Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Blizzard: - Pozwolenie ludziom na grę w trybie offline w Diablo II było błędem

59 postów w tym temacie

Blizzard, z każdą kolejną wypowiedzią swojego przedstawiciela, pokazuje, jak daleko odpłynął od graczy i jak bardzo nie zasługuje na te pieniądze. Na pohybel.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.11.2013 o 18:03, Vojtas napisał:

Blizzard, z każdą kolejną wypowiedzią swojego przedstawiciela, pokazuje, jak daleko odpłynął
od graczy i jak bardzo nie zasługuje na te pieniądze. Na pohybel.


Zgodzę się z Tobą, takie wypowiedzi przedstawicieli reprezentujących studio odpowiedzialne za tworzenie gry zniechęca do kupna kolejnych tytułów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teraz dostęp do internetu jest powszechny. Jeśli ktoś go nie ma to, cóż, Diablo III nie jest grą dla niego
Internet mam, ale coz, najwyrazniej moje pieniadze nie sa dla was. Wole je wydac na inna firme :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ależ: nie ograniczajmy się tak bardzo. Skoro "My wiemy lepiej" (M$ (R)) to dlaczego zaledwie nie powinno było być trybu single w D2? Skoro "budujemy społeczność" to także gra solo powinna być zakazana. A w dalszej perspektywie także zakup gier konkurencji - bo podziały nie sprzyjają uspołecznianiu. IOW Jeszcze sporo pracy przed "społecznikami" z Zamieci;)

Spoiler

Na wypadaek gdyby ktoś widział tu straszny bełkot: ja tylko podążam tokiem rozumowania tego pana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Blizzard, z każdą kolejną wypowiedzią swojego przedstawiciela, pokazuje, jak daleko odpłynął
> od graczy i jak bardzo nie zasługuje na te pieniądze. Na pohybel.
Srom na wieki dla firemki, która kiedyś była teamem, na który liczyło wielu graczy. Czasy W3 (i wcześniejsze) widać już nie wrócą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.11.2013 o 15:19, Cygi napisał:

Przypominam, że mówimy o czasach D2, nie D1. ;)


Sorrki pomyliłem rok xD. Ale tak czy siak wtedy światłowodów nie było jak dziś... Po 2 zmuszanie ludzi do grania online? Pff bzdura i Po 3 ostatnie ja się pytam czemu konsolowcy w D3 nie tworzą tej "społeczności" i sobie grają offline? Czcze gadanie a tak naprawdę chodzi o hajsy i nic więcej. Dla mnie "tworzenie społęczności" to żałosne tłumaczenie Blizzarda i zatuszowanie prawdziwych słów "Chcemy wydoić jak najwięcej hajsu z jak najwięcej ilości ludzi".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy spójna społeczność? W ogóle co to znaczy społeczność? To Diablo jest MMO? Nie ma trybu single? Nie można grać samemu? Można? To dlaczego mówimy o przymusowej integracji społeczności, skoro gracze mogą sobie nie życzyć być jej częścią?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.11.2013 o 18:21, Piotrek_K napisał:

Teraz dostęp do internetu jest powszechny. Jeśli ktoś go nie ma to, cóż, Diablo III
nie jest grą dla niego

Internet mam, ale coz, najwyrazniej moje pieniadze nie sa dla was. Wole je wydac na inna
firme :)


Premiera baldur''s gate dzisiaj :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.11.2013 o 21:19, Mercuror napisał:

To dlaczego mówimy o przymusowej integracji społeczności, skoro gracze mogą sobie nie życzyć być jej częścią?


Prawda jest taka, że Blizzard wie co robi. Zdają sobie sprawę z tego, że nic tak nie przyciąga do gry jak grupa znajomych która również łupie. Szczególnie jeśli chodzi zatrzymanie gracza przy grze jak najdłużej. Dodatkowo trzeba jakoś usprawiedliwić DRM. Kwestie botów, hacków i nieuczciwych graczy pomijam, nie wspominając już o pirackich kopiach. W sumie to im się udało, żeby grać w Diablo trzeba je kupić ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.11.2013 o 21:36, Shinigami napisał:

> To dlaczego mówimy o przymusowej integracji społeczności, skoro gracze mogą sobie
nie życzyć być jej częścią?

Prawda jest taka, że Blizzard wie co robi.

Tak, wie, zamienia się w swojego partnera biznesowego, Activision. Dziękuję, postoję, po tym jak mnie załatwili z Diablo 3 stracili klienta i wiernego fana. Niech sobie robią czysty ekonomiczny biznes bez krzty pasji do tworzenia gier, ale ja im tego fundować nie będę. RIP stary, legendarny Blizzard.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napisze tak: mam na Steamie zakupiona jedynke enhanced edition, ale... nawet z Candlekeep nie wyszedlem :(. Dwojke tez kiedys kupie na jakiejs wyprzedazy. Nie wiem tylko czy w swietle Tormenta czy Project Eternity kiedys w ogole odpale :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.11.2013 o 15:45, gorzalka napisał:

Ale pojawią się ci którym offline będzie przeszkadzał, a poza tym zaraz cheaty na multi
się pojawią


Jak to ładnie mawiają, jeszcze się taki nie urodził, co by wszystkim dogodził. Jasne, narzekacze będą zawsze. Ale chyba lepiej, by była mała grupka ludzi narzekających, że gra oferuje dodatkowe opcje, niż większa grupa narzekająca, że tych opcji nie ma? Nie rozumiem też, czemu tryb offline = cheaty online. Przy odpowiednim rozdzieleniu obu trybów, trzymaniu zasobów online na serwerach (postać, ekwipunek itp), cheaty nie powinny być problemem.

Dnia 14.11.2013 o 15:45, gorzalka napisał:

Znowu się nie zrozumieliśmy - chodziło mi to iż takie głosowanie portfelem jak to określiłeś
powoduje dominację pewnych gier lub cech tych gier. A jak wiadomo monotonia nie jest
dobra


Ale przecież Blizzard wykazuje tu tendencję, jaką możemy zauważyć u większości devów - miejmy gdzieś to, co mówią nam fani, w końcu już nam dali swoją kasę. Ciekawe, że inni developerzy potrafią dojść z fanami do porozumienia i pozwolić im na podejmowanie istotnych decyzji co do przyszłości gry. Vide LotRO czy EVE Online.

Dnia 14.11.2013 o 15:45, gorzalka napisał:

Samo AH nie było złym pomysłem, przynajmniej zniwelowało handel na allegro. Problemem
była skopana ekonomia przez zbyt dużą ilość złota w grze, wydropioną przez farmerów.


Ponownie odniosę się do EVE Online - tu jakoś nie ma większych problemów z ekonomią, pomimo istnienia farmerów. Podobnie w LotRO czy WoW. A zatem problemem nie są farmerzy, których można spotkać w każdej grze sieciowej, ale właśnie skopany system aukcyjny. Najlepszym przykładem tego, jak dobrze zaprojektowano AH jest fakt, że kupno klejnotów na nim jest loterią. Możemy zapłacić o połowę taniej, niż wynosi cena rynkowa, ale możemy też zabulić 120-140% ceny. I dowiemy się o tym dopiero po transakcji. Rzeczywiście, świetny pomysł.

Ponadto nie chodzi tylko o sam AH, ale o fakt, że do kompletu otrzymaliśmy totalnie skopany system lootu, czego rezultatem jest fakt, że wielu najlepszych graczy więcej czasu spędza na wyłapywaniu dobrych ofert w AH, niż w samej grze. Kolejny przykład: farmienie Leoric''s Signet zajęło mi około tygodnia. Ten sam pierścionek mogłem mieć po znacznie krótszym farmieniu przedmiotów/złota na Inferno, bo po prostu bym go kupił. O to chodzi w grze, której kluczową częścią ma być właśnie szukanie lootu? Loot 2.0, czyli to, co powinniśmy mieć od początku, ogłoszono prawie półtora roku po premierze. Kiedy go dostaniemy? "When it''s done"... :/

Dnia 14.11.2013 o 15:45, gorzalka napisał:

Teraz za to po likwidacji AH pojawią się ludzie którzy będą płakać że ich na allegro
czy e bayu oszukali.


No cóż, nie musieliby kupować sprzętu na Allegro, gdyby loot był przemyślany. Na przykład, by istniały przedmioty, których statsy zmieniają się wraz ze wzrostem naszego doświadczenia. Lub by dropy Legendary/Set itemów były możliwe na wszystkich poziomach trudności, tylko z odpowiednio dopasowanymi statsami (taki system istniał już w Sacred i sprawdzał się idealnie). Jasne, zawsze znajdą się gracze, którzy gdzieś mają latanie i szukanie sprzętu, bo dla nich liczy się tylko to, by mieć uberhipermegaturbo wyposażenie już na pierwszym poziomie, więc je po prostu kupują, ale są oni mniejszością.

Dnia 14.11.2013 o 15:45, gorzalka napisał:

Tak... Szkoda, bo tylko marnują swój czas i energię. Ale jak kto chce niech walczy z
wiatrakami...


No cóż, jak czasem możemy się przekonać - nie zawsze. Zdarzają się sytuacje, gdy głos graczy dociera do devów i dochodzą oni do wniosku, że może czasem warto tej grupy posłuchać.

Dnia 14.11.2013 o 15:45, gorzalka napisał:

W WoWa też można solo grać...


Potraktuję to jako żart i przemilczę, bo ciężko mi uwierzyć, że mogłeś mówić serio...

Dnia 14.11.2013 o 15:45, gorzalka napisał:

Z resztą nie rozumiem po co to offline ludziom, skoro większość
z tych osób (nie twierdzę że ty) uważa, że D3 jest nudne i nie warte zagrania...


Serio? Bo ja czytam ten wątek i widzę głosy graczy, którzy w D3 grają, lubią tę grę i po prostu chcieliby mieć WYBÓR.

Dnia 14.11.2013 o 15:45, gorzalka napisał:

tryb offline sprawi że będziesz z niego cały czas korzystał,


Eee... tak? Dokładnie tak? Bo będzie mi po prostu wygodniej? Jeśli wprowadzą Loot 2.0, nie potrzebuję AH, nie potrzebuję innych graczy, będę w stanie grać tak, jak lubię, wtedy, kiedy lubię i będę miał pewność, że moja postać będzie miała szanse na znalezienie dobrego sprzętu. Kluczowym słowem jest tu "znalezienie", nie "kupienie".

Dnia 14.11.2013 o 15:45, gorzalka napisał:

A ja w D2 spotkałem się nie jednokrotnie. W Sacreda nie grałem dużo to się nie wypowiadam.


Ja w D2 nie spotkałem się z cheaterami online (ale przyznaję bez bicia, że więcej czasu spędziłem w offline), natomiast w Sacred ani razu nie natknąłem się na oszustów. Jak napisałem wcześniej, spędziłem nad tym tytułem naprawdę długie godziny, od premiery przez ponad pół roku nie grałem w żadną inną grę (a był to okres, kiedy grałem naprawdę intensywnie, po 3-5 godzin dziennie, do tego weekendy).

Dnia 14.11.2013 o 15:45, gorzalka napisał:

Na rzecz jeszcze gorszego DRM''u jakim jest Steam czy Orgin? Świetny efekt. Dziś chyba
tylko CD Projekt nie ma DRMu.


Ze Steamem problemów nigdy nie miałem (może mam szczęście), zresztą nawet Steam ma tryb offline. O Originie się nie wypowiadam, bo, jak na razie, nie musiałem z niego korzystać. I dobrze mi z tym. Co do DRMu CDP, to powiem tak - z rozbawieniem śledziłem wyrazy różne, jakie leciały tu na forum przy okazji premiery Wiedźmina 2 (zresztą to właśnie zabezpieczenie tej gry, do spółki z dziadowskim wykonaniem łba Geralta, zdecydowały o tym, że mojego egzemplarza EK w ogóle nie odebrałem). Pamiętam również jazdy, jakie były przy okazji polskiej premiery Gears of War PC, gdy tak zabezpieczono grę, że dystrybutor musiał wstrzymać wysyłkę, bo gra po prostu nie działała. Może to i lepiej, że nie mają DRMu, bo chyba nie do końca wiedzą, jak powinien on działać. Z naciskiem na "DZIAŁAĆ".

Dnia 14.11.2013 o 15:45, gorzalka napisał:

Hmmm, tryb allways Online był wiadomy od początku, tak jak AH, więc jak dla kogoś to
nie do przejścia to po co ma tracić pieniądze?


To nie jest nie do przejścia. Jest to po prostu coś, co utrudnia zabawę i tyle.

Dnia 14.11.2013 o 15:45, gorzalka napisał:

AH padło przez farmerów golda, czyli nieuczciwość "graczy". Blizz na to nie miał wpływu
więc musi odstąpić od tego pomysłu.


Jak napisałem wcześniej - ciekawe, że tylko biedny Blizz ma taki problem... A może padło przez to, że ludzie wieszali na nich psy za to, że AH jest jedynym sposobem na to, by w ogóle wyjść poza Akt I Inferno?

Dnia 14.11.2013 o 15:45, gorzalka napisał:

Tylko zauważ, iż większość co marudzą o D3 wiedzą tyle co przeczytali. Czasem jest to
dość denerwujące dla tych którzy wiedzą o co chodzi.


Co nadal nie jest powodem do tego, by wyzywać ludzi od idiotów. Tym bardziej (to już pewnie się niektórym nie spodoba), gdy ktoś dopiero się na forum pojawił, ma nadal Obywatela pod nickiem, a już ocenia wszystkich wokół. Wybacz, ale pewne reguły jednak obowiązują. Nawet teraz, po nie wiem ilu latach obecności tu (nie chce mi się na gramsajt zaglądać, by sprawdzić, ale pewnie z 5-6 będzie), mając WT, nie pozwoliłbym sobie na odnoszenie się do kogokolwiek w ten sposób.

Dnia 14.11.2013 o 15:45, gorzalka napisał:

Poza tym to czepianie się o dane jest lekko na siłę z twojej strony, no ale.


Bo zawsze mnie takie zachowanie irytowało. Wszyscy wiemy, że 87,43% wszystkich danych jest zmyślone, ale to nie powód, by nagle rzucać liczbami nie mającymi żadnego odniesienia do rzeczywistości.

Dnia 14.11.2013 o 15:45, gorzalka napisał:

Tak jak mówiłem w pierwszym poście, gram w D3 i znam wady i zalety, więc te dane o EF
były zbyteczne i dobrze o tym wiesz.


No właśnie nie wiem. Podałem je, bo zarzucałeś mi brak konkretów, uznałem, że to akurat jedyna część mojej wypowiedzi, gdzie jakieś konkrety (czyli konkretne dane) by się przydały. Dlatego je podałem.

Dnia 14.11.2013 o 15:45, gorzalka napisał:

Po za tym Blizz przyznał że loot na początku był słaby, ale teraz jest trochę lepiej. Jednak nadal powiem ŻE
JEST BEZNADZIEJNY. Z resztą widzę że tu nie dojdziemy do porozumienia...


Wprost przeciwnie, to akurat chyba jedyna rzecz, co do której się zgodzimy - loot w D3 skopano koncertowo i naprawdę ciekawi mnie, jak bardzo zmieni się to w Loot 2.0.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.11.2013 o 21:44, Mercuror napisał:

Tak, wie, zamienia się w swojego partnera biznesowego, Activision. Dziękuję, postoję,
po tym jak mnie załatwili z Diablo 3 stracili klienta i wiernego fana. Niech sobie robią
czysty ekonomiczny biznes bez krzty pasji do tworzenia gier, ale ja im tego fundować
nie będę. RIP stary, legendarny Blizzard.

Zdajesz sobie sprawę że ekipa odpowiedzialna za serię diablo w 85% nie pracuje u Blizzarda od czasów D2, podobnie z Starcraftem ale tam ekipa zmniejszyła się tam tylko parę osób stąd czuć różnicę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

/.../

Dlatego kupuj teraz zanim tamte wyjdą :))
Ja czekam na pierwsze recenzje i biorę, chociaż nie wiem czy wyjdę z lochów Irenicusa. Chociaż pewnie wyjdę @_@

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pozwolenie ludziom na grę w trybie offline było błędem

"Dlatego zróbmy Diablo 3 na Playstation z trybem offline!" - żelazna logika Blizzarda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cały problem online w Diablo 3 polega na tym, że nie jest on NICZYM usprawiedliwiony. Nikt nie ma za złe, że gry MMO wymagają dostępu do sieci, prawda? Ze swoim rozbudowanym socjalem, PvP, wszystkim tym, co ruszone przez oszustów mogłoby zniszczyć całe doświadczenie. Czy coś takiego jest w Diablo 3? Social jest OK, ale daleko mu choćby do tego, co oferuje konkurencja. Darmowa. Po dodatku może być lepiej. Może. PvP? Nie ma. Czy obecność oszustów cokolwiek w tej grze zmienia? Czy ma na coś wpływ. No właśnie nie ma. Cały ten dom aukcyjny to komedia. Ekonomia tej gry to kpina. Na swoim koncie, po kilkudziesięciu godzinach gry mam 2 mln złota. Co mogę za to kupić? Nic ciekawego. A musze kupić, ponieważ system generowania przedmiotów w tej grze to absolutna tragedia. Gdy widzę ceny za dobry sprzet w postaci od 150 milionów w górę to łapię się za głowę. Ale nie to jest w tym wszystkim najlepsze. Najlepsze jest to, że 50 milionów można kupić za 1.25 ojro na diablo rynku. Jeden dwadzieścia pięć euro. Nosz ja #@@$!. Po co w ogóle się w tej grze męczyć? Po co cokolwiek planować? Wydajesz 10 euro i jesteś ustawiony. W kilka minut. To zabija cały sens gry, wypacza gatunek. Allegro, ebay itp. - tutaj trzeba jednak zrobić coś więcej niz 2 razy kliknąć. Nie każdemu się chce, to niczego nie zmienia.
Żeby nie było - nie mam nic przeciwko grom, które wymagają stałego połaczenia z siecią. O ile jest to usprawiedliwione od strony rozgrywki. AH nie jest dla mnie usprawiedliwieniem.
W obliczu tego wszystkiego ten typ z Blizzarda chrzani takie bzdury, że aż głowa boli. Community to oni już sobie wychowali. I to takie community, jakiego inni mogą tylko pozazdrościć - broniącego ich firmy i produktów nawet w obliczu oczywistego faila. Brawo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.11.2013 o 03:02, aope napisał:

Cały problem online w Diablo 3 polega na tym, że nie jest on NICZYM usprawiedliwiony.


Blizzard skutecznie uniemożliwił w ten sposób grę piratom, co z ich punktu widzenia zapewne usprawiedliwia wszystko. Reszta to takie słodkie pierdzenie, bo powiedzieć wprost nie wypada ;F

Alternatywa na PC jest dość solidna, PoE z czego zdają sobie sprawę wprowadzając stosowne zmiany w dodatku. Co im z tego wyjdzie... zobaczymy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować