Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Project Eternity to teraz Pillars of Eternity

37 postów w tym temacie

Dnia 11.12.2013 o 15:42, Boguslav4 napisał:

Pamiętaj, że tylko Tornament miał takie ściany tekstu, a i on nie ustrzegł się oczywistego
oszustwa- wiele odpowiedzi prowadzi do tej samej /.../


Moim zdaniem o to między innymi chodzi w grach fabularnych. Wolność wyboru, kreowanie własnej postaci, gdzie nawet kilka decyzji prowadzących do tego samego zakończenia można, nieźle rozpisać i uzasadnić. Rozumiem, że teraz takie rozwiązania do wszystkich nie trafiają. A wydawcy łatwiej jest przełknąć trzy opcje dialogowe w jednym zdaniu.

Dnia 11.12.2013 o 15:42, Boguslav4 napisał:

Morrowind to dopiero miał dialogi :D Cóż, ograniczenia finansowe jak zwykle.


Morrowind był świetnym przykładem jak za dużo wolności, wprawia w osłupienie nabywców. Zobacz sobie jak wypada w porównaniu do konsolowego Obliviona. Chyba przesadzili :D

Dnia 11.12.2013 o 15:42, Boguslav4 napisał:

Wiem, że nie narzekasz, ale nostalgia to straszna rzecz.


Ciekawe, że zawsze przywołując stare gry pojawia się słowo klucz: nostalgia. Otóż nie spoglądam na nowe gry przez pryzmat starych, to zupełnie mija się z celem. Cieszy mnie natomiast to, że studia takie jak Obsidian wsparte przez graczy mają wolną rękę, bez wiszącego nad głową topora wydawcy. Może wrócimy do opowiadania historii, takiej zawiłej i złożonej, nie stworzonej na kolanie jak do pierwszego lepszego amerykańskiego blockbustera akcji. Kto wie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.12.2013 o 17:38, Shinigami napisał:

> Pamiętaj, że tylko Tornament miał takie ściany tekstu, a i on nie ustrzegł się oczywistego

> oszustwa- wiele odpowiedzi prowadzi do tej samej /.../

Moim zdaniem o to między innymi chodzi w grach fabularnych. Wolność wyboru, kreowanie
własnej postaci, gdzie nawet kilka decyzji prowadzących do tego samego zakończenia można,
nieźle rozpisać i uzasadnić. Rozumiem, że teraz takie rozwiązania do wszystkich nie trafiają.
A wydawcy łatwiej jest przełknąć trzy opcje dialogowe w jednym zdaniu.

> Morrowind to dopiero miał dialogi :D Cóż, ograniczenia finansowe jak zwykle.

Morrowind był świetnym przykładem jak za dużo wolności, wprawia w osłupienie nabywców.
Zobacz sobie jak wypada w porównaniu do konsolowego Obliviona. Chyba przesadzili :D


Oblivion- jak ja mogłem w to grać? :P
Morrowind był świetny, bo grając kilka razy i w kilku gildiach spotykało się innych NPCów, często powiązanych z wcześniej znanymi... Tych NPCów było od groma :)
W Morrowindzie myslę, że to nie wybór, ale kiepski system walki (o ironio nie rozumiałem tego grając pierwszy raz) i niezaznaczona linia fabularna (niech Ci będzie, że to pasuje do twojego argumentu :) ) spowodowały, że nie wyglądała odpowiednio komercyjnie... Niestety.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wygląda interesująco. Po tym, jak nowy Torment okazał się być turówką może ta gra będzie stanowić dobrą alternatywę. Aczkolwiek z fabułą i klimatem może być różnie, skoro bohater ma być niemy i będzie też chyba można tam stworzyć całkowicie własne party ze swoimi, niemymi postaciami. Cóż, dla jednych to wada, dla innych zaleta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Osom. Naprawdę osom. Brakuje mi tylko lepszej muzyki. Coś, co brzmiałoby jak stare, żywiołowe melodie od Hoeniga (Main theme do Baldur''s Gate 1 i 2). Niestety, pod względem muzyki, już NWN 2 było hm... nie spełniało moich muzycznych kryteriów.
Cała reszta to cudeńko! Nawet animacje mi się podobają. Mogłyby być równie drewniane jak w Baldurach - też bym kupił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.12.2013 o 17:51, Arcling napisał:

Wygląda interesująco. Po tym, jak nowy Torment okazał się być turówką może ta gra będzie
stanowić dobrą alternatywę. Aczkolwiek z fabułą i klimatem może być różnie, skoro bohater
ma być niemy i będzie też chyba można tam stworzyć całkowicie własne party ze swoimi,
niemymi postaciami. Cóż, dla jednych to wada, dla innych zaleta.


W IWD się sprawdzało... IWD 2, swoją drogą strasznie niedoceniana gra miała świetnie zaprojektowany interfejs, ciekawie opowiedzianą historię i najlepiej oddany system DnD 3.5 (chyba 3.5)... Ale nie odniosła sukcesu. Miejmy nadzieję, że tutaj będzie inaczej (nie uwzględniając już sukcesu na Kickstarterze).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aż mi się przypomniało jak oglądałem pierwszy zwiastun drugiego Baldura (łezka ;)). Czuje moc jeśli chodzi o gameplay oby tylko fabuła też stała na tak wysokim poziomie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

IWD miało fajną fabułę, ale było bardziej hack and shlashem niż RPGiem. wolałbym, żeby Pillars of Eternity było bliżej zmodowanego BG2 niż IWD. hack and slashy mam pod dostatkiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.12.2013 o 17:55, Boguslav4 napisał:

W IWD się sprawdzało... IWD 2, swoją drogą strasznie niedoceniana gra miała świetnie
zaprojektowany interfejs, ciekawie opowiedzianą historię i najlepiej oddany system DnD
3.5 (chyba 3.5)... Ale nie odniosła sukcesu. Miejmy nadzieję, że tutaj będzie inaczej
(nie uwzględniając już sukcesu na Kickstarterze).

Sporo zależy też od tego, jak zaprojektują questy. Czy nasz bohater będzie tylko zwykłym niemym popychadłem na posyłki i elementem do śledzenia fabuły, czy też będzie aktywnie uczestniczył w wydarzeniach. Muszą się postarać też żeby wybory miały naprawdę jakieś znaczenie, a ambicje mają spore, skoro ma się dać stworzyć zarówno postać dobrą, jak i łotra (dobrze, jeżeli opcji neutralnych też nie zabraknie).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.12.2013 o 17:51, Arcling napisał:

Aczkolwiek z fabułą i klimatem może być różnie, skoro bohater
ma być niemy i będzie też chyba można tam stworzyć całkowicie własne party ze swoimi,
niemymi postaciami.


Jeśli się nie mylę, zostało to dodane dopiero jako nagroda za przekroczenie pewnej sumy podczas zbiórki, więc pierwotnym i głównym założeniem projektu nadal zostaje drużyna z postaciami napisanymi przez scenarzystów, a znając Obsidian możemy liczyć na ciekawe charaktery.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.12.2013 o 17:55, Boguslav4 napisał:

W IWD się sprawdzało... IWD 2, swoją drogą strasznie niedoceniana gra miała świetnie
zaprojektowany interfejs, ciekawie opowiedzianą historię i najlepiej oddany system DnD
3.5 (chyba 3.5)... Ale nie odniosła sukcesu. Miejmy nadzieję, że tutaj będzie inaczej
(nie uwzględniając już sukcesu na Kickstarterze).


Tylko co z tego, skoro praktycznie to było drużynowe Diablo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dwa obiecująco wyglądające staroszkolne erpegi na horyzoncie: Pillars Of Eternity i Torment. Będzie dobrze. Tylko poproszę więcej dialogów, dylematów i ogólnej immersji, a mniej naparzania. Mniej Icewinda, a więcej Tormenta a będę w pełni szczęśliwy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.12.2013 o 19:43, NeroNarmeril napisał:

Tylko co z tego, skoro praktycznie to było drużynowe Diablo?

IWD1&2 były "drużynowymi Diablo" w dokładnie takim samym stopniu jak obydwa BG. Różniły się tylko "gadającą" drużyną.
Postacie z BG potrafiły może i powiedzieć czasem coś od siebie ale istniała wyraźna linia podziału na: MY (nasz hero) i reszta (bierni statyści).
W IWD cała ekipa była pełnoprawnymi uczestnikami dialogów. Rozmowa prowadzona przez paladyna, druida, złodzieja czy barda potrafiła mieć zdecydowanie inny przebieg a czasem i finał. W sporadycznych przypadkach wpływ miała nawet rasa postaci.

Dla mnie BG i IWD prezentują podobny poziom, dopiero Torment reprezentował radykalnie inne podejście do rozgrywki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.12.2013 o 19:43, NeroNarmeril napisał:

> /.../


Może 1, choć nie uznał bym tego, ale IWD 2 był pełnoprawnym rpgiem, którego jedynym problemem było umiejscowienie w Dolinie Lodowego Wichru... IWD 2 miał w sobie więcej rpga, niż dodatki do NWN. :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować