Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

The Elder Scrolls Online będzie wymagało opłacania miesięcznego abonamentu

67 postów w tym temacie

Zgadzam się z przedmówcami, że najpewniej przejdzie na model F2P.
Chociaż mam nadzieję, że nie.

Wolę gry MMO z abonamentem, ale kiedy jest jakiś okres (chociaż te głupie 10 dni) na przetestowanie za friko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o samą grę, to po tym co widziałem raczej nie wzbudziła ona mojego zainteresowania. Jeżeli chodzi o abonament, to już chyba wolałbym go zapłacić i mieć spokój, z dostępem do całej zawartości niż użerać się z kolejnym mmo typu p2w z mikropłatnościami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.08.2013 o 17:02, Kafar napisał:

Serio myślisz że nie będzie takiego sklepiku ?:D ale serio ?:D stworzonka, czapeczki
itp. itd. ;)


Jeśli będą to tylko stworzonka, mounty czy inne temu podobne pierdoły, które de facto nie mają wpływu na grę, to nie będzie mo to w żaden sposób przeszkadzać. Sklepik jak w WoWie, czyli właśnie mounty, pety i czapeczki mi odpowiada. Jak ktoś chce, to niech kupuje, tylko żadnej przewagi nad innym graczem i tak mieć nie będzie. Sam kupowałem pety, także jak dla mnie to jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lepiej by już chyba wyszli stosując model buy to play. Tym bardziej, że zapowiada się na kolejne typowe fantasy MMO, których jest zatrzęsienie (s-f MMO o wiele mniej), więc tym trudniej im będzie się przebić. Atutem pozostaje oczywiście marka, tyle tylko, że typowo singleplayerowa część targetu serii może w ogóle nie sięgnąć po ten tytuł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.08.2013 o 17:52, Jarden napisał:

Jedyna sensowna gra F2P jest Guild Wars 2 ale za to nie ma tam praktycznie zadnego nowego
contentu.


Tyle tylko, ze GW nie jest F2P, tylko B2P, a to jest roznica.

Co do newsa, to zycze im szczescia. Ciekawe, czy pobija rekord EA w tempie przejscia z abonamentu na F2P...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przyznam się że ucieszyła mnie ta wiadomość. :) Nienawidzę f2p i uważam to za zło absolutne :p 13 euro to nie jest dużo kasy (a przynajmniej w europie zachodniej).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.08.2013 o 22:03, Ring5 napisał:

Tyle tylko, ze GW nie jest F2P, tylko B2P, a to jest roznica.

Co do newsa, to zycze im szczescia. Ciekawe, czy pobija rekord EA w tempie przejscia
z abonamentu na F2P...


Prawie ze jedno i to samo, tak czy siak producent poza sprzedaniem gry nie dostaje nic na utrzymanie serwerow.
Jesli bedzie bardziej dopracowana gra z ciekawszym end game contentem niz TOR to jest to calkiem mozliwe, zalezy tez jak duza ilosc fanow ma sam swiat Elder Scrolls.
Ja zycze im jak najlepiej bo dlamnie mmo w formie F2P to po prostu jedno wielkie badziewie, wole placic te 50zl miesiecznie i miec wszystko niz placic za "fragmenty" contentu co przewaznie wychodzi duzo drozej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.08.2013 o 04:51, Jarden napisał:

Prawie ze jedno i to samo


Oczywiscie... Darmowa pizza czy pizza za ktora musimy zaplacic... prawie to samo...

Dnia 22.08.2013 o 04:51, Jarden napisał:

tak czy siak producent poza sprzedaniem gry nie dostaje nic na utrzymanie serwerow.


I, jak widac na przykladzie GW i GW2, to w zupelnosci wystarczy.

Dnia 22.08.2013 o 04:51, Jarden napisał:

Jesli bedzie bardziej dopracowana gra z ciekawszym end game contentem niz TOR to jest
to calkiem mozliwe


To byloby mozliwe kilka lat temu. Teraz gier z abonamentami jest na rynku kilka, wiekszosc ma juz swoja wierna grupe fanow (WoW, EVE), wiec nowej grze bedzie bardzo ciezko sie przebic i utrzymac z abonamentem. Gdyby zaoferowali graczom cos, co by ich do gry przyciagnelo, to moze by jeszcze jakos to sie sprawdzilo. W tej chwili mamy archaiczne juz dzis polaczenie B2P z abonamentem, a takiemu rozwiazaniu nie wroze swietlanej przyszlosci. Dzieki, poczekam te pare miesiecy, az gra przejdzie na F2P.

Dnia 22.08.2013 o 04:51, Jarden napisał:

dlamnie mmo w formie F2P to po prostu jedno wielkie badziewie,


Wszystko zalezy od tego, jak jest zrobione i czy rzeczywiscie jest F2P, czy wymaga jednak mikroplatnosci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A może właśnie to jest taki modny model biznesowy, zaczynamy od abonamentu wiedząc że i tak przejdziemy na F2P. Wszyscy producenci gier MMO nie ujawniają szczegółowych statystyk dla swojej produkcji, każde nowe MMO musi badać grunt na własną rękę. Abonament zapewni im że w dniu premiery nie padną im serwery, dodatkowo masz dużą grupę "testerów" którzy ci jeszcze płacą za to że mogą pograć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.08.2013 o 08:51, Ring5 napisał:

> tak czy siak producent poza sprzedaniem gry nie dostaje nic na utrzymanie serwerow.
I, jak widac na przykladzie GW i GW2, to w zupelnosci wystarczy.

AN chapie całkiem sporą kasę na zakupach gemów niezbędnych do zakupów pierdółek z TP - więc nie jest to tak, że nic już nie dostają poza kasą ze sprzedaży kolejnych kopii gry. ;)

Jednak w powyższym przypadku mówię zdecydowanie: pałujcie się - mojej kasy nie zobaczycie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.08.2013 o 08:51, Ring5 napisał:

> Prawie ze jedno i to samo

Oczywiscie... Darmowa pizza czy pizza za ktora musimy zaplacic... prawie to samo...

I, jak widac na przykladzie GW i GW2, to w zupelnosci wystarczy.


Widac tylko tyle ze gra jest na tyle oplacalna by nie pasc, jednak nie na tyle zeby dodawac jakis porzadny, duzy content (zdaje sie ze tylko jeden event dodal nowe moby i questy ktore zostaly w grze), no chyba ze policzymy te eventy ktore praktycznie niewiele zmieniaja i sa czasowe.

Subskrypcje woli duzo graczy nad model F2P, nie bez powodu zreszta, odstrasza on bardzo wielu kiepskich/nie kulturalnych graczy ktorzy nie potrafia sie bawic wspolnie.
Dlatego WoW dalej jest niepokonany jesli chodzi o MMO, fakt stracil duzo graczy ale mimo wszystko ma wiecej niz jakakolwiek inna (nie azjatycka) gra mmo, platna czy tez nie.
Jak narazie tylko GW2 jest polowicznie dobrze wykonanym F2P, polowicznie przez brak/mala ilosc contentu.
Rift jest po prostu "ok" po przejsciu na F2P ale i tak oplaca sie za niego placic, inaczej levelowanie trwa wiecznosc.
Chyba najgorzej wykonanym F2P jak do tej pory jest Neverwinter ktory mowi wprost "mozesz zdobyc wszystko ale musisz grac 365 dni w roku i nie miec innego zycia ponad nasza gre" albo plac chorendalne ilosci euro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować