Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Oculus Rift doczeka się wersji dla konsumentów dzięki nowym funduszom

18 postów w tym temacie

Patryk Purczyński

Firma odpowiedzialna za Oculus Rift znalazła inwestora, który na dokończenie wersji dla konsumentów przeznaczy 75 milionów dolarów. Przygotujcie głowy na nadejście wirtualnej rzeczywistości.

Przeczytaj cały tekst "Oculus Rift doczeka się wersji dla konsumentów dzięki nowym funduszom" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że mówiąc "konsumenci z całego świata" nie miał na myśli USA.

Pewnie jeszcze dużo czasu upłynie zanim będą się nadawały do regularnego grania.
Jeszcze więcej czasu zanim producenci gier też się przystosują.
Jeszcze DUŻO więcej czasu zanim cena będzie osiągalna dla "konsumentów z całego świata".

Jednak te miliony dolarów dają nadzieję, że to zadziała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Coś czuję, że ta spółka będzie znaczącym graczem na rynku. Chyba zostają na dłużej i w przyszłości można się będzie od nich spodziewać o wiele więcej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Mam nadzieję, że mówiąc "konsumenci z całego świata" nie miał na myśli USA.
>
> Pewnie jeszcze dużo czasu upłynie zanim będą się nadawały do regularnego grania.
> Jeszcze więcej czasu zanim producenci gier też się przystosują.
> Jeszcze DUŻO więcej czasu zanim cena będzie osiągalna dla "konsumentów z całego świata".
>
> Jednak te miliony dolarów dają nadzieję, że to zadziała.

Już teraz, nawet będąc w Polsce możesz kupić wersję deweloperską, która kosztuje 300$ czyli poniżej 1000zł. Koszt wersji konsumenckiej ma być podobny, o ile nie mniejszy, więc nie wydaje się to dużo za TAKI gadżet. Już teraz jest ogrom mniejszych, ale naprawdę świetnych gier obsługujących te gogle a będzie tego znacznie więcej. A da się w wirtualnej rzeczywistości uruchomić starsze hity : HL2, Doom3, coraz lepiej działa też Skyrim. Oczywiście, zapowiedzi tytułów AAA z obsługą Oculusa na razie jest niewiele (co się pewnie wkrótce zmieni) ale powiedzmy sobie szczerze : kto, chcąc zagrać w coś innowacyjnego sięga po wtórne gry wielkich wydawców?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Jeszcze więcej czasu zanim producenci gier też się przystosują.

Akurat tutaj nie będzie problemu, producenci gier są z tym wynalazkiem na bieżąco (z głowy od razu mogę wymienić WT i ETS2).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.12.2013 o 15:07, nazwa56 napisał:

A jeżeli ktoś nosi okulary korekcyjne będzie normalnie widział przez Oculus Rift?

Pewnie zależy od wady. Jak ktoś jest krótkowidzem to wystarczy, że okulary zdejmie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Znając życie koszt tego urządzenia będzie wynosił tyle co nowy komputer.

Można wróżyć z fusów, a można też przeczytać informacje dwa posty wyżej..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oculus VR zapewnia, że cena nie powinna przekroczyć 300 dolarów. 900 zł za wrażenia zwalające graczy z nóg to nie tak dużo. Być może sam zainwestuję w wirtualną rzeczywistość. Życzę twórcom powodzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wątpię żeby to się rozpowszechniło. Masa ludzi ma wady wzroku, więc na pewno nie jest to wynalazek dla każdego, a i nie każdemu przechodzą zawroty głowy w czasie używania tego. Na pewno ta technologia wymaga jeszcze dopracowania, bo w obecnej formie może przeminąć jak niedawna moda na 3D, które też u wielu męczyło wzrok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.12.2013 o 15:51, Atoreis napisał:

> Znając życie koszt tego urządzenia będzie wynosił tyle co nowy komputer.

Można wróżyć z fusów, a można też przeczytać informacje dwa posty wyżej..


Wątpię że to będzie tylko 300$ kosztowało w wersji dla normalnych użytkowników a nie developerskiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.12.2013 o 16:21, Arcling napisał:

Masa ludzi ma wady wzroku, więc na pewno nie jest
to wynalazek dla każdego


Devkit jest dostarczany z trzema rodzajami soczewek - normalne i dwa rodzaje korekcyjnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.12.2013 o 00:38, leszeq napisał:

Devkit jest dostarczany z trzema rodzajami soczewek - normalne i dwa rodzaje korekcyjnych.

To jeszcze zależy od rodzaju wady. Dla niektórych problemem może być fakt, że patrzy się na małe dwa ekraniki, co może skutkować przy pewnych wadach podwójnym widzeniem. Z tego powodu np. niektórym nie pomagają okulary korekcyjne, bo widzą przez nie dwa obrazy (mózg nie łączy ich w jeden). Jeśli specyfika Oculusu wyklucza taką możliwość, to nie powinno być tak źle. Niemniej, najlepiej stosować zasadę poczekamy, zobaczymy. Do wielogodzinnej gry takie urządzenie wciąż może być niewygodne i niepraktyczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> > A jeżeli ktoś nosi okulary korekcyjne będzie normalnie widział przez Oculus Rift?
>
> Pewnie zależy od wady. Jak ktoś jest krótkowidzem to wystarczy, że okulary zdejmie.

Mam dosyc powazny wade ''''leniwego oka'''' . Na moim Rifcie nie mam problemu z imersja;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować