieli się opinią na temat zmiany polityki Microsoftu. Nie jest jej zwolennikiem.

Przeczytaj cały tekst "Microsoft popełnił błąd słuchając klientów?" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z taka filozofia to nic dziwnego, ze nie ma na swoim koncie zadnych imponujacych gier.

To nie wina klientow. Kto broni koncernom eksperymentowac i wprowadzac zmiany? Niech wprowadzaja, kombinuja, ale niech nie bedzie pozniej gadania, ze to klient nie docenil i sie nie zna. Takie spiewki by byly, ze nie ptorafimy docenic i dlatego sie nie sprzedaje.

Zasada rynku jest prosta: jest popyt to tworzy sie podaz. Oczywiscie w dzisiejszych czasach tez tworzy sie ludziom potrzebe posiadania X tworzac tym samym sztuczny popyt dla zaplanowanej podazy.

Na pewnoe sie nie zgadzam z nim odnosn ie sluchania klientow. Klienci sa rozni, z roznymi upodobaniami i preferencjami. Jest wiele glosow i tylko kwestia, ktore z nich zostana uslyszane.

Kiedy wiekszosc mowi jednym glosem (jak w wypadku X1) to znaczy, ze jest cos na rzeczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Komu normalnemu ograniczenia i tym samym ograniczanie „wolności” się podoba ?
Btw. na słuchaniu i zaspokajaniu potrzeb klientów opiera się fundamentalna zasada marketingu …

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Idąc tropem myśleniowym tego człowieka, gracze pragną by ich inwigilować i ograniczać.
Aha....

Nie dziwie się że nie stworzył niczego specjalnie dochodowego czy znanego, tylko te całe MMO dla dzieci, w końcu, dzieci i ryby głosu nie mają. Inna sprawa że każdy ma prawo do swoich poglądów, bez względu na to jak głupie by nie były.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W sumie to ma rację, najwięcej zarabia się na traktowaniu klienta jak debila i wmawianiu mu, że potrzebuje czegoś, co jeszcze 5 minut temu dla niego nie istniało. Większość i tak kupi z zadowoleniem, tylko niech potem "producenci" się nie dziwią, że bardziej wymagający klienci mają coś do powiedzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jestem naprawdę zmęczony ekspertami traktującymi klientów jak idiotów i wmawiającymi im, że na pewno chcą czegoś, czego nie chcą. Nie jestem, cholera, czterolatkiem. Potrafię pojąć pomysły, plany i założenia Microsoftu w związku z X1 i świadomie je odrzucam, uznając za niewygodne, szkodliwe, a potencjalnie również niebezpieczne.

Rozumiem, że z punktu widzenia producenta tego typu "innowacja" jest czymś upragnionym, ale w zaistniałej sytuacji wypada chyba przyjąć do wiadomości, że dla większości klientów wygląda to zgoła inaczej. Nie każdy pomysł jest trafiony, nie każda nowostka to sukces pokroju Wii - od czasu do czasu zdarzają się też w tej branży Virtual Boye. Bicie łapą w stół tego nie zmieni, obrażanie inteligencji klientów również.

Ach - i jeszcze jedno. Porzucona koncepcja X1 nie była jak Steam. Z wielu powodów, ale najważniejszy jest taki, że Steam funkcjonuje na wolnym rynku - musi rywalizować z konkurencją, walczyć o klienta. Pomysł M$ byłby w ramach swojej platformy monopolem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czesc z tego co mowi jest prawda jednak czuje wewnetrzny sprzeciw wobec slow ze rozmaite firmy sluchaja klientow... Gdyby blizzard mnie sluchal nigdy nie powstal by sc2 w 3
czesciach...

Trzeba jednak przyznac mu czesc racji.. Od lat Cod powstawal na tym samym enginie a teraz gdy grafika zostala znacznie ulepszona mowi sie ze nowa czesc nie ma takiego zainteresowania jak potrzebne ciekawe co? ;p


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie boimy się zmian, tylko ich nie chcemy debilu... jezu chryste na miłość boską, pudełka są fajne i gry bez potrzeby dostepu do neta też! pieprzcie się z tą całą rewolucją rynkową, ktora ewidentnie jest tworzona z myślą o was, a nie o nas!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Jestem naprawdę zmęczony ekspertami traktującymi klientów jak idiotów i wmawiającymi
> im, że na pewno chcą czegoś, czego nie chcą. Nie jestem, cholera, czterolatkiem. Potrafię
> pojąć pomysły, plany i założenia Microsoftu w związku z X1 i świadomie je odrzucam, uznając
> za niewygodne, szkodliwe, a potencjalnie również niebezpieczne.
>
> Rozumiem, że z punktu widzenia producenta tego typu "innowacja" jest czymś upragnionym,
> ale w zaistniałej sytuacji wypada chyba przyjąć do wiadomości, że dla większości klientów
> wygląda to zgoła inaczej. Nie każdy pomysł jest trafiony, nie każda nowostka to sukces
> pokroju Wii - od czasu do czasu zdarzają się też w tej branży Virtual Boye. Bicie łapą
> w stół tego nie zmieni, obrażanie inteligencji klientów również.
>
> Ach - i jeszcze jedno. Porzucona koncepcja X1 nie była jak Steam. Z wielu powodów, ale
> najważniejszy jest taki, że Steam funkcjonuje na wolnym rynku - musi rywalizować z konkurencją,
> walczyć o klienta. Pomysł M$ byłby w ramach swojej platformy monopolem.
a to jest bolesna prawda!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Komu normalnemu ograniczenia i tym samym ograniczanie „wolności” się podoba ?
> Btw. na słuchaniu i zaspokajaniu potrzeb klientów opiera się fundamentalna zasada marketingu
> …
>
Jakbyś się wgłębił w temat to byś wiedział, że nie ma tam żadnych ograniczeń.
Fizyczne nośniki do piachu ! Masa devów (w tym ostatnio Carmack) było za dystrybucją. Niestety sporo konsumentów nie lubi jakichkolwiek zmian.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


> najważniejszy jest taki, że Steam funkcjonuje na wolnym rynku - musi rywalizować z konkurencją,
> walczyć o klienta. Pomysł M$ byłby w ramach swojej platformy monopolem.
pokaż mi konkurencę dla steama. Nie cenową, ale tą DRMową. To też jest reżim, nie oszukujmy się.
Debilizm wypowiedzi cytowanej gwiazdy objawia się czym innym - jak wielkie koncerny doszły gdzie doszły? Bo ryzykowały. Czym był ubisoft 15 lat temu, a czym jest dzisiaj. Na pewnym etapie rozwoju przychodzi po prostu marazm i klepanie schematu w kółko. Klienci nie mają nic do tego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koleś idealnie oddaje moje poglądy. Robicie po nim pojazd ale tak na prawdę nie bardzo zrozumieliście co on mówi... bithc -> tu nie chodzi o to co ty chcesz czy oni chcą czy ja chcę czy ktokolwiek. Świat się zmienia bo taki już jest. Każde pokolenie coś zmienia nie bo chce ale bo tak jest. Śmiejemy się że gimbusy z gimnazjum grają w CODa ale jeszcze kilka lat temu to my byliśmy gimbusy... jeśli ktoś stoi w miejscu to znaczy że się cofa... bo świat nie poczeka ze zmianami tylko dlatego że bithc powie "świat ty debilu nie chcę zmian" :D to co kilka lat temu było fajne teraz jest średnie a jutro będzie żenująco słabe...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ok zmiany zmianami, ale czemu na gorsze? bo nowsze to lepsze? koniec tematu, bo technologia musi sie rozwijac w taki sposob na jaki już i tak ją stać, wprowadzając drmy i różne udziwnienia ktore wcale nie są rewolucją tylko juz znanym patentem a w innej formie i otoczce... buzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.08.2013 o 12:25, bithc napisał:

Potrafię
> pojąć pomysły, plany i założenia Microsoftu w związku z X1 i świadomie je odrzucam,
uznając
> za niewygodne, szkodliwe, a potencjalnie również niebezpieczne.


WOW. Naprawdę po tych kilku ogólnikowych newsach którymi nakarmił nas M$ potrafiłeś ogarnąć całą ich strategię, plany długoterminowe, wpływ na globalną gospodarkę? Chyba powinni cie zatrudnić w Sony byś na podstawie dźwięku włączania Windowsa rozkminiał ich technologię. Albo co najmniej powinieneś jak wróżbita Maciej dostać swój program w TV :) Ogarnij się ... jest dokładnie jak koleś pisze! Przestraszyłeś się zmian i założyłeś najgorszy możliwy scenariusz!! Tak jak mój dziadek się przestraszył bankomatów i do tej pory trzyma kasę w skarpecie. Nie dlatego że bankomaty są złe bo przecież maszyna trzyma całą jego kasę...

Dnia 05.08.2013 o 12:25, bithc napisał:

> walczyć o klienta. Pomysł M$ byłby w ramach swojej platformy monopolem.
a to jest bolesna prawda!!


Ale co to znaczy w ramach platformy? Czy Tesko jest monopolistą bo w ramach ich sklepu tylko oni sprzedają towar? Nie podoba Ci się co widzisz to idziesz do konkurencji (Sony?) a jeśli możesz tak zrobić to znaczy że nie ma monopolu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

widac ze ty sie, starasz o prace ale jako PRowy krzykacz microsoftu, ktora zna całą ich strategie negując nas których nie znamy, no przykro mi że lecisz na takie tanie chwyty wielkich gigantów i nie podwazaj mojego zdania bo ja mam w dupie zdanie jakiegos podniecającego się gospodarką gościa, tylko napisz ze jests ich fanem i kochasz to co robią, a nie próbujesz wmowic innym ze są cacy kiedy nie są...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.08.2013 o 12:31, bithc napisał:

ok zmiany zmianami, ale czemu na gorsze? bo nowsze to lepsze? koniec tematu, bo technologia
musi sie rozwijac w taki sposob na jaki już i tak ją stać, wprowadzając drmy i różne
udziwnienia ktore wcale nie są rewolucją tylko juz znanym patentem a w innej formie i
otoczce... buzi


No właśnie w tym problem... ty nie wiesz jeszcze dokładnie CO się miało zmienić. M$ rzucał ogólnikami. Brak konkretów. Mgliste wizje dla ogółu. Ale ty nie wiedząc CO się stanie wiesz już JAK TO SIĘ SKOŃCZY. Narzekasz na DRMy ... ale przecież to jest "pieść teraźniejszości". Tak więc wyraźnie nie podoba ci się to co teraz się dzieje. Nie podoba ci się ale nie chcesz żeby to się zmieniło...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować