Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Need for Speed: Rivals na jednym z next-genów może prezentować się lepiej

22 postów w tym temacie

"Sądzę, że na jednej z tych konsol będziemy w stanie osiągnąć taką samą jakość jak na PC"

NG miały wciągać dupą obecne piece, a tu się nagle okazuje, że być może jedna z nich ledwie dogoni PC. Śmiech na sali. Czekam jeszcze tylko na pierwsze odpalenie jakiejś gry i zestawienie tego z identyczną grą na PC. Spodziewam się lekkiego szoku, gdy okaże się, że wersja konsolowa wygląda jakby wszystko było na medium.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pajace od kiedy im lepszy sprzed macie tym lepsza grafike wyciagacie???? wszystko zalezy od developerow jak powiedza pier... nie bawimy sie inie ulepszamy grafiki dla piecykow bo po co i takladnie wyglada i zostawia grafe porownywalna do next gen konsol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Spodziewam się lekkiego szoku, gdy okaże
> się, że wersja konsolowa wygląda jakby wszystko było na medium.

I możesz się tego spodziewać, bo to pierwsze gry na next-geny. Zwróć uwagę, że zawsze pierwsze gry były dużo gorsze od następnych.

Poza tym

> NG miały wciągać dupą obecne piece, a tu się nagle okazuje, że być może jedna z nich
> ledwie dogoni PC. Śmiech na sali.

Pytanie tylko w jaki sposób ? do konsol mieli wsadzić procki z kosmosu ? Konsole obecne porównywane są z high-endowymi piecami. Pytanie tylko ile osób na nie stać ? Poza tym gry na piecach są pisane na średnią półkę aby jak najwięcej maszyn to odpaliło / jak najwięcej osób je kupiło. Zobacz nawet co EA zrobiło z Fifa 14 na PC. Póki średnia półka się nie podniesie, to i gry będą takie sobie.

Jak programiści opanują zapoznają się lepiej ze sprzętem next-genowym, to i lepiej wszystko zoptymalizują. Tutaj jest im łatwiej, bo bebechów nie wymienisz przez co gry powinny być coraz lepsze. Przykładów można podać wiele z samego PS3.

Co do Fify, to skoro piszemy na tym forum, to odniosę Cię tutaj http://www.gram.pl/news/2013/06/18/dlaczego-fifa-14-na-pc-nie-bedzie-next-genowa-bo-gracze-uzywaja-za-slabych-komputerow.shtml

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zważając na dobre relacje EA i MS myślę, że chodzi mu o Xboxa. PC a XboxOne to praktycznie to samo, ta sama architektura, Xbox chodzi na zmodyfikowanym Windowsie 8.1 oraz obsługuje DirectX 11.2 więc robienie gier na PC a XboxOne to jest w zasadzie ten sam orzech do zgryzienia, z PS4 jest nieco inaczej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.08.2013 o 11:53, bambus15 napisał:

Zważając na dobre relacje EA i MS myślę, że chodzi mu o Xboxa. PC a XboxOne to praktycznie
to samo, ta sama architektura, Xbox chodzi na zmodyfikowanym Windowsie 8.1 oraz obsługuje
DirectX 11.2 więc robienie gier na PC a XboxOne to jest w zasadzie ten sam orzech do
zgryzienia, z PS4 jest nieco inaczej.

PS4 obsługuje wszystkie funkcje DX11.2 (tak, sparse textures również) i jest jakieś 40% wydajniejszy. Nie ma szans, by wersja na Xbox One wyglądała lepiej niż na PS4. ŻADNYCH.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.08.2013 o 11:53, bambus15 napisał:

Zważając na dobre relacje EA i MS myślę, że chodzi mu o Xboxa. PC a XboxOne to praktycznie
to samo, ta sama architektura, Xbox chodzi na zmodyfikowanym Windowsie 8.1 oraz obsługuje
DirectX 11.2 więc robienie gier na PC a XboxOne to jest w zasadzie ten sam orzech do
zgryzienia, z PS4 jest nieco inaczej.


Właśnie, że nie. W przypadku PS4 jest identycznie jak z XBOX ONE czy wcześniej XBOX360 - tworzysz tak samo jak na PC. W końcu Sony poszło po rozum do głowy i skorzystało z architektury x86 a nie CELL.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> > Zważając na dobre relacje EA i MS myślę, że chodzi mu o Xboxa. PC a XboxOne to praktycznie
>
> > to samo, ta sama architektura, Xbox chodzi na zmodyfikowanym Windowsie 8.1 oraz
> obsługuje
> > DirectX 11.2 więc robienie gier na PC a XboxOne to jest w zasadzie ten sam orzech
> do
> > zgryzienia, z PS4 jest nieco inaczej.
> PS4 obsługuje wszystkie funkcje DX11.2 (tak, sparse textures również) i jest jakieś 40%
> wydajniejszy. Nie ma szans, by wersja na Xbox One wyglądała lepiej niż na PS4. ŻADNYCH.

Po pierwsze OpenGL który siedzi w PS4 obsługuje funkcje Directa 11.1 a nie 11.2, po drugie ta 40% różnica w wydajności jest tylko i wyłącznie na papierze a po trzecie poszukaj sobie artykuły z eurogamera o tworzeniu The Crew od Ubisoftu na konsole nowej generacji. Tam gdzie główne studio zajmuje się wersją na XBX oraz PC to na PS4 trzeba zrobić jeszcze konwersję. Exy bez wątpienia będą ładniejsze na PS4 ale co z multiplatformami? To się okażę.

http://www.eurogamer.pl/articles/df-jak-przekonwertowano-the-crew-na-ps4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.08.2013 o 12:19, bambus15 napisał:

Po pierwsze OpenGL który siedzi w PS4 obsługuje funkcje Directa 11.1 a nie 11.2,

Bzduuuura. Po pierwsze, PS4 nie ma OpenGL, tylko API bazujące na nim.
Po drugie:
http://www.opengl.org/registry/specs/AMD/sparse_texture.txt
To jest ten jakże nowy feature w DX11.2. Dostępny w OpenGLu w 2012 roku. Znany też pod inną nazwą jako Megatexture, używany od lat przez id Software.

Dnia 23.08.2013 o 12:19, bambus15 napisał:

po drugie ta 40% różnica w wydajności jest tylko i wyłącznie na papierze

Nie jest. Architektura procesora i GPU w obu konsolach jest taka sama. To nie czasy PS3 vs X360.

Dnia 23.08.2013 o 12:19, bambus15 napisał:

a po trzecie poszukaj
sobie artykuły z eurogamera o tworzeniu The Crew od Ubisoftu na konsole nowej generacji.
Tam gdzie główne studio zajmuje się wersją na XBX oraz PC to na PS4 trzeba zrobić jeszcze
konwersję.

Którą paru programistów zrobiło w parę tygodni. Paru programistów. Bardzo skomplikowany proces, o czym zresztą mówił w artykule przedstawiciel Ubisoftu. I przy okazji - jeżeli PS4 będzie się sprzedawał lepiej od One, to gry będą powstawały głównie z myślą o tej platformie, bo tam będzie największy zysk. A patrząc po pre-orderach - tak będzie.

Dnia 23.08.2013 o 12:19, bambus15 napisał:

Exy bez wątpienia będą ładniejsze na PS4 ale co z multiplatformami? To się okażę.

Będzie tak samo, bo nie potrzeba wielkiego wkładu, by tak robić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to na to wychodzi że za 2 lata PC wyprzedzi next geny daleko, a wiadomo że muszą z 6 lat pobyć na rynku ;) ale co tam na X360 też mi się miło gra mimo latek konsoli grafika wygląda miodzio.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dostałeś już ostrzeżenie za wypowiedź niemal dokładnie w tym samym stylu a więc tym razem na konto wędruje degrad -1 za obrażanie innych.
Traktuj swoich rozmówców z nieco większym szacunkiem albo wylecisz z tego forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie tylko w jaki sposób ? do konsol mieli wsadzić procki z kosmosu ? Konsole obecne
> porównywane są z high-endowymi piecami.

good story, bro. które konsole? obecne? obecne to są x360 i ps3 i nie są porównywalne. przyszłe też nie są porównywalne biorąc pod uwagę ich bebechy i pokazane materiały z gier.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować