Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Nowy Thief nie będzie już miał punktów doświadczenia

27 postów w tym temacie

Dnia 17.10.2013 o 15:32, Demagol napisał:

W tym przypadku nacisk wywierali fani poprzedniej serii Thief i słusznie. Twórcy też
słusznie poczynili, usunęli przynajmniej jedną niepotrzebną rzecz.


"Gdybym na początku swojej kariery jako przedsiębiorcy zapytał klientów, czego chcą, wszyscy byliby zgodni: chcemy szybszych koni. Więc ich nie pytałem." - Henry Ford

Jednego Thiefa już mamy i nikt nam tego nie odbierze, jeżeli naprawdę chcemy tego samego to niech zrobią pakiet misji a nie remake - po co jeżeli "fani" nie chcą zmian?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.10.2013 o 16:13, gmx napisał:

"Gdybym na początku swojej kariery jako przedsiębiorcy zapytał klientów, czego chcą,
wszyscy byliby zgodni: chcemy szybszych koni. Więc ich nie pytałem." - Henry Ford


Nie rozumiem dlaczego się powołujesz na te słowa w tym kontekście - przecież wprowadzenie xpków to nie jest żadna nowa jakość (w przeciwieństwie do przesiadki z konia do samochodu) i widzieliśmy to już w setkach gier - w niektórych się nie sprawdzało. Jeśli klienci rozumieją xp i rozumieją naturę serii Thief, to znaczy że posiadają wszelkie kompetencje ku temu by wyrazić swoją opinię o systemie xp w serii Thief.
Nie mówię, że należy słuchać klientów w każdej kwestii, ale należy znać ich zdanie, a zwłaszcza tych którzy znają "ducha serii" i nie ma żadnego wstydu w tym, że klient uświadomił twórcom, że coś jest do kitu. Przeciwnie, o wiele większą głupotą jest iść w zaparte żeby udowodnić, że jest się "nieugiętym"...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fani nie chcą idiotycznych zmian godzących w ducha serii i służących umasowieniu takich jak Focus traktujący graczy jak idiotów, bezsensowne XP-eki, które nie pozwalałyby na wszechstronność postaci i swobodę działania (bo np. bylibyśmy ograniczeni do jednej "specjalizacji", co sprawiałoby, że musielibyśmy grać wyłącznie w jeden sposób) i do tego premiujące zabijanie (nie wiem po co komu takie premie, swoją drogą) czy QTE. Olewam już uniwersum, bo to nie jest to samo.

Można próbować nowych rzeczy, ale nie znaczy, że trzeba iść z prądem obecnych trendów. Czemu nie wykorzystać obecnej technologii po prostu do ulepszenia pewnych elementów poprzednich części, tylko bawić się w taką "skradankę dla mas"? Owszem, AI ma więcej możliwości, ale mam pewne wątpliwości odnośnie tego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.10.2013 o 16:13, gmx napisał:

"Gdybym na początku swojej kariery jako przedsiębiorcy zapytał klientów, czego chcą,
wszyscy byliby zgodni: chcemy szybszych koni. Więc ich nie pytałem." - Henry Ford

Tyle, że Ford sprzedawał samochód pod nazwą Samochód*, a Eidos próbuje sprzedać swój "samochód", nazywając go "koniem".

* tak naprawdę to pod nazwą "Ford T"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.10.2013 o 16:20, Zajanski napisał:

Nie rozumiem dlaczego się powołujesz na te słowa w tym kontekście - przecież wprowadzenie
xpków to nie jest żadna nowa jakość (w przeciwieństwie do przesiadki z konia do samochodu)


przywołuję w tym kontekscie bo nie grałeś w thiefa z xp wcześniej więc nie wiesz a teraz z powodu paru krzykaczy na forach nie zagrasz

Dnia 17.10.2013 o 16:20, Zajanski napisał:

i widzieliśmy to już w setkach gier - w niektórych się nie sprawdzało. Jeśli klienci
rozumieją xp i rozumieją naturę serii Thief, to znaczy że posiadają wszelkie kompetencje
ku temu by wyrazić swoją opinię o systemie xp w serii Thief.


znaczy już grali i skończyli nowego thiefa z xp?

Dnia 17.10.2013 o 16:20, Zajanski napisał:

Nie mówię, że należy słuchać klientów w każdej kwestii, ale należy znać ich zdanie, a
zwłaszcza tych którzy znają "ducha serii" i nie ma żadnego wstydu w tym, że klient uświadomił
twórcom, że coś jest do kitu. Przeciwnie, o wiele większą głupotą jest iść w zaparte
żeby udowodnić, że jest się "nieugiętym"...


żeby udowodnić że ma się pomysł na grę. Ja mam spore obawy o nowego thiefa - za dużo zmian jak na premierę w lutym i na kilku platformach

Dla mnie koniec tematu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.10.2013 o 17:15, gmx napisał:

przywołuję w tym kontekscie bo nie grałeś w thiefa z xp wcześniej więc nie wiesz a teraz z powodu paru
krzykaczy na forach nie zagrasz


Po pierwsze to nie "krzykacze", tylko osoby, które mają takie samo prawo do wyrażenia swojej opinii jak ty. No chyba, że sam siebie też postrzegasz jako krzykacza - w takim razie rozumiem to nazewnictwo.
Po drugie nie z ich powodu, tylko z powodu developerów, którzy uznali ich opinie za sensowne. Bo gdyby nie uznali, to by nie zmienili.

Dnia 17.10.2013 o 17:15, gmx napisał:

znaczy już grali i skończyli nowego thiefa z xp?


Znaczy rozumieją jak działa system xp i rozumieją jak działają gry z serii Thief.
Jeździłeś kiedyś samochodem z "kołami" w kształcie trójkątów? To skąd wiesz, że nie będzie lepszy? Zapewne stąd, że wiesz jak działa koło i wiesz jak działa samochód, dzieki czemu potrafisz sobie wyobrazić, że samochód z trójkątnymi "kołami" daleko nie zajedzie, zanim nawet do niego wsiądziesz. Abstrakcyjne myślenie FTW.

Dnia 17.10.2013 o 17:15, gmx napisał:

żeby udowodnić że ma się pomysł na grę.


Żeby udowodnić że ma się pomysł na grę należy do niej wrzucać niepasujące rozwiązania i upierać się przy nich za wszelką cenę? Bez sensu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować