Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Hellraid - wrażenia z pokazu

19 postów w tym temacie

"Co prawda próbowano już coś takiego przy Dark Messiah of Might & Magic, ale tutaj, z pomocą Quake''owego ducha, wygląda to tak, jakby rzeczywiście miało zadziałać, głównie ze względu na zwiedzanie świata i odpowiedni nacisk położony na wpływ kilku RPG-owych elementów na rozgrywkę."

Przeszedłem Dark Messiah trzykrotnie i nigdy w życiu bym czegoś takiego nie powiedział. Dużo bardziej do tego opisu pasuje Hellgate: London. Serio. Warto sprawdzić.

A co do samego Hellraid. Jestem raczej sceptyczny. Jedyną dobrą grą, jaką Techland ostatnimi czasy wydał był Gunslinger (a wcześniej dopiero Więzy Krwi), więc Hellraid raczej mnie nie przekonuje. Głównie ze względu na ten nacisk na co-op, a znając techlandowe podejście do tego tematu i jak to rozwiązano np. w DI... Niee, nigdy! Więc ja raczej nie będę zakłócał pracy mojego "growego radaru". Dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.10.2013 o 21:02, Noxbi napisał:

"Co prawda próbowano już coś takiego przy Dark Messiah of Might & Magic, ale tutaj, z
pomocą Quake''owego ducha, wygląda to tak, jakby rzeczywiście miało zadziałać, głównie
ze względu na zwiedzanie świata i odpowiedni nacisk położony na wpływ kilku RPG-owych
elementów na rozgrywkę."

Przeszedłem Dark Messiah trzykrotnie i nigdy w życiu bym czegoś takiego nie powiedział.
Dużo bardziej do tego opisu pasuje Hellgate: London. Serio. Warto sprawdzić.


+1 może Dark Messiah nie musi mieć 100% elementów rpg, jednak system walki ma najlepszy ze wszystkich gier, drugiego takiego ze świecą szukać o ile jest, a Skyrim przy tym wychodzi jak drewno

Dnia 18.10.2013 o 21:02, Noxbi napisał:

A co do samego Hellraid. Jestem raczej sceptyczny. Jedyną dobrą grą, jaką Techland ostatnimi
czasy wydał był Gunslinger (a wcześniej dopiero Więzy Krwi),


Był jeszcze świetny Call of Juarez, zresztą Dead Island to chyba również dobra gra, Techland dzięki niej osiąga teraz sukcesy i robi najwięcej gier spośród wszystkich deweloperów w Polsce.

>Dziwię się, że Dark Messiah po prostu umarł i nikt nie podchwycił tej mechaniki i nie rozwinął jej dalej.

Szkoda po prostu, że nie ma kontynuacji. Raczej nie sądzę żeby ktoś zrobił podobnie dobrą grę z rewelacyjnym silnikiem i mechaniką walki. Nawet dla mnie to śmiech na sali, bo jakoś takich gier praktycznie nie ma (o tej tematyce) no Hellraid teraz wyjdzie, nie wiem po prostu nie ma jakiegoś ??? oczekiwania na takie tytuły?

A firma Arkane nie zrobiła już po DM bodajże więcej gier, miała poważne problemy, aż do momentu gdy wykupiła ją jakaś spółka mająca również w zanadrzu Bethesdę, tak więc zrobili Dishonored i teraz zapewne planują co dalej. No i Bethesda jest bodajże ich wydawcą, także ?dobrze to gadam - o prawach do świata Might & Magic mogą zapomnieć, nie mówiąc już o silniku, który można tak niesamowicie wykorzystać (lepiej im to wyszło niż Valve) ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Ot, najfajniejsze rzeczy ze hack&slashów przeniesione i odpowiednio dopasowane do FPS-a. Co prawda próbowano już coś takiego przy Dark Messiah of Might & Magic, ale tutaj, z pomocą Quake''owego ducha, wygląda to tak, jakby rzeczywiście miało zadziałać"

To zdanie brzmi jakby w Dark Messiah nie zadziałało, podczas gdy to bdb gra, z ekstralskim, supermiodnym gameplayem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.10.2013 o 21:25, misioo napisał:

"Ot, najfajniejsze rzeczy ze hack&slashów przeniesione i odpowiednio dopasowane do
FPS-a. Co prawda próbowano już coś takiego przy Dark Messiah of Might & Magic, ale
tutaj, z pomocą Quake''owego ducha, wygląda to tak, jakby rzeczywiście miało zadziałać
"

To zdanie brzmi jakby w Dark Messiah nie zadziałało, podczas gdy to bdb gra, z ekstralskim,
supermiodnym gameplayem.

Gwoli ścisłości Arkane wcale nie próbowali przeniesienia "najfajniejszych rzeczy"z hack&slash''y do FPS''a to i jak miało im wyjść? Z [diablopodobnego] hack ''n'' slash''a w DM (oprócz hacking ''n'' slashing naturalnie;) są tylko tzw "elementy RPG".

Co do cytatu z artykułu: pewnie o Borderlands szanowny Pan redaktor nie słyszał?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.10.2013 o 22:55, zadymek napisał:

Co do cytatu z artykułu: pewnie o Borderlands szanowny Pan redaktor nie słyszał?

Słyszał, grał, wspomniał o nim nawet w wywiadzie z twórcami Hellraid. Tyle że Borderlands slasherem nie był.

... I znoooooooooowu zaczynacie. Skończcie z "Panami" ; _ ; , bo czuję się jak w komentarzach pod TVN24.pl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.10.2013 o 00:01, ww3pl napisał:

... I znoooooooooowu zaczynacie. Skończcie z "Panami" ; _ ; , bo czuję się jak w komentarzach
pod TVN24.pl.


Panie Robercie, im bardziej będzie się Pan opierał przed nazywaniem Pana "Panem", tym większa przyjemność będzie nam to sprawiało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.10.2013 o 00:08, Zajanski napisał:

> ... I znoooooooooowu zaczynacie. Skończcie z "Panami" ; _ ; , bo czuję się jak w
komentarzach
> pod TVN24.pl.

Panie Robercie, im bardziej będzie się Pan opierał przed nazywaniem Pana "Panem", tym
większa przyjemność będzie nam to sprawiało.

Widzimy się w sądzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.10.2013 o 00:01, ww3pl napisał:

Słyszał, grał, wspomniał o nim nawet w wywiadzie z twórcami Hellraid. Tyle że Borderlands
slasherem nie był.

Owszem, ale
Przyjmując: slasher=h''n''s= gameplay nastawiony na walkę (w stylu Diablo)
Borderlands ma o wiele więcej wspólnego ze "slasherami" niż Dark Messiah.

Dnia 20.10.2013 o 00:01, ww3pl napisał:

... I znoooooooooowu zaczynacie. Skończcie z "Panami" ; _ ; , bo czuję się jak w komentarzach
pod TVN24.pl.

Jak inni skończą z Zadymek''iem to nie ma sprawy;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ktoś nie umie odmieniać i do tego daje apostrof po spółgłosce?
Najs.

Ogólnie tyle, co miałem okazję oglądać grę, to gra przypomina bardziej Diablo z perspektywy pierwszej osoby, niż Borderlands z jakimiś modyfikacjami, temu nie rzucałem żadnymi porównaniami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.10.2013 o 00:36, ww3pl napisał:

Ktoś nie umie odmieniać i do tego daje apostrof po spółgłosce?
Najs.

Nie kojarzę takiej zasady jak "nie dawać apostrofu po spółgłosce". A tym bardziej w tak egzotycznej kategorii jak ksywki. I nie rozumiem zarzutu odnośnie odmiany.

Dnia 20.10.2013 o 00:36, ww3pl napisał:

Ogólnie tyle, co miałem okazję oglądać grę, to gra przypomina bardziej Diablo z perspektywy
pierwszej osoby, niż Borderlands z jakimiś modyfikacjami, temu nie rzucałem żadnymi porównaniami.

No, Dark Messiah w już ogóle nie przypomina Diablo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.10.2013 o 01:36, zadymek napisał:

Nie kojarzę takiej zasady jak "nie dawać apostrofu po spółgłosce". A tym bardziej w tak
egzotycznej kategorii jak ksywki. I nie rozumiem zarzutu odnośnie odmiany.


Apostrof w języku polskim oznacza, że litera która przed nim następuje jest "niema". Nie ma to bezpośrednio nic wspólnego z samogłoskami ani ze spółgłoskami.
Dlatego poprawnie jest "Gabe''a", ale "Newell''a" jest już niepoprawnie. Ponieważ jednak spółgłoski o wiele rzadziej są nieme (a może i nigdy), to stąd być może taka interpretacja, że po spółgłoskach się apostrofu nie stawia.
A co do pisania "Zadymek" wielką literą - cóż, ortografia jest ortografią i nazwy własne pisać należy wielką literą - czy ci się to podoba, czy nie, "Zadymek" jest nazwą własną. xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.10.2013 o 01:46, Zajanski napisał:

Apostrof w języku polskim oznacza, że litera która przed nim następuje jest "niema".
Nie ma to bezpośrednio nic wspólnego z samogłoskami ani ze spółgłoskami.
Dlatego poprawnie jest "Gabe''a", ale "Newell''a" jest już niepoprawnie. Ponieważ jednak
spółgłoski o wiele rzadziej są nieme (a może i nigdy), to stąd być może taka interpretacja,
że po spółgłoskach się apostrofu nie stawia.

>
Prawda - problemy pojawiają się głównie przy francuskich nazwiskach (bo tam spółgłoski potrafią być nieme), ale przy angielskim większość* przypadków można załatwić moją skróconą interpretacją.

Przynajmniej doinformowaliśmy Zadymek''a.
I''m sorry, I had to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.10.2013 o 10:34, ww3pl napisał:

Przynajmniej doinformowaliśmy Zadymek''a.
I''m sorry, I had to.


I w tym momencie padłem XD

Co do samego tematu to takich slasherów mógłbym ogrywać jak najwięcej. Poczekam więc na premierę i pierwsze recenzje tak żeby wziąć i już ostatecznie podjąć decyzję, ale raczej bez względu na to będzie ona na tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do autora artykułu - czy plansze przypominają konstrukcją Dark Messiah, czy też przewidziano sensowną eksplorację typową dla dungeon crawlerów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.10.2013 o 13:09, Hareton napisał:

Pytanie do autora artykułu - czy plansze przypominają konstrukcją Dark Messiah, czy też
przewidziano sensowną eksplorację typową dla dungeon crawlerów?

Tyle, ile widziałem, opisałem w tekście - bardziej to przypomina eksplorację w stylu Diablo, gdzie mamy jakiś zamknięty obszar, w ramach którego możemy się poruszać i robić swoje. To wciąż eksploracja i teoretycznie pokrywa się to z tym, co było w Dark Messiah, ale bardziej celowałbym właśnie w dungeon crawlery.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować