Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Need For Speed: Rivals już działa w 60 klatkach na PC

29 postów w tym temacie

Czemu niby tworcy mieli się ośmieszyć?? Mowili ze ustawili pułap 30klatek ze wzgledu na multiplayer. Mnie osobiście stale 30fps w niczym nie przeszkadza no i muszę przyznać ze geaficznie jest przekozak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ośmieszyli się może tym, że generalnie przez wiele lat przyjmowało się, że ścigałka powinna chodzić w 60 klatkach i więcej, żeby było płynnie. A może teraz ten limit 30 klatek ma ukryć fakt, że np. taki Titan nie daje rady 60 klatek wyświetlić i gra trochę ma słabą optymalizacje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

BF3 przy moim kompie chodził mi na najwyższych przy 1920x1080 bardzo płynnie, nie ważne czy multi czy sp, a tu jak mam 18fps to jest dobrze...rozumiem, że mam przedpotopowy sprzęt i OC już wiele mi nie da, ale żeby aż tak słaba optymalizacja?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.11.2013 o 14:49, Amiga4ever napisał:

Czemu niby tworcy mieli się ośmieszyć?? Mowili ze ustawili pułap 30klatek ze wzgledu
na multiplayer. Mnie osobiście stale 30fps w niczym nie przeszkadza no i muszę przyznać
ze geaficznie jest przekozak.


Sztuczne ograniczanie ilości klatek na sekundę jest w dzisiejszych czasach po prostu niedopuszczalne i skandaliczne, szczególnie w grach tego typu (takiemu Dark Souls można było od biedy wybaczyć). Jeśli Twój PC jest w stanie udźwignąć grę w 60 fps i więcej, jakim prawem ktokolwiek narzuca Ci ograniczenia? Prawem "bo takie jest nasze widzimisię"?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Akurat w grach wyścigowych ograniczanie ilości wyświetlonych na sekundę klatek do częstotliwości odświeżania ekranu podzielonej przez stałą (tutaj wybrane przez EA 60Hz/2=30fps) ma bardzo DUŻO sensu. W ścigałkach lepiej mieć 30 klatek niż np. 50, ponieważ kluczowe jest, aby każda klatka była wyświetlana tak samo długo.

Smutne jest natomiast to, że nie można WYBRAĆ wartości ogranicznika klatek. Szczególnie jeśli ktoś używa częstotliwości odświeżania ekranu niedzielącej się przez 30, np 75Hz. A jeśli ktoś wyciąga stabilne 60fps, to też powinien móc ustawić taką opcję.

EDIT:
> Jeśli Twój PC jest w stanie udźwignąć grę w 60 fps i więcej,
> jakim prawem ktokolwiek narzuca Ci ograniczenia? Prawem "bo takie jest nasze widzimisię"?
Tak, dokładnie takim prawem. Nie widzę, czemu EA miałoby nie mieć takiego prawa. To skandal, że producent oprogramowania podejmuje decyzje o tym jak to oprogramowanie funkcjonuje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Laptopa i tak mam za słabego na ten sposób (ledwo mi idzie na najniższych ...), ale głupie jest to, że czasami gra spowalnia niemiłosiernie np. w tunelach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Narzucanie takich idiotycznych ograniczeń powinno być karalne.

Niestety, 30 fpsów w dzisiejszych czasach to śmiech na sali i nie ma powodu by tego w jakikolwiek sposób bronić. (Chyba że chcemy by gry się cofały w rozwoju)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> > Czemu niby tworcy mieli się ośmieszyć?? Mowili ze ustawili pułap 30klatek ze wzgledu
>
> > na multiplayer. Mnie osobiście stale 30fps w niczym nie przeszkadza no i muszę przyznać
>
> > ze geaficznie jest przekozak.
>
> Sztuczne ograniczanie ilości klatek na sekundę jest w dzisiejszych czasach po prostu
> niedopuszczalne i skandaliczne, szczególnie w grach tego typu (takiemu Dark Souls można
> było od biedy wybaczyć). Jeśli Twój PC jest w stanie udźwignąć grę w 60 fps i więcej,
> jakim prawem ktokolwiek narzuca Ci ograniczenia? Prawem "bo takie jest nasze widzimisię"?

Z jednej i z drugiej strony jest trochę racji.
Aczkolwiek na miejscu twórców zrobiłbym jedną rzecz - prosty suwak w menu opcji, za pomocą którego można by płynnie zmieniać blokadę fps w wersji PC. Im słabszy komp, tym bardziej można by sobie obniżać ilość fps, i dopasowywać ją do swojego sprzętu, żeby zachować stałą szybkość rozgrywki (konieczną do gry w multi), a posiadacze TITAN''ów w SLI mogli by sobie nawet ustalać limity wyższe niż te 60 fps,

Ja mam akurat nieco słabawy sprzęt, więc stosuję podobną do tej sztuczkę... Tylko w drugą stronę - robię to, żeby jeszcze bardziej obniżyć ilość fps. Zauważyłem że gra czasami mi spada do 23-24 fps, co skutkuje tym, że będąc w multi rywale zyskują nade mną przewagę z powodu okazjonalnego spowalniania u mnie rozgrywki. Problem rozwiązałem właśnie blokując liczbę FPS na 24 klatkach i zwiększając tempo gry do 125%, żeby to co widzę na ekranie działo się w czasie rzeczywistym (bez uciążliwego slowmotion).
Fakt - 24 to jest całkowite minimum płynności obrazu (a Wy narzekacie na 30 fps...), ale przynajmniej nie muszę się martwić, tym że gra mi zwolni kilka razy w trakcie jakiegoś długiego wyścigu, czym zaprzepaści moje szanse na wygraną, choćbym nie wiem jak czysto jechał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak mam dodać ten skrót jeśli gra jest na ORIGIN ?? jak dodaje skrót na pulpicie to po wklejeniu tego "-GameTime.MaxSimFps 60 -GameTime.ForceSimRate 60+" i po nacisnieciu ZASTOSUJ , pokazuje sie napis ze nie jest poprawny...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dodajesz do linii komend w właściwościach skrótu jak nie wiesz co to ,to google ci podpowie.
A co do tego FIXA do gówno prawda przy 40-30kl/s gra działa jak w slow motion gram spóźnił się jakieś 3 dni i do tego znów nie doinformowany ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podobno porty miały być lepsze. Gratuluję pomysłu, tylko EA mogło wpaść na coś takiego. PC sprowadzić to poziomu konsol, komiczne. Proponuje jeszcze maksymalnie 720p - w końcu i tak nie widać różnicy ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mamy końcówkę roku 2013 i next gany wyszły, a nadal ktoś chce wcisnąć nam 30 fps jako standard powszechnie poważany przez posiadaczy PC i konsol - co jest wielkie gówno prawda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli komuś się marzy być mogło konkurować w pełni z konsolami to faktycznie przydało by się narzucić pewne ograniczenia co do klatek i narzędzi, którymi gracze się posługują. Gdy większość ma pad to reszta tzn pctowcy powinni mieć analogicznego pada, z którym PC powinien działać w sposób tak wygodny jak na konsoli.

Kiedyś myślałem że rozwiązanie jest blisko a games for win live ale okazało się yo smutną porażką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować