Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Warhammer Online darmowy u schyłku swego istnienia

18 postów w tym temacie

Co za pajace, gdyby przeszli na model f2p po roku gdy już było widać, że odpływ ludzi jest ogromny to wtedy by nie było takiego bzdurnego gadania, że im się umowa z Games Workshop skończyła. Ludzie by pompowali kasę mikropłatnościami, mieli by za co rozbudowywać i naprawiać grę a tak to WAR umarł przez złą politykę firmy.

"Studio chce jednak, by świat gry na te ostatnie tygodnie znów się zapełnił" co za żenada - o tym mogli pomyśleć wcześniej a nie teraz, na końcu drogi :((

Jak kocham tą grę tak mi się nawet nie chce pastwić nad trupem odpalając na ostatni miesiąc.

R.I.P. WAR :((((((((((((((((((

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wielka szkoda. Na swoim kanale youtube zamieściłem nawet ostatnio mój mały powrót na 14 dni do tego uniwersum i tak wspominałem, że miło było by, żeby ta gra przeszła na free to play. No i przeszła, niestety nie w taki sposób w jaki bym chciał. A szkoda bo to naprawdę dobra produkcja, lekko zaprzepaszczona, ale nadal dobra na tle wielu gniotów mmo, które ostatnio się pojawiły. Krótkie rozgrywki znajdziecie u mnie: www.youtube.com/kpszczola , planuję jakoś dziś lub jutro nagrać jeszcze coś, sentymentalnie aby zachować to dla potomnych z tej gry. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.11.2013 o 13:53, VrOObel69 napisał:

Co za pajace, gdyby przeszli na model f2p po roku gdy już było widać, że odpływ ludzi
jest ogromny to wtedy by nie było takiego bzdurnego gadania, że im się umowa z Games
Workshop skończyła. Ludzie by pompowali kasę mikropłatnościami, mieli by za co rozbudowywać
i naprawiać grę a tak to WAR umarł przez złą politykę firmy.


Gdyby przeszli na F2P to pewnie tacy jak ty pierwsi by z krucjata psioczyli, że doją graczy, że P2W, że kij im za to w dupę i się sprzedali itp itd...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.11.2013 o 14:55, Pietro87 napisał:

Gdyby przeszli na F2P to pewnie tacy jak ty pierwsi by z krucjata psioczyli, że doją
graczy, że P2W, że kij im za to w dupę i się sprzedali itp itd...


Ale nie da sie ukryc, ze f2p ratuje gry. LotRO po przejsciu na f2p radzi sobie calkiem niezle, poza tym nawet w f2p mozna odblokowywac dodatkowa zawartosc bez placenia. Gdyby WAR z takiego modelu skorzystal, moze jego losy potoczylyby sie inaczej...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 04.11.2013 o 15:41, Ring5 napisał:

Ale nie da sie ukryc, ze f2p ratuje gry.


Co ma piernik do wiatraka ? Ja nie neguję tego, ze model f2p lub połowiczne f2p [czyli model gdzie mimo opcji darmowej jest tez opcja subskrypcji jak np w SWTOR] jest metoda na utrzymanie gry na rynku i zarobek dla jej twórców.
Ja jedynie zaznaczam, że gracze to oszołomy, które płaczą ze twórcy nie robią f2p jak gra upada i plączą jak jacyś twórcy zrobią f2p, żeby gra nie upadła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Warhammer Online jak mało która gra zasługiwała na Free to Play. W przeciwieństwie do wielu innych tytułów na rynku ta ratowała się świetnym PvP które, w przeciwieństwie do contentu PvE, dużo wolniej się nudzi i nie jest jak to często dzisiaj bywa "na raz". Gra może nie była idealna ale z pewnością nie zaliczyłbym jej do gier słabych czy zagrożonych wyginięciem. Boli trochę polityka EA bo mam wrażenie, że swoją ignorancją i złymi decyzjami zabiła - już lata temu - produkcje która mogłaby dzisiaj konkurować z największymi na rynku. Muszę grę ściągnąć i ostatni raz zagrać swoim swordmasterem :(

EA totalnie nie potrafi podejść do gier mmo czy free to play z wyczuciem. Po prostu zamordowali świetne Mythic. Wiecie czym się oni teraz zajmują? Grami na smartphony i przeglądarki internetowe! O Bioware wolę już nie wspominać...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.11.2013 o 15:57, Pietro87 napisał:

Co ma piernik do wiatraka ?


Poza wspólnym mianownikiem, jakim jest mąka? :P

Chodziło mi o to, że gracze płakali, płaczą i płakać będą zawsze, więc nie należy się ich beczeniem przejmować, tylko robić to, co jest dobre dla gry. W tym konkretnym przypadku - nie trzymać się kurczowo abonamentu, który ten tytuł dobił, tylko przejść na f2p. Sam w WARa grałem parę razy (w triala na różnych kontach) i gdyby gra miała darmowy tryb z mikropłatnościami, pewnie posiedziałbym przy niej do dziś, bo wiele rozwiązań bardzo mi się podobało (dynamiczne questy grupowe, RvR). A tak - kolejny niezły tytuł przepadnie w czasie, niczym łzy w deszczu ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Imho to nie abonament zabił ten tytuł. Zabił go totalny brak supportu, marnie wprowadzane patche, w dniu premiery wątpliwa optymalizacja [nie tyle silnika gry co serwerów które chodziły jak chodziły] i ogólna zlewka twórców na swój własny projekt. AOR był skazany na porażkę przez swoich "ojców" niestety.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.11.2013 o 18:01, Pietro87 napisał:

Imho to nie abonament zabił ten tytuł.


Ok, zgoda, tyle, że w takich sytuacjach abonament pełni rolę kata. Niewielu graczy zdecyduje się na suba w sytuacji, gdy gra kuleje (vide TOR, który również nie ma szczęścia do odpowiedniego supportu). Moim zdaniem z WARem było podobnie - mieliśmy do czynienia z tytułem, który miał ogromny potencjał (już sam świat dawał możliwości, o jakich twórcy innych gier mogli często tylko pomarzyć), i który to potencjał zmarnowano, na dodatek życząc sobie za to kasę. To wiele osób (w tym niżej podpisanego) skutecznie do gry zniechęciło, a przynajmniej nie zachęciło na tyle, by wykupić suba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie ring ToR nie miał end gamu a warhammer oprócz pvp nic nie oferował chyba,że się myle i usprawinli pve.Abonament niemiał tu nic do rzeczy za dobra i fajan gre ludzie beda placic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Imo hammerfall ma rację, AOE kulał niemiłosiernie od premiery.
TOR przynajmniej miał naprawdę solidne singlowe pve, gorzej było już z end-gamem i optymalizacją [imho TOR to obecnie gameplayowo całkiem przyjemna produkcja, tylko silnik gry i niekompetentny support techniczny go deklasuje, do dziś dnia na kompie potworze gra potrafi się tak zaciąć we flocie, ze człowiek nie wie gdzie wyląduje, czy w ścianie, czy wypadnie za barierki, istna karuzela]

Pojade offtopem ale mam nadzieję, ze TOR nie padnie tak jak AOR i ktoś tam w końcu ruszy leniwa dupę i w którymś patchu poprawi te pożal się boże wycieki pamięci które zabijają ten produkt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Warhammer Online jak mało która gra zasługiwała na Free to Play. W przeciwieństwie do
> wielu innych tytułów na rynku ta ratowała się świetnym PvP które, w przeciwieństwie do
> contentu PvE, dużo wolniej się nudzi i nie jest jak to często dzisiaj bywa "na raz".
> Gra może nie była idealna ale z pewnością nie zaliczyłbym jej do gier słabych czy zagrożonych
> wyginięciem. Boli trochę polityka EA bo mam wrażenie, że swoją ignorancją i złymi decyzjami
> zabiła - już lata temu - produkcje która mogłaby dzisiaj konkurować z największymi na
> rynku. Muszę grę ściągnąć i ostatni raz zagrać swoim swordmasterem :(
>
> EA totalnie nie potrafi podejść do gier mmo czy free to play z wyczuciem. Po prostu zamordowali
> świetne Mythic. Wiecie czym się oni teraz zajmują? Grami na smartphony i przeglądarki
> internetowe! O Bioware wolę już nie wspominać...

oczywiście jazda po EA... jakbyś się zainteresował to wiedziałbyś, czemu wyszła gra jaka wyszła i jest to tylko i wyłącznie wina szefostwa Mythic a nie EA.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.11.2013 o 21:57, czopor napisał:

oczywiście jazda po EA... jakbyś się zainteresował to wiedziałbyś, czemu wyszła gra jaka
wyszła i jest to tylko i wyłącznie wina szefostwa Mythic a nie EA.


Oczywiście jazda po EA w pełni zasłużona. Gdybyś się interesował tematem, to wiedziałbyś, że to nie pierwsza taka sytuacja w ich historii. Powtarzam to do znudzenia, ale to właśnie EA wpędziło do grobu Hellgate: London, naciskając na twórców, by wydali grę, która w danym momencie była, w najlepszym razie, w fazie beta, i to bardzo wczesnej. Grę wydano z błędami, niedopracowaną, z ograniczoną zawartością, co natychmiast zraziło do tego MMO wiele osób, po czym EA uznało, że lepiej będzie całość po prostu zamknąć i tyle, by zminimalizować straty. Gdyby podeszli do tego z głową, w H:L gralibyśmy pewnie do dziś, bo projekt planowany był na lata, z nowymi miastami wydawanymi jako dodatki.


@ Hammerfall87

Dnia 04.11.2013 o 21:57, czopor napisał:

Abonament niemiał tu nic do rzeczy za dobra i fajan gre ludzie beda placic


Pozwolę sobie się nie zgodzić. Abonament ma wiele do rzeczy. Ludzie są w stanie wiele wybaczyć darmowej grze, natomiast grze, która wymaga od nich regularnego płacenia, nie przepuszczą za cholerę. Dobrym przykładem jest tu wspominane często LotRO, które po przejściu na f2p przeżywa drugą młodość i, pomimo tragicznego supportu czy częstych przerw w działaniu, ludzie nadal w to grają.

Przyznaję, że WAR nie był tytułem wybitnym, ale mógł się spodobać, natomiast trzymanie się kurczowo abonamentu sprawiło, że nowych graczy nie przybywało (a przynajmniej nie w wystarczającej liczbie), a starzy się wykruszali. Gdyby abonament zlikwidowano, gra zaliczyłaby przypływ świeżego "narybku" i pewnie miałaby się znacznie lepiej, niż obecnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować