Zaloguj się, aby obserwować  
Demagol

Heroes of the Storm - MOBA autorstwa Blizzarda [m]

830 postów w tym temacie

Matchmaking jest skopany, jeśli chodzi o dobieranie graczy pod względem poziomu. Mając np. 18 rangę w hero league nieraz dostawałem ludzi, którzy jeszcze robili mecze na przyznanie rangi lub różnica była bardzo duża (np. rangi rzędu 35-40). Do tego nieraz są to ludzie, którzy nie mają pojęcia (niektórzy robią to celowo na złość reszcie drużyny) co należy dobierać, więc czasem mecz jest już przegrany na starcie i na to się nie ma wpływu. Sytuacje z rodzaju: jeden w drużynie bierze Li Li, drugi Malfuriona i drugi team nie musi się nawet starać aby wygrać. Rangi tak naprawdę niewiele znaczą, bo najważniejszą statystyką jest ta ukryta - MMR i to jest źle zrobione. Paradoksalnie kto grał już długo, temu dłużej zajmuje wbijanie rang (przegrane więcej punktów odbierają, niż wygrane dodają). Znam przypadek, gdy ktoś na świeżo po klasyfikacji dostał od razu 20 rangę, bo niewiele grał, ale miał niewielką przewagę wygranych.

Osobna kwestia, o której wspomniałem w poprzednim poście jakiś czas temu, to balans bohaterów. Np. Leoric, Jaina, Kael, Sylvanas są w większości rozegranych przeze mnie meczy. Mimo pewnych zmian, nadal są to postaci bardzo mocne i przy tym relatywnie łatwe. Plus taki, że dzięki temu moi ulubieni (akurat gram tymi trochę mniej popularnymi) nie są tak często wybierani, to mogę się trzymać grania głównie nimi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.10.2015 o 15:30, Arcling napisał:

Matchmaking jest skopany, jeśli chodzi o dobieranie graczy pod względem poziomu.

Co do matchmakingu to się zgodzę i dodam od siebie jeden przykład. Gdy serwery EU były chwilowo niedostępne, postanowiłem zagrać ze znajomym jedną partię na azjatyckim serwerze. I co? My, którzy mieliśmy lvl''e 1-sze dostaliśmy dwóch przeciwników, którzy mieli rank 1 i wysoki mmr.

Dnia 14.10.2015 o 15:30, Arcling napisał:

Osobna kwestia, o której wspomniałem w poprzednim poście jakiś czas temu, to balans bohaterów.
Np. Leoric, Jaina, Kael, Sylvanas są w większości rozegranych przeze mnie meczy.

Co do postaci... tutaj akurat jest różnie. Najnowszy patch pokazał, że mają pomysł na to, żeby wyrównać balans postaci w tej grze. Stiches czy ETC wrócili całkowicie do łask i szczerze powiedziawszy potrafią być bardziej użyteczni niż Leoric. Inna sprawa, że granie Leoriciem to nie taka prosta sprawa jak się wydaje. Na wyższym poziomie jest nawet ciężej niż innymi tankami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.10.2015 o 17:55, Varo napisał:

Co do matchmakingu to się zgodzę i dodam od siebie jeden przykład. Gdy serwery EU były
chwilowo niedostępne, postanowiłem zagrać ze znajomym jedną partię na azjatyckim serwerze.
I co? My, którzy mieliśmy lvl''e 1-sze dostaliśmy dwóch przeciwników, którzy mieli rank
1 i wysoki mmr.


Wydaje mi się że to też poniekąd związane jest z samymi graczami, ale mogę się mylić - jest ich nieco mniej, ogólnie wydają się lepsi (choć jeden mecz na serwerze azjatyckim wygrałem mimo 300 ms pingu grając Vallą). Tak czy inaczej może za dużo zmiennych do uwzględnienia przy doborze graczy, muszą to jakoś usprawnić, bo dochodzi do kuriozalnych sytuacji że wygląda to "team stomp vs team be stomped". Wczoraj w pierwszych 5 minutach moi przeciwnicy padli z 15 razy... i nie, nie chodzi o Murkiego... :/

Dnia 14.10.2015 o 17:55, Varo napisał:

Co do postaci... tutaj akurat jest różnie. Najnowszy patch pokazał, że mają pomysł na
to, żeby wyrównać balans postaci w tej grze. Stiches czy ETC wrócili całkowicie do łask
i szczerze powiedziawszy potrafią być bardziej użyteczni niż Leoric. Inna sprawa, że
granie Leoriciem to nie taka prosta sprawa jak się wydaje. Na wyższym poziomie jest nawet
ciężej niż innymi tankami.


Bo Leoric sam w sobie nie jest aż tak twardy jak inni. Ma spory dmg i fajnie składany jest dobrym bruiserem, ale trzeba umieć się nim ustawiać w późniejszej fazie gry. Plus nie ma stunów samych w sobie jak Muradin, Diablo czy Stitch, ale ma slowy - to niekiedy jest nawet o wiele bardziej pomocne przy swingu niż jednorazowy shot na jednego przeciwnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.10.2015 o 17:55, Varo napisał:

Co do postaci... tutaj akurat jest różnie. Najnowszy patch pokazał, że mają pomysł na
to, żeby wyrównać balans postaci w tej grze. Stiches czy ETC wrócili całkowicie do łask
i szczerze powiedziawszy potrafią być bardziej użyteczni niż Leoric. Inna sprawa, że
granie Leoriciem to nie taka prosta sprawa jak się wydaje. Na wyższym poziomie jest nawet
ciężej niż innymi tankami.

Stitchesa parę razy po patchu już widziałem, więc musi być sporo lepszy niż poprzednio, bo wcześniej praktycznie go nie widywałem. Z Leoriciem bywają śmieszne sytuacje, gdy ktoś gra nim nie przejmując się śmiercią, jakby to był Murky xD Lub też wychodzi z jakąś "wspaniałą strategią", która sprawia, że drużynie praktycznie nie pomaga. Jeżeli trafi się ktoś, kto wie co ma robić, to ta postać potrafi wciąż wymiatać i nawet być w top damage na herosach. Osobiście z tanków najbardziej preferuję Johannę, Rexxar też ciekawy (po patchu dali w końcu możliwość ręcznego wyboru celu dla niedźwiedzia) oraz Arthasa, aczkolwiek on jest tak jakby pomiędzy tankiem a damage. Bardzo dobrze można go stalentować właśnie pod damage, na niektórych mapach dobrze to działa, jak jest w teamie z "pełnym" tankiem i w sumie nawet wydaje mi się ciekawszą postacią niż Leoric.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Blizzord ma zamiar zrobić coś z matchmakingiem: http://us.battle.net/heroes/en/forum/topic/19288249501?page=7#125

Swoją drogą naprawdę jeśli chodzi o Heroes of the Storm to Dustin Browder i ekipa robią wszystko, aby słuchać feedbacku od graczy i wrzucać nowe pomysły. Chociaż w jednej grze nauczyli się co to znaczy wsparcie community... ;>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gra ktoś regularnie w hotsa? Tydzień temu kupiłem nowego kompa i wreszcie mogę grać bez żadnych freezów itd. Trochę ekipy mi się wykruszyło i ludzie grają głównie w inne gry blizza więc nie mam jak expa dostawać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj postanowiłem sobie kupić Stitchesa i chyba po ostatnich buffach dla niego stał się naprawdę przyjemnym tankiem. Wcześniej też był, ale trochę brakowało mu dmg jako takiego.

Teraz tak naprawdę wchodzisz, łykasz, uciekasz do swojego fortu -> profit

Podobnie z 20 poziomem z różnicą, że wchodzisz i łykasz wszystko :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nowa mapa, Wieże Zagłady już w grze. Rozegrałem dotychczas dwa mecze i wrażenia mam bardzo pozytywne, jest o niebo lepsza od map Odwiecznego Konfliktu. Ogromnie się różni od pozostałych map, można ją porównać tylko odrobinę do Przeklętej Kotliny. Sprzyja raczej krótkim meczom, nawet jak na HotSa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja pierwszy mecz po wprowadzeniu mapy (wcześniej grałem na PTE) skończyłem po 11 minutach i przejęciu wszystkich fortów. Strasznie karci ten system jeśli ktoś się nie pilnuje i zaczyna się powolna dominacja.

Ale mapa naprawdę spoko, daje nawet spore szanse na comeback. Coś w stylu trybu dominacji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.11.2015 o 13:24, Muradin_07 napisał:

skończyłem po 11 minutach i przejęciu wszystkich fortów.


Czyli przejęcie wszystkich fortów daje natychmiastowe zwycięstwo niezależnie od ilości hp bazy wroga? Jeśli tak, to trochę słabo. Ostatnio miałem taką sytuację, że mój team przejął szósty fort i moja baza zaatakowała bazę wroga pomimo braku aktywnych ołtarzy, ale wtedy baza przeciwnika miała tylko 1 hp. Pomyślałem, że może właśnie taka sytuacja jest nagradzana jednym dodatkowym strzałem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że to był jakiś bug, bo tak jak mówisz - powinno być tak, że zaczynają się pojedyncze strzał na nexusa przeciwnika. Zresztą ostatnio bugów wysypał się worek po dodaniu Cho''galla, być może nadal je poprawiają ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To nie bug. Jeśli masz zajęte wszystkie 6 fortów, to twoja baza co chwile wypuszcza jeden pocisk (-1 HP) do momentu zwycięstwa lub stracenia jednego fortu (mniej niż 6). Skrót z bazy (tunel) na środek mapy pomaga w odbijaniu!

Apropo finał Liquid vs. Fnatic na DreamHacku w piaąek był świetny. Przez chwilę we Fnatic''a ... ale końcówka ostatniego meczu była NAJ NAJ NAJ !!! Liquidzi się pomylili :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie nie, chodziło mi o to, że kiedyś miałem akcję gdzie w sytuacji pół na pół życia strzeliło raz i zdjęło core''a. Możliwe, że to był jakiś bug, nie zauważyłem tego na pierwszy rzut oka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.11.2015 o 15:00, Muradin_07 napisał:

Nie nie, chodziło mi o to, że kiedyś miałem akcję gdzie w sytuacji pół na pół życia strzeliło
raz i zdjęło core''a. Możliwe, że to był jakiś bug, nie zauważyłem tego na pierwszy rzut
oka

A w ogóle to było na serwerze testowym, czy już na normalnym? Jeśli na testowym, to by wiele wyjaśniało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O, wreszcie ktoś tutaj o tym napisał! Czekałem na tego typu post, oczywiście no offense ;)

Ogólnie nie wiem dlaczego ale trochę Blizzard skopał temat RAF i nie dziwię się, że w tym momencie Reddit wręcz płonie. Bo wcześniej żeby rekrutować przyjaciół dawali po cztery klucze do zamkniętej bety, starali się mocno promować grę gdzie się tylko da. W tym momencie podobnie jak kilka osób, z którymi gram po prostu nie mam kogo rekrutować, bo wszyscy albo grają w HotSa, albo grali i nie spełniają tego wymogu minimum 5 poziomu konta aby mi tego RAFa zrobić. Tak więc trochę strzał w stopę dla gry, bo wiele osób założy smerfne konta i będzie grało, a BLizz będzie mógł się pochwalić osiągami na grudzien

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować