Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

VGX: Wiedźmin 3: Dziki Gon oczarowuje w nowym materiale

77 postów w tym temacie

> Mniemam że to duże miasto to Novigrad.
> Obawiam się tylko o ten napis: "Multi-Region Open World". Pozwala nam się domyślać że
> świat znów będzie podzielony na regiony czyli nie taki Open World. Oby nie było tak jak
> w dwójce że po opuszczeniu danego regionu nie można do niego wrócić


"Multi-Region Open World" znaczy, że w świecie gry są zróżnicowane środowiska :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli miał bym się czepiać Dzikiego Gonu to czepiał bym się tego w trailerze trójki a
> szczególnie tego statku z Piratów z Karaibów,

Ten statek nie jest z piratów z Karaibów. To Naglfar, czyli według wierzeń Skellige demoniczny statek z Mörhoggu zbudowany z paznokci umarłych. Na nim mają przypłynąć upiory, aby stoczyć bitwę dobra ze złem nazwaną Ragh nar Roog.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dla kogoś kogo interesuje mechanika gry i lokacje to rzeczywiście CDPR nie pokazało zbyt wiele, bo od pokazania tych aspektów gry jest pokaz gameplay-a a nie trailer. Trailer ma pokazać kilka szybkich scenek by wzbudzić ciekawość, dodać kilka nutek niepewności a nie wyjaśniać jaka będzie gra od a do z. Nie chce takich trailerów po których obejrzeniu nie muszę już grać w grę lub iść do kina.

Co do ukazanego Króla Gonu to się nie zgodzę z Tenebrael iż nie pasuje on do uniwersum, jeśli ktoś czytał sagę to powinien pamiętać kilka osób, które spotkała Ciri podczas swojej "wędrówki"...i właśnie dla mnie najcenniejszym momentem w tym trailerze było ukazanie Króla Gonu a przede wszystkim jego hełmu... co daje do myślenia;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.12.2013 o 14:32, Vojtas napisał:

Dla mnie odwrotnie odwrotnie: materiał z W3 był najjaśniejszym punktem VGX (obok Broken
Age), a cała reszta ssała pałkę przez duże S.


Imho najjaśniejszym punktem było The Division, które WRESZCIE pokazało jakiegoś next-gena w tym next genie. I pokazało konkretnie, na sensownych przykładach. Nie mówiąc o No Man''s Space, które jawi się jako coś ciekawego, nowego. Pokaz Wiedźmina 3 to z kolei odgrzewany kotlet tego, co już widzieliśmy.

Dnia 08.12.2013 o 14:32, Vojtas napisał:

E? Napisali tylko, że będzie gameplay trailer. Nic więcej. Nie było żadnej mowy
o osobnej prezentacji lub 3-minutowym filmiku. Ja również czuję niedosyt (bo wygląda
to bardzo miodnie), ale było to dokładnie to, co zapowiadano.


Tyle, że już od dwóch tygodni (jakoś) trąbili, by wyczekiwać na VGX, robili atmosferę wielkiego oczekiwania na soczysty gameplay. A, jak pisałem, niczym się ten gameplay nie różnił od tego, oc już pokazano. To samo, tylko w nieco zmienionej scenerii.

Dnia 08.12.2013 o 14:32, Vojtas napisał:

Jest nowe. Novigrad, ujęcie z wiatrakiem, walka w karczmie, jatka na ulicy, fragment
walki z potworem. Krótko, ale zawsze coś.


Gdybym nie wiedział, że to Novigrad, w życiu bym się nie domyślił. Wiatrak - wow, istny next-gen! Jeszcze młyna brakuje, i mielibyśmy orgazm w locie! Kraczma, hmmm. I walka w niej - łohoho, tego jeszcze nigdy nie było.Jatka na ulicy - man, please... Fragment walki z potworem - super, Geralt wymachuje mieczem, WOW. A coś z mechaniki, pokazanie otwartego świata w akcji (a nie tylko w szczątkowych ujęciach)?

Oczekiwałem, że dowiem się o grze czegokolwiek nowego. Zobaczę np jak się używa w praktyce znaków w W3. Jak nowy system combosów działa na żywo. Albo chociaż te multum animacji, których ma być tak wiele (a widziałem rpzez tą jedną sekundę może ze 2). Po prostu nic tam nie pokazali, jak na razie W3 wygląda jak dodatek do W2 (tylko Geralt w jakimś niewieścim gorsecie pomyka - a może anoreksja go dopadła?).

[ironia mode off]

Dnia 08.12.2013 o 14:32, Vojtas napisał:

Widać już nową futrzaną technologię i odcinaną rękę. :)


Czyli coś, co, spójrz, nawet przeoczyłem, tak jest to "przełomowe". Odcinana reka - fajnie, tylko jak to było jedno półsekundowe ujęcie, to nie wiem, czy w praktyce będzie to w ogóle fajne (musiałbym porównać do innej odcinanej kończyny, wtedy się okaże, jaka jest tu w rzeczywistości różnorodność).

Dnia 08.12.2013 o 14:32, Vojtas napisał:

Jak ktoś się spodziewał nie wiadomo czego, to nie dziwota że jest rozczarowany.


Jak widzę zaspamowanego walla na FB informacjami od twórców, powtarzających w kółko, byśmy oczekiwali na VGX, to chyba mam prawo oczekiwać nieco więcej, niż tego drobiazgu, który rzucili.

Dnia 08.12.2013 o 14:32, Vojtas napisał:

Do premiery
zostało jeszcze wiele miesięcy (obstawiam, że jakieś 8-9) - wczesne nakręcanie dużego
hype''u byłoby dużym błędem.


Ale przecież oni ten hype kręcą już od dawna...

Dnia 08.12.2013 o 14:32, Vojtas napisał:

Druga sprawa, że minuta była po prostu uzgodniona z producentem
VGX.


W podobnym czasie twócy The Division pokazali MASĘ różnych nowych technologii. W takim samym czasie twócy No Man''s Space zaprezentowali całą nową grę. A nasi Czerwoni sklonowali to, co już pokazywali, i rzucali tylko hasełkami reklamowymi. 1 minuta to bardzo dużo czasu, jeśli się go dobrze wykorzystan. REDzi tego niestety nie zrobili.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.12.2013 o 19:42, Tenebrael napisał:

Imho najjaśniejszym punktem było The Division, które WRESZCIE pokazało
jakiegoś next-gena w tym next genie.


Jeśli kogoś kręci pokaz silnika, a nie sama gra, to pewnie był zachwycony. ;)

Dnia 08.12.2013 o 19:42, Tenebrael napisał:

Tyle, że już od dwóch tygodni (jakoś) trąbili, by wyczekiwać na VGX, robili atmosferę
wielkiego oczekiwania na soczysty gameplay. A, jak pisałem, niczym się ten gameplay nie
różnił od tego, oc już pokazano. To samo, tylko w nieco zmienionej scenerii.


Wiesz, w czym tkwi paradoks? Że za każdym razem, gdy zapowiadany jest jakiś nowy materiał mówisz, że pewnie nic nowego nie pokażą, że nakręcają niepotrzebny hype, że to puste gadki etc. Po publikacji materiału mówisz, że jesteś rozczarowany, bo nic nowego nie pokazano. No to jak to w końcu jest? Wiesz, że nic nie pokażą, ale w głębi duszy spodziewasz się fajerwerków? Czy po prostu korzystasz z każdej okazji, by wylać pomyje na CDPR?

Dnia 08.12.2013 o 19:42, Tenebrael napisał:

Gdybym nie wiedział, że to Novigrad, w życiu bym się nie domyślił.


Tak to jest, jak się nie śledzi newsów. ;)

Dnia 08.12.2013 o 19:42, Tenebrael napisał:

Wiatrak - wow, istny next-gen! Jeszcze młyna brakuje, i mielibyśmy orgazm w locie!
[...] A coś z mechaniki, pokazanie otwartego świata w akcji (a nie tylko w
szczątkowych ujęciach)?


Tak jak poprzednio - to jest trailer, a nie pokaz. Niby tylko nowa scenografia, ale zawsze coś - daje to wyobrażenie o atmosferze tych miejsc, o kierunku artystycznym itd. Wolę to niż pokaz silnika w tej samej pustej lokacji.

Dnia 08.12.2013 o 19:42, Tenebrael napisał:

Oczekiwałem, że dowiem się o grze czegokolwiek nowego. [...]


A więc jednak jesteś wewnętrznie rozdarty. ;)
Na szczegóły jeszcze przyjdzie czas, karty trzeba odkrywać stopniowo.

Dnia 08.12.2013 o 19:42, Tenebrael napisał:

Jak widzę zaspamowanego walla na FB informacjami od twórców, powtarzających w kółko,
byśmy oczekiwali na VGX, to chyba mam prawo oczekiwać nieco więcej, niż tego drobiazgu,
który rzucili.


Ależ możesz oczekiwać nawet pełnej gry - masz do tego pełne prawo. Pytanie tylko, czy gracz z długim stażem powinien się tego spodziewać.

Dnia 08.12.2013 o 19:42, Tenebrael napisał:

Ale przecież oni ten hype kręcą już od dawna...


Ekhem, hype się jeszcze nie zaczął. Zobaczysz, co się będzie działo tuż przed premierą. ;)

Dnia 08.12.2013 o 19:42, Tenebrael napisał:

W podobnym czasie twócy The Division pokazali MASĘ różnych nowych technologii.


Puste lokacje to wciąż puste lokacje. To już benchmark jest ciekawszy. ;) Nadto zdajesz się nie zwracać uwagi, że siła The Division to multiplayer i strzelanie, a nie eksploracja, kreacja świata czy fabuła. Obie gry kładą główny nacisk na inne rejony, choć oczywiście W3 ma rywalizować o miano najładniejszej gry. Myślę, że najładniejszą ogólnie nie będzie, ale w rodzinie aRPG nikt mu nie podskoczy.

Dnia 08.12.2013 o 19:42, Tenebrael napisał:

W takim samym czasie twócy No Man''s Space zaprezentowali całą nową grę.


Twórcy NMS wyskoczyli niczym Jack z pudełka - muszą pokazać to, co mają najlepszego, by w ogóle zaistnieć w świadomości graczy. Gdyby CDPR za wcześnie wytoczyło największe działa, to hype by po prostu opadł przed premierą albo na finiszu serwowano by same spoilery. Czy tak? Nie zrozum mnie źle - ja sam chciałbym móc jak najszybciej zagrać w W3, ale developing nie jest nawet w pełnej fazie alfa. Szczerze powiedziawszy bliżej premiery będę musiał omijać większość zwiastunów, żeby nie psuć sobie niespodzianki. Grę kupię w przedsprzedaży tak czy siak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.12.2013 o 15:25, dark_master napisał:

pogromca potworów, rzeźnik z blaviken, męczy się i poci przy byle dwóch patałachach..

Na początku to ginąłem po kilkanaście razy, ale potem, gdy trochę ogarnąłem system walki szło dużo lepiej. I nie chodzi o to, że się męczyłem i pociłem, tylko nie przechodziłem przez przeciwników klikając dwa razy, ale musiałem skupić się na walce. Pewnie, że Wiedźmin jest świetnym wojownikiem, tylko że to jest gra, a gra musi stanowić jakieś wyzwanie. Równie dobrze można narzekać na rozwój postaci, bo przecież Geralt powinien to wszystko potrafić.

Dnia 08.12.2013 o 15:25, dark_master napisał:

Gra grą, ale W2 robi to źle, zwłaszcza jak zmusza nas byśmy
90% walki spędzili na turlaniu się.

Zero turlania, same bloki, polecam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.12.2013 o 15:20, dark_master napisał:

przedpremierowe ujęcia geralta przeskakującego nad płotkami i innymi małymi przeszkodami,
a co do gry nie trafiło.

Trafiło, możesz nawet przeskoczyć nad małą przepaścią w drugim akcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Smieszne bo przy okazji VGX okazalo sie ze to Polacy zrobili strone Survival2299 ze niby fallout 4 nadchodzi.
A wiedzmin 3 zeczywiscie moze byc naladniejsza gra na nowa generacje ale czy odrazu nazwac to opadem szczeki hmmmm nie sadze ;].
Szkoda ze ta nowa generacja to tylko i wylacznie lepsza rozdzielczosc co juz bylo od wielu lat na PCtach norma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiedźmin to zwieńczenie serii, zapewne z niektórymi towarzyszącymi jej od początku problemami, słabościami czy niedociągnięciami. Co jednak nie zmienia faktu, że będzie to zdecydowanie najbardziej rozbudowana gra, tego studia. Gracze oczekują w tym przypadku godnej kontynuacji nie rewolucji. Przynajmniej moim zdaniem.

Nowe IP w drodze, to dopiero będzie hype ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja się tylko zastanawiam, czy na konsole będzie już wersja rozszerzona, czy trzeba będzie poczekać? Skoro to będzie taka duża gra, zaczynam się bać o jakość wydania premierowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.12.2013 o 00:02, maniekk napisał:

Ja się tylko zastanawiam, czy na konsole będzie już wersja rozszerzona, czy trzeba będzie
poczekać? Skoro to będzie taka duża gra, zaczynam się bać o jakość wydania premierowego.

Nie ty jeden. Podejrzewam, że lepiej nie grać zaraz po premierze i czekać na wersję rozszerzoną. Wątpię, że tym razem obejdzie się bez takowej, a przechodzenia gry w takiej wersji będzie dużo lepszym doświadczeniem. No chyba, że ktoś naprawdę nie może się doczekać :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Vojtas:

Odpowiadając zbiorczo: chodzi zasadniczo o to, że jak to CDPR - z wielkiego szumu robionego w mediach maluteńki deszcz. Że kolejny raz spamowali wszędzie info, by oglądać, bo będzie soczysty gameplay, a rzucili go z 10 sekundy razem, niczego specjalnego nie pokazując. Czy miałem nadzieję, że będzie inaczej? Tak, liczyłem na to, że ta firma się WRESZCIE ogarnie i zacznie przynajmniej nieco bardziej dostosowywać robiony hajp do tego, co ma się pojawić. A czy mimo wszystko spodziewałem się, że może być inaczej? Również tak, bo znam ich wcześniejsze poczynania na tyle, by wiedzieć, że są w mistrzami w robieniu wielkiego hałasu o nic, na głowę bijąc swoją zachodnią konkurencję.

A jeszcze co do tego, że "nie czytałem newsów" - wiesz, jeżeli muszę czytać newsy by wiedzieć, że Novigrad to Novigrad, to znaczy, że coś tu jest nie tak. Może jeszcze Geralt powinien być bezosobowy, a gracz powinien czytać newsy by wiedzieć, że on w tej grze się pojawia? ;)

EDIT: A REDom docinam, bo imho jest za co. Kolejna premiera, kolejne pokazy, kolejne informacje - i wciąż te same zachowania. Teraz tylko czekam, co będzie na premierę. UWAGA, WRÓŻĘ:

Wiedźmin 3 wyjdzie, wcześniej zostanie zrobiony mega hajp, każdy portal growy zostanie zaspamowany chmarą nic nie znaczących, mających na celu tylko nakręcenie graczy newsów o kolorze portek Geralta (jakby to było info roku), twórcy będą na każdym kroku się podniecać, jaka to mistrzowska gra, jaki "eRPeG ostateczny". Gracze włączą i okaże się że: a) gra jest technicznym potworkiem, niczym obie poprzednie części w dniu premiery, b) otwarty świat to tam niby jest, ale np do lasu, przez który przejeżdżasz, możesz wejść tylko w wyznaczonych miejscach i chodzić tylko wyznaczonymi ścieżkami i c) questów jest mnóstwo, ale jedynie z 10% jest fabularnych, reszta to fed-ex-owe zapychacze, udające głębsze opowieści.

Za niecały rok (Vojtas) wrócę do tego "prorokowania", zacytuję i zobaczymy, czy się myliłem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W sumie rzeczywiscie nie pokazali zbyt wiele. Ale lepiej zeby oczekiwania byly mniejsze po filmiku a po premierze gry okazalo sie ze jest duzo lepiej niz sie myslalo niz na odwrot. Ah ciagle ten apetyt na Wiedzmina nie daje nam spokoju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę powiedzieć, że już Twoja wróżba nie jest prawdziwa. W kwestii lasów. ;)

A teraz tak ogólnie, wybory wyborami, ale Redzi wcle nie muszą tak ogarniać zakończeń w W2, wystarczy import save''a lub na zasadzie togo co bylo w ME, jeżeli ktoś nie grał wcześniej. Gadka z jakiś towarzyszem, np Jaskrem, albo Zoltanem, ew. z karczmarzem, który się pyta czy przespalismy ostatnie kilka tygodni. :P

@Sandro Król Gonu owszem jest tajemniczy bo jest jednym z tych "pradawnych" elfów. A skoro jest elfem, to tak jak w przypadku Scoia''tel można ich zabić, tak nie widzę powodu dla którego Króla Gonu nie można by tak samo.
Zjawy jak sam wcześniej wspomniałeś to materializacje tychże elfich wojowników, świty Króla Gonu. Może i Gon jest straszny, ale nie nieśmiertelny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.12.2013 o 06:16, Tenebrael napisał:

@Vojtas:

Odpowiadając zbiorczo: chodzi zasadniczo o to, że jak to CDPR - z wielkiego szumu robionego
w mediach maluteńki deszcz. Że kolejny raz spamowali wszędzie info, by oglądać, bo będzie
soczysty gameplay, a rzucili go z 10 sekundy razem, niczego specjalnego nie pokazując.
Czy miałem nadzieję, że będzie inaczej? Tak, liczyłem na to, że ta firma się WRESZCIE
ogarnie i zacznie przynajmniej nieco bardziej dostosowywać robiony hajp do tego, co ma
się pojawić. A czy mimo wszystko spodziewałem się, że może być inaczej? Również tak,
bo znam ich wcześniejsze poczynania na tyle, by wiedzieć, że są w mistrzami w robieniu
wielkiego hałasu o nic, na głowę bijąc swoją zachodnią konkurencję.



Ja bym raczej powiedział, że to wina odbiorcy, który łyknie wszystko co producent podsunie mu pod nos. Wbrew pozorom marketing nie działa tutaj jakoś lepiej, po prostu odbiorca treści jest inny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.12.2013 o 06:16, Tenebrael napisał:

Odpowiadając zbiorczo: chodzi zasadniczo o to, że jak to CDPR - z wielkiego szumu robionego
w mediach maluteńki deszcz.


Jeśli za wielki szum uznać ogłoszenie na FB i jednosłowne wzmianki w newsach o VGX, to fakt, mało było. ;)

Dnia 09.12.2013 o 06:16, Tenebrael napisał:

Czy miałem nadzieję, że będzie inaczej? Tak [...]


No to jesteś sam sobie winien. ;)

Dnia 09.12.2013 o 06:16, Tenebrael napisał:

A jeszcze co do tego, że "nie czytałem newsów" - wiesz, jeżeli muszę czytać newsy by
wiedzieć, że Novigrad to Novigrad, to znaczy, że coś tu jest nie tak.


A co by musiało pojawić się na ekranie, byś po pierwszej sekundzie już wiedział, że to Novigrad? Oczywiście zakładam że nie jest to napis czy drogowskaz.

Dnia 09.12.2013 o 06:16, Tenebrael napisał:

UWAGA, WRÓŻĘ:


Wiesz, czasem mam wrażenie, że Ty po prostu chcesz się zawieść. Szkoda. :(

Co do błędów - oczywiście że będą i oczywiście że będzie ich sporo. Niemożliwe jest wyeliminowanie wszystkich bugów w tak olbrzymiej grze w trzyletnim procesie produkcyjnym. Najważniejsze, by wersja 1.0 nie wylatywała do pulpitu i nie posiadała błędów uniemożliwiających ukończenie zadań głównego wątku. Jakaś znośna optymalizacja też by się przydała. To powinien być plan minimum każdego dewelopera. Cała reszta (glitche na teksturach, kłopoty z detekcją kolizji, literówki etc.) może być usuwana na bieżąco.

Dnia 09.12.2013 o 06:16, Tenebrael napisał:

Za niecały rok (Vojtas) wrócę do tego "prorokowania", zacytuję i zobaczymy, czy się myliłem


Jeśli kupisz grę rzecz jasna i ją ukończysz...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.12.2013 o 15:20, Vojtas napisał:

Co do błędów - oczywiście że będą i oczywiście że będzie ich sporo. Niemożliwe jest wyeliminowanie
wszystkich bugów w tak olbrzymiej grze w trzyletnim procesie produkcyjnym.

Cóż, jeżeli się trochę obcina koszta na betatestach, część znanych bugów jest ignorowana i przyspiesza się datę premiery żeby wyszła trochę wcześniej, to efekty są jakie są. Tak było w przypadku Wiedźmina 2, jak wiem od jednej z osób będącej wtedy betatesterem. Wątpliwe, że w przypadku trójki będzie inaczej, co oczywiście nie zmieni faktu, że ludzie od razu rzucą się na grę, a potem będą narzekać, że grają w wielki bugfest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 08.12.2013 o 21:48, Madoc napisał:

Na początku to ginąłem po kilkanaście razy, ale potem, gdy trochę ogarnąłem system walki
szło dużo lepiej. I nie chodzi o to, że się męczyłem i pociłem, tylko nie przechodziłem
przez przeciwników klikając dwa razy, ale musiałem skupić się na walce. Pewnie, że Wiedźmin
jest świetnym wojownikiem, tylko że to jest gra, a gra musi stanowić jakieś wyzwanie.
Równie dobrze można narzekać na rozwój postaci, bo przecież Geralt powinien to wszystko
potrafić.

kwestia projektu samej gry, w przypadku geralta starczyło go stawiać albo przed większymi grupami, ale uczynić przeciwników mocnymi. Akt pierwszy jedynki jest najlepszym przykładem jak to powinno działać, są małe grupki wrogów, ale ich istnienie ma mocno osadzony i logiczny sens fabularny, którego później zaczynało brakować (np. spam topielców). Albo w ogóle pójśc w coś nietuzinkowego, jak zamiast "zabijać po trochu" zabierając paski życia (który byle chłop ma dłuższy niż nasz imb4 wojownik) zrobić go bardziej "szermierczym", tylko trzeba chcieć i mieć pomysł.
W obecnej formie wyglądało to tak, że to przeciwnicy są wiedźminami, a my pachołkiem, co to ledwo odróżnia którą stronę miecza należy trzymać.

Dnia 08.12.2013 o 21:48, Madoc napisał:

Zero turlania, same bloki, polecam.

może teraz, jak grałem zaraz po premierze miałem wrazenie że bardziej przeszkadzają niż pomagają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować