Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Battlefield 4 na PS4 - już graliśmy!

84 postów w tym temacie

Killzone to ja jeszcze zrozumiem, ale cap na 30fps dla gier wyscigowych to troche kpina. Nawet jesli to bardziej samochodowe mmo niz klasyczny, Colinowy na przyklad racer. Pal licho lepszy AA czy super-tekstury na kamyczkach, ktorych i tak nie widac, wole 60fps z dodatkowa porcja czucia jaka za tym idzie. Sa takie gry (bijatyki, slashery), ktore preferuje w pierwszej kolejnosci idealnie plynne. Do 30fps w BF na konsoli juz sie przyzwyczailem, mogli by dac te full-detale i zrobic to starym sposobem, ale znowu bylby lament "czemu nie 60, przeciez NG i w ogole". DICE poszlo sobie na latwizne, robia konsolowa wersje tak jakby to byl kolejny pecet, z dodatkowa porcja klientow do wydojenia, zero inwencji. Ciekaw jestem wersji na X1;

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.08.2013 o 18:47, kuzyn123 napisał:

> Jak nie zrobią przynajmniej podobnych zniszczeń jak w Bad Company 2 gdzie można
było
> niemalże każdy budynek lub wieżyczkę obrócić w ruinę to się mocno zastanowię nad
kupnem
> tej gry. Jestem wielkim fanem serii BF ale jeśli mam dostać BF 3.5 to sorry ale
wolę
> poczekać na piątkę.

Przecież wiadomo, że będzie tak samo jakw BF3. Ewentualnie naspamują więcej beczek, które
otwierają przejścia.


przecież wiadomo, że pieprzysz bzdury nie mając pojęcia o tej grze. Będą też takie znisczenia jak w bc2, choć mam nadzieję że ograniuiczone a nie całe mapy w ruinach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zapytam z ciekawości - jaki jest sens porónywania konsoli do PC-ta ? Gry tworzone na konsole są tworzone pod jedną specyfikację, gry na PC-ta pod całe multum, dlatego średnio w nich z optymalizacją. Więc kłótnia o przepustowość itd jest bez sensu.
A tak od siebie nie rozumiem jak można grac w taką sieciówkę na konsoli...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powodem tego stanu jest fakt wykorzystania architektury x86 w PS4 oraz XBX1 czyli tej samej co w PC. I dołóż do tego marketingowe chrzanienie o tym że PS4 to high end PC i oczywiście najbardziej ciemna grupa konsolowców (i tutaj mogę strzelić na bank że to jest największa grupa) wciąż w to wierzy. I wbrew pozorom konsole sony i microsoftu to takie ledwo średniawe PC-ty obydwa korzystają z tej samej architektury, obydwie mają ten sam procesor, mają 2 różne karty oraz pamięci ram oraz jedno korzysta z OpenGL(PS4) drugi DX11.2(XBX1) . Normalnie 2 różne PC-ty ale żaden high end w żadnym przypadku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To ze ci panowie nie potrafia dobrze przerobic gry z pc na ps4 ( zapewne im sie nie chcialo badz nie poznali jeszcze dobrze architektury i jest im spiesznozarobic bez meczenia sie i wydania byle jakiej wersji na next gena ) to nie znaczy ze ps4 jest slabym sprzetem jak mozna przerobic gre na ps4 gdzie bedzie wygladac podobnie moze nawet tak samo jak na ps3 to po 1 a po 2 juz killzone shadow fall dziala w 1080p 60 fps i ma owiele lepsza i realistyczniejsza grafe od tego bf4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.08.2013 o 22:38, bynek31 napisał:

juz killzone shadow fall dziala w 1080p 60 fps i ma owiele lepsza
i realistyczniejsza grafe od tego bf4

"Killzone: Shadow Fall" rzeczywiście działa w 1080p, ale w 30 fpsach niestety.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bynek31 zacznijmy od tego że nowa silnika FrostByte jest robiona pod PC jeśli chodzi o technikalia i tutaj oczywiście trzeba brać pod uwagę że CPU PS4 jak XBX1 może nie wyrabiać skoro 2 rdzenie idą od razu w system czyli mamy praktycznie tylko 6 dla gier i zastosowano CPU z żałosną wydajnością 1 rdzenia a co dopiero 4 rdzeni(CPU konsol to przysłowiona sklejka 2 CPU targecie low power dlatego cudów na kiju nie należy oczekiwać). No i jeszcze wersja PS3 na OpenGL przez co więcej z kodem źródłowym muszą się bawić.

Co do killzone shadow fall

single 1080p 30fps
multi 1080p 60 fps (obniżyli jakość grafiki do poziomu crysis 3 medium PC czyli i tak lepiej niż to co na PS3 i X360 a to już jest duży postęp)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No niestety. DICE wykorzystało dogodny moment i poszło na łatwiznę. To nie wina konsol, że ktoś chce coś zrobić możliwie tanim kosztem. BTW nie musisz się spinać pod wpływem pecetowych trolli, których najświętszym zajęciem na forum jest bezmyślne hejtowanie i tworzenie faktów na kolanie- ci najgorliwsi ewidentnie fantazjują, rozdrapują i nagłaśniają kwestie, o których my nawet nie wspominamy (ot taki przykład "konsola jak high-end pc"- ja ledwo pamiętam, że ktoś coś palnął, oni wyraźnie nie mogą z tym spać :))
Jeśli nie chcą się zająć czymś innym (np. upgradem własnego złomu) to nic z tym nie zrobisz :D
Najwyżej wylecisz z forum za zbędne pyskówki, więc chyba nie warto :) Jesteś zadowolony z konsol NG? Ja jestem, bo spełniły moje oczekiwania a jedna konkretna jest do tego naprawdę atrakcyjna cenowo. Można więc zakopać topór, z resztą co mnie to gówno obchodzi czy za dwa lub trzy lata komputery osobiste znowu nie będą dreptać w miejscu- o to niech się zatroszczą ich właściciele, chyba wiedzą czym należy głosować, żeby mieć, zasady się nie zmieniły od kilku dekad. My to wiemy więc powitajmy nową generację i do dzieła :D
Bez ciśnień;

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok jeżeli patrzymy na cyferki pewnie masz rację.
Ale... nie da się zoptymalizować gry na komputery osobiste tak samo dobrze, jak na konsole. A to daje naprawdę sporą przewagę. Więc ten" ledwo średni PC" będzie oferować dużo dużo więcej niz porównywalna specyfikacja na PC-ta.
Gdzieś też wyczytałem zę konsole różnią się od PCt-ów architekturą i modelem programowania, co przy umiejętnycm wykorzystaniu może dać kilkuset procentowy wzrost wydajności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To się zmieniło po przejściu konsol sony i microsoftu po zmianie architektury na pecetową czyli x86. Zresztą nawet wcześniej robiono silniki na PC-ty i potem optymalizacja na konsole nawet capcom się do tego przyzna przy okazji obecnych na rynku x360 i ps3. A jak CPU ma kiepską wydajność to nic się nie poradzi może i mieć konsola hd 7870 ale to nic nie da. I co do tekstu że nie da się zoptymalizować gry na komputery osobiste tak samo dobrze jak na konsole - to od raru piszę totalna bzdura bo tym tokiem myślenia np. burnout paradise nie powinien działać lepiej na integrze klasy GF 6600 GT, core2duo 1.8 ghz na Windows Vista!! w porównaniu z x360.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jedna jaskółka wiosny nie czyni :)
Grę trzeba jeszcze umieć zoptymalizować, a tu już jest wina lub zasługa twórców.
Podajesz przykład burnout paradise ? ok. to ja podam GTA 4, które cieło się na PC tach :)

Zresztą to chyba logiczne że twórcy pisząc grę pod konkretną specyfikację sprzętową mają znaczenie łątwiej niż pisanie jej pod miliony możliwych kombinacji. Na PC-tach dochodzi jeszcze system Win , sterowniki do kart graficznych itd. które w mniejszym lub większym stopniu włpywają na wydajnosć.

Wydaje mi się że nie jest istotna moc, tylko umiejętność pełnego jej wykorzystania.
Konsole są tworzone stricte do grania więc całosć swojej mocy wykorzystują na gry, co w połaczeniu z dobrą optymalizacją jest chyba kluczem do większej wydajności.

Zresztą nie ma sensu się kłócić. Mi i tak to obojętne czy coś jest mocniejsze słabsze, nextegneowe czy zafocane :)
Mam Pc-ta i kupię konsole.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wyjątki jedynie potwierdzą regułę ;) BTW dalej uważasz, że taki gpu i cpu nie mają razem sensu? Rzuć lepszy pomysł, przeanalizujemy czy będzie trzymał się kupy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.08.2013 o 14:19, Numenpl napisał:

Owszem nadal uważam skoro Kabini dostał w tyłek w testach zarówno od Ivy bridge jak i
starszego sandy bridge czyli już mieli opcje.

Nie mieli. Intel nie daje procesorów do konsol od czasu pierwszego Xboksa. A nawet jeśli, to ich IGP jest za słabe.
nVidia odpadła, bo nie oferują procesorów x86.
IBM odpadło, bo raz, że drogie a dwa, nie oferują GPU.

Kto został? Tylko AMD. I nieco przerobiony 7850/7870 z tym procesorem da sobie radę. PS4 jest skontruowane tak, by maksymalnie korzystać z GPGPU odciążając procesor.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.08.2013 o 14:51, Henrar napisał:

Kto został? Tylko AMD. I nieco przerobiony 7850/7870 z tym procesorem da sobie radę.
PS4 jest skontruowane tak, by maksymalnie korzystać z GPGPU odciążając procesor.

Nie twierdzę, że GPGPU się nie sprawdza bo inaczej A10 6800k byłby slepą uliczką. Tyle że coś mam wrażenie że będą musieli zwiększyć takty do tych 2 ghz prędzej czy później(W sumie nie pierwszy raz w przypadku sony jak tak się zastanowić) gdyż wydajność pojedyńczego rdzenia w tym cpu na tych taktach to po prostu masakra. Co do samej idei odciążania zgoda pod warunkiem że AMD czegoś nie zwali w sterownikach a ponieważ PS4 głównie OpenGL czyli coś z czym nvidia i amd ostatnio leci w kulki to wiesz co to może oznaczać. Natomiast coraz więcej info i plotek o tej karcie to raczej widać następującą sytuację mamy HD 7870 wykastrowanego z wydajności do poziomu HD 7850 czyli i tak lepiej od XBX1. Praktycznie PS4 ma przewagę w ramie ale XBX ma API przyjazne third party developers co przy słabszej karcie może wiele dać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

" Pomyśl jeśli teraz takie produkcje ucinają ograniczają kl/s to co będzie z wieśkiem 3?" przestancieludzie pier..... takie glupoty jedyna firma co nazeka to z bf4 ale dla czego? bo mieli wysrane na konsole i albo nie chcialo im sie poswiecic wiecej czasu albo nie poznali jeszcze wystarczajaco architektury ps4 wiec przestan pierd..... ze smiesznego wieska okroja jakis killzone ma o wiele bardziej soczysta i lepsza grafe od wieska 3 i chodzi w 1080p 60 fps takie czasu jak ktos chce za byle jaka robote wyssac z gracze kase ale nie ze mna te numery zreszta bf4 mnie nie interesuje czekam z niecierpliwoscia na gry podobne do GoW oraz infamous i wiele wiele innych a wam pececiaczki zycze powodzenia w majincrafcie z modami^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli wg. Ciebie standardowy desktopowy proc? Do konsoli? Nope.
Po pierwsze- konsola nic na tym nie zyska, naprawdę. Będzie potrzebowała więcej energii, a to przekłada się na wyższy wskaźnik wydzielanego ciepła (energia ta musi przecież zostać oddana, w przyrodzie nic nie ginie, to zamknięty system). Z miejsca mamy dwa dodatkowe problemy: potrzebę wydajniejszego zasilania, oraz chłodzenia. Mamy też nagły wzrost kosztów, co z kolei niekorzystnie wpływa na sprzedaż i nastroje konsumenckie.
I po co się pytam? Żeby uspokoić hejterów? A w dupie z nimi! :D

Tak na marginesie DirectX jest tylko dlatego popularny, że MS staje na rzęsach żeby był. Poza tym OpenGL to po prostu "wydajniejsze" API i tyle :) Owszem, wymaga naprawdę dobrego sterownika, ale pozwala na nieco lepsze wykorzystanie zasobów sprzętowych. Wg. Valve różnica na korzyść OpenGL wynosi nawet do 20% w zestawieniach wydajności na tej samej platformie tylko z innym systemem (to była jakaś wersja Ubuntu o ile mnie pamięć nie myli). Także obawiam się, że różnice na korzyść ps4 z czasem będą się bardziej pogłębać niż zacierać, ale dla nas te duperele istotne nie będą;

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.08.2013 o 16:48, kodi24 napisał:

Czyli wg. Ciebie standardowy desktopowy proc? Do konsoli? Nope.
Po pierwsze- konsola nic na tym nie zyska, naprawdę. Będzie potrzebowała więcej energii,
a to przekłada się na wyższy wskaźnik wydzielanego ciepła (energia ta musi przecież zostać
oddana, w przyrodzie nic nie ginie, to zamknięty system). Z miejsca mamy dwa dodatkowe
problemy: potrzebę wydajniejszego zasilania, oraz chłodzenia. Mamy też nagły wzrost kosztów,
co z kolei niekorzystnie wpływa na sprzedaż i nastroje konsumenckie.
I po co się pytam? Żeby uspokoić hejterów? A w dupie z nimi! :D


Zgadzam się że cpu z dektopa to nie ma sensu ale nie widzę sensu brania jednego z najsłabszych w tej serii do tego segmentu no nawet ty byś się zgodził na walnięcie 2 ghz zamiast 1.6 ghz jest lepszym pomysłem (dosłownie ta sama seria CPU AMD i segment). Natomiast kwestia zasilania pozostaje wciąż otwarta bo nie wiemy jaki zasilach użyją bo na pewno nie typowy z notebooka skoro to ma być coś ala sklejka Q6600 XD

Dnia 29.08.2013 o 16:48, kodi24 napisał:

Tak na marginesie DirectX jest tylko dlatego popularny, że MS staje na rzęsach żeby był.
Poza tym OpenGL to po prostu "wydajniejsze" API i tyle :) Owszem, wymaga naprawdę dobrego
sterownika, ale pozwala na nieco lepsze wykorzystanie zasobów sprzętowych. Wg. Valve
różnica na korzyść OpenGL wynosi nawet do 20% w zestawieniach wydajności na tej samej
platformie tylko z innym systemem (to była jakaś wersja Ubuntu o ile mnie pamięć nie
myli). Także obawiam się, że różnice na korzyść ps4 z czasem będą się bardziej pogłębać
niż zacierać, ale dla nas te duperele istotne nie będą;


OpenGL jest zdolny wyświetlić efekty DX11 z tym się zgadzam ale są pewne kwestie o których zapominasz. Oki faktem jest że to API pozwala na głębszą kontrolę nad zasobami komputera i obecnie w tym wypadku konsoli, ale niesie to ze sobą pewne wady. Pierwszą jest oczywiście pisanie kodu pod to bo DX11 co prawda nie zezwala na aż tak znaczną kontrolę bo ma już na starcie własną optymalizację. Natomiast OpenGL oznacza więcej linijek kodu i jeszcze więcej możliwych do popełnienia błędów. Co daje 2 wadę czyli ewentualnie schrzaniona optymalizacja samej gry poprzez owe błędy, a ponieważ jest ich więcej linijek kodu ciężej jest je wychwycić i w miarę szybko te błędy wyeliminować. Oczywiście architektura GPGPU bardzo tutaj pomaga bez dwóch zdań ale nie zapominajmy że wśród twórców gier mamy takie talenty jak np. "Treyarch oraz Deep Silver"co i to teoretycznie może odstraszać. Ale jak wszystko pójdzie dobrze to wyjdzie trochę lepiej z wydajnością albo jak najczęściej to wychodzi na zero czyli i tak okay. Teraz zostaje kwestia sterownika i tutaj jedno słowo RAGE.
Mam grę od premiery ale dopiero 1 tydzień po premierze szło przyjemnie w to giercować bo amd wreszcie zaczęła robić w miarę dobre stery pod OpenGL i mogłem grać w to na hd 4830(już nie mam karta po 3 latach padła - OEM z gwarancją na 2) w 1080p AAx2 60fps bo wcześniej 720p aax0 i 35 fps. Więc przyszli posiadacze PS4 módlcie się by Sony i AMD w którymś update czegoś nie zwaliło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zasilacz do ps4 z pewnością będzie skromniutki- 400W to imo maks na taki sprzęt, może nawet 300W.
Co do API to nie zapędzaj się, podstawowa różnica to filozofia działania, DirectX steruje zasobami z poziomu aplikacji, a to wcale nie oznacza ani mniejszej ilości kodu ani prostszego debugu- to zaledwie ewentualność, nie reguła. Poza tym otwarta biblioteka ma jedną, niezaprzeczalną zaletę- jest otwarta. A to znaczy, że może być aktualizowana nie tylko wtedy, kiedy na rynku pojawia się nowy system operacyjny. Jeśli AMD nawali będzie miało na karku nie tylko graczy- zobacz kto jest teraz ich najbardziej strategicznym klientem :)
Powiem tyle- jeśli deweloperka się postara, zrobi użytek z wydajniejszego API i wykorzysta dobrodziejstwa programowania najniższego poziomu (coś co w świecie growej deweloperki na pc chyba nawet nie istnieje, także dzięki Microsoftowi jeśli się nie mylę), to ta śmieszna konsola z Jaguarem przeskoczy swoją klasę sprzętową, tak jak zrobiło to ps3;

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.08.2013 o 19:09, Numenpl napisał:

Więc przyszli posiadacze PS4 módlcie się by Sony i AMD w którymś update czegoś nie zwaliło.

Nie nawalą, bo gdyby mieli, to X360 przy kolejnych update''ach by się sypał. To samo tyczy się WiiU.
AMD wbrew pozorom nie robi złych sterowników (ba, po latach używania nVidii i przesiadce na Radeona powiedziałbym, że nVidia robi gorsze).
I btw. na PS4 i tak w większości przypadków będą używać libGCM, czyli niskopoziomowego API.

PS. Pobór mocy PS4 ma wynosić mniej więcej tyle, ile PS3 Slim. Widziałeś palące się Slimy? Rzadko spotykany widok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować