Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Wymagania sprzętowe Watch Dogs będą niższe. Ubisoft prostuje

33 postów w tym temacie

> Jak kupowac 760 to tylko w wersji 4gb.

Chip jest zbyt słaby by to wykorzystać. Gtx780 ciśnie na 3gb i to jest odpowiednia ilość, jak na możliwości karty. 4gb - ok, ale w nowym top radku R9 290x. Co do samej 760''tki, to 2gb jest optymalną wartością. Prędzej moce przerobowe się skończą, niż ta karta będzie potrzebowała i potrafiła wykorzystać 4gb ramu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.10.2013 o 13:15, diabolo20 napisał:

Co ty pleciesz porównaj sobie testy Bety BF 4 wyraźnie jest lepsza od geforce 660TI już
nie mówiąc że kosztuje tyle samo


Nie plotę tylko stwierdzam fakt obecnie taniej kupisz GTX 660 Ti który prezentuje mniej więcej ten sam poziom wydajności w zależności od gry jest szybsza lub nieznacznie wolniejsza od nowszego układu 760, dodatkowo jest to moja opinia/sugestia w żadnym wypadku nie rada bo nie tego temat dotyczył więc nie ma się o co spinać A dodatkowo nie warto się sugerować wynikami jednego benchmarka- gry tylko kilkunastu a tu lekką przewagę ma 660 Ti

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 04.10.2013 o 15:38, Valmar napisał:

Chip jest zbyt słaby by to wykorzystać. Gtx780 ciśnie na 3gb i to jest odpowiednia ilość,
jak na możliwości karty. 4gb - ok, ale w nowym top radku R9 290x. Co do samej 760''tki,
to 2gb jest optymalną wartością. Prędzej moce przerobowe się skończą, niż ta karta będzie
potrzebowała i potrafiła wykorzystać 4gb ramu.


GTX 770 też nie wykorzysta 4GB pamięci graficznej?
2GB to może być trochę za mało, niektóre mody graficzne do Skyrima / ENB / wymagają nawet 3GB.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.10.2013 o 15:42, Zgreed66 napisał:

Po czym to oceniasz?

Weź to na logikę - co trzeba zrobić, by zapełnić 4gb ramu na karcie? Nie ma gry, która by tyle potrzebowała na pojedynczym monitorze, a nawet jeśli by była, sam ram nic by ci nie dał. C3 na ultra z pełnym AA ile bierze w fhd? Nieco ponad 2gb - a jakiej karty potrzeba by płynnie można było grać? Przynajmniej 670/680, radka 7970 i wyżej - gtx 780. Do cfg powiedzmy na 3 monitory 4gb miało by jakiś sens - tylko nie w przypadku 760, bo skoro karta nie jest w stanie ogarnać na jedym monitorze, to jak mogłaby by na trzech? Teraz nieco bardziej konkretnie. Jeśli chodzi o gry, to przepustowość pamięci ma większe znaczenie niż sama jej wielkość. Szyna + prędkość samego ramu. W renderingu pierw te bajty zapisane w vram trzeba odczytać, a potem dopiero są "przerabiane". Słowem - jeśli miałbyś rację, karta typu gtx650ti 2gb była by szybsza od gtx650ti boost 1gb, a tak nie jest (przykład na radkach - 7790 2gb vs 7850 1gb. Mimo że taki c3 na max potrzebuje więcej jak 1gb, to i tak wersja 1 gb od 7850 będzie szybsza, mimo, że 7790 wcale dużo słabszy nie jest, jeśli chodzi o def wartości). Nie pierwszy raz widzę, że udzielasz się w tematach, o których nie jesteś do końca poinformowany. Userzy nie do końca zorientowani, dobre rady mogą otrzymać na pclabie czy innych vortalach technicznych, gdzie w większości ludzie wiedzą co piszą - Ciebie również tam zapraszam, jak chcesz dowiedzieć się więcej.
@up
Na gtx770 to już jest jakiś sens, ale nie do końca. 4gb pasowałoby do gtx780, ale ze względu na szynę 384 lit natywnie ma 3gb, Rozsądne rozszerzenie to 6gb, co jest już przegięte. W skrócie - gtx760 4gb - nie, gtx770 4gb tak, ale niekoniecznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.10.2013 o 16:38, Valmar napisał:

Weź to na logikę - co trzeba zrobić, by zapełnić 4gb ramu na karcie?

Większa rozdzielczość, AA, większe tekstury, więcej rożnych rzeczy na ekranie.
Wbrew pozorom nie jest to problem. Szczególnie jak już zbliżamy się do magicznej granicy 2gb, a karta ma jeszcze sporo zapasu mocy. Patrz BF4
http://gamegpu.ru/images/remote/http--www.gamegpu.ru-images-stories-Test_GPU-Action-Battlefield_4_Beta-test-bf_4_vram.jpg

Dnia 04.10.2013 o 16:38, Valmar napisał:

Nie ma gry, która by tyle potrzebowała na pojedynczym monitorze,

Co się dziwić jak praktycznie każda jest ze starej generacji i nie ma praktycznie nic związanego z nową generacją? Dlatego się zapytałem po czym to oceniasz. Jak po starociach to żadna ocena.

Dnia 04.10.2013 o 16:38, Valmar napisał:

a nawet jeśli by była, sam ram nic by ci nie dał. C3 na ultra z pełnym AA ile bierze w fhd?
Nieco ponad 2gb - a jakiej karty potrzeba by płynnie można było grać?
Przynajmniej 670/680, radka 7970 i wyżej - gtx 780.

GTX 760 to akurat poziom GTX 670 nie?

Dnia 04.10.2013 o 16:38, Valmar napisał:

Jeśli chodzi o gry, to przepustowość pamięci ma większe
znaczenie niż sama jej wielkość. Szyna + prędkość samego ramu.

Do pewnego momentu. Radeon 4870 512mb dla przykładu ma przepustowości aż nadto. Pamięci? Potężne braki.
Tak samo było z 8800GT 256mb, 8800 GTS 320, 3850 256mb.

Dnia 04.10.2013 o 16:38, Valmar napisał:

W renderingu pierw te bajty zapisane w vram trzeba odczytać, a potem dopiero są "przerabiane".
Słowem - jeśli miałbyś rację, karta typu gtx650ti 2gb była by szybsza od gtx650ti boost 1gb,

Nie do końca. Gdybyś z kolei Ty miał rację. To Radziak przedstawiony wyżej by się nie krztusił teksturami hi res w Skyrimie. Prawda akurat leży po środku i taka argumentacja jest bani. Brak pamięci przejawia się niższym fps w stosunku do modelu z większą ilością. W żadnym razie nie piszę o oczywistościach. Ani nie piszę, aby kupować słabszy model. Tylko ten sam, ale z większą ilością VRamu.

Dnia 04.10.2013 o 16:38, Valmar napisał:

jest (przykład na radkach - 7790 2gb vs 7850 1gb.

Bez obrazy, ale ani 7790, ani 7850 to nie jest poziom GTX 760. Nawet nie są przedmiotem polemiki,
dlaczego wróc link wyżej

Dnia 04.10.2013 o 16:38, Valmar napisał:

Mimo że taki c3 na max potrzebuje więcej jak 1gb, to i tak wersja 1 gb od 7850 będzie szybsza

Łał. Ale jest za słaba, aby wykręcić odpowiedni wynik, aby zrobić z tego użytek.

Dnia 04.10.2013 o 16:38, Valmar napisał:

Nie pierwszy raz widzę, że udzielasz się w tematach,

Bosh, uwielbiam to gadanie.

Dnia 04.10.2013 o 16:38, Valmar napisał:

Na gtx770 to już jest jakiś sens, ale nie do końca. 4gb pasowałoby do gtx780, ale ze
względu na szynę 384 lit natywnie ma 3gb,

Jeżeli natywnie ma >2gb to tym wypadku stawia się pytanie. Czy potrzeba wiecej pamięci niż 3gb oraz czy potrzeba większej przepustowości pamieci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widzę masz swoją wizję. C3 staroć & testy z bety bf4. W takim razie powodzenia z 760 4gb. Przykład 7790 vs 7850 miał pokazać rolę ilości pamięci. Priorytety są takie - wydajność chip''u, przepustowość i dopiero 3 w kolejności jest ilość pamięci. Skoro 760 jest na poziomie 670, to potestuj 670tke 2gb vs 760 4gb nawet w tej twojej becie bf4. Zobaczymy czy 760 będzie szybsza :). Wszak potrzebuje więcej niż 2gb, nie?
Druga sprawa - znów na słabszej karcie:
http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/radeon-hd-7850-1gb-vs-2gb/strona/19099.html
Zgodzimy się, że bf3 potrzebuje znacznie więcej niż 1gb w maksymalnych detalach i takiej rozdzielczości? Skoro ilość ramu ma takie znaczenie twoim zdaniem, to czemu różnica w klatach jest marginalna? Podpowiedz - bo wcale nie ma takiego znaczenia, jeśli spełnia się określone normy. Na dziś sprawy maja się tak - że 2gb w karcie typu gtx760 jest ilością wystarczającą. I powie ci to każdy, który interesuje się tematem w stopniu większym, niż mędrkowanie na forum sklepu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.10.2013 o 18:15, Valmar napisał:

C3 staroć & testy z bety bf4.

Gdzie ja napisałem, że C3 to staroć? Reszta to starocia i nie ma co oceniać. Bo w czym to będziesz robić?

Dnia 04.10.2013 o 18:15, Valmar napisał:

Priorytety są takie - wydajność chip''u, przepustowość i dopiero 3 w kolejności jest ilość pamięci.

Łał to ci odkrycie Ameryki paluchem na mapie.

Dnia 04.10.2013 o 18:15, Valmar napisał:

Zobaczymy czy 760 będzie szybsza :).

Nie ma być "szybsza". W tym rzecz. Ma być na tyle mocna, aby pozwolić na wykorzystanie >2gb ram.
Podczas gdy model 2gb tego nie rady zrobić. Potrzeba do tego odpowiedniej gry.

Dnia 04.10.2013 o 18:15, Valmar napisał:

Wszak potrzebuje więcej niż 2gb, nie?

Nie w tym rzecz. Ma to wykorzystać, a nie potrzebować.

Dnia 04.10.2013 o 18:15, Valmar napisał:

Nie potrzebuje. W takim rozumieniu jakim wymuszasz.

Dnia 04.10.2013 o 18:15, Valmar napisał:

Zgodzimy się, że bf3 potrzebuje znacznie więcej niż 1gb w maksymalnych detalach i takiej
rozdzielczości?

Nie zgodzimy się. Patrz na Snowdown. Ilosć klatek spadła o 5. Tj 15% przy minimalnym fps.

Dnia 04.10.2013 o 18:15, Valmar napisał:

Skoro ilość ramu ma takie znaczenie twoim zdaniem, to czemu różnica w
klatach jest marginalna?

Zgadnij? Wsadź mocniejszą kartę która ma tyle samo pamięci wtedy poczujesz różnicę. W tym rzecz.

Dnia 04.10.2013 o 18:15, Valmar napisał:

Podpowiedz - bo wcale nie ma takiego znaczenia, jeśli spełnia się określone normy.

Jakie to czarodziejskie normy? Musi być odpowiednio mocna, a gra mieć odpowiednio duże tekstury i dużo detali. All

Dnia 04.10.2013 o 18:15, Valmar napisał:

Na dziś sprawy maja się tak - że 2gb w karcie typu gtx760 jest ilością
wystarczającą.

Co to znaczy dziś?

Dnia 04.10.2013 o 18:15, Valmar napisał:

I powie ci to każdy, który interesuje się tematem w stopniu większym, niż mędrkowanie na forum sklepu.

Zieeew. Mędrki mówią dużo rzeczy.

Nie mniej dołączam ss z GPU-Z z odpalonym Skyrimem HiRes Teksturami itd w rozdziale 1440x900 (czyli niskiej) AAx8 Użycie pamięci "tylko" +1600mb. Można nawet dopatrzyć się innych ciekawych rzeczy, Np. ze skyrim wcale nie potrzebuje mocnej karty. Tylko taką która ma akurat dużo VRam.

20131004185952

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 04.10.2013 o 19:02, Zgreed66 napisał:


Nie mniej dołączam ss z GPU-Z z odpalonym Skyrimem HiRes Teksturami itd w rozdziale 1440x900
(czyli niskiej) AAx8 Użycie pamięci "tylko" +1600mb. Można nawet dopatrzyć się innych
ciekawych rzeczy, Np. ze skyrim wcale nie potrzebuje mocnej karty. Tylko taką która ma
akurat dużo VRam.


Heh, to pewnie dlatego ja z modami ENB i teksturami w w. rozdzielczości mam problemy graficzne na swoim GTX 570 ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.10.2013 o 19:15, lis_23 napisał:

Heh, to pewnie dlatego ja z modami ENB i teksturami w w. rozdzielczości mam problemy
graficzne na swoim GTX 570 ;)

To był główny powód dla którego wziąłem karte z 2gb pamięci :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować