Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Guild Wars 2 najszybciej sprzedającym się MMO w historii?

49 postów w tym temacie

"Na czym polega fenomen Guild Wars 2?"

Fenomen? Twórcy naopowiadali przed premierą bajek, że to będzie wow killer, MMO z w pełni otwartym światem, gra z normalnym levelowaniem i rozwojem postaci, zupełne przeciwieństwo pierwszej części...
I sprzedaż była dobra, ale ilość aktywnych graczy już nie jest. Sam się dałem oszukać - na gameplayach wyglądało to zachęcająco. A jak jest w praktyce? Mapa świata jest ogromna (po co?...), podzielona na masę obszarów (w większości których spotkanie choć jednego gracza to cud), w PvP nie liczy się to co osiągnęliśmy w normalnej rozgrywce (nie mam żadnej motywacji, żeby rozwijać i ulepszać postać w PvE skoro... wykorzystam to tylko do szybszego ubijania durnych potworków, zamiast w PvP) . Postacią na lvlu 7 (chyba wtedy odblokowuje się pierwszy slot na "umiejętność specjalną") gra się praktycznie tak samo jak na 80lvlu - te same skille (no prawie, bo elitarny skill można mieć chyba dopiero na 30 czy 40lvlu), tak samo nudna i powolna walka, tylko skin pancerza inny i jakieś "drzewka" rozwoju, które dają tylko ulepszenia wybranych statystyk.
Oto wielkie Guild Wars 2... Największe nieporozumienie w historii gier MMO.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Również dałem się nabrać na te bajeczki z przed premiery. Będę pamiętał żeby następnym razem już nie kupować w ciemno mmo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Fenomen? Twórcy naopowiadali przed premierą bajek, że to będzie wow killer, MMO z w pełni
> otwartym światem, gra z normalnym levelowaniem i rozwojem postaci, zupełne przeciwieństwo
> pierwszej części...

Ciekawe... Ja też takie miałem wrażenie po zapowiedziach. Natomiast cała masa ludzi twierdzi, że gw2 miało być praktycznie tym samym co gw1. Cieszę się, że nie jestem sam...

> I sprzedaż była dobra, ale ilość aktywnych graczy już nie jest.

Skąd wiesz? Są jakieś oficjalne dane na ten temat? I czym dla ciebie jest "aktywny gracz"? W przypadku WoW''a to chyba oznacza tych płacących abonament. Ale w gw2?

> nudna i powolna walka

Ciekaw jestem skąd to się wzięło... No jeszcze mogę się zgodzić, że dla kogoś walka może być nudna - z gustami się nie dyskutuje. Ale powolna? Zapewniam cię, że w innych MMO jest o wiele mniej dynamiki.

PS WvW pozwala na wykorzystanie swojej postaci do walki z innymi graczami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.08.2013 o 10:33, HiddenNick napisał:

Skąd wiesz? Są jakieś oficjalne dane na ten temat? I czym dla ciebie jest "aktywny gracz"?
W przypadku WoW''a to chyba oznacza tych płacących abonament. Ale w gw2?

Taki który gra stale a nie od święta (czytaj patcha dodającego content), na chwilę obecną mam pięć postaci na 80lv, wbitego dungeon mastera i 100% odkrytego świata. I poza ciułaniem/liczeniem na drop prekursora nie mam co robić. Zwyczajnie content PvE się skończył zostaje właśnie czekać na coś nowego, problem z tym czymś nowym jest taki że nie starcza na zbyt długo. Zostaje czekać na dodatek którego nie będzie, przynajmniej na chwilę obecną wg wypowiedzi twórców. Więc tak ludzi gra mniej bo część się zwyczajnie na tej grze przejechała.

Dnia 19.08.2013 o 10:33, HiddenNick napisał:

PS WvW pozwala na wykorzystanie swojej postaci do walki z innymi graczami.

WvW pozwala na wykorzystanie swojej postaci jako elementu zergu do walki z innym zergiemi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> w PvP nie liczy się to co osiągnęliśmy w normalnej rozgrywce (nie mam
> żadnej motywacji, żeby rozwijać i ulepszać postać w PvE skoro... wykorzystam to tylko
> do szybszego ubijania durnych potworków, zamiast w PvP)

Od jakiegoś czasu nie grywam w MMO, ale chyba nic się od tamtego czasu tak mocno nie zmieniło, żeby w PvE nabijać itemy do setów PvP? To już w starym WoW-ie były sety PvE i PvP, także raczej się nie mylę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fenomen polega na tym, że sprzedali wyhajpowanego kota w worku bez możliwości prostej odsprzedaży konta. To, że ktoś kupił tytuł nie znaczy, że gra jest dobra lub 3 miliony osób aktywnie gra. Np. ja mam pre-ordera, ale już nie gram jednak jestem w tej statystyce będąc częścią fenomenu. Fenomenem jest 3miliony aktywnych graczy, na 3 miliony sprzedanych kopii.

Jeffero wyczerpał w sumie temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ha, nie jestem sam... osobiście tak napalony na tą grę byłem że jak osioł kupiłem pre-order dodatkowo jakiejś lepszej i niestety droższej wersji... do dziś żałuje, ta gra to MMO na singla, dosłowne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale pierdzielicie głupoty. Gra jest niesamowita, Mocno zamieszała w świecie MMO, nie ma grindu, jest wiele nowatorskich rozwiązań, gram od premiery (a właściwie od 3 dni przed, bo zrobiłem pre-ordera) i wiem, że pogram jeszcze wiele lat. W GW1 grałem 6 lat a GW2 oferuje 4-5 razy tyle co jedynka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> ta gra to MMO na singla, dosłowne.

Ciekaw jestem dlaczego? Jak grasz w inne MMO to questy wykonujesz z drużyną? Co jeszcze robisz w grupie? Bo ja przeważnie w grupie gram tylko w lochach - a to są instancje. A może tobie chodzi o coś innego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Ale pierdzielicie głupoty. Gra jest niesamowita, Mocno zamieszała w świecie MMO, nie
> ma grindu, jest wiele nowatorskich rozwiązań, gram od premiery (a właściwie od 3 dni
> przed, bo zrobiłem pre-ordera) i wiem, że pogram jeszcze wiele lat. W GW1 grałem 6 lat
> a GW2 oferuje 4-5 razy tyle co jedynka.

Dokładnie, ja nie wiem czego oczekują niektórzy...
Ja gram od premiery (pre-purchase) i podobnie jak kolega, grałem MASĘ w GW1, i w 2ce nie zrobiłem jeszcze main questa, nabiłem "tylko" jedną osiemdziesiątkę - dlaczego? Bo gram na luzie. Walnę dailisa i w sumie tyle chyba, że nabije odpowiedni poziom na personal storyline (które jest mega moim zdaniem) lub mam fazę. Nawet jak godzinkę dziennie sobię pogram to jest bardzo fajnie.
Moim zdaniem ta gra jest na tyle "hardkorowa" na ile jej pozwolisz. To, że ktoś gra w to 7 dni w tygodniu po 6-8h i nagle się dziwi, że nie ma kontentu jest śmieszne.
Podobnie można powiedzieć co do WoWa, którego grałem z przerwami jakieś 3 lata - zrobiłem 80 i crafting na maxa i jedyne co zostało to farma w ZulAman (wtedy przestałem grać), na raidy Cataclysmowe nie chodziłem bo...byłem za mało fajny :P

Zastanawia mnie tylko jakie byłoby to idealne MMO, które część z Was szuka?...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.08.2013 o 11:35, General_Marcin napisał:

Ale pierdzielicie głupoty. Gra jest niesamowita, Mocno zamieszała w świecie MMO, nie
ma grindu, jest wiele nowatorskich rozwiązań, gram od premiery (a właściwie od 3 dni
przed, bo zrobiłem pre-ordera) i wiem, że pogram jeszcze wiele lat. W GW1 grałem 6 lat
a GW2 oferuje 4-5 razy tyle co jedynka.


Internet to taki pospolity psycholog. Tu się przychodzi żeby się wypłakać... Tak to już jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

GW2 szypko z nudził mimo lepszego stylu walki w MMO.

p.s:nabity commader sam i zaliczenie paru lochów .... a zabawę w turystę odpuściłem bo nie dla mnie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W ogóle to uwielbiam jak ludzie, którym się GW2 podoba uważaja, że reszta jest w błędzie twierdząc, że im się gra nie podoba. Nie ogarniam tego - dla kogoś mechanika GW2 jest słaba i tyle, nie lubie, nie podoba się, eot. Jednak internetowi psycholodzy i ludzie niezindoktrynowani przez WoWa (jak zapewnie nazywają się w swoich wewnętrznych kręgach) z uporem maniaka piszą nam - nie może ci się ta gra nie podobać, bo bla bla bla.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować