Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Wiedźmin 3 - wymagania sprzętowe będą wyższe od tych cechujących drugą część

117 postów w tym temacie

Dnia 22.09.2013 o 12:24, Tenebrael napisał:

UP: Ja nie sieję paniki, ani nie twierdzę, że będzie wymóg W8. Stwierdzam tylko,
że w wypowiedzi NIGDZIE nie padło, że W8 NIE będzie wymagany.


To może z konkurencyjnej strony:

" Rozwiano także wszelkie wątpliwości dotyczące wsparcia systemu operacyjnego Windows 8. Gra na pewno będzie doskonale działać na wersjach 8 i 8.1, jednak obecnie nie ma planów na wykorzystanie funkcji dostępnych w bibliotekach DirectX 11.1 i 11.2. "

http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=80204

a tylko wymóg korzystania z DX 11.2 wymuszałby na graczu zakup W8.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to jak zrezygnowali z Havok i robią teraz na technologi- Nvidia PhysX 3.x SDK, to mam nadzieje że fizyka będzie taka sam na Radkach i Geforcach i nie będzie żadnych różnic. W Mafie 2 grałem na Geforce nie wiem jak tam było z Radeon.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To chyba było oczywiste że W3 będzie miał wyższe wymagania, po 2 DX 11.1 i 11.2 to będą na najwyższych detalach czyli na W7 spokojnie się pogra w to, CDP nie jest aż taki jak Microsoft który robi wszystko by wymusić na ludziach kupowanie Windowsa co rok i wsparcie dla W7 na 100% będzie a ci co będą mieli W8 skorzystają z tych bajerów co oferuje DX 11.1 i 11.2. Ja osobiście czekam bardzo mocno na tę grę. Tak w ogóle oby tylko optymalizacji nie schrzanili bo ta w W2 nie była najwyższych lotów jak dla mnie ;], dopiero patch coś poprawił.

lis_23 i Tenebrael Wiecie ale to że mają możliwośc wykorzystania to nie znaczy ze od razu będzie tak że musisz mieć W8 może być tak że np na W7 ustawisz detale na wysokie lub bardzo wysokie a na W8 bedzie można przesunąć na Ultra lub extreme :). Czyli coś na zasadzie bodajże Metra i Far Cry'a 3.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.09.2013 o 16:42, lis_23 napisał:

Gra na pewno będzie doskonale działać na wersjach 8 i 8.1, jednak obecnie nie ma
planów na wykorzystanie funkcji dostępnych w bibliotekach DirectX 11.1 i 11.2.
"
(...)
a tylko wymóg korzystania z DX 11.2 wymuszałby na graczu zakup W8.


Słowo klucz: obecnie. Co w PR-owym żargonie oznacza tyle, co: "na razie się nie martwcie, śpijcie spokojnie, ale nikt nie mówi, że jutro nam się nie odmieni".

Czyli w zasadzie potwierdzają to, co mówię - teraz niczego takiego nie powiedzieli, ale też nie stwierdzili jasno, że NIE BĘDZIE.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.09.2013 o 17:10, Eternal101 napisał:

To chyba było oczywiste że W3 będzie miał wyższe wymagania, po 2 DX 11.1 i 11.2 to będą
na najwyższych detalach czyli na W7 spokojnie się pogra w to, CDP nie jest aż taki jak
Microsoft który robi wszystko by wymusić na ludziach kupowanie Windowsa co rok i wsparcie
dla W7 na 100% będzie a ci co będą mieli W8 skorzystają z tych bajerów co oferuje DX
11.1 i 11.2. Ja osobiście czekam bardzo mocno na tę grę. Tak w ogóle oby tylko optymalizacji
nie schrzanili bo ta w W2 nie była najwyższych lotów jak dla mnie ;], dopiero patch coś
poprawił.

lis_23 i Tenebrael Wiecie ale to że mają możliwośc wykorzystania to nie znaczy
ze od razu będzie tak że musisz mieć W8 może być tak że np na W7 ustawisz detale na wysokie
lub bardzo wysokie a na W8 bedzie można przesunąć na Ultra lub extreme :). Czyli coś
na zasadzie bodajże Metra i Far Cry''a 3.



DX11.1 i11.2 nie ebdzie w wiedzminie 3 ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> > Może to ci, którzy kupili akcje i teraz w ich dobrze pojętym interesie jest propagowanie
>
> > takich poglądów?
> Lub też zwykli fanboye i growi patrioci ;D Były sporo takich tekstów tu na forum przy
> premierze poprzedniej części, jak to każdy polski gracz powinien mieć ich gry na półce
> (ja pewnie jestem półprawdziwym, bo kupiłem stosunkowo niedawno z przeceny).

Jak to miło, że nie tylko ja mam takie samo zdanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Ja bardziej od obłędnie pięknej gry wolałbym (tak jak to ma miejsce w GTA V) duży, dobrze
> zagospodarowany świat ze słabszą grafiką ale za to płynnie działającą grą. By móc się
> cieszyć z zabawy, a nie podziwiania kilku widoczków jak z kartki pocztowej. Dobrym przykładem
> też jest Skyrim który dobrze wyglądał i dobrze chodził ale słabo go twórcy wypełnili.

No widzisz, to jest nas dwoje.
Nie przesadzajcie już bo Skyrim jakoś o wiele brzydszy od W2 nie był (i bez tej nakładki z teksturami), a na starym kompie mogłem sobie na wysokich detalach bezstresowo pograć.
Nie tak jak przy Wieśku 2, który był po prostu za ciężki na tamtego pieca. Ale niewątpliwie na maksie gra wygląda świetnie i też nieźle działa (już na mocniejszym sprzęcie), tyle że przesadzili z jaskrawością i cienie są jakieś kiepskie.
Nowa część na tych screenach wygląda już na lepiej stonowaną i prezentuje się niesamowicie... ale wiadomo, to tylko screeny. Trzeba to w realu ocenić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.09.2013 o 18:44, Artmaster88 napisał:

Nie przesadzajcie już bo Skyrim jakoś o wiele brzydszy od W2 nie był (i bez tej nakładki
z teksturami), a na starym kompie mogłem sobie na wysokich detalach bezstresowo pograć.

Był i to dużo brzydszy
oczywiście, są gusta i guściki ale mnie Skyrim w dniu premiery po prostu straszył swoją brzydotą / a szczególnie fatalne tekstury /.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Tenebrael

Kolego, przeczytałem wszystkie Twoje posty w tym temacie i niestety na zależnościach związanych ze sprzętem, systemem i DirectX nie masz bladego pojęcia. Microsoft WYMUSZA na twórcach kompatybilność gier w obrębie jednej, dużej odsłony DirectX. DX11.2 jest pododsłoną, więc w grze będzie tylko dodatkiem, z którego skorzystają właściciele Windows 8.1, ale na Windows 7 gra będzie działać, bo system posiada wsparcie dla DX11. Oczywiście, jeśli w ogóle mają zaimplementować DX11.2, to po pierwsze. Jeśli zaimplementują sytuacja będzie analogiczna z BF4, gdzie niewielki wzrost wydajności (teoretycznie) powinni zaobserwować właściciele Win8.1, ale reszta też grę uruchomi, tyle że już bez tych kilku "fjuczerów".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.09.2013 o 16:14, Tenebrael napisał:

Nie chcę Ci Vojtas wypominać, ale podobna rozmowa miała między nami miejsce gdzieś przed
premierą W2. Mówiłem, że obawiam się, że będą znowu jazdy na premierę kolekcjonerki -
broniłeś CDPR jak lew. Że przecież wyciągnęli wnioski, że to "tylko drobny pliczek".
Jak było, wszyscy wiemy.


Ale dostrzegasz różnicę między problemami z serwerami (czynniki losowe) i bugami (ryzyko produkcyjne), a świadomą decyzją strategiczną podejmowaną przez zarząd spółki? Przecież wyłączność na Win 8 to byłoby samobójstwo wizerunkowe. Wówczas mogliby gry na PC właściwie nie wydawać w ogóle, bo shitstorm byłby niewyobrażalny.

Dnia 22.09.2013 o 16:14, Tenebrael napisał:

Dalej, mówiłem przy newsach odnośnie W2, że nie powiedzieli
wprost, że nie będzie DRM.


Wersja GOG nie miała DRMu od samego początku. SecuROM w wersji pudełkowej wymusiło Namco, a po 11 dniach patch to usunął. Myślę, że spokojnie można założyć, że W3 na Cdp.pl DRMu również nie będzie miał od samego początku.

Dnia 22.09.2013 o 16:14, Tenebrael napisał:

Dalej, przy W2 nabijałem się, że ciekawe, ile "wersji
rozszerzonych" powstanie, zanim wyeliminują tony błędów.


RPG jest jedną z najbardziej skomplikowanych rodzin gier elektronicznych (mówię tu zarówno o klasykach jak i hybrydach). Jeśli dodatkowo produkuje się grę wysokobudżetową, tych bugów jest jeszcze więcej, bo dochodzi cała masa błędów związanych z oprawą audiowizualną, animacją etc. Wiedźmin 3 również się ich nie ustrzeże - można być tego pewnym jak w banku. Tak po prostu jest, bo ludzie są tylko ludźmi, a firmy nie mogą sobie pozwolić na przeciąganie dewelopingu - jak Blizzard - aż usunie się większość wykrytych błędów. Taka polityka jest po prostu bez sensu, bo firma nigdy nie odzyska włożonych w produkcję pieniędzy - i kończy tak, jak 38 Studios. Najważniejsze, by na dzień dobry nie było bugów związanych ze stabilnością i błędów logicznych uniemożliwiających ukończenie zadań ważnych dla głównego wątku. Jeśli to absolutne minimum i jeśli uda się je spełnić już w pierwszym dniu sprzedaży, to będzie dobrze. W2 miał niestety dość ograniczony budżet, przez co gra była i krótsza niż W1, i krócej debugowana, i okrojona z zasobożernych elementów takich jak intro (wiem z pierwszej ręki, że na Bagińskiego zwyczajnie zabrakło Redom kasy). Grę wydać MUSIELI w tym terminie, bo mieli nóż na gardle. Jeśli masz wybór - albo wydać grę, albo zwijać firmę, to decyzja jest chyba oczywista, nie? Teraz są w luksusowej sytuacji i wymówki mieć nie będą. Mają i własną technologię, i kasę, i niezależność, i najwyższej klasy specjalistów, i wciąż jeszcze sporo czasu na doszlifowanie gry (quest designer wspomniał na Pyrkonie, że gra zostanie wydana w czwartym kwartale 2014 r.).

Dnia 22.09.2013 o 16:14, Tenebrael napisał:

Też wiemy jak było.


I będziesz im to wypominał do końca świata, pomimo tego że CDP wszystkim poszkodowanym w ramach rekompensaty wysłało koszulki. :/ Poszkodowany brzmi tu wybitnie ironicznie, bo chodziło o 12-godzinny poślizg...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Vojtas, tu nie chodzi o to, że komuś coś wypominam. Chodzi o to, że już wiele razy było tak, że wszystko miało być pięknie, ślicznie i cacy, a wyszło jak zawsze. Czasem był to efekt głupich decyzji CDPR, czasem wynik nacisku ze strony zachodniego wydawcy, whatever.

Całą myślą przewodnią mojej wypowiedzi było w założeniu to, że w tej branży niczego nie można być pewnym. Wiele rzeczy się zmienia, wiele jest pdoejmowanych, wydawałoby się, kuriozalnych decyzji. Mówisz, że decyzja o pełnym przejściu byłab y samobójstwem dla CDPR? Możliwe. A zobacz, jak wyglądała sprawa z XboxONE - każdy ROZSĄDNY człowiek przewidziałby, jakim shitstormem się skończy ujawnienie takiej masy antyuserowych informacji w jednym czasie. Można by pomyśleć, że MS to wielka firma i wie, co robi. A jednak, zrobili coś, co było PR-owym samobójstwem.

Wniosek z powyższego taki, że sam fakt, że coś wydaje się nie logiczne, nie mówi nam, że tego NIE BĘDZIE. Ta branża nie jest logiczna. Dlatego popóki ludzie z CDPR nie powiedzią wprost: "Do grania w Wiedźmina 3 NIE BĘDZIE wymagany Windows 8", nie mam zamiaru z góry zakładać (jak co niektórzy), że tak nie będzie. Po prostu jestem jednak w tej branży zbyt doświadczony, by uznawać coś na podstawie (teoretycznie) logiki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.09.2013 o 21:02, BlindObserver napisał:

Kolego, przeczytałem wszystkie Twoje posty w tym temacie i niestety na zależnościach
związanych ze sprzętem, systemem i DirectX nie masz bladego pojęcia.


Mam, i to całkiem spore. Jeżeli twórcy Wiedźmina 3 stwierdzą, że chcą, aby gra wykorzystywała funkcję dostępną jedynie w DX 11.2, a bez tej funkcji gra nie ruszy (bo np. całe oświetlenie będzie na niej bazowało), wtedy o graniu bez DX 11.2 (a więc tylko na Win 8) możesz zapomnieć. Krótko i na temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A zbierając do kupy informacje, że nie będzie probelmu z odpaleniem gry na Win8 i na razie nie planują niczego z DX 11.1 i 11.2, to można wyciągnąć wniosek, że gra będzie chodziła na Win7. Dlaczego? Bo jakby miałą chodzić na Win8 tylko i wyłącznie, to po kiego grzyba REDzi by mówili, że będzie można zagrać również na Win8?

@Artmaster88, cienie były w Skyrim koszmarne, W2 pod tym względem to cudo. Oczywiście pojawiły się mody poprawiające to, ale rozmawiamy przeciez o podstawowej wersji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.09.2013 o 09:11, RhobarIII napisał:

A zbierając do kupy informacje, że nie będzie probelmu z odpaleniem gry na Win8 i na
razie nie planują niczego z DX 11.1 i 11.2, to można wyciągnąć wniosek, że gra będzie
chodziła na Win7. Dlaczego? Bo jakby miałą chodzić na Win8 tylko i wyłącznie, to po kiego
grzyba REDzi by mówili, że będzie można zagrać również na Win8?


A kto napisał, że będzie można zagrać RÓWNIEŻ na Win8? Napisali, że będzie można zagrać na Win8. Ale czy "tylko", czy "również" - to pominięto milczeniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No kidding! Wiedźmuch 3 będzie miał większe wymagania niż Wiedźmuch 2... Kto by pomyślał...

Co do wykorzystania funkcji dostępnych w DX11.1 i DX11.2 to w źródle, jeśli ktoś się ta pofatygował, wyraźnie jest napisane, że nie korzystają oni ze standardowego SDK DX11.1 tylko z tych opcji tej wersji, które dostępne są w DX11 za pomocą API. Co więcej, raczej nie skorzystają z nich w finalnej grze. Więc można spać spokojnie. Oczywiście możemy bawić się w semantykę i czepiać się słówek i zwrotów typu "raczej", "na tę chwilę" czy "aktualnie", ale niezależnie jak bardzo nielogiczny i nieprzewidywalny jest to biznes, nie można zapomnieć, że to jednak biznes. A tu liczy się sprzedaż. I żadna kasa od MS nie zrekompensuje CDPR strat jakie ponieśliby wydając grę wyłącznie na Win 8.
Wystarczy spojrzeć na podział rynku: Win 8 to niecałe 7,5% a Win V/7 to prawie 50% (dane z 1 września). Na Steam wygląda to jeszcze lepiej: Win v/7 to ponad 75% a Win 8 prawie 16% (wersje 64 i 32 liczyłem razem).


@ Mateusz Stanisławski
"Niektóre nowinki, jakie oferuje wersja 11.1, są dostępne z poziomu standardu APIs" - to nie chodzi o standard APIs tylko o standardowe API dostępne dla DX11.1. API czyli interfejs programowania aplikacji. Warto poczytać: http://en.wikipedia.org/wiki/Application_programming_interface

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.09.2013 o 09:51, Tenebrael napisał:

A kto napisał, że będzie można zagrać RÓWNIEŻ na Win8? Napisali, że będzie można zagrać
na Win8. Ale czy "tylko", czy "również" - to pominięto milczeniem.

Nie przyszło ci namyśl, że pewne rzeczy są dla nich oczywiste? :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

windowsy przeważającej liczby użytkowników są alternatywnej oryginalności, stąd niekompatybilność patchy

aż do ich przerobienia na alternatywnie oryginalne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować