Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Tydzień z Wiedźminem - ważnych pytań część szósta

28 postów w tym temacie

Boje się że ta gra do czasu premiery zestarzeje się i już nie będzie taka fajna. Do 2007 kupa czasu i mogą wyjśc inne gry które pobiją Wiedźmina :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hakken

Zgodnie z zapowiedzią w dzisiejszej części ważnych pytań Michał Madej opowie o głównym bohaterze powstającej gryWiedźmin – Geralcie. Z wywiadu dowiecie się o rozwoju bohatera, ziołolecznictwie i srebrnych mieczach.

Przeczytaj cały tekst "Tydzień z Wiedźminem - ważnych pytań część szósta" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ta kurtka wiedźmińska zupełnie mi do ksiązki nie pasuje... Przecież nie miała ona żadnych magicznych właściwości, była zwykłym ubraniem, ba, w jednym z opowiadań Geralt zwyczajnie kupił sobie nową.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lumpak:Ta kurtka wiedźmińska zupełnie mi do ksiązki nie pasuje... Przecież nie miała ona żadnych magicznych właściwości, była zwykłym ubraniem, ba, w jednym z opowiadań Geralt zwyczajnie kupił sobie nową.
-----------------------------
No nie ma magicznych, ale możemy sami sobie taką zkąbinować :].
-----------------------------
Gra zapowiada się świetni ei to nie podlega dyskusji. Ja jestem pewien że to będzie HIT.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No nareszcie :) Wychodzi na to, że "redaktorzy gram.pl" czytają komentarze graczy szczególnie te konstruktywne. System rozwoju postaci będzie taki sam jak w diablo czy drzewko umiejetności pozbawone cech główny ( cechy poboczne będą np.: hp czy obciążenie postaci) . System punktów przeliczeniowych nie jest zły ale jeśli będzie wyglądał tak jak to opisał ten " twórca" Wiedźmina to będzie do ... pupy. Najlepsze punkty będzie dostawał gracz grający po jasnej stronie mocy cyuję "Jeżeli ktoś wykonuje heroiczne czyny, to wtedy dostaje mistrzowskie " to ewidenty błąd bo faworyzuje graczy grających po... jasnej stronie mocy :). Moim zdaniem czyny heroiczne lub diaboliczne - wzajemnie wykluczające się, powinny być nagradzane tymi mistrzowskimi punktami . Czyli uratowanie Królowej + 10 złotych albo zabicie ochroniarzy Królowej +10 złotych w zależności od strony jasna /ciemna. Poza tym potwory nie powinny mieć przedmiotów czy złota!!! Skąd taka Przeraz czy Utopiec czy też Strzyga miała by mieć rzeczoną ( w wywiadzie ) halabardę ? i tu się zgadzam. Co innego humanoidalni przeciwnicy (ludzie ,elfy , krasnale , wrany etc ) - ci powinni zostawić wszystko albo część swojego sprzętu !!
Panowie twórcy - takich błędów w wersji ostatecznej być nie może!! Zresztą jak alpha wypłynie to znajdę więcej :)
Czego wam i sobie nie życzę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@ lampak

sorry za post pod postem ale masz rację (vide kaftan ) :) Z tego co pamiętam Yennefer rzuciła na ubranie Geralta jakiś czas aby się ono (ubranie) nie brudziło i to chyba była cała magia . Co zresztą nie wyklucza możliwości zastosowania cieższego opancerzenia . Moim zdanie kolczuga to max . Żadnych zbroi płytowych. Za to można dodać pierścienie , amulety etc oraz rękawice . karwasze i buty do kopania w "rzyć":)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bezimek: nie wiem czy wiesz, ale Wiedzmin to nie Jedi. Wiedzmini są DOBRY - i zły być nie może. Naginać swoje dobro może ale nie do dabolicznych rozmiarów. Chcesz palić wioski wiedzminem?
to żaden bład, poczytaj wiedzmina :P
Balans gry wiedzminem polega na tym, że im lepiej coś zrobisz, tym wiecej masz punktów. Lepiej, nie gorzej, sugerujesz, ze za rozciapanie kogoś tam, powinieneś dostac tyle samo punktów co za parogodzinne bieganie i robienie subquesta aby go przekonać?
Elfy, ludzie, karasnale powinny zostawiać tylko cenne przedmioty, nie tone szmelcu którego i tak nikt nie bedzie nosił.Wiedzmin to nie tragarz ani jakiś handlarz. Nie wyobrazam sobie Geralta upychajacemu jakiemuś menelowi złote zęby, kubki, łyżeczki, zbroje, buty jakiegoś krasnala którego ubił po drodze bo po co wiedzminowi zestaw toporów, trzy noze, piec guzików i kubek?
Nie wiem jakie błedy Ty widzisz, może gier narobiłeś tysiące, ale ja uważam że CD projekt mysli dobrze i tak być powinno.
Brawo CDP!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widzę , że kolega nie zrozumiał co miałem na myśli oraz nie czytał poprzednich wywiadów :) Gracz może w grze " Wiedźmi" być "dobry" lub "zły" :). Jeśli przyjąć twoje rozumowanie to nie byłoby w samej grze takiego wyboru - co jest ewidentną bzdurą. To znaczy formalnie mógłby być "zły" ale postępowanie "złe" byłoby nieefektywne. Musiałbyś zawsze postępować dobrze bo inaczej nie dostaniesz punktów mistrzowskich.Czyli system moralny by się rozsypał. Widzę ,że za bardzo nie rozumiesz na czym polega system moralny i sama wielowątkowość w zadaniach. Bo tu chodzi o to aby dane zadanie można było rozwiązać na więcej niż jeden sposób , w tym sposób "dobry"," zły" i "neutralny" , w tym siłowy lub intelektualny. Poza tym czy zabicie , Królowej w celu osiągnięcia celu misji nie jest z punktu widzenia fabuły gry rozwiązaniem efektywnym i efektownym bo... zostawia ona dużo krwi? Przykładem dobrego systemu moralnego, na którym wzorowali się twórcy Wiedźmina to oczywiście Arcanum i tam były punkty przeznaczenia coś ala złote :) zarówno za dobre rzeczy, jak i złe uczynki. Na demie można zauważyć jak przekupujesz bandytów aby zaatakowili straż miejską - nie wiem czy to można uznać za zachowanie dobre. Dlatego ograniczanie tych złotych punktów do heroicznych zadań jest głupota i ewidentnym błędem w grze . Poza tym aby o błędzie wiedzieć trzeba go na poczatku zauważyć :) No chyba, że system moralny ogranicza się do syndromu kotka i nie ma wpływu na samą grę.

Realizm Selv , realizm - jeśli powiedziało się a- czyli zero przedmiotów z potworów to trzeba powiedzieć b - pełny ekwipunek z humanoidów vide F2/ BG2 czy Oblivion ( poza droplootami !!) Nikt ci nie karze biegać z guzikami,widelcami etc ale jeśli chcesz je kolekcjonować to czemu nie. W Albion można było kolekcjonować talerze a w F2 kamienie - to twój wybór. Poza tym pecunia non olet Selv :)

Geralt wcale nie był dobrym bohaterem - on jest typowym antybohaterem nie wiem czy czytaliśmy różne ksiązki czy ty nie zrozumiałeś przesłania. Wiedźmi są powołani do walki tylko z potworami , nie wolno im zabijać ludzi czyli Geralt samy swoim postępowaniem np.:"Mniejsze zło " gdzie walczył z ludźmi - łamie ten zakaz ergo postępuje źle. Tu chodzi o dobro obiektywne a nie subiektywne . Do tego to alkoholik, źle prowadzący się, który nie przepuści żadnej niewiaście . Jednym słowem prawdziwy dobry bohater :)

Zresztą mówienie o dobrej lub złej grze w tym momencie jest... lekko mówią za szybkie. Silnik gry , optymalizacja kodu, stabilność , kompatybilność z róznymi kartami , spowolnienia podczas walki , CTD, balans um, balans przedmiotów, szybkość rozwoju postaci itp itd - o tych sprawch będziemy wiedzieli w fazie bety. Więc spokojnie i więcej luzu

A błędami się nie przejmuj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować