Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Sony wyjaśnia, dlaczego cyfrowe wersje gier są droższe

29 postów w tym temacie

Jak wyjaśnia, jak nic nie wyjaśnia. Jest drożej, bo tak. Inni mają taniej, ale my mamy drożej. Świetnie.

Dla mnie jest to niepojęte, jak coś, czego materialnie nie ma, może być droższe od wyprodukowania płyty, pudełka i (dawniej) instrukcji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chyba słowo - klucz wyparowało w tłumaczeniu, więc przeklejam za Eurogamerem:

Po pierwsze, chcemy wspierać fizyczny kanał dystrybucji, który radzie sobie bardzo dobrze. Osłabienie sprzedaży wersji pudełkowych nie leży w naszym interesie.

^^ Dodam, że w interesie Sony nie leży też podskakiwanie takim gigantom jak Gamestop czy BestBuy, generalnie - dużym sieciom handlującym grami w pudełkach (także tymi z drugiej ręki). Nie gryzie się ręki, która karmi :)

Co nie zmienia jednej prostej sprawy - wersje cyfrowe na PSN to nie jest drogo, tylko KOSMICZNIE DROGO. Ktoś kto wyskoczył z takimi cenami chyba na łeb upadł i nadal jest w szoku.

Na szczęscie na konsolach jest wolność, "pudełka" i rynek wtórny, który szybko sprowadzi takie UBI czy EA do parteru. W innym wypadku zakupu PS4 nawet bym nie rozważał widząc na PSN taki blamaż cenowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ponoć w dystrybucji cyfrowej jest taniej, bo odpadają normalne koszta produkcji pudełek, tłoczenia płyt i dystrybucji detalicznej... Wypowiedź tego pana to jeden wielki bełkot.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cyfrówki są zawsze tańsze jeśli patrzeć na produkcje PC, z początku może i nie są, ale z czasem widać wyraźną różnicę między ceną np. klucza steam w sklepie internetowym, a grą na PC, którą można kupić chociażby w empiku.

Nie wiem jak stoją gry na Sony ze swoją ceną, ale na x360 niektóre tytuły nadal są haniebnie drogie w wersji cyfrowej. Chociażby Call of Duty 4, które stoi tam koło stówy za podstawkę bez DLC, gdzie na moje oko ceną względną jest góra 50 złociszy, jak za tak starą, aczkolwiek dobrą grę. Nie wspomnę, że Bioshock Infinite kosztował ostatnio coś ponad dwie stówki w wersji cyfrowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mój chłopski rozum nie jest w stanie ogarnąć dlaczego bezpośredni wydawca sprzedaje DROŻEJ gry, które:
a) nie posiadają fizycznych cech generujących dodatkowe koszty (płyta, pudło)
b) wydaje je sam "z pierwszej ręki" nie oglądając się na marże, prowizje i tym podobne
Amazon jako dystrybutor potrafi sprzedać grę w pudełku TANIEJ niż sam wydawca i jeszcze na tym zarobić?
Czyli "hurtownia" sprzedaje drożej niż sklep. Hm...
Gdyby powiedział to ktoś z UBI, czy EA, którzy nie mają nic do powiedzenia w kwestii wysokości prowizji pobieranej od SONY - nie dziwiłbym się, ale to powiedział przedstawiciel SONY.
To tak jak ja bym napisał książkę i sprzedawał ją jako e-book za 50 zł, a jakieś wydawnictwo wydało ją na papierze i mimo, że płacili by mi kasę za prawa do jej wydania, sprzedawali ją za 40 zł. WTF?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.11.2013 o 16:52, Vroo napisał:

Mój chłopski rozum nie jest w stanie ogarnąć dlaczego bezpośredni wydawca sprzedaje DROŻEJ
gry, które /ciach/


Przeklejam post z Eurogamera (nie mojego autorstwa, ale generalnie się z nim zgadzam):

"Proste jak drut - jeśli Sony zacznie rywalizować z Gamestopem i innymi sklepami swoim PS STORE to źle skończy. Najzwyczajniej na świecie sklepy przestaną prowadzić dystrybucję gier i konsol firmy, która uderza w ich żywotny interes. Przecież jedną z przyczyn wycofania się ze swojej Always On przez MS, był fakt, że gigant z Redmond dostał "ostatnie chińskie ostrzeżenie" od GameStopu i BestBuy, które z handlu używkami oraz pudełkowymi nówkami żyją.
To nie rynek PC, który mógł wejść w cyfrową dystrybucję na całego, bo sprzedaż kopii fizycznych była tak niska (piractwo), iż wydawcy i niezależni developerzy poszli w kabel, bo to po prostu był pewniejszy interes. "

^^ IMO - coś w tym jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.11.2013 o 16:40, Arcling napisał:

A ponoć w dystrybucji cyfrowej jest taniej, bo odpadają normalne koszta produkcji pudełek,
tłoczenia płyt i dystrybucji detalicznej... Wypowiedź tego pana to jeden wielki bełkot.


Koszty dystrybucji detalicznej są ogromne- podatek od każdego lokalu, koszty elektryczności, ogrzewania, pracowników, sprowadzenia gier, oddania niesprzedanych na magazyn itp.
A jednak z jakiegoś powodu ludzie bądź co bądź odp. za coś w firmie Sony stwierdzają, że lepiej pleść bzdury niż nic nie mówić, by nie pogarszać sytuacji, skoro z jakiegokolwiek powodu nie mogą obniżyć cen (albo nie chcą).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.11.2013 o 16:25, LESZ3u napisał:

Dla mnie jest to niepojęte, jak coś, czego materialnie nie ma, może być droższe od wyprodukowania
płyty, pudełka i (dawniej) instrukcji.


Koszt utrzymania infrastruktury kolego :] To, że możesz sobie zakupioną gierkę w dowolnej chwili ściągnąć kosztuje. I co gorsza sa to koszty stałe, rozciągnięte na lata. A pudełko? Ot, wyprodukujesz tego x sztuk i wrzucisz na rynek. To co nie zejdzie przepakujesz do tańszego pudła i niech leży :]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No świetnie wyjaśnił, gry cyfrowe są w takiej cenie jaką chciało by Sony a pudełkowe są tańsze ze względu na konkurencje u sprzedawców ;p
No to jakby się pogrążył

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawa jest prosta - Sony ustala cenę "sugerowaną" na 249,99 zł i taka też jest na PSN, aż ktoś po 2-3 latach od premiery przypomni sobie o istnieniu tej gry i nieco obniży jej cenę. Sklepy zaś mogą przecież dać inną cenę, więc dają niższą, aby być bardziej konkurencyjnymi. Tyczy się to zwłaszcza sieci handlowych, które mają mocną pozycję do negocjacji z wydawcami i ostro walczą między sobą. Nie mówię już o sieciach typu wspomniany Gamestop, bo dla prawdziwych gigantów wydawcy przygotowują wręcz "ekskluzywne" dodatki, typu dodatkowe wdzianko dla postaci w grze. Dlaczego? Bo owe sieci ostro walczą o klienta, przynosząc tym samym zyski Sony. Dlatego też Sony nie może powiedzieć "nie idź do sklepu, kup na PSN - taniej, szybciej i prościej". Trochę to dziwne, ale niestety takie są realia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale, ale... przeciez na PC nie ma piractwa! Ciagle o tym czytam, ze nie ma. No bo jak moze byc jak sami gracze mowia, ze nie ma i ze nie wplywa to na ceny gier/sprzedaz tychze...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować