Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Są nowe wymagania sprzętowe Watch Dogs - jeszcze wyższe niż pierwotnie podawano!

108 postów w tym temacie

Dnia 08.10.2013 o 15:12, Kafar napisał:

Czytaj uważnie nie powiedziałem że 30 klatek tylko w okolicach więc po raz kolejny cytujesz
źle.

Ale różnica +- ile? 10%? 27-33klatki. 20%? 23-36klatek. Różnice kolosalne. Faktycznie.

Dnia 08.10.2013 o 15:12, Kafar napisał:

Zresztą napisałem że temat zakończyłem tylko chciałem sprostować po raz kolejny Twoją
niezdarność w cytowaniu.

:D:D:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, ze widać, zwłaszcza gracze są w stanie na palę powiedzieć, czy gra chodzi w przedziale 25-30 klatek [bo tu różnice są prawie niedostrzegalne ludzkim okiem] czy 35-60.
Pytanie tylko - czy potrzeba nam więcej niż te 30 klatek.

Osobiście mam dostęp do monitora 120hz i tam owszem minimalne różnice między 60 a 120 klatek są ale są już na tyle marginalne, ze paradoksalnie, wolę chyba mniej obciążać układ graficzny i ustawiać sobie sztywny limit 60 [bo więcej jest mi kompletnie zbędne, za to karcie graficznej to już robi różnicę, bo nie musi renderować tych ekstra 60 klatek - pożyje dłużej, będzie chodzić ciszej itp itd]

Osobiście - w większości gier minimalny limit 25-30 klatek to jest jak najbardziej płynną animacja, spinanie się o wyższe wartości to już tylko czysto subiektywne preferencje [tez lubię mieć te 35-60 fps permanentnie, tj 35 jako minimalny dolny spadek w najgorzej zoptymalizowanym/obciążonym graficznie miejscu danej gry, ale nie wadzi mi, jak jakiś tytuł, np mmo chodzi w 30-40]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 08.10.2013 o 10:20, kesik93 napisał:

Ale co ma nowy CoD do tego? Przecież ta gra śmiga na silniku Quake''a 3 i nie ma nic
wspólnego z next-genem. Wymagania które podali wyglądają jak jakiś nieśmieszny żart,
żadna gra tak słabo wyglądająca nie ma prawa mieć takich wymagań. W czasie obecnej generacji
wyszło dużo lepiej wyglądających gier, które jednocześnie miały o wiele mniejsze wymagania.
Ten CoD powinien na full śmigać na GF8800, 2GB ramu i jakimś średnim dwurdzeniowym procku.

Dokładnie. Zmodyfikowany silnik q3 + w zalecanych gtx780. Mało z fotela nie spadłem.

Zresztą W_D też ma wymagania z dupy, ta gra nie wygląda już tak dobrze jak jeszcze rok temu. Teraz wygląda może troszkę lepiej od brzydkiego graficznie GTA V a to w żadnym razie nie usprawiedliwia takich wymagań.
x2
Wygląda na to, że z powodu rzekomych nextgenów, devki postanowiły olać optymalizację na pc i wmawiać, że to postęp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 08.10.2013 o 15:22, Pietro87 napisał:


Osobiście mam dostęp do monitora 120hz i tam owszem minimalne różnice między 60 a 120
klatek są ale są już na tyle marginalne,


Różnice są znaczne, ale w feelingu. Grałem w 1.6 i GO na 120hz samsungu szwagra (u siebie mam ips lg 60hz) i grało się przyjemniej. Banie jak na zawołanie wchodziły :f.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kolejne tytuły będą miały taką optymalizację, to daruję sobie jakiekolwiek upgrade''y i kupuję PS4. Chociaż nie wiadomo jeszcze jak to naprawdę działa. Bo Max Payne 3 też miał i7 + GTX 680, a działał płynnie na dużo gorszych PC-tach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.10.2013 o 15:48, Hommicide napisał:

Jeśli kolejne tytuły będą miały taką optymalizację, to daruję sobie jakiekolwiek upgrade''y
i kupuję PS4. Chociaż nie wiadomo jeszcze jak to naprawdę działa. Bo Max Payne 3 też
miał i7 + GTX 680, a działał płynnie na dużo gorszych PC-tach.


To nic zaskakującego, że wymagania będą wyższe. Od naprawdę wielu lat polegać można było na starych konfiguracjach, gdyż gry tworzone pod kilkuletnie konsole po prostu nie były wymagające. Za rok-dwa sytuacja znowu się unormuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.10.2013 o 16:00, Principes napisał:

> Jeśli kolejne tytuły będą miały taką optymalizację, to daruję sobie jakiekolwiek
upgrade''y
> i kupuję PS4. Chociaż nie wiadomo jeszcze jak to naprawdę działa. Bo Max Payne 3
też
> miał i7 + GTX 680, a działał płynnie na dużo gorszych PC-tach.

To nic zaskakującego, że wymagania będą wyższe. Od naprawdę wielu lat polegać można było
na starych konfiguracjach, gdyż gry tworzone pod kilkuletnie konsole po prostu nie były
wymagające. Za rok-dwa sytuacja znowu się unormuje.


Bez przesady... Dla mnie skok z 2-rdzeniowego procka na 4-rdzeniowy i 6GB ram zamiast 2GB w minimalnych wymaganiach jest lekkim zaskoczeniem. Swoją drogą wierzyć mi się nie chce, że nagle procesory 8 rdzeniowe zaczną być wykorzystywane, skoro większość gier nie jest w stanie korzystać z choćby 4.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś nie widzi większej różnicy pomiędzy 30 FPS, a 60 kl/s, to chyba powinien się do okulisty udać :D
A tak bardziej serio - dużo zależy od tego, w co się gra. 30 kl/s wystarczy w zupełności do wszelkich strategi, przygodówek, większośći erpegów itp. W FPS-ach i wszelkich grach akcji (FPP lub TPP) potrzebna jest większa płynność. Jak gram w BF3, szczególnie podczas pojedynków na bliskim dystansie, to jak mi płynność animacji spada poniżej 40 kl/s to już zaczynam odczuwać dyskomfort.
Swoją drogą, gry i filmy różnią się znacząco. W kinie wystarczą nam w zupełności 24 kl/s (Hobbit był pokazywany jako pierwszy film kinowy w 48 kl/s), w telewizji jest to od 25 - 30 kl/s (i obraz jest płynny), w grach potrzeba ponad 30 kl/s :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się znaleźć taki wpis na forum UBI:

"Is this a confirmation that the aforementioned specs are the correct ones?"
"The correct ones - are whatever is currently published on the games sites - they may change thought the development cycle, however they are normally finalised before release.

The ones in the first post - maybe out of date - so buyers should check the latest requirements on the www.ubi.com site for the game.

[some 3rd party sites maybe incorrect]

The game was always expected to require a high spec PC - due to supporting newer tech in the graphics engine etc, however close to release, they do sometimes update them."

Ja anulowałem pre-ordera. Poczekam na testy w praniu bo poza prockiem (2 rdzenie Ivy bridge) spełniam wszystko pomiędzy min a max.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.10.2013 o 16:37, pawbuk napisał:

Swoją drogą, gry i filmy różnią się znacząco. W kinie wystarczą nam w zupełności 24 kl/s

Po prostu brakowało punktu odniesienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czekamy teraz na oficjalne wymagania Wiedźmina 3, ale prawdopodobnie będzie to ten sam poziom co Watch Dogs i nowy CoD. Upgrade komputera dla większości graczy może być obowiązkowy. chyba, że taniej będzie kupić PS4?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.10.2013 o 16:09, Hommicide napisał:

Bez przesady... Dla mnie skok z 2-rdzeniowego procka na 4-rdzeniowy i 6GB ram zamiast
2GB w minimalnych wymaganiach jest lekkim zaskoczeniem. Swoją drogą wierzyć mi się nie
chce, że nagle procesory 8 rdzeniowe zaczną być wykorzystywane, skoro większość gier
nie jest w stanie korzystać z choćby 4.


Wspomniałem tylko, że skoku w wymaganiach należało się spodziewać, to naturalna kolej rzeczy. Czy będzie tak "strasznie" (choć upierałbym się, że 4 rdzenie i 8GB powinny być standardem już dziś)? Nie wiem. Ale panikować chyba nie ma sensu, zobaczymy po premierach kilku gier, wtedy będziemy mieli jasny obraz sytuacji. :)

@KrisN1
A skąd założenie, że na PS4 będzie tak różowo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Strasznie duże jak na taką grafikę... nie chce im się już optymalizować pod kompy, co
> ? Ok, przeboleje, na moim jeszcze pogram w zalecanych, ale kupno konsoli wydaje się coraz
> bardziej rozsądne.

Nie chce im się optymalizować po kompy, tak? Wszyscy się cieszyli jak BF4 wyskoczył z troszeczkę wyższymi wymaganiami niż te z poprzedniej generacji, a jak Ubi otworzyło graczom oczy, to zaczęli narzekać. Przyzwyczajcie się. Tak będą wyglądały wymagania nadchodzących gier z sektoru AAA. W dodatku na konsole grę znacznie łatwiej zoptymalizować, bo każda jest TAKA SAMA, a rodzai PC jest p****liard. Jednemu rzeczywiście pójdzie spokojnie na minimalnych ustawieniach, a drugi i na zalecanych może mieć problemy. W dodatku chociaż twórcy najprawdopodobniej korzystają teraz z szeregu nowych narzędzi. I nawet nie o to chodzi, że nie widzą jak ich używać - przecież nie mogę się różnić pod względem obsługi diametralnie od tych starszych. Sęk w tym, że nie wszystko da się dostatecznie przetestować. Żadna next genowa gra jeszcze nie weszła na rynek, a twórcy stąpają po omacku - nie wymieniają się wzajemnie doświadczeniami i nie podglądają konkurencji w takim stopniu w jakim robili to wcześniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zobacz film, na którym kulka spada z wysokości, w 30 klatkach. Potem zobacz w 60. Szybko poruszające się obiekty będą się teleportowały, jeżeli Twój mózg otrzyma tylko 30 obrazów na sekundę, czyli obraz na 3,3ms.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Tradycyjny okres przed wyjściem nowej generacji.
>
> Zobaczcie sobie wymagania CoD: Ghosts i szykujcie komputery na upgrade (GF780 w rekomendowanych).
> Anyway, właśnie tego się spodziewałem. i5 do grania w gry z next-genów nie wystarczy,
> 32 bitowe systemy wymrą, gry będą zajmować w cholerę miejsca na dysku a większość GPU
> będzie do wyrzucenia. A gracze będą narzekać na optymalizację, jak zwykle, mimo że od
> lat chcieli next-genu i go dostali.

Tak jest ze wszystkim ;]. Ale powiem ci że w te wymagania raczej nie wierzę, czemu? Bo żadna gra póki co nie miała wymagań takich jakie twórcy podawali to jest zwykły marketing mówiący "idź kup nowy sprzęt dostaniemy procent ze sprzętu który kupicie" ;]. Do tego coś czuję brak optymalizacji jak w przypadku Gothica który miał być next genem w 2006 roku jak wchodziły PS 3/ X360. Ja się tylko zastanawiam jak z takimi wymaganiami oni chcą to odpalić na takich starożytnych sprzętach jak PS 3 czy x 360 ;]. Good luck and have fun ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wymagania wyglądają na nieco zawyżone. Dziwne uczucie widzie swojego kompa kupionego w tym roku w zalecanych, a nie wiadomo jak optymalizacja będzie wyglądać. Na prezentacjach z konsol grafika nie powalała (widać było rozmycie, rysujące się rzeczy w oddali i cienie niezbyt wysokiej jakości), zależy też jak duże będą różnice na PC, ale mogli to wszystko podbić bez większego dopracowania i stąd takie wymagania. Sam nie zagram z innego powodu - wolę najpierw poczekać i zobaczyć, co też Ubi zrobi z tą serią. Być może to będzie kolejny tasiemiec wypluwający sequel co roku z coraz mniej pasującym settingiem i pomysłami. Zresztą, sama idea Watch Dogs jest równie niedorzeczna (hakowanie miasta przy pomocy smartfona, tak jakby w takim świecie nikt nie wpadł na robienie urządzeń działających w zamkniętej sieci...) co uniwersum asasynów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poczekajmy do wydania gry bo z tymi wymaganiami to już parodia no chyba że robią coś w stylu CoD:Ghost czyli gówniany port. Dodatkowo weźmy jedną rzecz pod uwagę to jest Ubisoft co oznacza 3 rzeczy:

1) Wymagania znacznie zawyżone(no zwłaszcza ostatni FC3 to pokazał).
2) Next gen - czyli w dniu premiery schrzaniona optymalizacja a po 3 miesiącach jak należy nadal pamiętam cyrki z serią Anno.
3) Grafika nie będzie jakaś super mega ultra wystrzałowa - obstawiam że jak będzie wersja DX10 to różnice między dx11 a dx10 to trzeba będzie ze świecą szukać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 08.10.2013 o 16:09, Hommicide napisał:

Bez przesady... Dla mnie skok z 2-rdzeniowego procka na 4-rdzeniowy i 6GB ram zamiast
2GB w minimalnych wymaganiach jest lekkim zaskoczeniem. Swoją drogą wierzyć mi się nie
chce, że nagle procesory 8 rdzeniowe zaczną być wykorzystywane, skoro większość gier
nie jest w stanie korzystać z choćby 4.


Wcześniej mało gier było robionych pod 64 systemy tylko pod 32. Wraz z nową generacją konsol (widać że chyba w tym przypadku one to wyznaczają) każdy już robi tylko pod 64bitowe systemy. A to jest DUŻA różnica.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować