Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Dragon Age: Inquisition - PC wiodącą platformą, nowy gameplay

86 postów w tym temacie

Większość komentarzy skupia się na walce i "braku taktyki". Przykład taktycznej walki był podczas pojedynku z tym czerwonym olbrzymem.
Tank bierze na klatę i używając armor break''a umożliwia skuteczny atak dla reszty drużyny. Nie wiem jak dla was, ale dla mnie jest to tak zwana: taktyczna walka.

Innych przykładów niestety nie mieliśmy okazji ujrzeć, bo powiedzmy sobie szczerze walka z templariuszami w tym gameplay''u była banalna (albo poziom easy, albo niech poprawią).
W DAO musiałem rozkazać każdemu towarzyszowi przeprowadzić konkretną akcję np. sparaliżować maga, walnąć obszarówkę na nadchodzących wrogów + ewentualne spell combo. Tutaj tego nie widzieliśmy (nie było potrzeby, banalna walka) co nie znaczy, że tego nie będzie. Powraca widok izometryczny i aktywna pauza, tym razem na wszystkich konsolach, co da możliwość zastosowania innych strategii.
Nie podobało mi się natomiast walenie mieczem w ziemię i robienie w niej dziury. Mało realistyczne.

Dla mnie gra ogółem wygląda bardzo dobrze, biorąc pod uwagę, że jest to to wersja alpha.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 01.09.2013 o 15:31, Ashkro napisał:


W DAO musiałem rozkazać każdemu towarzyszowi przeprowadzić konkretną akcję


I właśnie tego chciałbym uniknąć w grze, taktyka nie jest dla mnie ;)

Marzy mi się gra podobna do " Władca Pierścieni Wojna na Północy " ale z otwartym i żywym światem, lepiej wyważonymi postaciami i z na prawdę ładną oprawą graficzną ( ta z nowego DA byłaby ok )
fajnie by było, gdyby była to gra, której akcja toczyłaby się w Tolkienowskim Śródziemiu i gdyby Elf, zamiast magiem )??) był łucznikiem i odpowiednikiem Connora z serii AC - chodzenie po drzewach, eliminacja wrogów z zaskoczenia, itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.09.2013 o 14:10, maniekk napisał:

Hmm, dlaczego mam wrażenie, że ta ta gra to typowy slasher na konsole z widokiem z trzeciej
osoby? Zabawne, jak przeszliśmy od modelu z jedynki do czegoś takiego.
Jeszcze im wyjdzie action rpg.

Cóż, już Dragon Age 2 było znaczone jako action RPG, więc to nic dziwnego. Akurat walka w DA2 była jednym z nielicznych usprawnień z jedynki. Tamta była bardzo toporna, a taktyki było często i tak tyle co nic (do tego brak balansu między klasami i umiejętnościami, niektóre były przepakowane, inne bezużyteczne, bez maga w drużynie praktycznie nie dało się grać itd.), bo w trudnych sytuacjach i tak najlepszym ratunkiem były potiony, byle healer miał manę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 01.09.2013 o 15:31, Ashkro napisał:

W DAO musiałem rozkazać każdemu towarzyszowi przeprowadzić konkretną akcję np. sparaliżować
maga, walnąć obszarówkę na nadchodzących wrogów + ewentualne spell combo.


Nie musiałeś ;) Wystarczyło ustawić odpowiednie zachowanie w stosunku do danej sytuacji w panelu taktycznym i drużyna stawała się praktycznie samodzielna.
O ile pamiętam, to na najłatwiejszym poziomie trudności Twoje czary obszarowe nie ranią członków drużyny, także przy dobrym ustawieniu nie musiałeś robić nic ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Shut up and take my money.
Dla mnie gra idealna. Czekam na premierę chyba jeszcze bardziej niż na Wiedźmina 3 (serio, serio). BARDZO duże wrażenie zrobił na mnie świat gry (ideał gdyby był w mhrocznym klimacie).
Jedyne co mi się nie podoba to walka tego nieszczęsnego wojownika. Zbyt blisko podjeżdża kamera, ten łańcuch w ogóle nie pasuje do RPGa i idiotyczne uderzenie w ziemię, po którym z ziemi jakby kamienie zaczęły wystawać czy coś takiego.

Nie mogę doczekać się premiery.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.09.2013 o 15:49, maniekk napisał:

Nie musiałeś ;) Wystarczyło ustawić odpowiednie zachowanie w stosunku do danej sytuacji
w panelu taktycznym i drużyna stawała się praktycznie samodzielna.
O ile pamiętam, to na najłatwiejszym poziomie trudności Twoje czary obszarowe nie ranią
członków drużyny, także przy dobrym ustawieniu nie musiałeś robić nic ;)


Masz rację, nie musiałem. To był mój wybór. Ustawiając samemu miałem pewność, że moje polecenia zostaną wykonane. Tak samo w DAI będziemy mogli, a nie musieli :)

Co się tyczy panelu taktyki to w sumie mam cichą nadzieję na jego powrót. Taki mile widziany dodatek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kurcze. Do premiery zostało jeszcze ponad rok a tu już ludzie recenzje piszą. Not bad. Też chciałbym mieć moc ostatecznego oceniania gry po dwuminutowym gameplay''u.
Jaka będzie walka jeszcze się przekonamy. Natomiast jeśli chodzi o samo jej tępo (szybkość ciosów, parowanie, uniki) to w końcu przypomina to rzeczywiste potyczki - złoty środek między DA:O a DAII.
Jeszcze rok. Wiele elementów może ulec zmianie ale na tę chwilę wygląda to co najmniej dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.09.2013 o 16:30, colin_james napisał:

Kurcze. Do premiery zostało jeszcze ponad rok a tu już ludzie recenzje piszą. Not bad.
Też chciałbym mieć moc ostatecznego oceniania gry po dwuminutowym gameplay''u.


Ponieważ EA na bezgraniczne zaufanie zasłużyło sobie nie wiadomo czym.

Dnia 01.09.2013 o 16:30, colin_james napisał:

Natomiast jeśli chodzi o samo jej tępo (...)


Tępo! Tępo! :D

Spoiler

Nie mogłem się powstrzymać.


Dnia 01.09.2013 o 16:30, colin_james napisał:

Jeszcze rok. Wiele elementów może ulec zmianie ale na tę chwilę wygląda to co najmniej
dobrze.


Choćby i mieli pięc lat, jest to kolejna gra robiona pod batem EA.
Mało elementów może ulec zmianie.

===

Na tym głównym zdjęciu z gry - koleś za babką (czy tam emo-chłopcem, nie rozróżniam) trzymającą tarczę z okiem horusa trzyma kuszo-strzelbę czy zwykłą kuszę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy fani wiedźmina muszą sobie podnieść ego czy co, ale spamować pod każdym dostępnym tematem, że wiedźmin będzie super i przerośnie każdą grę staje się dosyć nudnawe, ja rozumiem że można podniecać się polskim tytułem ale bez przesady, jak gra wyjdzie wtedy się okaże czy jest warta swoich pieniędzy, podobnie jak przy Dragon Age, ja tam się cieszę że będę miał do wyboru więcej gier, w które mogę pograć, niż jak miałbym dostać jeden tytuł na krzyż. Będzie dobry to kupie, będzie zły to nie kupie, problem z głowy, ale naprawdę te ciągłe spamowanie o wiedźminie jaki to on będzie super, ludzie proszę was :) Gra jeszcze nie wyszła, a wy już swoje która lepsiejsza ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.09.2013 o 14:58, Stefan_Skellen napisał:

Też nie rozumiem tych zachwytów publiki w tle. Najbardziej mnie rozwaliło jak po użyciu
łańcucha w walce ludzie orgazmu dostali. :P


Makes you wonder czy aby nikt nie masturbuje się do tych rewelacji xD
Co prawda kamerzyście ręka nie drga jak w innym filmiku który kiedyś widziałem but still ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.09.2013 o 15:37, lis_23 napisał:

I właśnie tego chciałbym uniknąć w grze, taktyka nie jest dla mnie ;)

cRPG chyba też nie jest dla Ciebie, ale na szczęście nie ma przymusu by w nie grać. Po co się męczyć?

Wiodącą platformą jest PC a gość steruje grą przy pomocy pada od konsoli. :-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 01.09.2013 o 21:33, michal_w napisał:

Wiodącą platformą jest PC a gość steruje grą przy pomocy pada od konsoli. :-D


A co to ma do rzeczy?
w wiele gier na PC gram za pomocą pada od X360 - wszystko zależy od danej gry i od tego, który model sterowania jest lepszy
np. pierwszy raz w " Batman Arkham Asylum " grałem przy użyciu klawiatury i myszki a teraz, za pomocą pada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.09.2013 o 21:33, michal_w napisał:

cRPG chyba też nie jest dla Ciebie, ale na szczęście nie ma przymusu by w nie grać. Po
co się męczyć?

Wiodącą platformą jest PC a gość steruje grą przy pomocy pada od konsoli. :-D


Bo trzeba wiedziec, co oznacza że platforma jest wiodąca - to ta z jakiej robi sie port na inną ( http://www.giantbomb.com/battlefield-3/3030-27006/forums/what-does-lead-platform-mean-519183/). W current genach wiadące były konsole bo były za słabe żeby z PC robić port na nie, za duzo trzeba by upraszczać detale graficzne. Teraz jest odwrotnie, zwłaszcza dla tego, że konsole mają bardziej pecetową architekturę. ''Wiodacość'' nie ma nic wspólnego z ''lepszością'', ot może bedzie mniej crashował na PC.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie jest najgorzej, widok TPP i machanie mieczem mniej więcej jak w każdym cRPGu (wiedzmin, gothic itp), tryb taktyczny z aktywną pauza jest tylko jakoś tak klimatu to nie ma ....
W tej jaskini jest jeszcze w miarę ok ale już sam świat podczas eksploracji jakiś taki mało zachęcający. Oczywiście, zostaje jeszcze rok do premiery więc trochę może się zmienić. Zobaczymy co pokażą następne materiały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Słabo się prezentuje. Te kolorki jak z krainy jednorożców, ta walka jak ze slashera, te stroje jak z orbity, ten niby "otwarty" świat. Zbyt bardzo zalatuje "dwójką". Pewnie katakumby lub kopalnie również będą się masowo powtarzać, tylko że z innej strony będzie się wychodziło.
Niczym mnie ta prezentacja nie przekonała. Pozostało czekać na informacje po premierze....jesienią przyszłego roku. Co ja z resztą gadam. Za słabo to dla MNIE wygląda, aby tym tematem się zainteresować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Walka wygląda tak se, ale ogólnie gameplay prezentuje się lepiej niż DA2. Ale wyjdzie, pogramy zobaczymy. Nie ma co okrzykiwać tego wspaniałością.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.09.2013 o 22:22, lis_23 napisał:

A co to ma do rzeczy?
w wiele gier na PC gram za pomocą pada od X360 - wszystko zależy od danej gry i od tego,
który model sterowania jest lepszy

I całkiem przypadkiem są to same porty gier konsolowych. :-)
Jeżeli mówimy o cRPG na PC to pad wydaje się najgorszym możliwym rozwiązaniem w porównaniu do myszy & klawiatury.

Zresztą przerabialiśmy już podobny temat przy premierze drugiego Wiedźmina.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.09.2013 o 20:54, michal_w napisał:

Jeżeli mówimy o cRPG na PC to pad wydaje się najgorszym możliwym rozwiązaniem w porównaniu
do myszy & klawiatury.


Jak widać w przypadku ostatnich perełek tego gatunku niekoniecznie. Skoro gry tworzone są również na konsole system sterowania musi być odpowiednio uproszczony, nie wspominając już o interfejsie. Fakt, niektóre tytuły nie wymagają więcej od gracza niż duszenie dwóch - trzech przycisków, więc nic dziwnego, że pad sprawdza się lepiej - na czele z zręcznościową walką jak w przypadku DA2 ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować