Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Forza 5 wykorzystuje 100% mocy Xboksa One

24 postów w tym temacie

Piotr Bajda

Hmm. Zwykło mówić się, że pełen potencjał sprzętu udaje się okiełznać dopiero w ostatnich latach jego żywota. Wypowiedź Dana Greenawalta z turn 10 temu przeczy. Forza 5 to tytuł startowy, który już wyciska z Xboksa One 100%. A ma być jeszcze lepiej.

Przeczytaj cały tekst "Forza 5 wykorzystuje 100% mocy Xboksa One" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Zwykło mówić się, że pełen potencjał sprzętu udaje się okiełznać dopiero w ostatnich latach jego żywota." - Przepraszam, czy ktoś tutaj się obudził po kilku latach letargu? Przecież taki sam marketingowy bełkot słyszeliśmy już w przypadku premier poprzednich konsol...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gdzie bełkot w tym, że The Last of Us czy GTA V to gry technicznie nie do pomyślenia na początku tej generacji czy nawet dwa lata temu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> "Zwykło mówić się, że pełen potencjał sprzętu udaje się okiełznać dopiero w ostatnich
> latach jego żywota." - Przepraszam, czy ktoś tutaj się obudził po kilku latach letargu?
> Przecież taki sam marketingowy bełkot słyszeliśmy już w przypadku premier poprzednich
> konsol...

To nie był bełkot. Wystarczy porównać CoD 3 z najnowszymi odsłonami strzelanek od Activision czy DICE.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Takich słów nie powinien mówić, bo one w żaden sposób nie pomagają tym bardziej przy Xboxie One. Warto przecież zaznaczyć, że ta konsola jest słabsza od PS4, a na dodatek słyszymy, że są problemu z innymi grami na tym sprzęcie. Ryse ma nie działać w Full HD, tylko w 1600x900. Oczywiście nie ma co panikować, bo FM5 lata w full HD i 60 klatek bez problemu. W full hd widzieliśmy ostatnio BF4 na Xbox One, a także Metal Gear Solid V, więc w sumie trudno zrozumieć problemy przy Ryse, ale słowa o 100% wykorzystaniu nowego urządzenia MS też nie pomagają na marketing moim zdaniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> "Zwykło mówić się, że pełen potencjał sprzętu udaje się okiełznać dopiero w ostatnich
> latach jego żywota." - Przepraszam, czy ktoś tutaj się obudził po kilku latach letargu?
> Przecież taki sam marketingowy bełkot słyszeliśmy już w przypadku premier poprzednich
> konsol...

Bełkot? Porównaj jakość grafiki z gier w dniu premiery a porównaj sobie grafikę z dnia dzisiejszego. Porównaj sobie Uncharted 1 a Uncharted 3, porównaj sobie Gear of Wars 1 a Gear of Wars 3. To nie jest żaden bełkot, tylko fakt. Szczególnie było to widać w przypadku konsoli PS3 ze względu na zastosowanie procesora CELL.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.09.2013 o 18:01, ekwador15 napisał:

Takich słów nie powinien mówić, bo one w żaden sposób nie pomagają tym bardziej przy
Xboxie One. Warto przecież zaznaczyć, że ta konsola jest słabsza od PS4, a na dodatek


To jest dopiero bełkot. Słabsza, bo co? Bo ma wolniejszą pamięć? Za to XBOX ONE ma więcej i szybszą pamięć podręczną procesora. Jak nie wiesz jakie to ma znaczenie, cofnij się wczasie i przypomnij sobie pierwsze procesory CELERON bez pamięci cache, które z jednej strony były nową generacją procesorów i o wiele szybsze (w teorii oczywiście, bo taktowanie zegarów miały o wiele wyższe) a z drugiej strony nie potrafiły dogonić wydajnością procesorów poprzedniej generacji. Zarówno w przypadku PS4 jak i XBOX ONE nic nie jest przesądzone. I tak wszystko zależy od programistów. Dlatego inaczej te gry będą wyglądać w dniu premiery a inaczej za 5 lat (aczkolwiek nie będzie to aż taka różnica jak w przypadku konsol obecnej generacji, bo wiadomo, że nowa generacja to w obu przypadkach architektura x86).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.09.2013 o 18:11, TobiAlex napisał:

To jest dopiero bełkot. Słabsza, bo co? Bo ma wolniejszą pamięć? Za to XBOX ONE ma więcej
i szybszą pamięć podręczną procesora.

Prędzej Windsor-> Brisbane. Gdzie wprowadzając Athlony x2 w 65nm podwyższyła znacznie ilość cykli zegara pamięci L2 (z 12 do 20).
Różnica jak dla mnie pomijalna (ile to było 3-4% w grach?). Z resztą zależy od konkretnej architektury jak wpłynie taka konfiguracja.

Dnia 27.09.2013 o 18:11, TobiAlex napisał:

wczasie i przypomnij sobie pierwsze procesory CELERON bez pamięci cache

Były "bez". Tutaj jest, ale jak twierdzisz, wolniejsza i jest jej mniej [ nie wiem ]

Dnia 27.09.2013 o 18:11, TobiAlex napisał:

Zarówno w przypadku PS4 jak i XBOX ONE nic nie jest przesądzone.
I tak wszystko zależy od programistów.

PS4 ma jednak mocniejszy układ graficzny. I to jak dla mnie przesądzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zaraz tam, podobno MS jest ostro zacofane ze sterownikami, wiec sa jeszcze szanse na cos lepszego w blizszej przyszlosci ;) Poza tym mnie taki poziom zadowala. No i jest jeszcze Kinect ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> To jest dopiero bełkot. Słabsza, bo co?
Bo już to przetestowały zespoły tworzące gry na obie konsole:
"Developers said that unoptimized platform-agnostics builds of their games can run at around 30FPS in 1920x1080 on PS4, and "20-something" FPS in 1600x900 on Xbox One."
A na dodatek korzystanie z ESRAMu na XBO jest ponoć koszmarne:
""Xbox One is weaker and it’s a pain to use its ESRAM," said one developer."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> No to jeżeli to jest 100% mocy to po cholerę wypuszczali nową konsole skoro tak ma wyglądać
> 100% :D

a po cholerę ty formułujesz te idiotyczne wnioski?
wypuścili nową konsolę by zarobić. a co to za problem wykorzystać 100% mocy konsoli? wykorzystana moc nie równa się jakość grafiki. w tworzeniu gier na konsole najważniejsza jest optymalizacja i inteligentny design. wystarczy wspomnieć jak wyglądał gow2 na 7-letnim ps2. mało tego, rozwój technologii graficznych w grach był wtedy bardzo gwałtowny, a nie stał w miejscu tak jak teraz. ale pewnie za młody jesteś by to w ogóle pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

50% mocniejsze...ok ale obecne konsole o ile sa słabsze od obecnych pc ? 400%...700% ? i co ? pc ma troche lepsza grafike...wiem rozdziałka itp . fps...tak wszystko się zgadza :-) ale ostatnio grałem w Tomb Raidera , Bioshocka , Far Cry 3 na monitorze 1680x1050 i wiecie co ? grało mi sie super :-) przypominam na tak słabym sprzęcie jak xbox360 :-) 512 mb ram....dla systemu i gier !!! bedzie dobrze :-) a gierki i takl będa wypasione ;-) czekam na nowego Alan Wake...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


> To jest dopiero bełkot. Słabsza, bo co? Bo ma wolniejszą pamięć? Za to XBOX ONE ma więcej
> i szybszą pamięć podręczną procesora.

Ja tu widzę cię tylko jako fanboya. Pomimo tego że xbox one ma wiele wad nadal sądzisz że jest lepsza od ps4?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@TobiAlex
Ta pamięć to nie jest tradycyjna pamięć podręczna jak w tym Celeronie (co jej nie miał), którego przywołałeś. Te 32 MB ESRAM zniwelują rozumiem różnicę w ilości procesorów strumieniowych karty graficznej? :D Ta pamięć miałaby duże znaczenie, gdyby MS wykorzystał tak jak Sony GDDR5, a nie stare jak węgiel DDR3. Już nie muszę mówić, że te ostatnie kości wysoko taktowane być nie mogą, a opóźnieniami też pewnie nie zadziwiają. Zresztą od jakiegoś czasu zwiększanie ilości pamięci podręcznej (jak już trzymasz się tej terminologii) nic w przypadku gier nie daje. Już nie mówię nawet o bezsensownym wydłużaniu drogi komunikacji pomiędzy tą pamięcią DDR3, a procesorem. Te problemy, które studia mają z XONE nie wzięły się z kosmosu - na kilku portalach już pisano, że winny jest ten ESRAM, a raczej brak synchronizacji jego taktowania z cyklem pracy procesora i pamięci DDR3. Skomplikowali architekturę i są w dupce. Taka smutna prawda. No i oczywiście grafę mają słabszą, ale cóż.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


> Ja tu widzę cię tylko jako fanboya. Pomimo tego że xbox one ma wiele wad nadal sądzisz
> że jest lepsza od ps4?

Byc może dla niego jest lepsza, ma swoje zdanie i woli akurat tą konsolę m.in ze względu na gry? Nie oznacza to od razu, że jest fanboyem. To słowo jest zbyt często nadużywane, ale skoro Ty go tak widzisz..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować